Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Itselläni halvin tapa oli hieman yli 80€, ei mitään muita vaihtoehtoja. Kokeilin pakastinkaappia ostaa
Erikoista. Kannattanee soittaa ja kysyä syytä sille hinnalle.

kuva_2024-01-27_153322510.png
 
Kai se riippuu sitten, missäpäin assuu.. itte kun asuu täällä lapin perukoilla, niin ei suostutakaan ilmasiin posteihin?
 
Outoa edelleen. Tein uuden koetilauksen 499 hintaisesta pyykinpesukoneesta ja edelleen tarjoaa ilmaista postin toimitusta.
Muistelisin että joskus noissa on ollut jotain eroa onko laite päätynyt outletiin asiakaspalautuksena vai onko poistuva malli. Jotenkin olisi sellainen muistikuva että asiakaspalautuksiin ei saa ilmaista kuljetusta mutta poistuviin malleihin saa tms. Joskus vuosi-kaksi sitten itsekin noita ihmettelin.
 
Kai se riippuu sitten, missäpäin assuu.. itte kun asuu täällä lapin perukoilla, niin ei suostutakaan ilmasiin posteihin?
Sitä ei mainita että ei koske joitain alueita, riippumatta missä asuu. Epärehellistä mainontaa jos eivät suostu ilmaiseen toimitukseen.
 
Outoa edelleen. Tein uuden koetilauksen 499 hintaisesta pyykinpesukoneesta ja edelleen tarjoaa ilmaista postin toimitusta.
Ja oli nimenomaa outlet-tuotteesta kyse? Koska tuossa sinun liittämässä kuvassa on väärät maksutavat saati että outlet-tuotetta ei voi noutaa.

Yksittäiskappaleita ei voi tilata noutoon, vaan ne myydään vain toimitettuina. Tuotteet on maksettava etukäteen joko maksukortilla tai verkkopankissa.

Itselläni Outlet-pakastinta ostaessa tarjoaa vain näin:

Sieppaa.PNG


Asuinsijainti Vantaa.
 
Ja oli nimenomaa outlet-tuotteesta kyse? Koska tuossa sinun liittämässä kuvassa on väärät maksutavat saati että outlet-tuotetta ei voi noutaa.



Itselläni Outlet-pakastinta ostaessa tarjoaa vain näin:

Sieppaa.PNG


Asuinsijainti Vantaa.
Outlet- tuote. Toimituskulut alk 0eur lukee myös tuossa rivillä.
Upo UU662C60W -astianpesukone, valkoinen


verkkis.png
 
Mikä tuote? Linkki tuotteeseen niin tarkistetaan.

Kyseinen laite ei ole Outlet-alueelta myytävä laite. Outlet-alueelta myytävissä laitteissa ei ole ilmaisia kuljetuksia.
 
Mikä tuote? Linkki tuotteeseen niin tarkistetaan.

Kyseinen laite ei ole Outlet-alueelta myytävä laite. Outlet-alueelta myytävissä laitteissa ei ole ilmaisia kuljetuksia.
Tuote ei ole outlet- tuote vaikka siinä lukee outlet..? Tä?

 
Tuote ei ole outlet- tuote vaikka siinä lukee outlet..? Tä?

Niin. Se ei ole yksittäiskappale Outlet-alueella. Yksittäiskappaleilla ei ole ilmaisia posteja. Eikä niitä voi maksaa käteisellä saati noutaa mistään.

Lähetettävissä: Heti yli 25 kpl
 
Ai kuluttajan pitää arvailla mitkä outlet- tuotteet kuuluu ilmaisen kuljetuksen piiriin. Sitä ei lue edelleen siinä verkkiksen mainoksessa. Ei edes sitä että ei koske outlet tuotteita.

Verkkokauppa.com yksittäiskappaleiden outlet sivuilla lukee seuraavaa: (muitakin ehtoja noihin liittyy tosiaan)

Yksittäiskappaleiden hintoihin eivät vaikuta meneillään olevat kampanjat.

Poistoerien kohdalla vastaavaa ei lue. Joten siinä mainoksessa ei periaatteessa tarvitse erikseen lukea, kun yksittäiskappaleiden ehdoissa lukee noin. Mutta toki voisi mainoksessa maininta olla asiasta.

Vielä selkeämpi olisi, jos poistoerät ei olisi outletien alla, vaan täysin omana osastona.
 
