Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Sulla nyt sattu gigantista hidas toimitus? On mulla gigantista ja verkkiksestä yleensä/normaalisti pariin päivään kotiin asti ehtinyt ja yleensä vuorokauden sisään kyl paketit on jo matkalla. Eiköhä "ulkomaillaki" joskus töppäillä ja se ja tämä lähetys saattaa väillä hidastella.
Itsellä ainakin tuntuu nuo Gigantin toimitukset olevan aina vähän hitaanpuoleisia, varmaan koskaan pariin-kolmeen päivään tullut vaan aina käsitelty ensin liki viikko kunnes paketti lähtee edes tilausseurannan perusteella edes liikkeelle. Voi tietty olla paskaa tuuriakin kun en hirveän usein Gigantista tilaile mitään, omalle kohdalle vaan osunut sitten aina hitaat käsittelyt tms.
 
Itsellä ainakin tuntuu nuo Gigantin toimitukset olevan aina vähän hitaanpuoleisia, varmaan koskaan pariin-kolmeen päivään tullut vaan aina käsitelty ensin liki viikko kunnes paketti lähtee edes tilausseurannan perusteella edes liikkeelle. Voi tietty olla paskaa tuuriakin kun en hirveän usein Gigantista tilaile mitään, omalle kohdalle vaan osunut sitten aina hitaat käsittelyt tms.
Kaipa toi on tuurista sit kiinni. Nyt muistu, että omalla kohdalla power oli nii hidas, että en sieltä enää ole tilannu uudelleen. Siellä mullekki kävi toi, että meni monta päivää ennenkuin saivat "varastossa" olevan sd-kortin matkaan.

Eniten kokemusta verkkiksestä, jossa ei muistini mukaan ongelmia ole ollut.
 
Kaipa toi on tuurista sit kiinni. Nyt muistu, että omalla kohdalla power oli nii hidas, että en sieltä enää ole tilannu uudelleen. Siellä mullekki kävi toi, että meni monta päivää ennenkuin saivat "varastossa" olevan sd-kortin matkaan.

Eniten kokemusta verkkiksestä, jossa ei muistini mukaan ongelmia ole ollut.
Powerista ei ole kuin yhdestä tilauksesta kokemuksia ja se meni ihan ok, mutta niiden "tilaa ja nouda" -systeemi on kyllä ainakin omalla kohdalla ollut ihan uskomaton, aina kun menee noutamaan niin ihmetellään ja etsitään pitkän aikaa. Ja Powerisa tuntuu myyjät karttavan asiakkaita, tai ainakin parilla kerralla kun on mennyt paikanpäältä jotain hakemaan ja koittanut myyjää saada kiinni niin suunnilleen juoksevat karkuun.

Verkkiksestä on itsellekin lähes aina tullut varsin nopeasti tuotteet, muutaman kerran on kestänyt toimituksessa pitkään mutta ainakin yhdellä kerralla oli muistaakseni joku varastosaldosekoilu että ei ollutkaan tuotetta heti saatavilla tms.

Nyt kun näitä miettii niin oikein harmittaa että isompi tietotekniikkaketju osti paikallisen pikkuliikkeen, siellä oli aiemmin ilo käydä kun palvelu pelasi. Valitettavasti hyvä palvelu alkoi huononemaan aika nopeasti tuon oston jälkeen ja vuoden päästä lopetin siellä asioinnin kokonaan. Kyseinen liike oli auki vain arkisin mutta yksikin kerta kun olin jotain käynyt kyselemässä niin seuraavana viikonloppuna firman omistaja soitteli että on juuri kuormaa purkamassa ja hyllyttämässä, jos kerkiän parin tunnin sisällä käymään niin saan heti haluamani tuotteen.
 
Omien kokemusten mukaan Powerista, Gigantista ja huonolla tuurilla Verkkokauppa.comista ei kannata tilata postin kautta jos on oikein kiire. Verkkokauppa.com yleensä saa saman viikon aikana toimitettua jos on alkuviikosta tilannut, mutta Gigantilla ja Powerilla menee lähes aina seuraavalle viikolle.
 
Omien kokemusten mukaan Powerista, Gigantista ja huonolla tuurilla Verkkokauppa.comista ei kannata tilata postin kautta jos on oikein kiire. Verkkokauppa.com yleensä saa saman viikon aikana toimitettua jos on alkuviikosta tilannut, mutta Gigantilla ja Powerilla menee lähes aina seuraavalle viikolle.

Omat lähiajan kokemukset näistä kaupoista samanlaisia. Tilauksia hillotaan viikon verran.

Posti toimii taas omalla kohdalla mainiosti ja kun paketti on viimein saatu matkaan niin järkijään seuraavana päivänä sen on voinut noutaa automaatista keskipäivällä.
 
On mulla gigantista ja verkkiksestä yleensä/normaalisti pariin päivään kotiin asti

Epäilen suuresti Gigantin rompetta kahteen päivään kotiin tuoduksi. Ensin keräys, lajittelu yms Ruotsissa, sitten laivalla Turkuun joka ottaa oman aikansa lastauksineen ja purkuineen, sieltä Postille joko Lietoon tai Vantaalle kumipyörin, lajittelu ja jatkoyhteydet + lopulta jakeluorganisaatio ja sovitut tuontiajankohdat.

Verkkikseltä tulee ripeästi jos tilattu tavara lähtee Postin palveluvarastosta, käytännössä usein alle vrk tilauksesta, aivan kuten palveluvarastoa käyttävät Telia ja DNA. Elisan käyttämä HUB on niin lähellä Vantaan logistiikkakeskusta, että nekin vuorokauteen perillä lokerossa.
 
Ei Gigantilla ole mitään Suomen varastoa vaan Ruotsista nuo tuotteet toimitetaan.
Mutta samaa mieltä siitä että jos torstaina aamulla tilannut niin hidasta on jos vasta nyt käsittelyssä.
Ennen ei ollut suomen varastoa mutta nykyään on jonkunlainen, sisältää tietynläisen valikoiman vaan tosin.

Tuli eilen tehtyä Gigantista tilaus ja yleensä niissä on kestänyt useita päiviä ennen kun lähettävät mutta nyt näyttää saapuvaksi jo huomenna pakettia. Luultavasti lähtenyt suomen varastosta vaikka en erikseen tuon linkin kautta etsinytkään.
 
