Kiitos vastauksista ja avusta!
Varmaan mennään tolla 7500F:llä sit. Lähinnä se pelisuorituskyky kiinnostaa kun raskaampia hyötyöohjelmia ei tule ajettua, eikä +300€ lisäpanostus houkuttele tässä kohtaa.
En usko myöskään tarvitsevani SSD:lle DRAMia, joten toi halvempi 2gb asema riittänee.
Toi virtalähde täytyy varmaan vielä myös katsoa niin, että ois varmasti sopivat kaapelit ja ajattelin, että 850W varmaan olis riittävä niin on vähän ees pelivaraa päivittää jotain. Toki laadukas 1000W olis myös toteutettavissa jos saa muutaman kympin lisäpanostuksella...
Sit olis vielä toi näyttis pohdittavana, että haluaako panostaa satasia lisää ostamalla 9070 tai 9070xt
Toi 9070 Hellhound on 50% kalliimpi kuin sun korin 9060 XT ja 72% kalliimpi kuin
9060 XT 16GB Pulse.
Tehoero (taas kerran Techpowerupin mukaan) 66%, eli toi Pulse olisi paras €/fps jos 9060 XT riittää. Tukkurin saldon perusteella ja Datatronicin tuntien sitä voi kuitenkin joutua odottelemaan pitkäänkin. 9070 sitten taas tehokkaampi (ja vähän parempi €/fps kuin tuo sun korin 9060 XT). Näytönohjain on kuitenkin se osa, joka pitkälti määrittelee, miten pitkälle tulevaisuuteen koneella voi uusia pelejä mukavasti pelailla. Jos 9070 on siinä rajoilla, onko liian kallis, voi sitten säästää muissa osissa (SSD:n 20e, emon Wifi, 60e kotelo 100e kotelon sijaan jne.) jos se mahdollistaa paremman näyttiksen ostamisen.
Jos luottaa että 12GB VRAM riittää niin
5070 tarjoaa (TPU mukaan) 51% lisätehoa 38% lisähinnalla sun korin 9060 XT:hen tai 55% lisähinnalla 9060 XT Pulseen. On vähän halvempi kuin 9070 ja ainakin varmasti mahdollistaa muutaman kympin säästämisen noissa virtalähteissä, kun noi Nvidia kaapelit siinä ASUkSessakin näytti tulevan mukana.
Luulisin, että esim. tuleva GTA VI, jos sellaista aikoo pelailla, saattaa olla peli, jossa 9060 XT:tä tehokkaammasta näytönohjaimesta ja ehkä jopa yli 12GB VRAM:ista saattaa olla iloa. Toki riippuu sitten resoluutiosta, asetuksista jne. mutta tämä näin 1440p -pelaajan perstuntumalla. Toki jos tietää/luottaa että 9060 XT riittää ja ei halua laittaa koneeseen sitä lähemmäs kahta tonnia niin ihan hyvä ostos sekin on.
EDIT: Ainiin, myös 9060 XT:n kanssa voi huoletta säästää virtalähteessä kun ei siihen mene kuin yksi PCI-E -lisävirtaliitin. Tuon aiemmin postaamani kuvan perusteella näyttää että niitä tulisi mun järjen mukaan virtalähteen mukana vain se yksi, mikä olisi sitten ongelma 9070( XT):n kanssa mutta voi olla että mä katson tuota kuvaa jotenkin väärin.

Mulle itse asiassa saapui tänään lokeroon Datatronicin paketti, jossa on myös tuo (ASUS Prime) virtalähde niin en tiedä pitäisikö melkein lähteä hakemaan ja tarkistaa. Menee kaverille koneeseen, johon menee myös 9060 XT. Olin kyllä ajatellut hakevani vasta keskiviikkona, kun seuraavan kerran ajelen joka tapauksessa kaupunkiin töihin. Tunnin matka edestakas.
EDIT 2: (vittu että voi olla vaikeaa

). Mä nyt oikein ajatuksella yritin katsoa tuota kuvaa ja kyllähän tuosta kai saa 3 x 8pin näyttikselle ja virtalähteen päässä on sit 1 x 12pin ja 1 x 8pin. Nämä johdot:
Tää meinas olla ihan liian vaikeaa mun aivoille, kun en ole tuollaista 12VHPWR liitintä vielä koskaan hyppysissäni pitänyt. Korjatkaa nyt herranjumala joku jos mä olen ihan hakoteillä tämän psykoosini kanssa. Mutta nyt luulisin että ihan hyvin käy tuo halvempikin virtalähde - ostit mitä ostit muita palikoita. Syvimmät pahoitteluni aiheuttamastani hämmennyksestä, en tiiä mikä mun aivoja tänään vaivaa.