Selkeämpi olisi jos ihan käytettäisiin suomea kuten "poistoerä" ja "asiakaspalautus".
Itselle outlet-sana tarkoittaa juurikin poistoeriä, näin kun oli käytäntö silloin lähes kivi ja miekka-aikana kun noita outlet-sanoja alkoi ilmaantumaan kodikonekauppojen mainoksiin.
 
Selkeämpi olisi jos ihan käytettäisiin suomea kuten "poistoerä" ja "asiakaspalautus".
Itselle outlet-sana tarkoittaa juurikin poistoeriä, näin kun oli käytäntö silloin lähes kivi ja miekka-aikana kun noita outlet-sanoja alkoi ilmaantumaan kodikonekauppojen mainoksiin.
Totta. Tätä ei välttämättä edes tajua ajatella. Jonkin verran maailmaa ja outletteja nähneenä, ei tule vastaavaa "käytettyjen tavaroiden outlettia" mieleen kuin gigantti ja kumppanit. Pakko myöntää että taidokkaasti (röyhkeästi) otettu termi haltuun. Osaava markkinointi-tiimi asialla. Jos ei tietäisi, niin yhdistäisi juurikin poistoeriin, tehtaanmyymälöihin jne.

eikös Amazonillakin ole erikseen warehouse deals (asiakaspalautukset) ja outlet/overstock deals (poistoerät)?
 
Pari vuotta takaperin tilasin lieden verkkokauppan outletista ja ainakaan verkkis ei ollut viitsinyt pakata liettä sitten mitenkään edellisen palauttajan jäljiltä uudelleen.
pakkaus oli niin räjähtänyt että kohta soitti postin ajojärjestelijä ja oli huolestunut lieden kunnosta ja kertoi ottaneensa kuvat ko. pakkauksesta ja liitävänsä reklamaatio lomakkeen valmiiksi mukaan jos haluan lieden toimitettavan kotio asti.

Kun pääsin vastaanottamaan liettä oli se kieltämättä näky, repaliset muovit ja styroksit oli parsittu niin vähällä teipillä kuin mahdollista, eikä liesi ollut mitenkään kiinni kuljetuslavalla. mutta ihme ja kumma ihan ehjä ja toimiva kone sieltä kuitenkin löytyi
 
Pari vuotta takaperin tilasin lieden verkkokauppan outletista ja ainakaan verkkis ei ollut viitsinyt pakata liettä sitten mitenkään edellisen palauttajan jäljiltä uudelleen.
pakkaus oli niin räjähtänyt että kohta soitti postin ajojärjestelijä ja oli huolestunut lieden kunnosta ja kertoi ottaneensa kuvat ko. pakkauksesta ja liitävänsä reklamaatio lomakkeen valmiiksi mukaan jos haluan lieden toimitettavan kotio asti.

Kun pääsin vastaanottamaan liettä oli se kieltämättä näky, repaliset muovit ja styroksit oli parsittu niin vähällä teipillä kuin mahdollista, eikä liesi ollut mitenkään kiinni kuljetuslavalla. mutta ihme ja kumma ihan ehjä ja toimiva kone sieltä kuitenkin löytyi

En kyllä ymmärrä miksei verkkis vedä näitä käsikiristyskalvolla nippuun jolla saa jo hyvän suojauksen jos alkuperäisiä pahveja, styrokseja tai kuplamuovia jättää sinne suojaamaan. Tuolla meidän duunissa noi laitetaan ja lavan muovittamiseen menee n. minuutti.
 
Jatketaan yksinpuhelua.
Pitäisi oikeastaan laittaa tuonne mikä tänään vituttaa ketjuun.
Työselosteessa lukee "bios reflashed" mikä laittoi jo epäilyttämään.
Eikun konetta kasaamaan sen verran että näkee mitä emo tekee (osittain vaiheessa oleva vesijäähy ja johdotukset).
3t myöhemmin konetta päälle. Jonkin aikaa se siinä rullasi ennenkuin pääsin biossiin. PRKL, samaa vikaa pukkaa vaikka ei bootissa jäänyt jumiin mutta ei löydä vieläkään kaikkia nvme-asemia. Seuraavalla bootilla sitten taas jäi jumiin.
Eivätkä ole testanneet db-anturiakaan vaikka se siellä vikakuvauksessa luki ja anturi jäi sille matkalle.

Joutunee sitten soittamaan Verkkikseen että mitä helvattia ne on tehnyt tuolla lankulla kuukauden jos ovat vain vetäneet biossin uusiksi sisään.
Minun mielestä jos ovat testanneet niin kyllä tuossa kuvauksessa pitäisi lukea että "testattu neljällä nvme-asemalla ja vika ei uusiudu monen bootin jälkeen".
Jotain vikaa ovat kumminkin nähneet koska ei tullut laskua turhasta huollosta.