Epäilen suuresti Gigantin rompetta kahteen päivään kotiin tuoduksi. Ensin keräys, lajittelu yms Ruotsissa, sitten laivalla Turkuun joka ottaa oman aikansa lastauksineen ja purkuineen, sieltä Postille joko Lietoon tai Vantaalle kumipyörin, lajittelu ja jatkoyhteydet + lopulta jakeluorganisaatio ja sovitut tuontiajankohdat.

Verkkikseltä tulee ripeästi jos tilattu tavara lähtee Postin palveluvarastosta, käytännössä usein alle vrk tilauksesta, aivan kuten palveluvarastoa käyttävät Telia ja DNA. Elisan käyttämä HUB on niin lähellä Vantaan logistiikkakeskusta, että nekin vuorokauteen perillä lokerossa.
Ei ollu kaks päivää vaa "pari". Pieni, mut tärkee ero :D Tässä edellinen (3-osainen lähetys, melko paljon kamaa):
Näyttökuva 2024-07-10 kello 14.46.40.png
välissä viikonloppu, mut ~vuorokauden sisään matkalla ja postilla viikonloppu vähennettynä 1 kokonainen päivä + aamupäivä. e: tossa ei tietty näy tilauspäivä, mut se oli edellinen iltapäivä. Ei siis toki 2 (kaksi) päivää, ehkä sit muutama jos "pari" päivää oli harhaanjohtava :) Vastaus oli kuite siihen, että kuinka suomalaisilla firmoilla menee aina useita päiviä ennenku lähtee ees liikkeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollu kaks päivää vaa "pari". Pieni, mut tärkee ero :D Tässä edellinen (3-osainen lähetys, melko paljon kamaa):
Näyttökuva 2024-07-10 kello 14.46.40.png
välissä viikonloppu, mut ~vuorokauden sisään matkalla ja postilla viikonloppu vähennettynä 1 kokonainen päivä + aamupäivä (kaipa se kuite on liikkunu viikonloppunaki, mut tuskin 2 päivän edestä?). e: tossa ei tietty näy tilauspäivä, mut se oli edellinen iltapäivä. Ei siis toki 2 (kaksi) päivää, ehkä sit muutama jos "pari" päivää oli harhaanjohtava :) Vastaus oli kuite siihen, että kuinka suomalaisilla firmoilla menee aina useita päiviä ennenku lähtee ees liikkeelle.
Onhan se kiva että joillakin liikkuu nuo tilaukset. Vahvasti veikkaan että tuo oman tilauksen arvioitu toimituspäivä tulee vielä venymään...1720613795894.png
 
Ai saateri. Oletko ollu yhteyksissä giganttiin?
En ole vielä ollut yhteydessä. Ei tuolla nyt ole mitään hirveää kiirettä mutta olisihan tuo tilaus kiva saada viimeistään tuona tällä hetkellä luvattuna päivänä eli perjantaina niin saisi viikonlopuksi vähän tekemistä. Jos ei ole tuosta tilasta edennyt perjantai-iltapäivään mennessä niin rupean kyselemään mihin tuo on jäänyt jumiin.

Samalla tavalla nuo tuntuu olevan omalla kohdalla melkein joka kerta Gigantin kanssa, noin viikon ihmettelevät tilausta kunnes pistävät viimein matkaan.
 
Tampereen Powerista kävin hakemassa autolaturin kun sattui olemaan tarpeeksi tehokas hyllyssä tarpeeksi ok hintaan. Löydän heti mitä tulin hakemaan, mutta vanhempi miesmyyjä änkeää tilanteeseen, ottaa laturin kädestä ja alkaa selittämään mulle sen speksejä. Tämän jälkeen kiikuttaa sen lähemmälle tiskille jossa "tekee kuitin" ja silminnähden harmistuu kun en halua antaa sähköpostiosoitettani hänelle. Sen seurauksena kävelee taas laturi kädessä kassalle ja kertoo että tämä on sitten hänen myynti vaikka ei saanut sähköpostia kysyttyä.

Tiukassa on vissiin liksat kun jostain tarvikeprovisioista pitää kynsin ja hampain taistella :D Rasittavia aina käydä näissä
 
Tampereen Powerista kävin hakemassa autolaturin kun sattui olemaan tarpeeksi tehokas hyllyssä tarpeeksi ok hintaan. Löydän heti mitä tulin hakemaan, mutta vanhempi miesmyyjä änkeää tilanteeseen, ottaa laturin kädestä ja alkaa selittämään mulle sen speksejä. Tämän jälkeen kiikuttaa sen lähemmälle tiskille jossa "tekee kuitin" ja silminnähden harmistuu kun en halua antaa sähköpostiosoitettani hänelle. Sen seurauksena kävelee taas laturi kädessä kassalle ja kertoo että tämä on sitten hänen myynti vaikka ei saanut sähköpostia kysyttyä.

Tiukassa on vissiin liksat kun jostain tarvikeprovisioista pitää kynsin ja hampain taistella :D Rasittavia aina käydä näissä
Poweri on kyllä outo, kun tuntuu että siellä on myymälästä riippumatta joitain vanhempia miesmyyjiä, joiden käytös on juuri tuollaista hieman töykeää ja tahditonta. Erityisesti jos menet palauttamaan tuotteen niin pitää asioida osastolla jolle tuote kuuluu ja auta armias jos siellä on tuollainen tyyppi vastassa. Hirveä kuulustelu miksi palautat sen ja sitten taas raapustetaan jotain dokumentteja, jonka kanssa saa kassalta rahat. Vaikka Gigantissakin on omat huonot puolensa niin tuollaisiin myyjiin en ole siellä törmännyt ja palautuksetkin hoituvat yhdellä pisteellä sisäänkäynnin läheisyydessä ilman turhaa byrokratiaa.
 
Olipas vastenmielinen kokemus Multitronicin verkkokaupasta. Luuria yritin tilata, tilauksessa ihan eri toimitusmaksut kuin sähköpostiin tulleessa tilausvahvistuksessa (pari eri kertaa yritin ja aina lisätty 3-3,90 euroa ylimääräisiä maksuja tuonne). No, perun tilaukset, eikä tarvitse enää tuohon puotiin vilkaistakaan.
 
Jos tulee jatkossa kysely miten meni tilauksen kanssa, niin laitan negatiivista.

Miten vitussa tasan viikko sitten tilattua laitetta ei saada postin kuljetettavaksi Gigantista.

Rahat kyllä kelpaa.

gggggggg.png
 
Jos tulee jatkossa kysely miten meni tilauksen kanssa, niin laitan negatiivista.

Miten vitussa tasan viikko sitten tilattua laitetta ei saada postin kuljetettavaksi Gigantista.

