- Liittynyt
- 07.02.2017
- Viestejä
- 2 785
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Jos tuotteen tarjoushinta on 25 euroa, niin pitäisikö liikkeen vaihtaa tuote silti vastaavaan vaikka se olisi sillä hetkellä kalliimpi, vai hyvittää sen verran mitä se tuote maksoi jolloin saat takuussa jonkun halvemman, huonomman ja ei vastaavan tilalle?.
Eli siis hiiri joka maksoi tarjouksessa 25 euroa, ja jota ei enää ole saatavana samana versiona mutta on saatavana uudempana versiona samoilla ominaisuuksilla. Olisiko tämä hiiri pitänyt vaihtaa uudempaan versioon joka on saman hintainen kuin vanhempi malli. Menikö tämä nyt ihan oikein että jouduin ottamaan 40 euron hiiren jossa ei samoja ominaisuuksia, ja maksamaan väliä kun hyvittivät tuon 25 euroa tarjoushinnan mukaan?.
Juu Gigantistahan se ostettu oli, nyt on tilalla Deathadder josta maksoin 14 euroa väliä, kun oli ainoa jotakuinkin kunnollinen hiiri saatavilla ilman absurdia välirahaa. Pitänee ottaa yhteyttä ihan asiakaspalveluun eikä asioida kassatyttösten kanssa.@Junaski Ilmeisesti ostettu Gigantista? Tuota V1 löytyy Itäkeskuksen myymälästä, sanoppa niille että postittavat sitten täysin vastaavan uuden sulle sieltä jos ei kerran V2:sta saa takuusta. Razer Basilisk ergonominen pelihiiri - Pelihiiret
Nämä poistuneet tuotteet ovat kieltämättä aina vähän hankalia. Itselläni kävi vähän vastaava tilanne Jimssin ja G900 hiiren kanssa. Tuli vikaa ja pistin takuuseen niin myyjä ehdotti ratkaisuksi kaupan purkua, koska G900 oli silloin jo poistunut myynnistä. Ominaisuuksiltaan lähes vastaavaa G903 hiirtä eivät suostuneet antamaan tilalle vaan tuohon olisi pitänyt maksaa ihan absurdi väliraha, koska itsekin ostin hiireni tarjouksesta ja uudesta pyydettiin normihintaa. Omalta osalta toki päättyi hyvin ja saivat kun saivatkin jostain korvaavan uuden G900 tilalle.
Olisi ihan kiva jos näissä tultaisiin edes vähän vastaan. Itse olisin ollut tyytyväinen, jos olisi tarjottu edes mahdollisuutta vaihtaa uudempaan malliin kohtuullisemmalla välirahalla. Sunkin pitäisi nyt maksaa 55€ lisää saadaksesi päivitetyn mallin, jonka hinta on todellisuudessa 10-20€ korkeampi. Antaisivat edes sen verran alennusta uudesta paremmasta mallista, että hintaero vastaa noiden mallien oikeaa hintaeroa. Mikäli valmistaja hoitaa suoraan takuuasioita hyvällä maineella niin ainahan voi kysäistä myös sieltä. Valmistajat saattavat usein laittaakin sen uuden vastaavan mallin, jos ei vanhaa enää löydy.
Miten tuo Gigantin chatti toimii? Kirjoitin ”ihminen”, kuten jotkut ovat täällä neuvoneet. Nyt tuossa on noin tunnin olleet nuo kolme pistettä, jotka varmaan kuvaavat, että joku kirjoittaisi jotakin. Mitään jonotietoa tai mitään muutakaan tietoa ei ole näkyvissä. Meneeköhän tämä nyt oikein, että pääsen ihmisen kanssa puhumaan jossain kohtaa?
Hei joo aloitin alusta ja nyt taitaa mennä oikeinEi mene oikein. Pitäisi näkyä jonotilanne ja arvio ajasta kauanko joudut odottamaan.
Jos Gigantin verkkokaupasta tilattu monitori osoittautuukin paskaksi valovuotoa/pikselivikaisuutta yms. niin voiko monitorin käydä palauttamassa paikalliseen Giganttiin ja mahdollisesti sieltä saada korvaava monitori tilalle?