Muokkaus. Myös tuota emoa on vähän kovisteltu koska SMA-liittimet on nyt vinossa, lähtiessä oli ihan suorassa.

No joo, ei ole vieläkään selvinnyt tuo oma tapaus Verkkiksen kanssa. Soittelin sinne perjantaina ja aspakaveri kanssa vähän ihmetteli tuota "bios reflashed" tekstiä. Lupasi kysellä huollosta mitä sille on tehty.
Tällä välin kerkesin kokeilla emossa myös toista prosessoria ja ilman näytönohjainta. Ja vika vaan pysyy.
Tänään taas soittoa että mikä kestää, vastaus oli että normaalisti kestää 3-8 työpäivää saada vastaus huoltofirmasta. Toki olisi tuo ensimmäinen aspa voinut mainita tuon.
Jotenkin oli mielikuva että hoitavat Verkkiksessä oman talon sisällä tämmöiset testaukset, varsinkin kun sposteissa mainitaan verkkokauppa.com huolto ja huoltotiimi.
Sitten kumminkin tuo tämän päivinen aspa sanoi, kun vikisin että rikkihän tuo vielä on, "tuo se tänne ja jätä prossa kiinni". En viitsi tuhlata viimistä lomapäivää siihen että ajelisin stadiin. Kumminkin sähläisivät siellä, eikä asia selviäisikkään ja kaiken lisäksi tuossa menisi sen verran pitkään että jäisin jumiin iltapäiväruuhkaan. Sitten olisi koko päivä ja hermot mennyt.
Odotellaan nyt sitten muutama päivä lisää.
 
Ei taida verkkiksellä olla minkään alan huoltoedustusta itsellään (poislukien omat merkit) vaan kaikki lähetetään eteenpäin.
 
Ei taida verkkiksellä olla minkään alan huoltoedustusta itsellään (poislukien omat merkit) vaan kaikki lähetetään eteenpäin.
Ei ne nyt silti kaikkea aina eteenpäin lähetetä. Ainakin Sodastreamin ja Microsoftin tuotteiden kohdalla olen saanut heti huoltoon viedessä uuden vastaavan tilalle. Tietysti ne palautetut voi lähteä eteenpäin, mutta asiakaan näkökulmasta sillä ei mitään väliä...
 
Ei ne nyt silti kaikkea aina eteenpäin lähetetä. Ainakin Sodastreamin ja Microsoftin tuotteiden kohdalla olen saanut heti huoltoon viedessä uuden vastaavan tilalle. Tietysti ne palautetut voi lähteä eteenpäin, mutta asiakaan näkökulmasta sillä ei mitään väliä...
Sodastreamin linjaus on hyvin suurella varmuudella hatusta heitettynä "jos palautuksia tulee -> roskiin ja uusi kouraan". Ei ne sisällä muuta kuin muovia, pari palaa metallia ja tiivareita, joten puolen tunnin huolto maksaa työkustannuksena enemmän kuin koko vehkeen valmistus tehtaalla. Hyvin varmasti sama koskee Microsoftin perustuotteita, eli hiiret, näppikset, rimpulakuulokkeet, jne.

Emolevyissä on jo sitten enemmän tuota laatukontrollia ja huoltoja jopa joskus yritetään. Tiedä sitten onko valmistajan "vapaaehtoisesti" tarjoamaa palvelua noissa tuo korjausten yritys takuun puoleen, vai lakisääteisesti ylitetty joku tietty raja ja sitä 'täytyy' yrittää...
 
Ei ne nyt silti kaikkea aina eteenpäin lähetetä. Ainakin Sodastreamin ja Microsoftin tuotteiden kohdalla olen saanut heti huoltoon viedessä uuden vastaavan tilalle. Tietysti ne palautetut voi lähteä eteenpäin, mutta asiakaan näkökulmasta sillä ei mitään väliä...
Sehän riippuu ihan tehdyistä sopimuksista Verkkokaupan ja Sodastreamin maahantuojan välillä. Jos on kirjattu että vikatilanteessa annetaan uusi heti tilalle niin silloin homma toimii näin. Vikaantuneet kerätään yleensä paikkaan X josta sitten sopimukseen sovittujen ehtojen mukaan maahantuoja joko hakee ne pois ja korvaa Verkkokaupalle tai sitten laitteet tuhotaan ja Verkkokauppa saa niistä korvauksen.
 
