En oikein ymmärrä tätä väitettäsi. Jos takuu on 1 vuotta, niin ei ole mitään yli vuoden olevia takuukeissejä. Tietysti se virhevastuu on se 2 vuotta, ja silloin myyjätaho vastaa siitä kuluttajalle. Ei kai se silti tarkoita, että Apple ei vastaisi siitä myyjälle.
Takuu nyt on muutenkin eri asia kuin virhevastuu, siinähän on ero näyttövelvollisuuden osaltakin.
Hiuksia voi aina halkoa terminologiasta, mutta pointti on siinä että Apple tietää itsekin kuluttajalla olevan oikeus saada laitteensa korjattua vähintään tuon kahden vuoden ajan, mutta itse eivät tarjoa takuuta kuin vuoden, ja ohjaavat asiakkaat ottamaan sen sijaan yhteyttä myyjään ja vetoamaan lain mukaiseen kuluttajansuojaan. Ovat näköjään muuttaneet noita infojaan asiaan liittyen, aiemmin siellä luki vielä selkeämmin jotakuinkin että toisen vuoden takuusta vastaa myyjä.
Siitä on toki aikaa kun itse olen Applen laitteita myynyt, mutta silloin ainakin Apple vastasi tasan tarkkaan myöntämänsä takuuajan ja sen jälkeen kaikki huollot meni myyjän omaan piikkiin eikä Apple korvannut niistä mitään. Enkä suoraan sanoen usko että ne nykyäänkään ottaa vapaaehtoisesti mitään kustannuksia kontolleen.

Näköjään ihan syystä tämäkin on aikoinaan palautettu.