Feminiinisiä piirteitä, lempeyttä jne. Naismaiset asiat nähdään heikkoutena, ja ne on ominaisuuksia joita pitää hävetä. Miehet mollaa näitä asioita, ja opettavat poikalapsille, että "pidä itsesi miehenä", "älä itke, ole mies", älä kuuntele tyttömäistä musiikkia", "heität kuin tyttö".
Eivät sano. Tuo on pelkkä kulunut stereotypia, luulo.
En muista oman isäni koskaan sanoneen tai esittäneen minulle mitään tuollaista, enkä minäkään ole tuollaisia stereotyyppisiä fraaseja omille lapsilleni toistanut, tai kieltänyt heitä itkemästä ja olemaan mies. Lohduttanut olen jos jokin asia itkettää tai harmittaa.
Naisten eli äitien olen havainnut paljon enemmän yrittävän kontrolloida poikiensa harrastuksia ja tekoja, esim. nalkuttamalla pelaamisesta (vaikka itse viettävät kaiken aikansa puhelimen somessa) yms.
Tässä videossa norjalaismies ihmettelee ihan samaa, kun joku feministi väittää että pikkupojille sanotaan muka tuollaisia stereotyyppisiä fraaseja, ja hän ei muista omasta lapsuudestaan mitään tuollaista että häntä olisi kasvatettu siten. Epäilen että tuollaista väittävät ovat saaneet luulonsa jostain elokuvista ja somekeskusteluista, eivät todellisesta elämästä.
Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=T5VvE6flxTY#t=560s
Hassusti tosin tuntemattomia nuoria miehiä kohtaan suhtaudutaan eri tavalla, eli heidän kokemiaan ongelmiaan vähätellään verrattuna tyttöihin. Eli eroa sittenkin on, mutta ei niinkään omien vanhempien tai lähipiirin taholta.
En puhunut itsestäni, vaan olen nähnyt miesten näin kommentoivan ja puhuvan muille naisille.
Eli lukenut ulkomaisia some-keskusteluja joissa on väitetty näin?
"Kummallista" ettet kuitenkaan itse ole tällaista kauheutta kokenut.
Ihan mahdollista että jotakin naista tässä isossa maailmassa on joskus pyydetty hymyilemään enemmän. Eri asia onko se oikeasti kovinkaan yleinen ilmiö (eli että kovinkaan monet miehet tuollaista tekisivät, esim. minä en ole tehnyt koskaan), ja onko sillä loppupeleissä kovin suurta merkitystä.
Se voi olla ärsyttävä kommentti tuntemattomalta mieheltä, siinä kaikki. Annoin joitakin ehdotuksia miten siihen voi vastata takaisin.
Naiset ei saa näyttää pettymystä, kipua, stressiä ja vihaa, kun heidän pitää hymyillä ja miellyttää muita.
Ainakin Suomessa he tekevät näin, ja jotkut ovat myös väkivaltaisia esim. poikaystäviään ja miehiään kohtaan.
Harmittelit miten naisia muka kohdellaan silkkihansikkain, joten tästä saa käsityksen, että toivot itse samanlaista. Mikä on ristiriidassa kuvailemasi jämäkkyyden ja naisvihamielisten kommenttiesi kanssa.
Ei, vaan edelleenkin toin vain julki sen että yksinäisiin syrjäytyneisiin nuoriin miehiin ja heidän ongelmiinsa suhtaudutaan aivan eri tavalla kuin vaikka naisten ja tyttöjen ongelmiin.
En ottanut kantaa siihen mikä on toivottava tapa suhtautua vaan että ei ole tuollaisia tuplastandardeja. Jos koette tarpeelliseksi vähätellä nuorten miesten kokemia ongelmia, tehkää sama myös tytöille yms.
Sanoin, että JOS isä on uskottavampi. Koska niin se tod.näk menee, poikalapsi ottaa mallia helpommin isältään. Mutta jos isä ei näytä pehmeämpää puolta, niin siinä ei välttämättä auta äidin lempeys. Ja siksi yh-äidin pojasta voi tulla naisia kunnioittava, kun ei saa isältä huonoa esimerkkiä.
Tuo on siis luulosi. Yh-lapsien äideillä on paljon enemmän käytös- ja mielenterveysongelmia.
Hyvä esimerkki tästä on Yhdysvalloista missä afroamerikkalaisilla nuorilla miehillä tuntuu olevan erityisen paljon ongelmia, ja he ovat paljon useammin yh-äitien kasvattamia, kuin valkoihoiset tai varsinkaan aasialaiset lapset joiden elämään ydinperhe yleensä kuuluu mikä heijastuu heihin turvatumpana elämänä, parempana koulumenestyksenä jne.
Äidin tehtävä on huolehtia ja katsoa lapsen perään, neuroottisuus ja varoittelu asioista kuuluu asiaan.
Rajat on rakkautta, äänen korottaminen ei poissulje lempeyttä.
Miksi se ei kuuluisi myös isän tehtäviin? Ainakin minä huolehdin parhaani mukaan lapsieni turvallisuudesta jos näyttävät yrittävän jotain vaarallista, esim. juoksevat autotielle tms.
Paljon vaimoani hövelimpi olen esim. ruutuaikojen, tietokoneella pelaamisten yms. suhteen. Oma äitini joskus lapsuudessani poltti vihaisena minun itsetekemäni nunchakun kun kuuli isoveljeltäni sen olevan "tappokeppi", isääni asia ei samalla tavalla haitannut.
Miehet seuraa somessa naisia. Tämä näkyy esim. Instagramissa, siellä ukot omalla naamalla ja nimellä kommentoi naisten tilejä.