Sehän riippuu ihan tehdyistä sopimuksista Verkkokaupan ja Sodastreamin maahantuojan välillä. Jos on kirjattu että vikatilanteessa annetaan uusi heti tilalle niin silloin homma toimii näin. Vikaantuneet kerätään yleensä paikkaan X josta sitten sopimukseen sovittujen ehtojen mukaan maahantuoja joko hakee ne pois ja korvaa Verkkokaupalle tai sitten laitteet tuhotaan ja Verkkokauppa saa niistä korvauksen.
No en muuta väittänytkään. Kunhan kommentoin lainauksessa olevaa viestiä. Prismalta ostetut sodastreamit muuten lähtee johonkin (tarkastukseen?), ennen kuin saat uuden.

Myös kaikki lakisääteisyyshöpöhöpöt voi jättää mainitsematta. Laatukontrolli ehkä ainoa järkevä sana edellistä ylemmässä viestissä. Ei nämä huollot ole mitään rakettitiedettä.
 
No niin, tuossa kun paketoin emoa jo valmiiksi niihin samoihin laatikoihin missä se tuli takaisin Verkkiksestä niin tuli kiinnittettyä enemmän huomiota lähetyslappuihin, siellä suomen postin lähetystarran alla oli toinen lähetyslappu, g.b.t. technology eli saksan gigabyte. Ajattelin myös aluksi että onkohan lähetetty väärä tuote koska tuo oli Acer läppärin laatikko minkä sisällä z470 laatikossa emo.
Prkl, kumpaa tässä nyt sitten haukkuisi enemmän? Tosin luulen että tuo kirjoittamani vikaseloste on käännetty päin vittua ja/tai jätetty osa kääntämättä, siellä sitten onkin testattu jotain ihan muuta.
 
Selkeämpi olisi jos ihan käytettäisiin suomea kuten "poistoerä" ja "asiakaspalautus".
Joo ja kolmantena tavaralajina "kolaroitiin tätä trukilla, kai se vielä toimii mutta ruma on kuin piru". Sopii halvalla kotiin toimitettavaksi jos asiakas sattuukin nuukuuttaan tai laiskuuttaan sen kelpuuttamaan. Myymälästä joutuisi antamaan melkein ilmaiseksi jotta joku sen pois veisi.
 
Meni varmaan 5min. saada uusi mikro powerista, hajosi takuuaikana. Samaa ei saanut, mutta pykälän parempi.
 
Meni varmaan 5min. saada uusi mikro powerista, hajosi takuuaikana. Samaa ei saanut, mutta pykälän parempi.
Riippuu merkistä. Oma mikro meni huoltoon, mutta sain varamikron tuttelin lämmityksiin. Mikro tuli kuntoon, joten ei pahaa sanottavaa sen puolesta, mutta tulihan tuossa paljon kilometrejä "turhaan"
 
Joo ja kolmantena tavaralajina "kolaroitiin tätä trukilla, kai se vielä toimii mutta ruma on kuin piru". Sopii halvalla kotiin toimitettavaksi jos asiakas sattuukin nuukuuttaan tai laiskuuttaan sen kelpuuttamaan. Myymälästä joutuisi antamaan melkein ilmaiseksi jotta joku sen pois veisi.
"Kuljetusvaurio"
Tosin noita oli joskus ainankin myynnissä Vahinkotavarakeskuksessa. En tiedä onko nykyään kun en ole käynyt varmaan 10v. Joskus nuorena kuolasin siellä semmoista side-by-side jääkaapin kokoista kahviautomaattia missä oli pellit jonkin verran murjottu, mutta hinta oli semmoinen että ei ollut lähelläkään varaa ostaa sitä :). Myöhemmin tuli ihan vakavissaan katsottua jääkaappia sieltä mutta ei ollut sopivaa.
 
Prisman palautuskokemus.

Ostin Fabulous Akua Sigg 0.6L metallipullon reissuille ja mukaan otettavaksi. Alumiinia rakenne. Mummolla oli aikanaan tuollainen sama, kesti pudotuksia mitä vain, oma putosi vain kerran ja vettä vuotaa pohjasta... toinen asia että vettä juodessa siinä on omituisen vahva alumiinin / metallin sivumaku. Kävin juuri nyt Prismassa ja Info-pisteellä 19,95 euroa takaisin tilille, koska tuotteessa viiden vuoden takuu. En kyllä osta toista samanlaista, muovipulloon vaihdoin.