Rahat kyllä kelpaa.

gggggggg.png
Sama vika, jos tulee kysely perässä niin negatiivista palautetta tulee. Kyseisen tuotteen kohdalla kuitenkin lukee "heti toimitettavissa verkkokaupasta 100+ kpl". Sitten vaan pitää toivoa että joku lukeekin niitä palautteita.

Nuo Gigantin palautekyselyt ainakin "click & collect" kohdalla huvittaa, joskus se palautekysely on tullut ennen kuin edes on kerinnyt koko noutoa hakea ja tosiaan välillä tuo noutotilausprosessi muten vaan kusee, ainakin käyttämissäni Giganteissa. Jossakin vaiheessa tuo muuttui paljon huonommaksi, olikohan samoihin aikoihin kun uusivat nettisivunsa, sitä ennen tuo nouto toimi kuin junan vessa (eli taisivat uusia nykyaikaisempiin "juniin" :) )
 
Ikealla jotain häikkää myös, tilaus sunnuntaina ja ei ole edes sähköistä ennakkotietoa vielä OmaPostissa. Tuotteita hyvin varastossa ja useassa myymälässä.

Yleensä lähtee aika nopeasti ja jostain syystä Ikea Kuopio lähettäjänä yleensä.

Moni yritys ei ole kovin hyvä tämän ns. reaktioajan kanssa, eli tilauksesta siihen kun lähetys on logistiikkakumppanin hoteissa. Pieni vaivannäkö ja tsemppaus tuossa kohtaa tekee hyvää asiakastyytyväisyydelle ja myyjätaho voi sen jälkeen reklamoida kumppanilleen ja pestä ns. kädet jos ei meinaa liikahtaa kohti tilaajaa.
 
Ikealla jotain häikkää myös, tilaus sunnuntaina ja ei ole edes sähköistä ennakkotietoa vielä OmaPostissa. Tuotteita hyvin varastossa ja useassa myymälässä.

Yleensä lähtee aika nopeasti ja jostain syystä Ikea Kuopio lähettäjänä yleensä.

Moni yritys ei ole kovin hyvä tämän ns. reaktioajan kanssa, eli tilauksesta siihen kun lähetys on logistiikkakumppanin hoteissa. Pieni vaivannäkö ja tsemppaus tuossa kohtaa tekee hyvää asiakastyytyväisyydelle ja myyjätaho voi sen jälkeen reklamoida kumppanilleen ja pestä ns. kädet jos ei meinaa liikahtaa kohti tilaajaa.
Sen takia tuossa Ikean tapauksessa on Ikea Kuopio lähettäjänä että heidän verkkokauppatoimintansa ja -varastonsa on keskitetty Kuopioon eli paketit tulevat sieltä muutamaa erikoistapausta lukuunottamatta. Sinänsä tuo ärsyttää että jos on jossain muussa Ikeassa jotain tavaraa paljon varastossa ja tuolla Kuopiossa saldo on 0 niin sitähän ei sitten saakaan tilattua mutta ymmärrän kyllä miksi tuo on keskitetty.

Tuosta olen kyllä samaa mieltä että tuo reaktioaika ei ole kotimaisissa verkkokaupoissa kovin kummoinen, itseasiassa hetki sitten viimein tuli omasta Gigantin tilauksesta tuo ennakkotieto, 7d 5h kuluttua tilauksesta. Ja tuohan tosiaan vaan tarkoittaa että ovat sen pakettikortin sähköisesti tehneet eikä tuote ole välttämättä vielä liikahtanut varastosta mihinkään.
 
ihmetyttää suuresti, miten jotkut firmat pystyvät käytännössä aina pistämään paketin matkaan 24h sisällä ja joillakin siihen kestää viikko.
Esimerkiksi varaosia sun muuta työssä tarvittavaa tavaraa toimittavien kauppojen kannattaa lähettää tavara samana päivänä tai seuraavana aamuna. Muuten asiakas helposti tilaa kahdesti samalla kertaa - ensimmäisen ja viimeisen. Kodinkoneiden ja viihde-elektroniikan tapauksessa moni taas ei priorisoi toimitusaikaa vaan valikoimaa, hintaa jne. Lisäksi paljon perustavaraa(jos päätän ostaa x tuuman television) ostetaan hakemalla suoraan ensimmäisenä mieleen tulevan kaupan sivuilta, tai Googlen haun mainostulosten kautta. Erikoisempaa tavaraa(jos tarvitsen tietyn kiilahihnan ja mielellään eilen) googlatessa ei tule yleensä vastaan giganttia ja temua, tai siis niiden mainokset ovat väärästä tuotteesta.
 
Esimerkiksi varaosia sun muuta työssä tarvittavaa tavaraa toimittavien kauppojen kannattaa lähettää tavara samana päivänä tai seuraavana aamuna. Muuten asiakas helposti tilaa kahdesti samalla kertaa - ensimmäisen ja viimeisen. Kodinkoneiden ja viihde-elektroniikan tapauksessa moni taas ei priorisoi toimitusaikaa vaan valikoimaa, hintaa jne. Lisäksi paljon perustavaraa(jos päätän ostaa x tuuman television) ostetaan hakemalla suoraan ensimmäisenä mieleen tulevan kaupan sivuilta, tai Googlen haun mainostulosten kautta. Erikoisempaa tavaraa(jos tarvitsen tietyn kiilahihnan ja mielellään eilen) googlatessa ei tule yleensä vastaan giganttia ja temua, tai siis niiden mainokset ovat väärästä tuotteesta.
Ei se aina ihan noinkaan ole. Tiedän useampiakin ihmisiä jotka tilaavat saman tavaran useammasta liikkeestä, pitävät ensimmäisenä perille tulleen ja peruvat loput tilaukset tai palauttavat ne jos ovat kerinneet jo matkaan. Itsekin olen ainakin kerran perunut jonkun verkkokauppatilauksen kun sen lähettämisessä kesti "ikuisuus" ja kävin hakemassa kilpailevan liikkeen kivijalkamyymälästä ehkä euron-pari kalliimmalla kun kyllästyin odottamaan. Eli ihan samalla tavalla viihde-elektroniikan kanssakin ihmiset toimivat.

Ja itse ainakin vältän tilaamista sellaisista paikoista joista tiedän että toimituksessa kestää. Nytkin olisin tuon tavaran varmaan hakenut jostain muualta jos en olisi lomalla, töissä ollessa olisin varmaan käynyt jossain suunnilleen työmatkan varrella olevasta kivijalasta hakemassa. Nyt lomalla kun ei jaksa hirveästi turhaan ajella ympäriinsä jonkun tuotteen perässä.
 
