Tuo jo osoittaa uskomustesi heikkouden. Teet pikaisia vääriä olettumuksia ja uskot ne tiedoksi. Lisäksi et välitä asiantuntijoista, vaan usko itse tietäväsi ne paremmin. Sama vaivaa evoluutioteorian taikka ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen kieltäjiä. Ei uskota asiantuntijoihin, vaan pahimmassa tapauksessa juodaan hopeavettä taikka pidetään vaarallisia eheytyshoitoja.Minulla on hyvät syyt uskoa, että pystyn ymmärtämään asioita. Oli kyse lääketieteestä, evoluutiosta taikka fysiikasta. Syy on se, että olen ymmärtänyt elämäni aikana jo monta asiaa, eikä ole mitään syitä olettaa, että ne olisivat jotenkin spesifejä "kaikille ymmärrettävissä olevia" asioita. Kannattaa joskus kokeilla.
Lisäys: tässäkin on yksi vahingollinen uskomus, olet vetänyt johtopäätöksen, että koska et ymmärrä mieltä, et sitä voikaan ymmärtää. Jätät sen uskomuksen hetkeksi sivuun ja alat tutkimaan, niin voit päästä pitkälle. Mutta mitenkäs nuo muut kysymykset, jotka liittyivät itse asiaan?
Tiede antaa kysymyksiin vastaukset. Myös tuohon, onko homoseksuaalisuus samankaltainen kuin transsukupuolisuus ja paras hoito on antaa henkilön toteuttaa taipumustaan.
Erona on, että homoseksuaalisuuden kokeilu on täysin vaaratonta. Siksi transsukupuolisuudessa tarvitaan psykologinen arvio ennen hoitoja. Laillisen sukupuolen ja vaatetuksen yms kokeilu on vaaratonta.