Myyjä kysyi olenko pessyt pullon sisältä, no se on vähän hankalaa kun aukko on kapea, mutta eri pesuaineita on kokeiltu ja sivumaku vedessä säilyy.

Kiitos hyvästä palvelusta Prismaan. En suosittele tuota vesipulloa kenellekään.
 
Ei taida verkkiksellä olla minkään alan huoltoedustusta itsellään (poislukien omat merkit) vaan kaikki lähetetään eteenpäin.
En nyt sanoisi että kaikki.

Ostin yli vuosi sitten kingstonin muistikortin 128 Gb class 10 ja nyt siihen tuli vikaa. Kortti tuli hitaaksi ja sovellukset aukesivat suurella viiveellä. Toin kuitin ja muistikortin näytille ja sain saman tien käteisenä rahat takaisin, vaikka myyjä ei voinut tietää onko kortissa oikeasti vikaa. En tosin itsekään, koska vika koski Spotifyta lähinnä, joka hukkasi välillä tiedostojakin Offline-arkistosta ja yritti paikantaa niitä kortilta joka päivä. No uudella Samsung-kortilla onneksi asia ratkesi, joka V30, nopeutta tuli lisää ja latauksien paikantamisia ei ole enää ollut. Toki isoimmissa tuotteissa tuote menee huoltoon johonkin.

Se, että jouduin ajelemaan tuon takia "turhaan", niin antoi uudesta kortista pienen alennuksen, sain 22,99 euron muistikortin hintaan 19,99 euroa.
Minulla on ollut nyt todella hyviä palautuskokemuksia eri liikkeistä, voin suositella noita puljuja :)

Paljonhan se kokemus riippuu myös asiakkaasta, huutamalla ja vaatimalla ei saa asiakaspalvelua. Joten se kannattaa huomioida, jos ei meinaa palautus onnistua.
 
En nyt sanoisi että kaikki.

Ostin yli vuosi sitten kingstonin muistikortin 128 Gb class 10 ja nyt siihen tuli vikaa. Kortti tuli hitaaksi ja sovellukset aukesivat suurella viiveellä. Toin kuitin ja muistikortin näytille ja sain saman tien käteisenä rahat takaisin, vaikka myyjä ei voinut tietää onko kortissa oikeasti vikaa.

Paljonhan se kokemus riippuu myös asiakkaasta, huutamalla ja vaatimalla ei saa asiakaspalvelua. Joten se kannattaa huomioida, jos ei meinaa palautus onnistua.

No ei sitä sitten huollettu (eli joku vääntää kuoren auki ja vaihtaa viallisen muistipiirin toiseen) vaan se vaihdettiin (tässä tapauksessa rahaan). Koska, kuten aikaisemminkin on sanottu, ei noita tarvitse valmistajalle palauttaa vaan ne käytännössä kierrätetään ja valmistaja korvaa jälkikäteen.

Kyl huutamallakin saa asiakaspalvelua. Silloin mä ainakin teen just sen vaaditun minimin, enkä vahingossakaan poikkea siitä ettei tule enempää sanomista. :P Olen mä kyllä joskus 2000-luvun alkupuolella pariinkin kertaan käskeny jonkun huutajan mennä ulos jäähtymään. Paljon mukavampaa varsinkin niiden puolesta jotka jonottaa sen huutajan takana...
 
Näissä laitteiden ekonomisuuksissa on kyllä niin paljon eroja, että olisi mahtavaa jos joku resurssit ja mittausvehkeet omaava taho testaisi suosituimmat laitteet. Itse ihan empiirisesti tullut todettua että mökillä olevalla Sodastream Spiritillä saa noin kolmanneksen enemmän juomaa, mitä toisella vastaavalla kaupungissa. En usko että veden lämpötilassa on suurempia eroja (voin olla väärässä), vaan että toisen tiivisteet eivät ole yhtä hyvät ja venttiilissä on liikaa löysää.
 
Laittavat suoraan myyntiin ja 10/10 arvosana? Kova on luotto asiakkaan sanaan jos tuollainen käytäntö ylipäätään mahdollista, en kyllä luottaisi itse. Tässä tapauksessa toki olikin toimiva tuote mutta kyllä olettaisin outletista tuotetta ostaessa että se olisi tarkastettu, epärehellisien palautuksen mahdollisuus ei ole mikään olematon.

Koska pitän täysin mahdollisena, että tällaista kaupat oikeasti tekevät ja tiedän, että osa ihmisistä käy surutta palauttamassa normaalina asiakaspalautuksena heti uutena viallisen tai jopa itse rikkomansa tuotteen (mistä ei tässä tapauksessa ollut kyse), niin itse en osta noista outleteista yhtään mitään.
 
Perustelen nyt tilannetta, jossa epäkelpo tuote voi olla hyvinkin silti käypäinen outlet tuote. Toki outlet tuotteen kuvauksessa tulisi lukea palautuksen syy. Tuote itsessäänhän voi olla ihan palautusehtojen mukaankin palautuskelpoinen, kunhan se on vastaanottohetkeä vastaavassa kunnossa. Eli rikkinäinen avatessa, niin rikkinäisenähän tuote palautetaankin. Tiedän kyllä, että jotkin liikkeet käskevät laittamaan huoltoon viallisen, mutta jos tarkoitus on kuitenkin palauttaa, niin silloinhan se kannattaa tehdä suoraan eikä odottaa huoltoa.

Itsellä on ollut joskus tilanne, jossa palautin viallisen tuotteen. Kuitenkin sillä että kerroin viasta, niin myyjä halusi laittaa ne huoltoon. Jouduin pyytämään 3 kertaa saada palauttaa ne, jolloin asia meni perille. Siitä en tiedä menivätkö nuo outlettiin vai ei. Oma tapaus oli Gigantissa johon vein "vialliset" VR lasit (kuolleita pikseleitä), mutta vaikka nuo olisi päätyneet suoraan outletiin, saattaa halvemmalla outletista ostanut asiakas olla kuolleista pikseleistä huolimatta hyvinkin tyytyväinen tuotteeseen. Itse en ollut, johtuen juurikin täydestä ostohinnasta. Jännä kyllä sikäli, että tällaisessa tapauksessa asiakkaalle ei suoraan tarjota alennusta/mahdollista pitää viallista tuotetta (Amazon tekee näin), vaan tuon "edun" saa sitten joku, joka ne poimii outlet korista.

Itse en ainakaan läheskään aina tarvitse täysin virheetöntä tuotetta, eli vaikka puhelinta ostaessa, jos saan demolaitteen jossa on hento naarmu kyljessä, mutta hintaa -20%, on se yleensä kiinnostava ja käypä kauppa. Jos taas maksan täyden hinnan, niin haluan tuotteen myös vastaavan odotuksia, eli olevan pääsääntöisesti virheetön. Näiden kohdalla totisesti olevan sen kuvauksen kohdallaan
 
osa ihmisistä käy surutta palauttamassa normaalina asiakaspalautuksena heti uutena viallisen
Hep. Tunnustan. Jos (gigantti) eivät suostu vaihtamaan viallista tuotetta toiseen, vaan väenväkisin haluavat lähettää sen johonkin elcare huoltoon niin mieluummin palautan. @Jamboa tuossa ylempänä kertoi pyytäneensä vaihtoa 3 kertaa. Ite en jaksaisi pyytää yhtä kertaa enempää. Terroristien kanssa ei neuvotella ;)

En itsekään yllämainituista syistä osta outletista mitään. Alennus% pitäisi olla helvetisti enemmän mitä tyypilliset 20% tms on, että alkaisi edes houkuttelemaan. Itsehän ovat toiminnallaan ohjanneet kuluttajan tähän käyttäytymismalliin.
 
Ehkä toi virheen myöntäminen olisi riittänyt. Turha selittely vaan vesittää senkin "anteeksipyynnön". Käsi pystyyn, kuinka moni täällä tilaa toisen liittymän jos kantama kämpässä ei nyt riitä vaikka sinne saunaan :facepalm:
Miten on ylipäätään mahdollista, että samaan kotitalouteen voidaan tilata kaksi kertaa nettiyhteys? Onko sellaiseen joskus käytännön syitä?

– Yleensä yksi yhteys yhteen talouteen on riittävä. Tarve kahdelle yhteydelle voi tulla esimerkiksi silloin, kun yhteys halutaan kodin lisäksi esimerkiksi autotalliin, harrastetilaan tai saunatiloihin, eikä langattoman verkon kantavuus ole riittävä, Niiranen vastaa.
 
Ehkä toi virheen myöntäminen olisi riittänyt. Turha selittely vaan vesittää senkin "anteeksipyynnön". Käsi pystyyn, kuinka moni täällä tilaa toisen liittymän jos kantama kämpässä ei nyt riitä vaikka sinne saunaan :facepalm:
Kyseessä on johtaja, joka ei selvästi tajua tekniikasta. Eipä tuossa muuta, mutta kieltämättä teknisestä näkökulmasta aivan älytön lausunto
 
Ehkä toi virheen myöntäminen olisi riittänyt. Turha selittely vaan vesittää senkin "anteeksipyynnön". Käsi pystyyn, kuinka moni täällä tilaa toisen liittymän jos kantama kämpässä ei nyt riitä vaikka sinne saunaan :facepalm:
Artikkelista ymmärsin että virhe oli myönnetty ja korjattu heti, ja tuo lainaamasi vastaus oli vastaus siihen miten voi tilata kaksi nettiä, ja jutussa käytiin myös läpi eri jokin dsl ja kaapelinetin osalta.

Jos haluaa kaksiyhteyttä, niin se ei aina ole helppoa, operaattorin myyjällä voi tulla ongelmia saada se tilaus menemään läpi. ja tietekin se että asiakas on saanut myyjän ymmärtämään että haluaa kaksi.

Mutta luulen että tässätapauksessa oleellinen tieto kerrottaan jutun alussa
27-vuotias mies oli juuri muuttanut uuteen asuntoon ja tilasi Elisalta netin. Kaapelimodeemi hänellä oli jo entuudestaan, mutta se ei enää toiminut uuden yhteyden kanssa. Hän tilasi uuden modeemin Elisan asiakaspalvelun chatissa. Hänelle myytiin kuitenkin myös toinen internet-sopimus jo aiemmin tilatun päälle.
Eli ilmeisesti juurimuuttanut, kaapelimodeemi jo oli , oliko myös kaapelimodeemi netti. Tuossa tuoksuu kyllä ihan sekaannuksen mahdollisuuksia, kun mukana myös pariosoitetta.

Kyseessä on johtaja, joka ei selvästi tajua tekniikasta. Eipä tuossa muuta, mutta kieltämättä teknisestä näkökulmasta aivan älytön lausunto
Kaapelimodeemi yhteydet on väyliä, ja eivät ole paikaan sidottuja, joten helppo ottaa kaksi liittymää.
Muissa kupariyhteyksissä, ja kuidussa tulee jumppaa operaattoripäässä enemmän, mutta ei sekään ihan tavatonta ole, mutta työläämpää, Ja kaapelimodeemia vähemmän syitä miksi haluta kaksi.
 
Kyseessä on johtaja, joka ei selvästi tajua tekniikasta. Eipä tuossa muuta, mutta kieltämättä teknisestä näkökulmasta aivan älytön lausunto

Ja kaupallisesta näkökulmasta myös. Aivan älytöntä, että johtaja laukoo tällaista mediaan. Ihan jokainen tuossa liiketoiminnassa oleva tajuaa, että kahta nettiliittymää ei tarvita.
 
Ja kaupallisesta näkökulmasta myös. Aivan älytöntä, että johtaja laukoo tällaista mediaan. Ihan jokainen tuossa liiketoiminnassa oleva tajuaa, että kahta nettiliittymää ei tarvita.
Kommentin jälkeen, tuohan oli hyvä vastaus. Nyt saatiin tietoisuutta että kaksiliittymää on saatavilla. Se ensimmäinen vastaus voi olla ettei onnistu ja asiakas luovuttaa, mutta nyt tietää yrittää enemmän.

Samalla lisääntyy tietoisuus heillekkin joille ei edes ole tullut mieleeen kahden liittymän tilaaminen.

Mikään yleinen juttu tuo ei ole, ja hän sitä painotti heti alkuun että yleensä yksiyhteys on riittävä.
 
Kommentin jälkeen, tuohan oli hyvä vastaus. Nyt saatiin tietoisuutta että kaksiliittymää on saatavilla. Se ensimmäinen vastaus voi olla ettei onnistu ja asiakas luovuttaa, mutta nyt tietää yrittää enemmän.

Samalla lisääntyy tietoisuus heillekkin joille ei edes ole tullut mieleeen kahden liittymän tilaaminen.

Mikään yleinen juttu tuo ei ole, ja hän sitä painotti heti alkuun että yleensä yksiyhteys on riittävä.
Ei siinä ole mitään positiivista, vaikka miten vääntelet. Jos olisin Elisan osakkeenomistaja, vaatisin kyseisen henkilö irtisanomista.
 
Ei siinä ole mitään positiivista, vaikka miten vääntelet. Jos olisin Elisan osakkeenomistaja, vaatisin kyseisen henkilö irtisanomista.
Juuri näinä. Keep it simple, eli virhe myönnetty ja pahoittelut on se riittävä ja oikea tapa viestittää. "Tietoisuuden lisäämiselle" on sitten ihan eri markkinointikanavat.
 
Ei siinä ole mitään positiivista, vaikka miten vääntelet. Jos olisin Elisan osakkeenomistaja, vaatisin kyseisen henkilö irtisanomista.
Siis ihan oikeasti. On hienoa että Elisalta joku uskaltaa vasta toimittajan kysymykseen, siellä on ihmisä. vs nämä firmat missä ei vastata, ei kommentoida, ainoa mitä irtoaa niin joku tiedottaja totetaa , emme kommentoi yksittäisiä tapauksia, käymme kaiken asiakas palautteen tarkaan läpi. Kiitos yhteyden otosta.
 
Siis ihan oikeasti. On hienoa että Elisalta joku uskaltaa vasta toimittajan kysymykseen
Kyllä tällä Niirasella on ihan oikeasti aika väyrysmäiset vastaukset muihinkin kysymyksiin. Vastauksessa ei siis mitään "väärää", mutta joku viestinnän ammattilainen varmaan osaisi vastata ns. samalla kansan kielellä, millä toimittaja kysymyksen esittää. Lipsuu muuten off-topic, joten osaltani jätän tähän :giggle:

Toimivatko asiakaspalvelijanne provisiopalkalla? Onko mahdollista, että he tyrkyttäisivät asiakkaille turhia tuotteita tai palveluita tahallaan?

– Meillä on myyjille selkeät myynnin säännöt, ja harhaanjohtava myynti on ehdottomasti kielletty. Myyjillä on ICT-alan TES:n mukainen peruspalkka ja sen lisäksi kannustepalkkiomalli, jossa asiakastarve ohjaa mittareita ja myyjien toimintaa. Myyjän työtä toki on kertoa asiakkaalle hyvistä ratkaisuista ja palveluista, mutta myymme tuotteet ja palvelut aina asiakkaan tarpeeseen sekä käyttöön, Niiranen vakuuttaa.

e. oikea vastaus: Meillä on provisiopalkkaus käytössä. Aina on mahdollista että myyjä tyrkyttää- tai myy turhia tuotteitta tai palveluita. Pyrimme aktiivisesti toimimaan ettei niin tapahtuisi.
 
Ottamatta enempää kantaa tähän kyseessä olevaan keissiin ja siihen kuka on ymmärtänyt mitäkin väärin, niin tulin vain huomauttamaan että olen itsekin myynyt ja tehnyt liittymätoimituksia joissa samaan kiinteistöön/asuntoon on asiakkaan toiveesta avattu kaksi liittymää, joten lähtökohtaisesti tämä ei ole mitenkään mahdoton skenaario että joku sellaista haluaa.

Itse toki varmistin hyvin yksiselitteisesti asiakkaalta että hän oikeasti haluaa samaan kohteeseen useamman liittymän ja sitten toimitettiin sitä mitä asiakas tilasi kun se kerran teknisesti oli toteutettavissa.

Oma veikkaus menis tässä ehkä siihen että aspahenkilö joka siellä on asiakasta palvellut on taas ollut sen verran teknisesti tietäväinen ettei osaa tehdä eroa nettiliittymän ja kaapelimodeemin välillä ja siksi näpytellyt sujuvasti asiakkaalle uuden liittymän sinne vaikka halusi pelkän laitteen...
 
Mulla on ollut kaksi nettiliittymää. Toinen oli tavallista käyttöä varten ja toinen kotipalvelinta. Jos tuolla toisella olisi saanut ja voinut pitää myös palvelimia yksi olisi kyllä riittänyt.
 
Mulla on ollut kaksi nettiliittymää. Toinen oli tavallista käyttöä varten ja toinen kotipalvelinta. Jos tuolla toisella olisi saanut ja voinut pitää myös palvelimia yksi olisi kyllä riittänyt.
Uteliaalle, tässä herää kysymys että mikäs rajoite siinä kotipalvelin liittymässä oli.
Ja miksi siinä toisessa ei voinut pitää kotipalvelinta ? Kotipalvelimem takia kyllä kahtaliittymää otettu, vaikka vaikka sinänsä kumpikin teknisesti samanlaisia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 721
Viestejä
5 049 395
Jäsenet
80 975
Uusin jäsen
konstadaonly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom