Se, että uutta kuittia ei tulosteta kuin kuitisaa näkyvälle henkilöllle on vielä järkeenkäypää, vaikka saahan sen kuitin tulostettua ilman niitä 1.omistaja tietoja.
Eikä kyse ole edes siitä, vaan takuun eväämisyrityksestä. Painotetaan, että ollaan asiakkaan etuja ajamassa ja tietoturvaa parantamassa/puolustamassa, ja siinä samalla pyritään eväämään laitekohtainen takuu.
"Vaikka laite onkin myyty sinulle, lakiteknisesti tv on edelleen alkuperäisen ostajan nimissä, eikä omistajuutta voi ostohetken jälkeen muuttaa. GDPR-tietosuojalaki on valitettavan tiukka tässäkin asiassa, ja me noudatamme sitä tarkasti suojellaksemme asiakkaidemme turvallisuutta."
"Pahoittelut, olin saanut osittain väärää tietoa aiheesta."
Joo, ei tuo kuulosta siltä, että tuli pikku lipsahdus, vaan täysin tietoisesti pyritään harhauttamaan asiakkaan suojelun nimissä.
Jos gigantti haluaa tälle linjalle lähteä, niin ihan lainpuitteissa voivat poistaa koko takuukäytännön, ei sitä ole pakko myöntää. Toki, virhevastuu ajaa saman asian asiakkaan kannalta ja myynti romahtaisi, mutta lakiteknisesti käytäntö olisi kunnossa.
Eikä kyse ole edes siitä, vaan takuun eväämisyrityksestä. Painotetaan, että ollaan asiakkaan etuja ajamassa ja tietoturvaa parantamassa/puolustamassa, ja siinä samalla pyritään eväämään laitekohtainen takuu.
"Vaikka laite onkin myyty sinulle, lakiteknisesti tv on edelleen alkuperäisen ostajan nimissä, eikä omistajuutta voi ostohetken jälkeen muuttaa. GDPR-tietosuojalaki on valitettavan tiukka tässäkin asiassa, ja me noudatamme sitä tarkasti suojellaksemme asiakkaidemme turvallisuutta."
"Pahoittelut, olin saanut osittain väärää tietoa aiheesta."
Joo, ei tuo kuulosta siltä, että tuli pikku lipsahdus, vaan täysin tietoisesti pyritään harhauttamaan asiakkaan suojelun nimissä.
Jos gigantti haluaa tälle linjalle lähteä, niin ihan lainpuitteissa voivat poistaa koko takuukäytännön, ei sitä ole pakko myöntää. Toki, virhevastuu ajaa saman asian asiakkaan kannalta ja myynti romahtaisi, mutta lakiteknisesti käytäntö olisi kunnossa.