Ei se aina ihan noinkaan ole. Tiedän useampiakin ihmisiä jotka tilaavat saman tavaran useammasta liikkeestä, pitävät ensimmäisenä perille tulleen ja peruvat loput tilaukset tai palauttavat ne jos ovat kerinneet jo matkaan.
Joo, tällainen porsastelu on ilmeisesti suht tavallista. Tosin erillinen ilmiö, vaikka tapa sekin on lyhentää keskimääräistä toimitusaikaa asiakkaana.

Ehkä Gigantti vatuloi siksi että tietää tämän asiakassegmentin saavan aina jostain muualta nopeammin. Siinähän säästää kun aloittaa tilauksen käsittelyn vasta kun sarjapalauttajien peruutusajankohta on mennyt.:hmm:
Ja itse ainakin vältän tilaamista sellaisista paikoista joista tiedän että toimituksessa kestää.
Samoin, jos ja kun tarvitsen jotain nopeasti eli yleensä tarve on päässyt yllättämään kun jotain vaikka hajoaa - nämäkin usein liittyvät työasioihin.

Osa tilauksistani taas on sellaisia, joiden kanssa ei ole mikään kiire jolloin saatan jättää arviosta pois käsitykseni toimitusajasta. Välillä jopa tiedän, etten kuitenkaan ehdi tehdä viikkoon tai pariin tuotteelle edes käyttöönottoa, joten joitakin asioita voin tilata pienenkin hintaeron tms. takia joltain nutaajafirmalta vs. toiselta joka toimittaa aina kahdessa päivässä. Vapaa-ajan ja kodin hankinnat teen yleensä kuitenkin suunnitellusti eikä reaktiivisesti joten harvoin on kiire.
 
Tampereen Powerista kävin hakemassa autolaturin kun sattui olemaan tarpeeksi tehokas hyllyssä tarpeeksi ok hintaan. Löydän heti mitä tulin hakemaan, mutta vanhempi miesmyyjä änkeää tilanteeseen, ottaa laturin kädestä ja alkaa selittämään mulle sen speksejä. Tämän jälkeen kiikuttaa sen lähemmälle tiskille jossa "tekee kuitin" ja silminnähden harmistuu kun en halua antaa sähköpostiosoitettani hänelle. Sen seurauksena kävelee taas laturi kädessä kassalle ja kertoo että tämä on sitten hänen myynti vaikka ei saanut sähköpostia kysyttyä.

Tiukassa on vissiin liksat kun jostain tarvikeprovisioista pitää kynsin ja hampain taistella :D Rasittavia aina käydä näissä

Ihan pyllystä tommoinen heillä. Maksasivat nyt oikeaa palkkaa jösses. Itseä on jo vuosia sitten alkanut ottaa päähän käydä missään elektroniikkakaupassa koska 1) myyjät kohtelee kuin ääliötä "et sinä sitä tarvitse" (sanoin, että ok ja häivyin liikkeestä edit: enpä ollutkaan kun käyttänyt tunteja taustatyön tekoon ja tiesin tasantarkkaan millaista olin hakemassa) 2) koittavat myydä sontaa 3) eivät anna katsella ja kierrellä vaan koko ajan joku hihassa roikkumassa 4) tilaa click&go, joudu juoksemaan ympäri liikettä, että mistähän sen tällä kertaa sitten voisi noutaa ja jonota normikassajonossa silti (ajansäästö ja helppous nolla).

Ennen vanhaan oli kiva, kun kaupoissa sai rauhassa kierrellä ja ihmetellä asioita. Myyjätkin oli joskus tosi osaavia ja heidän kanssaan pystyi keskustelemaan eikä ollut vain idioottina kohtelua tai väkisinmyyntiä.
 
Ihan pyllystä tommoinen heillä. Maksasivat nyt oikeaa palkkaa jösses. Itseä on jo vuosia sitten alkanut ottaa päähän käydä missään elektroniikkakaupassa koska 1) myyjät kohtelee kuin ääliötä "et sinä sitä tarvitse" (sanoin, että ok ja häivyin liikkeestä edit: enpä ollutkaan kun käyttänyt tunteja taustatyön tekoon ja tiesin tasantarkkaan millaista olin hakemassa) 2) koittavat myydä sontaa 3) eivät anna katsella ja kierrellä vaan koko ajan joku hihassa roikkumassa 4) tilaa click&go, joudu juoksemaan ympäri liikettä, että mistähän sen tällä kertaa sitten voisi noutaa ja jonota normikassajonossa silti (ajansäästö ja helppous nolla).

Ennen vanhaan oli kiva, kun kaupoissa sai rauhassa kierrellä ja ihmetellä asioita. Myyjätkin oli joskus tosi osaavia ja heidän kanssaan pystyi keskustelemaan eikä ollut vain idioottina kohtelua tai väkisinmyyntiä.
Itse sanon vain, että en tarvitse apua, katselen itse. Ikinä ei ole jäänyt myyjä siihen ruikuttamaan. Kannattaa avata suu.
 
Itse sanon vain, että en tarvitse apua, katselen itse. Ikinä ei ole jäänyt myyjä siihen ruikuttamaan. Kannattaa avata suu.

Kiitos neuvoista, mutta kokemuksesta voin sanoa, että se ei vaikuta asioihin.edit: Ja tosiaan, kuten jo avasin, etsin erilaista ostoskokemusta.
 
Entisenä kaupan myyjänä neuvo. Tomerasti ja ystävällisesti kun toteat että ei kiitos ja että pyydät apua jos tarvis niin homma on paketissa.
 
Entisenä kaupan myyjänä neuvo. Tomerasti ja ystävällisesti kun toteat että ei kiitos ja että pyydät apua jos tarvis niin homma on paketissa.
Tuo toimii lähes joka kerta mutta eräissä kodinkonemyymälöissä ei välillä meinaa myyjästä päästä eroon kuin karkuun juoksemalla, valitettavasti. Eli eivät vaan usko vaikka sanoo monta kertaa että ei tarvitse apua. Noita jotka ei usko ei onneksi hirveän usein tule vastaan mutta aina sillointällöin on joutunut monta kertaa sanomaan että hänen apunsa ei kiinnosta ja joskus on tehnyt mieli sanoa aika pahastikin.
 
Kannattaa muistaa aina se, että ne myyjät on palkattu sitä varten, että ne palvelee asiakkaita ja auttaa epävarmoja asiakkaita tekemään ostospäätöksiä.