Ote heidän ehdoista:Onko kokemuksia, mikä on Multitronicin kanta testatun näytönohjaimen palautukseen? Ottavatko takaisin jos 14 päivän sisällä palauttaa?
Miten tuotakin nyt tulkitaan?
On oikeus kokeilla tuotetta - eli näyttis koneeseen ja peli käyntiin
Ei saa ottaa käyttöön - eli näyttis koneeseen ja peli käyntiin

On kyllä mielenkiintoista että mistään ei tunnu löytyvän määritelmää mikä on kokeilun ja käyttöönoton ero. Kuinka monta tuntia pitää pelata että näyttis on otettu kunnolla käyttöön?![]()
12. Vastuu vastaanotetusta tavarasta ja tavaraan tutustuminen
Kuluttajan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaan takaisin peruuttamistilanteessa. (KSL 6:18)
Kuluttajalla on kuitenkin oikeus avata tai purkaa pakkaus, tarkastaa tavaran ominaisuudet ja toimivuus ja tutustua siihen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen. (HE 157/2013)
Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. (KSL 6:18.2)
Kuluttaja oli asentanut sinetöimättömänä toimitetun CD-kartan GPS-paikantimeen ja koekäyttänyt sitä. Kuluttajariitalautakunta katsoi, että toimenpide oli edellytyksenä sille, että paikantimen toimintaa oli voitu kokeilla, eikä kyse ollut käyttöön ottamisesta. Pelkästään tuotteen pakkauksen purkaminen ei myöskään vaikuttanut peruutusoikeuteen. Kuluttajalla oli peruutusoikeus.
(KRIL 451/36/07)
Kuluttaja ei menettänyt peruuttamisoikeuttaan pelkästään sen vuoksi, että hän oli tarkastanut kaiuttimen ja yrittäessään asentaa kaiuttimen todennut sen olevan epäsopiva hänen autoonsa.
(KRIL 835/36/2009)
Kuluttaja oli asentanut prosessorin tietokoneen osaksi ja koekäyttänyt sitä. Kuluttajariitalautakunta katsoi, että asentaminen ei sellaisenaan osoita, että prosessori olisi otettu kuluttajansuojalain tarkoittamalla tavalla käyttöön vaan oli edellytyksenä sille, että tuotteen toimintaa oli voitu kokeilla. Säännöksen perustelujen mukainen samaan tapaan kokeilu kuin liiketiloissa ei rajoita kokeiluoikeutta niin, ettei sitä olisi lainkaan
(KRIL 1718/32/2009)
Kuluttaja osti verkkokaupasta lampun ja lampunvarjostimen. Hän palautti tuotteet ilman alkuperäispakkausta. Kuluttajariitalautakunta katsoi, että kuluttaja ei ollut menettänyt peruuttamisoikeuttaan, vaikka alkuperäispakkaus oli hävitetty.
(KRIL 4030/36/2010)
Kuluttaja oli ostanut 359 euron arvoisen digikameran ja ottanut sillä neljän päivän aikana 306 kuvaa. Kuluttajalla ei ollut peruutusoikeutta. Arvioinnissa kiinnitettiin huomiota kuvien suureen määrään sekä siihen, että kameraa oli käytetty neljänä päivänä.
(KRIL 2556/36/2009)
Jos kuluttaja kuitenkin ottaa huolenpitovelvoitteensa vastaisesti tavaran käyttöönsä, hän ei menetä peruuttamisoikeutta, mutta vastaa tavaran arvon alentumisesta. Tavaran arvon alentuminen määritellään kohtuuden mukaan. Joidenkin tavaroiden, kuten vaatteiden osalta arvo voi alentua hyvin lyhyen käytön jälkeen olennaisesti. Tietyissä kestokulutushyödykkeissä, kuten uusissa ajoneuvoissa, arvon aleneminen voi käyttöönoton jälkeen olla euromääräisesti huomattava. Jos tavara on tullut sen käyttämisen johdosta myyntikelvottomaksi, kuluttaja vastaa tavarasta sen koko arvolla. (KSL 6:18.2)
Kuluttaja ei vastaa kuitenkaan tavaran arvonalennuksesta, jos elinkeinonharjoittaja ei ole antanut kuluttajalle ennen sopimuksen tekemistä tietoa peruuttamisoikeuden käyttämistä koskevista ehdoista, määräajoista ja menettelyistä. (KSL 6:18.3)
Myyjällä on vaaranvastuu siitä, että tavara tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee ostajasta riippumattomasta syystä joko ennen sen luovutusta kuluttajan hallintaan tai sen jälkeen kun se on luovutettu takaisin myyjän tarjoamalle rahdinkuljettajalle, esimerkiksi jos tavara vaurioituu tai katoaa postissa. (KSL 5:6.1–2 mom)
Kuluttaja-asiamiehen linjaus 12, verkkokauppa ja etämyynti. Olennaisin boldattuna toisesta lauseesta, tämä on se lähtökohta.
Kannattaa katsoa myös päätös KRIL 1718/32/2009 joka osunee aika lähelle tätä keissiä.
Niin ei tuossa edelleenkään selvästi rajata missä menee käyttöönoton raja? Ok, eli jos käytän kameraa 4 päivää ja otan yli 300 kuvaa se on ilmeisesti käyttöönottoa. Entä jos olisin käyttänyt sitä 2 päivää?
Prosessorin tai näytönohjaimen tapauksessa ei tietenkään voi tietää kuinka paljon niitä on käytetty ennen palautusta.

Tuosta putiikista ei tiedä mitä käy. Veli ei saanut uutta emolevyä aikanaan palautettua/takuuseen, vaikka hänelle tullessa se ei toiminut, koska useita socketin pinnejä oli vinossa. Hänen ainut virhe oli ostaa emolevy sieltä.Hiukan ohi aiheen, mutta ei nyt sopivampaa ketjua löytynyt. Emolevy pitäisi laittaa takuuseen tietokonekauppa.fi puljuun. Palautusohjeissa mainitaan, että emo pitää laittaa antistaattiseen pussiin. Roskiinhan se on tietysti mennyt. Alkavatko nillittämään asiasta ja tuohon vedoten eivät huoli emoa takuuseen?
Joo ei puhettakaan katsoi koneelta että onko tarjolla, ja vastaus oli ei. Eipä tuota enää valmistajan kautta voi hoitaa kun hajonnut hiiri on varmaan gigantin elektroniikkaromussa. You live and you learn niinkuin lontoossa sanotaan. Ei kyllä tee mieli ostaa enää mitään alesta kun ei tiedä saako enää samanlaista tilalle.Eikö ne @Junaski suostuneet pyytämään Itäkeskuksen Giganttia lähettämään sulle tismalleen samaa uutta hiirtä tilalle, kerran sieltä tuota löytyy hyllystä? Oletko koittanut saisiko takuuhomman hoidettua suoraan valmistajan kautta?
Hiukan ohi aiheen, mutta ei nyt sopivampaa ketjua löytynyt. Emolevy pitäisi laittaa takuuseen tietokonekauppa.fi puljuun. Palautusohjeissa mainitaan, että emo pitää laittaa antistaattiseen pussiin. Roskiinhan se on tietysti mennyt. Alkavatko nillittämään asiasta ja tuohon vedoten eivät huoli emoa takuuseen?
Joo ei puhettakaan katsoi koneelta että onko tarjolla, ja vastaus oli ei. Eipä tuota enää valmistajan kautta voi hoitaa kun hajonnut hiiri on varmaan gigantin elektroniikkaromussa. You live and you learn niinkuin lontoossa sanotaan. Ei kyllä tee mieli ostaa enää mitään alesta kun ei tiedä saako enää samanlaista tilalle.
Eniten tuossa ihmetyttää, että huomasit vasta kuukauden jälkeen miten puhelin olikin sinulle väärä. Eihän sitä omaa edes tarvi, jos hakee välillä uutta tilalle kokeiluun.Laitetaas Powerista ja puhelimen palautusoikeudesta negatiivinen palaute tänne. Powerin palautusoikeuksien ehdoissa mainitaan, että palautusoikeus ei koske myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu. Tämän perusteella voisi kuvitella että verkkokaupasta tehdyssä tilauksessa olisi 60 päivän palautusoikeus. Näin kävi:
- Tee tilaus Powerin verkkokaupasta click and collect -tyyppisenä lähimpään myymälään.
- Saa viesti, että puhelin on kassalla noudettavana. Mene myymälään, kävele suoraan kassalle, maksa puhelin.
- Päätä palauttaa puhelin noin 30 päivää oston jälkeen.
- Myyjä: myymälästä ostetulla puhelimella ei ole palautusoikeutta. Ainoastaan 14 päivän tyytyväisyystakuu.
- Sano että tilaus on tehty verkkokaupasta ja vain nouto ja maksu oli tehty myymälästä.
- Myyjä: Ei vaikutusta.
- Sano että kuluttajaviraston mukaan nettitilaukset on aina etämyyntiä, vaikka nouto ja maksu olisi tehty myymälään.
- Myyjä: Voin tulostaa palautusehdot.
- Lähde vittuuntuneena ulos myymälästä.
Power siis tulkitsee ainakin puhelimien osalta click and collect -tilaukset samana kuin ostaisi suoraan myymälästä ilman mitään nettitilausta. Otin myös sähköpostilla yhteyttä Powerin asiakaspalveluun ja he sanoivat että koska maksu on tehty myymälään, pitää palautusasiat hoitaa myymälän kanssa. Kuluttajaviraston kautta tapausta voisi koittaa viedä eteenpäin, mutta koska kyseessä olevan puhelimen hinta ei ole tähtitieteellinen niin en käytä aikaa asiaan tämän enempää.
Sanomattakin selvää, että jatkossa en tule asioimaan Powerissa enää.
Eniten tuossa ihmetyttää, että huomasit vasta kuukauden jälkeen miten puhelin olikin sinulle väärä. Eihän sitä omaa edes tarvi, jos hakee välillä uutta tilalle kokeiluun.
Tuo ei ollut ollenkaan pointtina postauksessani. Miksi tarjota millekään tuotteelle 60 päivän palautusoikeutta, jos palautuksiin suhtaudutaan tuollaisella asenteella.
Itse veisin asian eteenpäin ja se että kyseessä oli halpa tuote jolla ei itselle ole väliä, on tässä asiassa vain etu.Laitetaas Powerista ja puhelimen palautusoikeudesta negatiivinen palaute tänne. Powerin palautusoikeuksien ehdoissa mainitaan, että palautusoikeus ei koske myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu. Tämän perusteella voisi kuvitella että verkkokaupasta tehdyssä tilauksessa olisi 60 päivän palautusoikeus. Näin kävi:
- Tee tilaus Powerin verkkokaupasta click and collect -tyyppisenä lähimpään myymälään.
- Saa viesti, että puhelin on kassalla noudettavana. Mene myymälään, kävele suoraan kassalle, maksa puhelin.
- Päätä palauttaa puhelin noin 30 päivää oston jälkeen.
- Myyjä: myymälästä ostetulla puhelimella ei ole palautusoikeutta. Ainoastaan 14 päivän tyytyväisyystakuu.
- Sano että tilaus on tehty verkkokaupasta ja vain nouto ja maksu oli tehty myymälästä.
- Myyjä: Ei vaikutusta.
- Sano että kuluttajaviraston mukaan nettitilaukset on aina etämyyntiä, vaikka nouto ja maksu olisi tehty myymälään.
- Myyjä: Voin tulostaa palautusehdot.
- Lähde vittuuntuneena ulos myymälästä.
Power siis tulkitsee ainakin puhelimien osalta click and collect -tilaukset samana kuin ostaisi suoraan myymälästä ilman mitään nettitilausta. Otin myös sähköpostilla yhteyttä Powerin asiakaspalveluun ja he sanoivat että koska maksu on tehty myymälään, pitää palautusasiat hoitaa myymälän kanssa. Kuluttajaviraston kautta tapausta voisi koittaa viedä eteenpäin, mutta koska kyseessä olevan puhelimen hinta ei ole tähtitieteellinen niin en käytä aikaa asiaan tämän enempää.
Sanomattakin selvää, että jatkossa en tule asioimaan Powerissa enää.
Ota fyysiset tulosteet mukaan näistä verkkokaupan asiakasoikeuksista KKV:n sivuilta ja istu siellä myymälässä niin kauan, että joku suomea ymmärtävä saapuu paikalle.
Tällöin Power joutuu käyttämään selvittelyyn Kuluttajaviraston kanssa omaa miestyövoimaa ja kun kerran laki sanoo yhtä ja Power toista. Lienee selviö että Power tuossa toiseksi jää.
Onhan noi powerin ongelmat jo sitä tasoa, että varmaan seuraavana konkkaan hakeutuva ketju:
![]()
POWER.fi sai maininnan "Huono" arvosanalla 1,5 / 5 Trustpilotissa
Oletko samaa mieltä yrityksen POWER.fi TrustScoresta? Kerro mielipiteesi tänään ja katso, mitä 1 697 muuta asiakasta ovat jo sanoneet.fi.trustpilot.com
Mitä nyt vähän tutkin tuota @Occelot mainitsemaa tilannetta, niin periaatteessa Powerin ehdoista on tulkittavissa, että Click&Collect tilaukset lasketaan myymäläostoiksi ja 60 päivän palautusoikeus annetaan vain verkko-ostoksille. Näemmä Gigantinkin ehdoista löytyy tälläinen kohta: "Ne toimitustavat, joissa tilaus on noudettava myymälästä, mutta hinta on maksettu verkon välityksellä, lasketaan internet-tilauksiksi, joita sääntelevät kuluttajansuojalaki (20.7.1978/38) ja henkilötietolaki (22.4.1999/523).". Tilanne olisi siis päätynyt samoin myös kilpailijalla. Kyseessä varmaan yleinen käytäntö, että verkkokaupat määrittelevät ostokanavan sen mukaan missä maksu on tapahtunut. Sitä en tiedä onko tällainen tulkinta oikeaoppinen vai ei, kun nuo kaikenmaailman pykälät ovat aina niin tulkinnanvaraisia.
KKV:han siis määrittää etämyynnin näin: "Etämyynti on kaupankäyntiä, jossa ostaja ja myyjä eivät ole samanaikaisesti läsnä. Kauppa ja sitä edeltävä markkinointi tapahtuu kokonaan sähköpostilla, puhelimella tai muilla viestintävälineillä." ja "Tuotteen toimitustavalla ei ole merkitystä. Kyseessä on etämyynti, vaikka toimitustavaksi on sovittu nouto myymälästä, jos itse sopimus on tehty etänä.". Kauppahan ei periaatteessa tässä tapauksessa tapahdu ensimmäisen määritelmän mukaisesti kokonaan etänä, kun itse maksutapahtuma suoritetaan kasvotusten kaupassa. Toisaalta tuo jälkimmäinen määritelmä on tulkinnanvaraisempi. Syntyykö sopimus tuotteen varauksen yhteydessä vai vasta maksettaessa? Hieman kaksijakoinen tilanne minkä olisi pystynyt asiakkaan toimesta välttämään suorittamalla maksun netissä. Huono asiakaskokemushan tuosta jää jokatapauksessa ja kaupatkin saisivat pyrkiä välttämään näitä ilmoittamalla selkeämmin, jos Click&Collectia ei lasketa etämyynniksi.
Mitä nyt vähän tutkin tuota @Occelot mainitsemaa tilannetta, niin periaatteessa Powerin ehdoista on tulkittavissa, että Click&Collect tilaukset lasketaan myymäläostoiksi ja 60 päivän palautusoikeus annetaan vain verkko-ostoksille. Näemmä Gigantinkin ehdoista löytyy tälläinen kohta: "Ne toimitustavat, joissa tilaus on noudettava myymälästä, mutta hinta on maksettu verkon välityksellä, lasketaan internet-tilauksiksi, joita sääntelevät kuluttajansuojalaki (20.7.1978/38) ja henkilötietolaki (22.4.1999/523).". Tilanne olisi siis päätynyt samoin myös kilpailijalla. Kyseessä varmaan yleinen käytäntö, että verkkokaupat määrittelevät ostokanavan sen mukaan missä maksu on tapahtunut. Sitä en tiedä onko tällainen tulkinta oikeaoppinen vai ei, kun nuo kaikenmaailman pykälät ovat aina niin tulkinnanvaraisia.
KKV:han siis määrittää etämyynnin näin: "Etämyynti on kaupankäyntiä, jossa ostaja ja myyjä eivät ole samanaikaisesti läsnä. Kauppa ja sitä edeltävä markkinointi tapahtuu kokonaan sähköpostilla, puhelimella tai muilla viestintävälineillä." ja "Tuotteen toimitustavalla ei ole merkitystä. Kyseessä on etämyynti, vaikka toimitustavaksi on sovittu nouto myymälästä, jos itse sopimus on tehty etänä.". Kauppahan ei periaatteessa tässä tapauksessa tapahdu ensimmäisen määritelmän mukaisesti kokonaan etänä, kun itse maksutapahtuma suoritetaan kasvotusten kaupassa. Toisaalta tuo jälkimmäinen määritelmä on tulkinnanvaraisempi. Syntyykö sopimus tuotteen varauksen yhteydessä vai vasta maksettaessa? Hieman kaksijakoinen tilanne minkä olisi pystynyt asiakkaan toimesta välttämään suorittamalla maksun netissä. Huono asiakaskokemushan tuosta jää jokatapauksessa ja kaupatkin saisivat pyrkiä välttämään näitä ilmoittamalla selkeämmin, jos Click&Collectia ei lasketa etämyynniksi.
Silti tässä Powerin tapauksessa kysymys on huonosti muotoilluista palautusehdoista. Yleensä kai on ollut tapana tulkita epäselvät tapaukset kuluttajan eduksi.Esimerkiksi pelkkä puhelimitse tehty ajanvaraus hammaslääkärille tai kampaajalle tai liikkeestä ostettavan tavaran varaaminen verkkosivuilla ei merkitse sopimuksen syntymistä etäviestimellä.
Hyvin bongattu Gigantin ehdoista maksamiseen liittyvä kohta. Powerin ehdoista en huomannut vastaavanlaista mainintaa. Taidan laittaa Kuluttajaneuvontaan tiedustelun onko asiasta ennakkotapausta tai mikä heidän tulkinta maksutavan/paikan vaikutuksesta on.
KKV:n sivuilla sanotaan
Silti tässä Powerin tapauksessa kysymys on huonosti muotoilluista palautusehdoista. Yleensä kai on ollut tapana tulkita epäselvät tapaukset kuluttajan eduksi.
Sen kun marssit kuitin kanssa myymälään, niin sulle hyvitetään toi erotus. Jos maksoit kortilla, niin kannattaa ottaa sama kortti mukaan, tai sitten tilinumero.Gigantista hintaan X ostetulla näytöllä palautusaikaa jäljellä, tänään alkaa myynti hintaan X-100€. Hyvittävätkö erotuksen helpommin kuin tilaamalla uusi näyttö ja palauttamalla aiemmin ostettu?
Kiitos, tosin tuo nyt tarjoukseen tuleva on "Rajoitettu erä, vain netistä", että sitten on varmaan turha mennä itkemään, jos loppuvat heti, eikä itsellä ole alehintaan tilausta sisässä.Sen kun marssit kuitin kanssa myymälään, niin sulle hyvitetään toi erotus. Jos maksoit kortilla, niin kannattaa ottaa sama kortti mukaan, tai sitten tilinumero.
Hieman kimurantimpi tilanne tuo, jos varma haluaa olla, niin tilaat näytön netistä myymälään toimitettuna, ja perut tilauksen samalla kun haet hyvityksen. Tällöin ei tarvitse kuskailla näyttöä edes takaisin.Kiitos, tosin tuo nyt tarjoukseen tuleva on "Rajoitettu erä, vain netistä", että sitten on varmaan turha mennä itkemään, jos loppuvat heti, eikä itsellä ole alehintaan tilausta sisässä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.