Paljon paljon vähemmän kuin naiset. Kyllä se naisten seuraaminen ja kommentointi on paljon enemmän naisten heiniä. Miehiä kiinnostavat enemmän nopeat autot, urheilu, maailmanpolitiikka jne.
Ainoa some missä miehet ovat enemmistönä on OnlyFans.
Tällä foorumilla on myös useita ketjuja, joissa arvostellaan naisia.Tämmöistä vastaavaa käytöstä ei esiinny naisilla, koska naiset ei ole niin ulkonäkökeskeisiä, vaikka muuten ovatkin enemmän kiinnostuneita itsensä ehostamisesta.
Siis ketjuja missä miehet arvostelevat naisten käytöstä yleisesti, aivan kuten sinä arvostelet tässä miesten käytöstä. On ymmärrettävää etteivät naiset yleisesti arvostele naisten eli itsensä käytöstä.
Kun taas puhutaan naispuolisten somepersoonien seuraamisesta ja kommentoinnista, myös ulkonäön suhteen, se on lähes kokonaan naisten heiniä. Ehkä siellä voi olla seassa joku miestrollikin ärsyttämässä. Eivät miehet seuraa juurikaan Kardashianien yms. elämää, naiset sitä tekevät.
Pointti oli, että ei haittaa vähääkään mennä tekemään miesten jälkeen, vaan päinvastoin he tulivat "tönimään" pois tieltä, että itse pääsivät tekemään parempia treenejään.
Sori, en usko tarinaasi. Joku mies tulee fyysisesti tönimään naisia pois laitteilta kaupallisella salilla, tai alkaisi edes sanallisesti häätää naisia pois laitteilta?
Täysin keksitty juttu, sori. Suomessa tuo olisi helposti poliisiasia, ja jo sitä ennen salin henkilökunta luultavasti poistaisi noin käyttätyvän miehen pois. Ehkä löydät jonkun reddit-keskustelun jossa tuntematon nainen Amerikoissa väittää näin joskus käyneen, kaverille.
Vai, että maahanmuuttoilmiö.
Nämä olivat SUOMALAISIA MIEHIÄ. Niillä oli tapana tulla isolla porukalla salille hengailemaan.
Oliko tämä tarinasi edelleen naisten pukuhuoneessa kuulemaasi kertomusta? Ja he mainitsivat oikein erikseen että kyseessä olivat kantasuomalaismiehet? Ettet nyt vaan keksi lisähöystettä tarinaasi?
Sori mutta tarinasi on kovin täynnä aukkkoja, eivätkä yhtään vastaa sitä mitä itse näen kuntosaleilla. 5-10 hengen kantasuomalaismiesporukoita jotka valtaavat laitteet ja häätävät naiset niiltä pois, just just.
Usein näytti siltä, että treenaaminen oli toissijaista, ja tärkeämpää oli juoruilu ja muu höpöttely. Nykyään nuo isot miesporukat on vaihtuneet teinipoikaryhmiin.
Maahanmuuttajataustaisilla tuollainen on uskottavampaa kuin kantasuomalaismiehillä. Mamut tuntuvat kaikkialla kulkevan useammin isommissa porukoissa.
Haluaisin nähdä miten säädät vaikka kyykkytangon korkeuden parissa sekunnissa. Ja kun tähän lisätään vielä painojen siirtely.
Kyykkytanko ja yleisesti levypainot ovatkin ainoa poikkeus tuohon. Niilläkö naiset ainoastaan tai edes pääsääntöisesti harjoittelevat?
Ainakin ne salit missä olen käynyt, tankoja ja niille telineitä on yleensä useampia, ja aika huono säkä saa olla jos ne kaikki ovat 5-10 henkisten miesporukoiden valtaamia. Lisäksi kyllä jo naistenkin keskuudessa on eroa pituuksilla ja kuinka suurilla painoilla harjoittelee.
Ei siinä vain yksikertaisesti ole järkeä laitteissakaan vaihtaa niitä säätöjä edestakaisin, useimmiten on parempi antaa toisen tehdä rauhassa ja odottaa vuoroa.
Toimii suunnilleen kaikissa muissa, paitsi ehkä juuri kyykkytangolla. Tosin muistan niissäkin joskus päässeeni väliin tekemään omiani, pituusero saisi olla aika valtava ettei sama aloituskorkeus sopisi molemmille, ja levyjä saa poistettua ja lisättyä aika nopeasti.
Jos toinen on tekemässä vain kolmen sarjaa ja lopettelemassa kohtapuolin, silloin toki voi olla turha mennä siihen väliin jos minuutin odottelu ajaa saman asian.
Mutta muistan kyllä, että miehet aiheutti häiriöitä.
Heidän takia koko sali uhattiin sulkea, kun jättivät painoja lattialle ja tankoihin, eivätkä ohjeen mukaisesti telineisiin.
Vaikea uskoa että sali sulkisi ovensa sen takia että jotkut jättävät painoja lattialle ja tankoihin. En ole tällaistakaan havainnut ainakaan epidemiaksi asti eri saleilla, ehkä punnerrus- ja kyykkypenkkitankoja ei välttämättä aina tyhjätä mutta ei se niin suuri ongelma luulisi olevan ottaa levy tai pari pois tai vaihtaa niitä että on itselle sopiva vastus.
Mitä tulee esim. käsi-irtopainoihin, 99% miehistäkin tuntuu palauttavan ne aina omille paikoilleen oman käytön jälkeen. En muista edes olenko nähnyt tuota 1% joka ei palauttaisi. Ja vaikka ei ollisi palauttanut, ei se saa minua raivon valtaan että joudun ottamaan kaksi painoa käsiini lattialta, enkä vieressä olevalta telineeltä. Laitan ne sitten oman käyttöni jälkeen omalle paikalleen telineelle.