Ostin Powerin nettikaupasta puhelimen. Maksoin netissä ja nouto myymälästä. Puhelin olikin huono ja ei muuta kuin palauttamaan myymälään. Ensimmäisellä tiskillä myyjä sanoi " Koska laatikko avattu ei mahdollisuutta palauttaa, vaikka ostettu netistä". Sanoin, että nettiostoksilla on 60pv palutusoikeus. Hänen mielestä puhelimilla ei ole, mutta ohjasi seuraavalle tiskille.
"Kyllä voi palauttaa, palautusaika on 14pv ja koska ostosta kulunut 16pv palautus ei ole enää mahdollista." Pyysin näyttämään 14pv palautusoikeuden nettisivuilta. Myyjä tutkiskeli 5min sivuja ja totesi "En kyllä löydä sitä kohtaa täältä, mutta kyllä se on silti 14pv".
Tässävaiheessa alkoi jo ottamaan päähän urakalla. Totesin , miten voi olla jos et itse myyjänä löydä kyseistä kohtaa. Noh, kutsui paikalle osaston esimiehen "Kyllä, puhelimella 14pv palautusoikeus, ei onnistu sinulla siis". Pulssi kiihtyy ja edelleen pyydän näyttämään kyseisen kohdan, jota he kahdestaan kovasti tuloksetta etsivät. Tämän jälkeen en suostu edelleenkään uskomaan asiaa, joten menevät "takahuoneeseen" soittamaan isollepomolle. Hetken kuluttua myyjää saapu ja sanoo "Olet oikeassa, puhelimella on 60pv palautusoikeus netin kautta ostettuna".
Kuinka moni "ei niin valveutuntut" ostaja olisi luovuttanut jo tiskillä numero 1 tai viimestään numero 2. Uskomatonta toimintaa minusta.
Parasta tässä asiassa oli kuitenkin se että, kun menin kassalle sopimaan rahojen palautuksesta myyjä sanoi heti " Juu kyllä, netin kautta ostetuilla tuotteilla on 60pv palautusoikeus "
Täsätäjohtuen jäi kuva, että yritetiin vaan saada ostaja pitämään puhelin puhumalla

.