Kyllähän se vitutti teininä kun meni kavereiden kanssa ikkunaostoksille ja myyjä tuli hengittämään niskaan että "mitäs pojat on vailla". -"öö ei varmaan mitään, tultiin kattelee"

Nykyään kun ykä-kalluna (45v) marssii poweriin tai giganttiin tai vastaavaan, niin on ihan luksusta jos joltain myyjältä voi kysyä jotain. Ja jos hengittää pahasti niskaan, niin voi myös ystävällisesti sanoa että "Saanko hetken miettiä yksin näitä.." niin kyl kaikki tajuaa poistua palvelemaan muita asiakkaita tms.

Vaatekaupat asia erikseen, vanhemmiten sitä uskaltaa läskimahanakin sanoa suoraan myyjälle että tarttis jotkut hyvin istuvat farkut/chinot/mitä vaan, ja lähinnä harmittaa jos myyjä ei tule vaatekopin eteen arvioimaan :)
 
Tuosta olen kyllä samaa mieltä että tuo reaktioaika ei ole kotimaisissa verkkokaupoissa kovin kummoinen, itseasiassa hetki sitten viimein tuli omasta Gigantin tilauksesta tuo ennakkotieto, 7d 5h kuluttua tilauksesta. Ja tuohan tosiaan vaan tarkoittaa että ovat sen pakettikortin sähköisesti tehneet eikä tuote ole välttämättä vielä liikahtanut varastosta mihinkään.
Itse itseäni lainaten, nyt kun Gigantti viimein sai pakettia eteenpäin niin vaikuttaisi että paketti olisi päivällä jo noudettavissa, ellei sitten satu käymään taas sitä perinteistä että pakettiautomaatti on täynnä, ainakin paketti on jo lajiteltu Vantaalla illalla ja yleensä ne ovat päätyneet perille seuraavana päivänä. Eli oletettavasti jos kaikki menee hyvin niin Postin osuus toimitusajasta taitaa jäädä noin vuorokauteen.
 
Tuo toimii lähes joka kerta mutta eräissä kodinkonemyymälöissä ei välillä meinaa myyjästä päästä eroon kuin karkuun juoksemalla, valitettavasti. Eli eivät vaan usko vaikka sanoo monta kertaa että ei tarvitse apua. Noita jotka ei usko ei onneksi hirveän usein tule vastaan mutta aina sillointällöin on joutunut monta kertaa sanomaan että hänen apunsa ei kiinnosta ja joskus on tehnyt mieli sanoa aika pahastikin.
Tää on totta. Ite olin aikoinaan kodinkonemyymälässä töissä ja välillä jouduin tuuraamaan myyjiä, niin pomo nimenomaan patisti tuohon jatkuvaan kyselyyn. Ite olisin mennyt vaan perus "Moi, tarvitteko apua? ai ei, no kysykää jos tulee jotain" ja jatkanut hyllyttämistä tai mitä muuta nyt olinkaan tekemässä.
 
Suurten kodinkoneiden ostaminen on kyllä nykyään tehty typeräksi hölmöjen dynaamisten hinnotteluiden takia. Tässä viime vuosina on tullut ostettua uuni, pyykinpesukone, astianpesukone ja jääkaappi. Jokaisen kohdalla on mennyt niin että tulee mahdolliset mallit speksattua, sitten katson hintatason ja vilkaisen hintaseurannasta mikä on järkevä hinta mistäkin laitteesta. Kertaakaan ei ole vielä liikkeestä (Gigantti ja Power pääasiassa) saanut lähellekään sellaista tarjousta mikä hintaseurannassa on ollut ihan viime aikoina.

Ei se muuten niin haittaisi, mutta parin tonnin lappuhinnalla olevaa jääkaappia myydään neljä kertaa vuodessa n. 1300-1400 euron hintaan ja myyjä ei voi tarjota sitä edes 1500 euroon.

Ei siinä sitten, hintahäly tilaukseen toivotulle malleille ja muutaman viikon tai pahimmillaan kuukauden odotuksen jälkeen tavara tilaukseen.

Paras oli äskeinen jääkaappiostosyritys. Gigantilla oli nettikaupassa -15% yö, joka tuli missattua ja aamulla marssin kysymään saisiko edes tuohon hintaan. Ei onnistu, vaikka esim. kuukausi sitten olisi saanut -35% hintaan. No ei sitten, odotellaan taas.
 
Ei se muuten niin haittaisi, mutta parin tonnin lappuhinnalla olevaa jääkaappia myydään neljä kertaa vuodessa n. 1300-1400 euron hintaan ja myyjä ei voi tarjota sitä edes 1500 euroon.
Nämä isommat alennukset on aika usein sellaisia, että valmistajalta tulee kickback kampanjan ajan. Todella harvoissa kodinkoneissa on tuollaisia katteita ilman näitä.
 
Nämä isommat alennukset on aika usein sellaisia, että valmistajalta tulee kickback kampanjan ajan. Todella harvoissa kodinkoneissa on tuollaisia katteita ilman näitä.
Saattaa tulla myös tukkureilta, jos näillä on varastossa tuotteita liikaa, ja haluaa näistä eroon. Tosin nuo isot kodinkoneet taitavat tulla suoraan valmistajilta, eikä niissä ole välissä tukkureita.
 
Nämä isommat alennukset on aika usein sellaisia, että valmistajalta tulee kickback kampanjan ajan. Todella harvoissa kodinkoneissa on tuollaisia katteita ilman näitä.
Ei minua asiakkaana varsinaisesti kiinnosta mikä tuossa on taustalla, typerää se on ja siitä seuraa pelkkää negatiivista kaupalle kun myyjä vielä päälle näyttää kurttuista naamaa sen takia huono tarjous ei kelvannutkaan asiakkaalle.
 
Ei minua asiakkaana varsinaisesti kiinnosta mikä tuossa on taustalla, typerää se on ja siitä seuraa pelkkää negatiivista kaupalle kun myyjä vielä päälle näyttää kurttuista naamaa sen takia huono tarjous ei kelvannutkaan asiakkaalle.
Typerää jos myyjäliike ei suostu ottamaan vaikkapa 300 euroa tappiota yhdestä kodinkoneesta? Ajatellaan niin, että olet myymässä käytettyä puhelinta, vaikkapa S24. Sitä on saanut halvimmillaan tarjouksesta 449e, myytkö siis käytetyn kappaleen vaikkapa 349e? Vaikka tuo 449e tarjous olisi ollut vain kerran voimassa, ja nyt sen myyntihinta kaikissa kaupoissa olisi 699e? Tai onko Amazoninkin toiminta typerää, kun siellä ei myydä tarjoushinnoilla tarjouksen loppumisen jälkeen?
 
