Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole edennyt. Onkohan omani edes 'Avoin' tilassa?Oma 12.1 tilattu build463 edelleen avoin tilassa sekä arvioitu toimitus 12.2
Onko muilla 463 tilaajilla edennyt?
Millä toimitustavalla tilasit? Mulla on Postnordin kotiinkuljetus, ja viimeisin päivitys heidän seurannassa on Torsvik paketterminal 4.2. eli toissa päivältä. EDIT: Nyt on paketti saapunut Turkuun. Joten ensi viikolle menee munkin tapauksessani.Paketti on muutaman kilometrin päässä, mutta posti tuo vasta maanantaina.
Mitään en tästä asiasta tiedä, mutta huomasitko Gigantin sivuilla olevan kasaamisvideon?Vähän nyt ehkä väärä ketju kysyä, mutta oletteko asentaneet AIO:n miten päin? Eli mihin suuntaan letkut lähtee pumpusta ja onko radiaattori kuinka päin eli letkut taaksepäin vai etupuolelle päin? En ole aiemmin nestejäähdytystä asentanut. Muutenkin aika kuppaiset manuaalit tuotteissa, saa googletella ja jostain Redditistä ja YouTube-videoista etsiä neuvoja, kun ei tuotesivuillakaan olevissa ohjekirjoissa sanota kaikkia asioita.
Vähän nyt ehkä väärä ketju kysyä, mutta oletteko asentaneet AIO:n miten päin? Eli mihin suuntaan letkut lähtee pumpusta ja onko radiaattori kuinka päin eli letkut taaksepäin vai etupuolelle päin? En ole aiemmin nestejäähdytystä asentanut. Muutenkin aika kuppaiset manuaalit tuotteissa, saa googletella ja jostain Redditistä ja YouTube-videoista etsiä neuvoja, kun ei tuotesivuillakaan olevissa ohjekirjoissa sanota kaikkia asioita.
Olen samaa mieltä, että ohjeet eivät ole kovinkaan hyvät. Päädyin asentamaan AIO:n samalla tavalla kuin @saattans22 ja lopputulos on alla olevan kuvan mukainen. Yhtä hyvin letkut olisi varmasti voinut laittaa myös takareunaan. Silloin tuulettimien kuvassa näkyvät piuhat olisivat jääneet siistimmin piiloon emolevyä vasten.Vähän nyt ehkä väärä ketju kysyä, mutta oletteko asentaneet AIO:n miten päin? Eli mihin suuntaan letkut lähtee pumpusta ja onko radiaattori kuinka päin eli letkut taaksepäin vai etupuolelle päin? En ole aiemmin nestejäähdytystä asentanut. Muutenkin aika kuppaiset manuaalit tuotteissa, saa googletella ja jostain Redditistä ja YouTube-videoista etsiä neuvoja, kun ei tuotesivuillakaan olevissa ohjekirjoissa sanota kaikkia asioita.
Tulin laittaneeksi putket muistien puolelle kuten coolermasterin ohjeessa näkyy ja olen myös Sampsan nähnyt laittavan niin päin. Tästä seurauksena että putket ottavat lasiin ja painavat juuri näyttiksen virtaliittimen kohdalta.Olen samaa mieltä, että ohjeet eivät ole kovinkaan hyvät. Päädyin asentamaan AIO:n samalla tavalla kuin @saattans22 ja lopputulos on alla olevan kuvan mukainen.
Piti kysyä samaa, kun olen tuota googletellut pari päivää, voinko kytkeä näytönohjaimen suoralla kaapelilla virtalähteeseen. On tosin vähän epäselvää, onko kaapeli 450 W vai 600 W, kun Jimmssin tuotesivulta päättelin, että suora kaapeli olisi 450 W, mutta Corsairin mainospuheista päättelin, että 600 W, ja onko sillä edes väliä, jos näytönohjain ei niin paljoa virtaa tarvitsekaan.Miksi laitoit näyttikselle virrat adapterin kautta? Siellä on suora 12VHPWR kaapeli.
Vailla parempaa tietämystä siksi, että sellainen oli mukana ja pussissa luki että "käytä tätä". Katsoin jonkun videon aiheesta ja ajattelin kerrankin noudattaa valmistajan ehdotusta, jos vaikka jostain syystä ilmaantuisi joku ongelma ja pitäisi alkaa selvitellä takuuasioita.Miksi laitoit näyttikselle virrat adapterin kautta? Siellä on suora 12VHPWR kaapeli.
Vain toisen.Kytkittekö molemmat prosessorin lisävirtajohdot vai vain toisen?
Laitoin.Laitoitteko emolevyn mukana tulleen SSD:n thermal padin siihen emolevyssä jo olleen päälle, sitten ssd ja sitten siili päälle? Ainakin emolevyn ohjeesta päättelin, että 1-puoleisen SSD:n kanssa se laitetaan väliin.
En asentanut ylimääräistä padia (koska en katsonut ohjeita). 44 astetta idle.Piti kysyä samaa, kun olen tuota googletellut pari päivää, voinko kytkeä näytönohjaimen suoralla kaapelilla virtalähteeseen. On tosin vähän epäselvää, onko kaapeli 450 W vai 600 W, kun Jimmssin tuotesivulta päättelin, että suora kaapeli olisi 450 W, mutta Corsairin mainospuheista päättelin, että 600 W, ja onko sillä edes väliä, jos näytönohjain ei niin paljoa virtaa tarvitsekaan.
Kytkittekö molemmat prosessorin lisävirtajohdot vai vain toisen?
Laitoitteko emolevyn mukana tulleen SSD:n thermal padin siihen emolevyssä jo olleen päälle, sitten ssd ja sitten siili päälle? Ainakin emolevyn ohjeesta päättelin, että 1-puoleisen SSD:n kanssa se laitetaan väliin.
Laitoin kuudella ruuvilla kiinni, jäähdytin on ihan tukevasti niilläkin kiinni. Vähän ikävästi siitä jää joitain senttejä kotelon peittoon, mutta ei voi mitään, tuskin jäähdytysteho hirveästi kärsii.Tuli vähän ongelmia build 463 kanssa, Kun aio tuulettimesta jää kantamaan emolevyn päälle niin että ei saa kahta ruuvia takaa, 6/8 saa kiinni. kyseessä on siis vain millistä tai kahdesta kiinni, että saisi kaikki ruuvit. Emolevyn ulostulopää on aivan tasaisesti takaseinässä kiinni ja keskitystappi on keskellä eikä emolevy liiku. Mitä neuvoksi?
Mites tuo vaikuttaa noihin takuihin, jos sieltä joitain osia menee vaihtamaan? Onko esim. näyttiksellä sen jälkeen mitään takuuta, jos ei kaikki alkuperäiset osat ole paketissa kiinni?Pohdiskelin samaa, kun kerta NH-D15 + kiinnityssarja AM5-kannalle löytyisi entuudestaanMites tuo vaikuttaa noihin takuihin, jos sieltä joitain osia menee vaihtamaan? Onko esim. näyttiksellä sen jälkeen mitään takuuta, jos ei kaikki alkuperäiset osat ole paketissa kiinni?
CPU pinnit vääntyneet?Muilla mitään ongelmia kasauksen kanssa? Oma build463 ei postaa mitään, jatkuva DRAM valo palaa. CMOS patteri kokeiltu, flashback tehty, ramit irti ja takas yks kerrallaan A2 tai B2, sekä CPU cooleria löysätty. Aikasemmin käynnistyksen yhteydessä huudatti tuulettimia kovalle > hiljaselle > kovalle. Tuota teki 40min, ei edistystä. Nyt ei tuulettimien nopeus enään vaihtele mutta ei silti postaa mitään.
Joo, ensi asennuksessa meni emolevy paskaksi. Prossu näytti olevan täysin paikallaan, metallikehikko päälle ja vipua kääntäessä oli kyllä vastusta niinkun aina, mutta sitten räsähti ja lopputulos tämä. Tämä emolevy vaihdettu jo uuteen ehjään mutta ei vaikutusta, prosessorissa ei mitään näkyviä jälkiäCPU pinnit vääntyneet?
Minun tietääkseni ei sais olla idle-lämpö kuin max30c° Itselläni on 23-25c° aika hiljaa puhaltaa tuulettimet 640-800rpm. Muistitko varmasti ottaa pumpusta kalvon pois ja lämpötahna väliin taikka jotain muuta pielessä?Millaisia idle-lämpötiloja teillä on Cooler Masterin AIO:lla? Ainakin emolevyn näyttö näyttää mulla sellaista 37-40 astetta. Mutta tuulettimet kyllä puhkuvat melko kovaa. Tää on melkein äänekkäämpi kuin mun peliläppäri![]()
Siis prosessorin lämpötilatko ovat noin matalat sinulla? Olen kyllä ottanut kalvon pois, ja tahna on välissä. Tosin ajattelin tarkistaa jossain välissä, miten se on levinnyt, ja laittaa uudestaan paremmin.Minun tietääkseni ei sais olla idle-lämpö kuin max30c° Itselläni on 23-25c° aika hiljaa puhaltaa tuulettimet 640-800rpm. Muistitko varmasti ottaa pumpusta kalvon pois ja lämpötahna väliin taikka jotain muuta pielessä?
AIOn kanssa en menisi biosin oletussäädöillä...Millaisia idle-lämpötiloja teillä on Cooler Masterin AIO:lla? Ainakin emolevyn näyttö näyttää mulla sellaista 37-40 astetta. Mutta tuulettimet kyllä puhkuvat melko kovaa. Tää on melkein äänekkäämpi kuin mun peliläppäri![]()
Eli ei koskenut tätä Build 461?Muistakaahan ottaa pelikuponkinne:
Crimson Desert (Sain aspan chatista koodin, tilaukseni oli päivätty 11.2.)
Tarjous koskee alla ilmoitettuja valikoituja AMD-tuotteita kampanja-aikana: alkaen 10.02.2026 15:00 (CET) aina 25.04.2026 asti.
![]()
AMD Game Bundle -kampanja | Crimson Desert™
Tutustu uusimpaan AMD game bundle -tarjoukseemme Gigantissa! Hanki parhaat gaming-tarvikkeet ja saat pelin kaupan päälle. Lue lisää täältä.www.gigantti.fi
Resident Evil Requiem (Build 463:ssa on ASUS emolevy jota vastaan tuo koodi pitäisi saada, oma lunastukseni on vielä Pending-tilassa)
Promotion Period 5th February 2026 to 19th March 2026)
Crimson Desertin osalta koskee, tai ainakin pitäisi koskea. Tuolla Gigantin kampanjasivulla on tuotteet joita kampanja koskee.Eli ei koskenut tätä Build 461?
Itse asensin samalle AIO:lle pumpun pyörimään 60% (n. 2000rpm, nopeus joka ei pidä sirisevää, päähänottavaa ääntä) 70celsiukseen asti, jonka jälkeen nousee 100% 90celsiukseen mennessä. Tuulettimet säädin 30% (n.800rpm) samoin 70c asti josta 100% 90c mennessä. Esimerkiksi pubgia pelatessa prossun lämmöt pysyneet 50c tietämillä. Näytönohjaimen säädin 0,950v flatiksi 2800mhz afterburnerilla. Kotelotuulettimet jatkuvasti 40%, jolloin humina ei vielä häiritse.Olen samaa mieltä, että ohjeet eivät ole kovinkaan hyvät. Päädyin asentamaan AIO:n samalla tavalla kuin @saattans22 ja lopputulos on alla olevan kuvan mukainen. Yhtä hyvin letkut olisi varmasti voinut laittaa myös takareunaan. Silloin tuulettimien kuvassa näkyvät piuhat olisivat jääneet siistimmin piiloon emolevyä vasten.
Kiinnitin pumpun emolevyn yläreunan CPU_OPT-liitäntään tuulettimien takaa keltaista reittiä pitkin. Vieressä kulkee ARGB-piuha emolevyn yläoikeaan nurkkaan ensin tuulettimien ARGB-piuhan kanssa sarjaan yhdistyen. Jälkeenpäin muuten huomasin, että paketissa mukana tullut pieni logollinen klipsi on tarkoitettu tämän sarjaliitoksen lukitsemiseen.![]()
Oletusasetuksilla tuulettimet pitävät aika huminaa. Laitoin BIOS:ssa CPU_FAN:n ja kotelotuulettimet Normalista Silenteiksi. CPU_OPT:n eli pumpun säädin arvoon "Full Speed". Jos joku teistä on ehtinyt säätää hyvät fan profilet biosissa tai jollain ei-bloatilla Windows-softalla, pyydän vinkkaamaan hyväksi havaittuja asetuksia.
Myyjä kassalla veikkasi, että jos myy yhden osan paketista, niin kyseisellä osalla palautuu ns. normitakuun pituiseksi. Itse kokoonpanossa pitäisi kuulemma säilyä 5v takuu, vaikka uuden osan sisälle päivittäisikin. Näin siis myyjä mutuili. Olisi kiva saada mustaa valkoisella toki asiasta.Pohdiskelin samaa, kun kerta NH-D15 + kiinnityssarja AM5-kannalle löytyisi entuudestaanMites tuo vaikuttaa noihin takuihin, jos sieltä joitain osia menee vaihtamaan? Onko esim. näyttiksellä sen jälkeen mitään takuuta, jos ei kaikki alkuperäiset osat ole paketissa kiinni?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.