Riippuu taas mistä suunnasta asioita näkee.No tämä ei kyllä mitenkään yleisesti pidä paikkaansa.
Esimerkiksi usein kisataan siitä, kuka heittää parhaimman jutun. Kun kaveri 1 kertoo jonkun hänelle tapahtuneen asian, kaveri 2 yrittää heti laittaa paremmaksi vielä messevämmällä tapahtumalla.
Kun minä olin nuorempi, niin kyllä saatettiin välillä ihan vääntää kättäkin jotta nähtäisiin, kuka on kovin kädenvääntäjä.
Puhutaanko tosiaan lapsuudenajan toiminnasta ja/tai yhä aikuisina juuri samaan tyyliin toimivista?
Itse sanoisin että tuo sun juttu ei pidä YLSEISETI paikkaansa.
Sitä toimintaa varmana siellä täällä on, sitä en epäile, varsinkin lapsuudessa.
Omat kokemukset taas ovat ettei mitään kilpailua tai röyhistelyä ole.
Jos joku kertoi hyvän/hauskan/oudon tarinan, totta kai se herätti halun muidenkin kertoa tarinoita ja kokemuksiaan, mutta rohkenen väittää, ettei siinä mitään kilpailua tai röyhistelyä ollut.
Ei kavereiden, eikä tuttujen kesken.
Ei niissä muutamassa työpaikassa, eikä edes aikuiskoulutuksessa muutaman vuoden aikana.
Tuskin haluaisit väittää, että naiset kilpailevat keskenään tarinoillaan?
Samaa tapahtuu siellä...joku kertoo hyvän/huonon tarinan, helposti sen myötä joku toinen kertoo myös oman tarinan...meinaatko että siinäkin on kilpailua?
Oma näkemykseni on että vaikka miehissä ja naisissa on eroja, ne ovat yllättävänkin monissa asioissa pieniä eroja.