Ei minua asiakkaana varsinaisesti kiinnosta mikä tuossa on taustalla, typerää se on ja siitä seuraa pelkkää negatiivista kaupalle kun myyjä vielä päälle näyttää kurttuista naamaa sen takia huono tarjous ei kelvannutkaan asiakkaalle.
Varmasti tuo harmittaa. Toisaalta kun tietää miten tuo toimii, niin kannattaa ostaa silloin suurten alennusten aikaan, mikäli hinta on merkittin tekijä ostopäätökseen.
Mikään kauppa ei kuitenkaan ostotilanteessa ala tekemään tappiota vapaaehtoisesti.
 
Typerää jos myyjäliike ei suostu ottamaan vaikkapa 300 euroa tappiota yhdestä kodinkoneesta? Ajatellaan niin, että olet myymässä käytettyä puhelinta, vaikkapa S24. Sitä on saanut halvimmillaan tarjouksesta 449e, myytkö siis käytetyn kappaleen vaikkapa 349e? Vaikka tuo 449e tarjous olisi ollut vain kerran voimassa, ja nyt sen myyntihinta kaikissa kaupoissa olisi 699e? Tai onko Amazoninkin toiminta typerää, kun siellä ei myydä tarjoushinnoilla tarjouksen loppumisen jälkeen?
Et tainnut ymmärtää että puhun edelleen asiakkaan kannalta. Jos liike myy samaa tuotetta 30 % halvemmalla muutaman kuukauden välein, on se asiakkaan kokemuksen kannalta typerää ettei sitä voi siinä välissä saada edes 15 % alennuksella.

Ei toimitusketjulla ole tässä mitää merkitystä. Kauppa tapahtuu kaupan ja asiakkaan välillä.
 
Varmasti tuo harmittaa. Toisaalta kun tietää miten tuo toimii, niin kannattaa ostaa silloin suurten alennusten aikaan, mikäli hinta on merkittin tekijä ostopäätökseen.
Mikään kauppa ei kuitenkaan ostotilanteessa ala tekemään tappiota vapaaehtoisesti.
Näinhän minä toiminkin. Päivittelin vain miten typerää tuo on. Kannattaa mennä liikkeeseen käyttämään myyjän aikaa, mutta tilata netistä myöhemmin koska myyjä ei voi myydä sitä järkevään hintaan siinä samalla kun laitteeseen tutustuu.
 
Et tainnut ymmärtää että puhun edelleen asiakkaan kannalta. Jos liike myy samaa tuotetta 30 % halvemmalla muutaman kuukauden välein, on se asiakkaan kokemuksen kannalta typerää ettei sitä voi siinä välissä saada edes 15 % alennuksella.

Ei toimitusketjulla ole tässä mitää merkitystä. Kauppa tapahtuu kaupan ja asiakkaan välillä.
Totta kai ymmärrän harmituksen. Kyllä minuakin harmittaa, kun tuotteiden hinnat eivät ole samat kuin 20 vuotta sitten, mutta ymmärrän myös myyjäliikkeen realiteetit. Eivät ne kiusallaan sitä tee. Elektroniikassa muutenkin katteet ovat niin marginaalisia (Amazonin tulos tästä hyvä esimerkki, kun "koko" voitto tulee AVS-hommista), joten pakko myyjäliikkeiden on pitää puoliaan.
 
Totta kai ymmärrän harmituksen. Kyllä minuakin harmittaa, kun tuotteiden hinnat eivät ole samat kuin 20 vuotta sitten, mutta ymmärrän myös myyjäliikkeen realiteetit. Eivät ne kiusallaan sitä tee. Elektroniikassa muutenkin katteet ovat niin marginaalisia (Amazonin tulos tästä hyvä esimerkki, kun "koko" voitto tulee AVS-hommista), joten pakko myyjäliikkeiden on pitää puoliaan.
Ei tässä ole kyse mistään 20-vuotta sitten, vaan siitä että hinta vaihtuu parin kuukauden välein 100 % ja -35 % välillä. Eikä se edelleenkään ole asiakkaan päänvaiva muuten kuin että ei enää kannata käydä niissä liikkeissä ostamassa sitä tavaraa, vaan käyttää hintavahteja ja ostaa sieltä mistä se ensimmäisenä tärppää markkinahintaan.

EDIT:
Ja selväähän se on että jossain sitä katetta on, sillä ei nuo -35 % hinnat tappiollakaan mene. Ei se asiakkaan kulmasta kiinnosta tippaakaan kuka sen katteen käärii. Markkinahinta on sillä asetettu, kun myydään suuri osa ajasta paljon halvemmalla hinnalla.
 
Ruokakaupassakin vaadit sitä lohifileetä kuukauden takaiseen tarjoushintaan?
En oikein ymmärrä mihin pyrit tällä jankkaamisellasi?
Vähän tosta paistaa vaan semmoinen valtava minäminä-asenne. Sinulle on selitetty moneen kertaan miksi se kauppa ei harrasta hyväntekeväisyyttä, mutta silti jatkuu jankutus.
Kyl mieki sen verran ymmärsin, että jos pari tuntia aiemmin on ollu -15% tarjous ja tullut paikan päälle kysäseen, että lähtiskö sillä vielä. Jättävät sit mielummin myymättä, vaikka reilusti halvemmallaki on tuotetta myyty aiemmin. No eipä siinä, ku odottelee sit halvempia hintoja tai käy kysäseen kilpailevalta firmalta tarjousta.

e: lisäksi, kun hyvittävät kyl hinta-eron ettei tarvi palautuksia ruveta prosessoimaan, nii ei olis "paha riski" myydä yksittäisille alennuksesta myöhästyneille asiakkaille sillä kevyellä alehinnalla, ku voipi hinta siinä 1-2kk ehtiä tippuun muutenki.
 
Viimeksi muokattu:
Ruokakaupassakin vaadit sitä lohifileetä kuukauden takaiseen tarjoushintaan?
En oikein ymmärrä mihin pyrit tällä jankkaamisellasi?
Vähän tosta paistaa vaan semmoinen valtava minäminä-asenne. Sinulle on selitetty moneen kertaan miksi se kauppa ei harrasta hyväntekeväisyyttä, mutta silti jatkuu jankutus.
Olenko vaatinut että kaupan pitäisi myydä mitään mihinkään hintaan? Olenko vaatinut että kaupan pitäisi harrastaa hyväntekeväisyyttä?

Käsityksemme jankkaamisesta ja itsekkäästä asenteesta poikkeaa ilmeisen paljon toisistaan. Mielestäni siinä ei ole mitään itsekästä todeta kodinkonekaupan nykytila on typerällä tolalla. Jankkaamisena näen ennemmin sen että toistamalla syitä asian tilalle kuvitellaan että tilanne muuttuisi erilaiseksi.
 
Suurten kodinkoneiden ostaminen on kyllä nykyään tehty typeräksi hölmöjen dynaamisten hinnotteluiden takia. Tässä viime vuosina on tullut ostettua uuni, pyykinpesukone, astianpesukone ja jääkaappi. Jokaisen kohdalla on mennyt niin että tulee mahdolliset mallit speksattua, sitten katson hintatason ja vilkaisen hintaseurannasta mikä on järkevä hinta mistäkin laitteesta. Kertaakaan ei ole vielä liikkeestä (Gigantti ja Power pääasiassa) saanut lähellekään sellaista tarjousta mikä hintaseurannassa on ollut ihan viime aikoina.

Ei se muuten niin haittaisi, mutta parin tonnin lappuhinnalla olevaa jääkaappia myydään neljä kertaa vuodessa n. 1300-1400 euron hintaan ja myyjä ei voi tarjota sitä edes 1500 euroon.

Ei siinä sitten, hintahäly tilaukseen toivotulle malleille ja muutaman viikon tai pahimmillaan kuukauden odotuksen jälkeen tavara tilaukseen.

Paras oli äskeinen jääkaappiostosyritys. Gigantilla oli nettikaupassa -15% yö, joka tuli missattua ja aamulla marssin kysymään saisiko edes tuohon hintaan. Ei onnistu, vaikka esim. kuukausi sitten olisi saanut -35% hintaan. No ei sitten, odotellaan taas.
Tähän oli tullut paljon kommentteja tuohon väliin, mutta lainasin tätä.

Gigantti tuli maahan sillä ajatuksella että se hinnalla vie markkinat, ja siinä onnistu, jäljelle jäi lähinnä tuo minkä nimi nykyään Power, ja uudempi tulokas Verkkokauppa.com

Mielikuvamarkkinointi toimi, ja nettikaupasta tuli hintapiste, ei tarvi myydä halvemmalla, sen näkee ihan myymällässä, se myyjän vakio veto, vertaa nettikauppojen hintoihin. Se nettikauppa mikä aiemmin oli pienille, uhka on osalla tuote ryhmiä helpotus, ei tarvi tinkiä alle nettihinnan, voi jopa pyyttää vähän enemmän jos tavaran saa heti mukaan.

Noiden hintarobotiikka nostaa hintoja heti kilpalijan perässä, olishan se tyhmää myydä euroa halvemmalla, kun samankin saa.

Verkkokauppa eroaa muista siinä että siellä kuluttaja ei käytännössä voi tinkiä, Gigantti, Poweri niin myyjillä neuvotteluvaraa. Mutta toki koulutettuja.

Tuo on kyllä syvältä että markkinoinnissa käytetään sitä hintankkuria, nostetaan hinta ylös, sitten alas, onneksi lainsäätäjät siihen puuttuneet, rytmi pidentynyt. Joillain aloilla kysymällä neuvottelut lähtee siitä "alehinnasta" riippumata kuinka korkea lapussa sattuu oleeen.

Homma sekoittaa sitten jotkin oikeasti kovat tarjoukset, tai ilmeisesti jotkin ovat sellaisia, koska (Gigantti/Power) myymälässä on voitu viedä tarjous kamat jopa piiloon, myyjät autuaan tietämättömiä, jos ei osaa kysyä, ja senkin jälkeen kaupankäynti voi olla takkuista, ohjataan tilaamaan netistä. Räikeimillään seuraavana päivänä kun tarjos loppunut niin se tuote raahattu esille ja heti saatavilla (netti tilaus laaha tiesmissä)

Gigantissa hyllytavarasta, jos myyjä haluaa kaupasta puumerkin, niin siinä on tinkivaraa, jos vain auttaa löytämään, niin voi olla vaikea tinkiä. Varastokamasta ilmeisesti myyjä löydettävä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tykkään Suomessa siitä että lähtökohtaisesti hinnat on esillä ja niillä myydään, eikä tarvitse jotain esim Turkista tuttua kissahiiri-leikkiä harrastaa kun ihmetellään mihin hintaan myydään.
Jos täälläkin olisi kulttuuri että hinnoista tingataan, niin ne hinnat olisi asetettu juurikin sen verran korkeammiksi tämän johdosta.
Nykyaikana tuo hintavertailu on niin helppoa etten jaksa itse vaivata päätäni sillä jos jokin liike myy kalliimmalla kuin toinen. Helppo mennä hakemaan/tilata sitten toisesta.
Jos puhutaan kodinkoneista, niin hintavertailu on vaikeaa ja unelmaasiakas joka ei tinkaa. Eli näissä nettijutuissa sanonta casinovoittaa aina.

Vertailua vaikeuttaa se että samaa tuotetta myy harva, joissain tapauksissa kilpailia on saman konsernin toinen ketju.
Algoritmit pyrkii mahdollisimman korkeaan hintaan. Nouto myymälästä, on paras asiakas, ei tinkaan , on milestään tehnyt hyvät kaupat ja siinä mahdollisuus lisämyyntiin.

Sitten joissain tuotteissa on vahva brändi ja se itse ohjailee hinnoittelua, joilloin aina tarjolla se mahdollisimman korkeaksi viritetty hinta, josta se valmistaja vie suurimman osan, ja myyjällä voi olla kädet sidottu hinnoittelussa.
 
Itse tykkään Suomessa siitä että lähtökohtaisesti hinnat on esillä ja niillä myydään, eikä tarvitse jotain esim Turkista tuttua kissahiiri-leikkiä harrastaa kun ihmetellään mihin hintaan myydään.
Jos täälläkin olisi kulttuuri että hinnoista tingataan, niin ne hinnat olisi asetettu juurikin sen verran korkeammiksi tämän johdosta.
Nykyaikana tuo hintavertailu on niin helppoa etten jaksa itse vaivata päätäni sillä jos jokin liike myy kalliimmalla kuin toinen. Helppo mennä hakemaan/tilata sitten toisesta.
Kannattaa kuitenkin aina tinkia kun ostat arvokkaampia kodinkoneita, sillä käytännössä joka kerta niissä on tinkivaraa vähintäänkin sen verran että se kannattaa. Se on leivottu siihen lappuhintaan ihan samalla tavalla kuin Turkissakin.

Tässä ei kuitenkaan ollut siitä kyse, vaan siitä että hinta vaihtelee 30 päivän välein (kiitos tästä kuuluu äskettäiselle lakimuutokselle, ennen saattoi olla vielä sekavampaa) erittäin rajustikin. En tiedä onko se jollain tavalla hieno asia että hinta on arvottu lottokoneella aina kun edellinen hinta on ollut voimassa tuon 30 päivää. Saa toki ostaa sillä lappuhinnalla, mutta ei se mielestäni tuosta Turkin tilanteesta niin paljoa eroa siltä kantilta että hinta tulee jostain lottokoneesta.
 
Tässä ei kuitenkaan ollut siitä kyse, vaan siitä että hinta vaihtelee 30 päivän välein (kiitos tästä kuuluu äskettäiselle lakimuutokselle, ennen saattoi olla vielä sekavampaa) erittäin rajustikin. En tiedä onko se jollain tavalla hieno asia että hinta on arvottu lottokoneella aina kun edellinen hinta on ollut voimassa tuon 30 päivää. Saa toki ostaa sillä lappuhinnalla, mutta ei se mielestäni tuosta Turkin tilanteesta niin paljoa eroa siltä kantilta että hinta tulee jostain lottokoneesta.

Iso syy on myös lainsäädännöllä, eli tuotetta ei saisi myydä koko aikaa ale hinnalle. Tosin esim huonekaluliikkeet tätä rikkovat koko ajan ja törkeästi.
 
Iso syy on myös lainsäädännöllä, eli tuotetta ei saisi myydä koko aikaa ale hinnalle. Tosin esim huonekaluliikkeet tätä rikkovat koko ajan ja törkeästi.
Saahan hinta olla (melkein) mitä vaa, mut sitä ei saa markkinoida "alena" kokoaikaa? e: tosin esim. gigantti ehkä jollain tavalla tätä kiertää "pysyvästi halpa/edullinen" maininnallaan joissain tuotteissa? Eli ikäänkuin olisi jotenki erikoista, että tuote on sen hintainen mitä on. Omalla kohdalla tuollainenki tuote halpeni ostettuani sen. Sain toki hintaeron hyvityksenä mukisematta.
 
Iso syy on myös lainsäädännöllä, eli tuotetta ei saisi myydä koko aikaa ale hinnalle. Tosin esim huonekaluliikkeet tätä rikkovat koko ajan ja törkeästi.
30pv juttu tuli siitä että hiljan tuli voimaa se että alennusta markkinoidessa pitää kertoa 30pv alin hinta (ei koske ihan kaikkia tuoteryhmiä)
Alennusmyynti voi olla pidempiä. sitten on sääntöjä jos on kamppis missä allennetaan portaittain jne.
Siinä oikeassa että jos myy yhtäjaksoisesti kympillä, niin siitä kympistä tulee se normaalihinta. Muttta näillä toimijoilla joilla jo ennen tuoreimpi tiukennuksia hinnat pomppi useita kertoja kuussa, niin sitä vaaraa ei ollut.

Giganttikin on lähtenyt kanttis/jäsen/etukerho hinnoitteluun, varmaan kaikkille k-ryhmän markkinointia seuranneelle tuttua.

Huonekalu kentellä olisi sitä pitkät "alet" lyhyetä "normaalihinnat" meni sitten vuorotteluun, ja samaan hintaan lähti kama ovesta ulos riippumatta mihin jaksoon osto osu, jos edes muista kysyä hintaa. Todellinen tinkaaminen siis lähti siitä alehinnasta.

Ja sitten muistaa että sana tarjous, on vain tarjous, hintalupaus, ehkä jonkin määräajan. Voi olla kalliimpi kuin eilinen
 
Ikean kanssa perinteinen sohvaepisodi, viimeksi joskus 2018 oli vääntöä kun toimitus kusi pariin kertaan, reklamointi ja kuljetus ilmaiseksi + satasen alennus. Nyt toimitus tuli just eikä melkein mutta asennus ei tapahtunut sovittuna päivänä ja hetkenä. Siirtyi asennus tältä päivältä maanantaille, reklamointi ja asennukulut (100€) pois. Saas nähdä tuleeko maanantaina ja pitääkö enemmän laittaa rekkuja. :hammer:
 
Vähän voisivat kyllä nämä suomalaiset verkkokaupat skarpata, hyvänä esimerkkinä tällä kerralla Gigantti. Torstai-aamuna tilasin tuotteen heidän verkkokaupastaan ja viimein tänään tiistaina vaihtui tilauksen tila "Käsittelyssä" -tilaan. No, olihan tuossa viikonloppu välissä mutta silti monta päivää että tilaus päätyy edes käsittelyyn, saati sitten kun joskus saavat pakattua ja Posti jumittaa pakettia vielä muutaman päivän ajan. Välillä kun on tilaillut ulkomaisista kaupoista niin tilaus on käsitelty parhaimmillaan muutamassa tunnissa ja kuriiri kuskaa parissa päivässä noutopaikkaan. Varmaan tämäkin tilaamani tuote olisi jo ulkomailta tilattuna jos hallussani tai viimeistään ehkä huomenna.

Ja ihan samaa lähetyspään hidastelua olen huomannut aika monelta vastaavalta liikkeeltä. Verkkokauppa.comin toimitukset tulevat joskus nopeasti mutta joskus niilläkin kestää tuossa lähettämisessä ensimmäinen viikko (vaikka lupaavat että olisi lähetettävissä "heti") ja sitten kun sattuu huono arpa Postin tai Matkahuollon kuljetuksissa niin nekin vielä pyörittelevät pakettia toisen viikon. Nykyään on onneksi osunut pääsääntöisesti hyvä arpaonni Postin ja MH:n kanssa että he ovat kyllä toimittaneet nopeasti kunhan ovat saaneet paketin haltuunsa.

Gigantin roippeet taitavat tulla Ruotsista.

Toki voisivat yleensä tulla nopeamminkin, mutta eipä tuo nyt ole niin päivän päälle. Hakee sitten kivijalasta, jos on hätä. Muuten voi olla ihan hyväkin vaan opetella vähän kärsivällisyyttä ja että asiat ei aina tapahdu heti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 932
Viestejä
5 057 139
Jäsenet
81 007
Uusin jäsen
TIMOSPEC

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom