- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 377
Rollosta ei kauaa ajele Oulun verkkikseen ostoksille?Valitettavasti rovaniemellä ei ole paljon valinnan varaa ja markettikoneet on out out q:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rollosta ei kauaa ajele Oulun verkkikseen ostoksille?Valitettavasti rovaniemellä ei ole paljon valinnan varaa ja markettikoneet on out out q:
Rajat ei olekaan suoraan kiristyneet, eli 10k€ on edelleen kertasuorituksen raja, mutta rahanpesulain kiristyminen muuten eli toisiinsa kytkeytyvät suoritukset muuttaa hommaa kummasti. Eli mikään taho ei voi olla pää pensaassa ja tietämättä, että mistä ja keneltä käteiset tulee.Koska rajat on kiristyneet, ymmärtääkseni vielä hiljan raja oli jossain kymppittonnin nurkalla, siis ei mikään kielto raja , vaan jos teki kauppaa tuon yli ja asiakas maksaa seteleillä niin pitää asiakas tunnistaa ja selvitellä rahojen alkuperää ja kaupan tarkoitusta. Jos epäilee rahanpesua niin ilmoitusta.
Postilla näkyy olevan postiennakko rajana 2000€ eli siitä tulee katto, joten sitä kalliimpaa kokonaista tietokonetta ei voi lähettää pelkällä postiennakolla, pitää saada ylimenevä muulla tavalla.
Verkkokauppa.com käteis raja on ihan naurettava. Tosin voi myös miettiä onko nykyiset rahanpesu valvonta säädökset, velvoitteet jo vähän yliampuvia ja niissä valvonta ja kustannukset tuupattu yksityisille toimijoille.
Aina tämä sama skeidalitania. Olen viiskymppisenä maksanut aika monesti elämäni aikana. Näitä kertoja, että maksupäätteet eivät toimi, on ollut alle viisi kertaa noin 30 vuoden aikana kun olen maksanut asioita. Kuten todettua, school of life juttuja jonka kruunasi tuo käteinen on kuningas.Ei oo yks eikä kaks kertaa kun on käynyt niin että kaupan kortinlukulaitteet ovat syystä x solmussa. Siinä tulee aina naureskeltua sun kaltaisille heeboille kun ostokset jääkin kassalle ja itse kaivan riihikuivaa lompakosta esiin. Käteinen on kuningas ja tulee aina olemaan.
Kyllähä siitä päiväreissu tulee. Kolmisen tuntia suuntaansa + kaiken maailman overhead päälle. Saa olla hyvä ale, että jaksaa vaivautua.Rollosta ei kauaa ajele Oulun verkkikseen ostoksille?
Ehkä se on helpompaa kieltää kaikilta droneostokset käteisellä.Tässä tai jossain toisessa ketjussa ihan esimerkin käyty ongelmia läpi.
Verkkokauppa.com raja muistaakseni 200 euroa, kyseisen liikkeen tuotevalikoimassa se on naurettavan pieni ja asiakas ryhmä on lapsista eläkelläisiin, iäkkäisiin eläkelläisiin. ja siis paljon sellaisia missä tuotteen kaupaan maksava eri kuin tuotteen tosiallinen maksaja ja tai tuotteen loppukäyttäjät. Jos elämänkoululaisilla viittaa yksilöihin jotka tarvitsevat läheisen tukea ko liikkeen ostoksissa niin kyllä, myös heitä.
Lisäksi on myös heitä jotka ei nyt itsellekkään ostaessa halua että se rekisteröityy myyjän lisäksi maksukortille/pankkiin.
Lisäksi tuosta tulee lisäongelmia jos asiakas käyttää myyjän tarjoamaa katumusaikaa, ja kauppa puretaan.
Verkkokauppa.com nyt vetää ihan omaa överiä. Ja noin yleisesti kritisoin nyky tasoa ja sitä että valvonnan kustannukset sysätty yksityisille, taitavat joutua jopa maksamaan siitä että joutuvat valvomaan.
Tasoa kritisoin sen takia että se nyt voimakkaasti häiritsee kunniallisia kansalaisia, ja toimijoita. vastaako se saavutettu hyötyä.
200€ vs 10 000€ ei ole samassa ikkunassa alkuunkaan. Jos kaupan pitää tuntea asiakkaat jotka ostaa vuodessa yli 10 000e , niin laki aivan liian tiukka. Johan se ylittyy päivittäis tavarakaupassa, joilla toki ne kanttissysteemit.Rajat ei olekaan suoraan kiristyneet, eli 10k€ on edelleen kertasuorituksen raja, mutta rahanpesulain kiristyminen muuten eli toisiinsa kytkeytyvät suoritukset muuttaa hommaa kummasti. Eli mikään taho ei voi olla pää pensaassa ja tietämättä, että mistä ja keneltä käteiset tulee.
Mikä postin velvollisuus tuossa on. onko se myyjä joka tekee yli kymppitonnin kauppaa, vai enemmän rahalaitos.Eli Posti esimerkiksi tietää sen tai heidän pitäisi tietää, koska seurantatunnus paljastaa postille henkilön henkilöllisyyden. Jos siis sama henkilö käy noutamassa 6 kertaa sen 2000€ lähetyksen, niin silloin pitää tietää myös rahojen alkuperä. Menee rahanpesulaissa suoraan sinne soveltamisala ja toisiinsa kytkeytyvät suoritukset.
Itsellä viimeksi pankissa (asiakkaan roolissa) kysely rahojen alkuperästä tuli hyvinkin nopeasti. Itse olin hyvin tietoinen toki myös 10k€ rajasta. Tein pankin tilille (jota en juurikaan käytä) muutaman talletuksen, sanotaan arviolta, että 3 kuukauden aikana ehkä 4 talletusta summa 1000€-2000€ / kerta, niin pari kertaa kysyttiin suullisesti, rahojen alkuperää ja sitten oltiinkin jo täyttämässä lomaketta rahojen alkuperästä.
Uskon, että tässä juuri yritetään väistellä sitä, että ei tarvitse tuntea asiakasta. Pakotetaan ostamaan siis muulla kuin käteisellä. Eli verkkokauppa.com myy tuotteita, joita voi helposti jälleenmyydä ja parhaimmillaan samalla arvolla, kuin ne on ostettu.200€ vs 10 000€ ei ole samassa ikkunassa alkuunkaan. Jos kaupan pitää tuntea asiakkaat jotka ostaa vuodessa yli 10 000e , niin laki aivan liian tiukka. Johan se ylittyy päivittäis tavarakaupassa, joilla toki ne kanttissysteemit.
Verkkokauppa.com ei ymmärtääkseni myy edes tunnetulle asiakkaalle käteisellä. sehän ei ole kielletty vaikka kymppitonnin paukkuisi kerralla.
Tämä on oikein hyvä kysymys. Kaikkihan on näilläkin tahoilla (oli kumpi vaan) hyvin siihen asti, kun löytyykin kirjanpidosta joku yllättävä kaava, mistä näkee että sitä likaista rahaa on kannettu oikeasti repulla ja sisään ja se on mennyt 1:1 suhteella puhtaana yrityksen tilien kautta eteenpäin. Uskon että kaikki nämä varotoimet summien kanssa ja järjestelmien triggerit tähtää juuri siihen, että näin ei voisi päästä käymään.Mikä postin velvollisuus tuossa on. onko se myyjä joka tekee yli kymppitonnin kauppaa, vai enemmän rahalaitos.
Juuri näin, niiden seuranta ollut jo pitkään vielä tarkempaa. Suomessa vähän eri meininki, kuin Venäjällä tai Etelä-Amerikassa.Tämä on esimerkki tuosta Verkkokaupan aiheuttamasta ongelmasta, jos vielä ruksinut ne poliittisetvaikutukset niin tuskin vaivat vähenee.
Tämä on oikein hyvä kysymys. Kaikkihan on näilläkin tahoilla (oli kumpi vaan) hyvin siihen asti, kun löytyykin kirjanpidosta joku yllättävä kaava, mistä näkee että sitä likaista rahaa on kannettu oikeasti repulla ja sisään ja se on mennyt 1:1 suhteella puhtaana yrityksen tilien kautta eteenpäin. Uskon että kaikki nämä varotoimet summien kanssa ja järjestelmien triggerit tähtää juuri siihen, että näin ei voisi päästä käymään.
Näin se todellakin menee. Asialle on juuri ne kaksi puolta, tavallinen kansalainen kärsii tästä, mutta vastapainoksi se rahanpesu on edes vähän vaikeampaa.Yritysten rahanpesun valvonnan vastuuta sysätty kirjanpitäjille, jotka nekin kai joutuvat maksamaan siitä velvollisuudesta. Pankit kyttää, verottaja kyttää, ja sitten tavalliset kansalaiset laitettu kärsijänä mukaan.
Iäkkäämille pitkäaikaisille pankkien asiakkaille jotka asioineet vielä silloin kun pankissa tunnettiin asiakas, niin nämä toimet ovat lisää rapauttanut luottamustu pankkeihin. Opiskelijalla se nyt on vain muutos siitä että ensin kysy vanhemmat, nyt kysy joku AI botti.
Kontrolli parisuhteissa kontrollin valta vain kasvaa.
Totta, ja noita kustannusvertailuja joskus ollut julkisuudessa, ja sen jälkeen korttikustannukset laskeneet. Ja vertailuissa usein vertailtiin vain suoraan laskutettuja kuluja, (ulkoistettu kuljetus, laskenta), joskus käteisen vaatima infra, aikaa arvioitu. Kun käteisen käyttö vähenee niin kertakulut pomsahtelee.Yllämainittu ei perustu mihinkään muuhun, kuin yleistietoon ja siihen mitä tuli mieleen, jotain hintaa lisäävää voi hyvinkin listasta puuttua. Jokainen "käteinen on kingi" tyyppi voi pohtia, että miten paljon tämä "kingi" nostaa sen leivän tai makkaran hintaa.
Se että kortti ei joskus toimi (yhden kerran kymmenestä tuhannesta) on kyllä todella huono peruste maksaa kaikki käteisellä.
No näissä nyt joku rahanpesu on vain hyvä tekosyy. Kanttis ohjelmia, asiakkaan tietoja udeltu vuosikausia, Giganttikin niitä inttänyt ties kuinkapitkään. Ei sentäs tarvitse tunnistautua.Giganttihan on jo vuosia tehnyt sitä että he oikeasti kysyy myymälässä vähänkin suuremmissa ja jopa pienemmissä ostoksissa, että millä nimellä tämä kirjataan heidän järjestelmään (tällä tunnistetaan asiakas ja toki voidaan kirjata myyjän tiedot tapahtumaan mukaan).
Oikein hyvä huomio, että tosiaan on varmasti aiheuttanut ongelmia kassaan, kun rahat tulee viiveellä sen sijaan, että ne saa tilille, kun ne on mennyt pankin tai muun laitoksen laskentaprosessin läpi. Jossain vaiheessa tosiaan korttimaksujen kustannukset oli "niin" kovia, että oli näitä paikkoja, joissa korttimaksuista veloitettiin extraa ja nyt homma on kääntynyt niin, että käteismaksuista veloitetaan extraa.Totta, ja noita kustannusvertailuja joskus ollut julkisuudessa, ja sen jälkeen korttikustannukset laskeneet. Ja vertailuissa usein vertailtiin vain suoraan laskutettuja kuluja, (ulkoistettu kuljetus, laskenta), joskus käteisen vaatima infra, aikaa arvioitu. Kun käteisen käyttö vähenee niin kertakulut pomsahtelee.
Sekin aika on ohi että korttitilitykset kesti, toki korotkin pitkään olleet matalia. Tilitysten kestä söi niitä yrittäjä joilla maksut etupainotteisia ja kassa ohut.
Juu toki käteistä voi pitää aina mukana ja kotona jemmassa, mutta kyllä itse silti maksan paljon mieluummin ostokseni korteilla (eli sillä kännykällä josta kaikki kortit löytyy). Nämä nyt kulkee itsellä pääasiassa Norjan, UK:n ja Ruotsin kautta, joten kohtuu anonyymisti esimerkiksi suomessa olevien tahojen suuntaan voi niilläkin maksella. Itsellä toki anonyymius katoaa ihan tietoisesti, kun kerään bonukset ja otan ne kuitit sähköisenä jne. Se, että jos Gigantti, Verkkokauppa.com, S-Kauppa tai Kesko on rakentanut minusta profiilin, niin en jaksa ahdistua. Ehkä pahempaa olisi jos niillä olisi minun tiedot, mutta ei pystyisi rakentamaan mitään profiilia.No viimevuosina on ollut sen verran usein haasteita että se on saanut osa käteisestä luopuneista kantamaan käteistä. Ja kyllä käteisvaraa on viimeaikoina ihan nostettu varautumis ohjeisiin.
Yleisten häriöiden lisäksi on sitten niitä yksilön kokemia ongelmia, osittain niihin voi varautua hajauttamalla tilit ja kortit ja miettämälle ne huolellisesti. Joka nyt järkevää vaikka varautuisi myös käteisellä.
Mutta käteisessä on muutakin , ehkä arvokkaampaa, miksi sen puolesta kannattaa taistella. se on yleispätevä anonyymi maksutapa, sen on niin arvokas asia että sitä pitää puolustaa.
Juu todellakin, samaa dataa voidaan myös toki tarvittaessa hyödyntää siihenkin, vaikka Gigantin kirjanpidossa. Toki ne jotka nyt ihan oikeasti rahaa pesee, niin tuskin joka tapauksessa asioisi missään, missä pitää väkisin tietoja antaa. Kyllä nämä rajoitukset Verkkokauppa.com 200€ max käteismaksu jne. varmasti silti aiheuttaa päänvaivaa, että mihin sitä käteistä voisi saada tungettua ja samat rahat tilille "puhtaina" suoraan yrityksestä tai tuotteita myymällä. Tämän lisäksi myös tori.fi kiristänyt sitä, että ilmoitus verottajalle lähtee, kun tietty myyntimäärä vuositasolla ylittyy. Selityksissä tai tuotteissa jotain epäselvää (tai muita outouksia ilmenee), niin verottajaa tuskin paljon ahdistaa tehdä tutkintapyyntö asiasta poliisille.No näissä nyt joku rahanpesu on vain hyvä tekosyy. Kanttis ohjelmia, asiakkaan tietoja udeltu vuosikausia, Giganttikin niitä inttänyt ties kuinkapitkään. Ei sentäs tarvitse tunnistautua.
Kukaan ei ole puhunut repullisista rahaa, eikä mikään Suomen laki rajoita käteismaksuja max 200 €.Jos joku kysyy, että miten tämä liittyy tähän ketjuun, niin siten, että jonkun mielestä on huonoa palvelua, jos Verkkokauppa.com:iin ei saa kantaa repulla rahaa. Ongelma on sama, kuin miksi sieltä Verkkokauppa.com:ista ei saa kantaa repulla tavaraa ulos. Eli Suomessa lait määrittelee asioita, joita täällä asuvien ja liiketoimintaa harjoittavien pitäisi noudattaa.
Rahanpesulaki ja toisiinsa kytkeytyvät suoritukset. Eli myyjällä on velvollisuus tietää / ilmoittaa rahojen alkuperä, kun esimerkiksi joku maksaa sen 5 x 2000€, vaikka se summa ei olisikaan kerralla se 10000€. Jos Verkkokaupassa se summa olisi esimerkiksi 2000€ (200€ sijasta), niin veikkaan, että sieltä kannettaisiin ulos ~1500€ arvoisia Applen laitteita, NVIDIAN näytönohjaimia jne., joita myytäisiin eteenpäin netin kauppapaikoilla avaamattomina ja täydellä takuulla, mutta sopivalla alella.Kukaan ei ole puhunut repullisista rahaa, eikä Suomen laki rajoita käteismaksuja max 200 €. Mistä lakia tarkoitat?
Rahanpesulaki ja toisiinsa kytkeytyvät suoritukset. Eli myyjällä on velvollisuus tietää / ilmoittaa rahojen alkuperä, kun esimerkiksi joku maksaa sen 5 x 2000€, vaikka se summa ei olisikaan kerralla se 10000€. Jos Verkkokaupassa se summa olisi esimerkiksi 2000€ (200€ sijasta), niin veikkaan, että sieltä kannettaisiin ulos ~1500€ arvoisia Applen laitteita, NVIDIAN näytönohjaimia jne., joita myytäisiin eteenpäin netin kauppapaikoilla avaamattomina ja täydellä takuulla, mutta sopivalla alella.
Näyttää olevan suoraan heidän sivuilla:Olisko Verkkokauppa.com kuitenkaan siellä lain tarkoittamassa kymppitonnin joukossa jos se tekisi käteiskauppaa 0-3000€ tuotteista. jos se ei kuitenkaan pilko jotain kymppitonnin ostosta viiteen kahden tonnin ostokseen. Vaan asiakkaat ostaa ihan yhdessä erässä muutaman tonnin telkkoja, läppäreitä jne. Nyt siellä ei voi ostaa kummostakaan puhelinta käteisellä. Tietokoneet jää järjestäin hyllyy. Siis summa on ihan älyvapaan pieni.
Mikään laki ei sitä pakota rajaan 200€, ei 2000€, ei 8000€ kymppitonninkin kertaostoksia saa käteisellä myydä, mutta sitten olisi enemmän jumppaa.
En nyt oikein osta että rahanpesulakien takia rajan ovat tuollaiseksi laittaneet.
Miksi en voi maksaa isompia ostoksiani käteisellä?
Verkkokauppa.com Oyj on velvollinen valvomaan käteismaksuja, kun maksu(t) ylittävät 10 000 euroa. Maksut voivat tapahtua kertasuorituksena tai toistuvina tapahtumina 12 kuukauden aikana. Velvoite valvontaan syntyy rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämislaista. Haluamme tehdä kaikkemme estääksemme aktiivisesti rahanpesua ja harmaata taloutta Suomessa.
Näyttää olevan suoraan heidän sivuilla:
Eli kyllä toi hyvin selkeä kannanotto on kyseiseen lakiin ja siihen, että ne toistuvat suoritukset ja niiden valvominen on lisätty kyseiseen lakiin.
EDIT: ja tosiaan kyseinen lakihan ei mitenkään estä tai kiellä käteiskauppoja, mutta aiheuttaa niistä niin ison ongelman, että niitä ei näemmä kannata tehdä.
Juu ei aavistustakaan, että mitä siellä on tapahtunut. Ehkä joku porukka on oikeasti pessyt jonkun isomman summan heidän kautta ja he on joutunut johonkin isompaan tutkintaan mukaan ja ei oo pystynyt selvittämään niitä käteistapahtumia tietenkään jälkikäteen millään.Tuo mennyt ohi, onko heillä ollut villiä menoa joskus, vai onko siellä nyt joku saanut vain idean.
En siis vieläkään "hyväksy" heidän rajoituksia. ja en yllätty jos muitakin motiiveita.
Myisivät sitten tunnistetuille asiakkaille, heilläkin se kanttis systeemi, asiakasrekisteri.
No toivattavasti ei muut matki, ja toivottavasti jostain taholta tulee painostusta että käteinen pitää kelvata ja kohtuu summiin ilman reksiterlintiä.
No sitten on, ei se nyt ole sen arvoista että sentakia pitää mennä äärimmäisyyksiin.Edit: me ajatellaan asiaa yhden henkilön näkökulmasta, mutta rikollisjärjestöllä niitä voi olla tuhat, jotka työntävät korvausta vastaan omissa nimissä käteistä johonkin, jotta ne saadaan puhtaaksi.
Eipä ole itselle vielä ikinä sattunut kohdalle. Ei edes ruokakaupassa. Elektroniikat maksan pääsääntöisesti netissä etukäteen ja noudan myymälästä.Ei oo yks eikä kaks kertaa kun on käynyt niin että kaupan kortinlukulaitteet ovat syystä x solmussa. Siinä tulee aina naureskeltua sun kaltaisille heeboille kun ostokset jääkin kassalle ja itse kaivan riihikuivaa lompakosta esiin. Käteinen on kuningas ja tulee aina olemaan.
En tiedä minkä jutun olet lukenut, mutta siitä uutista mm io.techin sivuillaEn ymmärrä Jimin Puusee kaupan boikotointia koska venäjäpakotteet? Jos olen oikein ymmärtänyt, kauppa myi nelikoptereita suomalaiselle miehelle, joka mahdollisesti kaupitteli niitä eteenpäin itärajan taakse, ....
Kyllä noita sattuu, nykyään tosin aina vaan harvemmin ja harvemmin. Aikanaan oli korttimaksut ihan jumissa esim juhlapyhien aattoina, esimerkiksi Juhannuksena ja silloin oli käteinen varsin kätevää. Samoin pari vuotta sitten eräällä pienemmällä autokorjaamolla ei oma ensisijainen pankkikortti toiminut, faija sattui olemaan mukana ja hänenkään korttinsa ei toiminut mutta oma kakkostilin kortti sattui toimimaan, käteistäkin olisi sen verran ollut lompakossa että olisi saanut maksettua.Eipä ole itselle vielä ikinä sattunut kohdalle. Ei edes ruokakaupassa. Elektroniikat maksan pääsääntöisesti netissä etukäteen ja noudan myymälästä.
Typerää olis pitää satoja euroja lompakossa.
Varmaankin kyse siitä, että "myyjä" on jokin muu. Todella harmillinen tuo kauppapaikka systeemi kyllä nykyisinHobby Hall narahti jälleen piraattituotteiden myynnistä. Jännä juttu miten suomalaiset syyllistävät Suomenlahden eteläpuolta piraattikaman kaupistelusta, vaikka omalla pihalla kaupitellaan ties mitä Temu-sontaa mm. Tammiston parhaalla paikalla.
Hobby Hall myi "Smeg-mukeja" – Minna löysi samat tuotteet Temusta kolmanneksella hinnasta
Hobby Hallin pitää kantaa vastuu, oli siellä sitten "alimyyjänä" Penan astiakauppa Ky tai Lik Sang.Varmaankin kyse siitä, että "myyjä" on jokin muu. Todella harmillinen tuo kauppapaikka systeemi kyllä nykyisin
![]()
Tuo Hobbyhallihan on nykyään ihan kiinakauppa, muistuttaa pikemminkin kauppa-alustaa kuin sitä wanhaa Hobbyhallia. Suurin osa tuotteista (ellei jo nykypäivänä kaikki) ovat jonkun ulkopuolisen myyjän tuotteita ja aikalailla taitaa olla erilaiset epämääräiset ulkomaiset kauppiaat olla edustettuna.Hobby Hall narahti jälleen piraattituotteiden myynnistä. Jännä juttu miten suomalaiset syyllistävät Suomenlahden eteläpuolta piraattikaman kaupistelusta, vaikka omalla pihalla kaupitellaan ties mitä Temu-sontaa mm. Tammiston parhaalla paikalla.
Hobby Hall myi "Smeg-mukeja" – Minna löysi samat tuotteet Temusta kolmanneksella hinnasta
Ihan rehellisesti, kuka tuolta oikeasti tilaisi mitään? Hinnoista näkee suoraan läpi, että suurin osa on jotain roskaa. Juuri yhtenä päivänä sattui heidän Google mainos silmään, missä Philips OneBlade teriä kaupiteltiin sellaiseen hintaan, että itsellä tuli heti mieleen, että nämä on samoja, kuin vieressä olevat Temun romppeet. Nyt en sitä samaa suoraan löytänyt, mutta hinnat tyyliin 3 samalla hinnalla, kun mitä muualla maksaa kappaleelta.Tuo Hobbyhallihan on nykyään ihan kiinakauppa, muistuttaa pikemminkin kauppa-alustaa kuin sitä wanhaa Hobbyhallia. Suurin osa tuotteista (ellei jo nykypäivänä kaikki) ovat jonkun ulkopuolisen myyjän tuotteita ja aikalailla taitaa olla erilaiset epämääräiset ulkomaiset kauppiaat olla edustettuna.
Oletko nyt ihan varma tästä?Hobby Hallin pitää kantaa vastuu, oli siellä sitten "alimyyjänä" Penan astiakauppa Ky tai Lik Sang.
Kantaa mistä vastuu tarkalleen ottaen? Hinnoista?Hobby Hallin pitää kantaa vastuu, oli siellä sitten "alimyyjänä" Penan astiakauppa Ky tai Lik Sang.
Hobbarihan on nimenomaan paska virolaiskiska ollut jo ikuisuuden.Hobby Hall narahti jälleen piraattituotteiden myynnistä. Jännä juttu miten suomalaiset syyllistävät Suomenlahden eteläpuolta piraattikaman kaupistelusta, vaikka omalla pihalla kaupitellaan ties mitä Temu-sontaa mm. Tammiston parhaalla paikalla.
Tämäkään ei pidä enää paikkansa, vaan jos viimeisimmät 2021 vuoden tiedot on valideja, niin Virolaiset myi putkan eteenpäin ja omistaja on nykyään:Hobbarihan on nimenomaan paska virolaiskiska ollut jo ikuisuuden.
Vaikea sanoa menikö huonompaan vaiko parempaan suuntaan, mutta eiköhän se huonommaksi vain mene jos sillä on omistajat Balttia-Balkan -akselilla. Täysin eri yritys mitä se oli Stockan omistuksessa.Tämäkään ei pidä enää paikkansa, vaan jos viimeisimmät 2021 vuoden tiedot on valideja, niin Virolaiset myi putkan eteenpäin ja omistaja on nykyään:
Juu todellakin, itsekin aikanaan tuli käytyä ihan myymälässäkin Tammistossa, kun Stockmann oli omistajana. Sen jälkeen alamäki on kyllä ollut kova molemmillakin.Vaikea sanoa menikö huonompaan vaiko parempaan suuntaan, mutta eiköhän se huonommaksi vain mene jos sillä on omistajat Balttia-Balkan -akselilla. Täysin eri yritys mitä se oli Stockan omistuksessa.
Pitkään, lokero toimitukseen, tai siis riippuu vähän minne päin suomea.Onko Verkkokauppa parantanut varastopuolen toimintaa?
Tilasin eilen useamman eri tuotteen ja yllättäen huomasin, että kaikki tilatut tuotteet näyttäisivät saapuvan jo tänään.
Normaalisti toiminta on ollut hieman verkkaista, vaikka kaikki tavarat löytyisivätkin jo heidän varastoltaan... siinä on mennyt pari päivää ennen kuin mitään on tapahtunut.
Nyt tilaus oli sisällä puolilta päivin ja tavarat kuuteen mennessä liikkeellä. Aamulla lähetykset noin 70 kilsan päässä lajittelussa.
Outoa lähinnä, että jokaiselle tuotteelle oma lähetyskoodi.
Syksyllä tuli myös sellainen parannus, että outlet tuotteet on nyt mahdollista tilata verkkokaupan omaan noutolokeroon. Jos ei aiempi pakkopostitus nyt ihan ärsyttänyt, niin ainakin turhautti. Ennen piti aina hiippailla hakemaan outlet-tuote jostain alepalokerosta, vaikka itse verkkokauppa noutopisteineen on lähempänäOnko Verkkokauppa parantanut varastopuolen toimintaa?
Ja maksaa tästä lystistä kaiken päälle.Onko tämä joku hesalan oma juttu, kun minulle tarjoaa ihan normaaleita postipakettitoimituksia vain?Syksyllä tuli myös sellainen parannus, että outlet tuotteet on nyt mahdollista tilata verkkokaupan omaan noutolokeroon. Jos ei aiempi pakkopostitus nyt ihan ärsyttänyt, niin ainakin turhautti. Ennen piti aina hiippailla hakemaan outlet-tuote jostain alepalokerosta, vaikka itse verkkokauppa noutopisteineen on lähempänäJa maksaa tästä lystistä kaiken päälle.
Niinhän saattoi muuten ollakin. Uusi toimitusvaihtoehto alueellasi tjsp.Onko tämä joku hesalan oma juttu, kun minulle tarjoaa ihan normaaleita postipakettitoimituksia vain?
niin miksi ette täyttäneet heti tuota takuuhuoltolomaketta? Miksi viivästyttää takuuhuoltoon viemistä kolmatta viikkoa jonka jälkeen homma lähtee vasta rullaamaan?Voit toimittaa tuotteen Verkkokauppa.comin huoltoon, joko postitse tai tuomalla sen myymälän huoltopisteelle.
- Pakkaa huollettava tuote hyvin lähetystä varten, jotta se ei vaurioidu matkalla. Huom. lähetyksen maksimipaino on 25 kg.
- Täytä takuuhuoltolomake verkossa, kun olet täyttänyt sähköisen lomakkeen, merkitse tilausnumerosi lähetykseen, jotta löydämme antamasi tiedot laitteen saavuttua meille. Ilman pyydettyjä tietoja emme voi huollattaa tuotetta.
Jos Verkkokauppa.com:n ohjeissa on:
niin miksi ette täyttäneet heti tuota takuuhuoltolomaketta? Miksi viivästyttää takuuhuoltoon viemistä kolmatta viikkoa jonka jälkeen homma lähtee vasta rullaamaan?
Pitäisin todennäköisempänä, että lähetys tulee Ruotsista, Gigantilla on siellä iso keskusvarasto. Jos tarkoitat norjalaisella sivulla Bringiä, se on Norjan Postin omistama logistiikkayhtiö ja Suomen Postin yhteistyökumppani Skandinaviasta tulevissa lähetyksissä. Ulkopuolisissa seurannoissa on ihan normaalia, ettei paketti näy ainakaan ennen kuin se on käsitelty jossain logistiikkakeskuksessa ja noissa Bringillä tulevissa saattaa olla vielä niinkin, että ensimmäinen kirjaus seurantaan tulee vasta Suomen puolella.Noiden ”kolmannen osapuolien” seuranta ainaki väittää ettei seurantanumerolla löydy koko tilausta?
Norjalainen sivu jonne ohjattiin Gigantin seurannasta ja tuote tulossa vissiin myös Norjasta
Hei kiitos selvennyksest ja tiedoistaPitäisin todennäköisempänä, että lähetys tulee Ruotsista, Gigantilla on siellä iso keskusvarasto. Jos tarkoitat norjalaisella sivulla Bringiä, se on Norjan Postin omistama logistiikkayhtiö ja Suomen Postin yhteistyökumppani Skandinaviasta tulevissa lähetyksissä. Ulkopuolisissa seurannoissa on ihan normaalia, ettei paketti näy ainakaan ennen kuin se on käsitelty jossain logistiikkakeskuksessa ja noissa Bringillä tulevissa saattaa olla vielä niinkin, että ensimmäinen kirjaus seurantaan tulee vasta Suomen puolella.
Ite muistit kanssa tuolta tilasin ja tänään pitäis olla perillä..Ihme touhua, ettei Gigantin asiakaspalvelu netissä voi hoitaa takuukorjauksia. Kuukauden vanha soundbar on ollut kohta jo viisi viikkoa Elcaren huollossa. Viikko sitten Gigantista, jonne laitteen vein huoltoon, soitettiin ja kerrottiin, että huollon tilaaman uuden laitteen pitäisi saapua lähipäivinä. Tänään huollon seurannassa näkyi kuitenkin uusi päivitys: "Odotamme valmistajan päätöstä huoltoasi koskien. Huollon valmistuminen voi kestää muutaman päivän pidempään."
Pieni pelko perseessä, että homma venyy entisestään, jos valmistaja ei ole edes vielä tehnyt päätöstä uuden laitteen toimittamisesta.
Gigantin chat-asiakaspalvelussa kehotettiin menemään myymälään kysymään asiasta, kun ehdotin kaupan perumista tai suoraan uuden laitteen toimittamista varastolta. Ei kuitenkaan erityisemmin houkuttele lähteä paikan päälle vain kuulemaan, että huollon tilaaman laitteen pitäisi saapua lähiaikoina.![]()

Niin oliko nyt kyse ihan gigantista, vaiko joltain muulta myyjältä joka gigantin alustaa käyttää?Uutta tietoa tilauksestani
Otin asiakaspalveluun chatin kautta yheyttä ja sieltä sanotiin seuraavaa kun tänään tuli kuitti sähköpostiin tilaukesta ja näkyy nyt heidän keskusvarastossakin 0 kpl tulisi 17.3 vasta lisää kyselin siis onko tuotetta vai ei:
”Kiitos, kun ilmoitit. Teen tästä selvityspyynnön, koska en oikein löydä tästä seurantalinkkiä, niin palaamme asiaan puhelimitse heti, kun asia selviää.”
Eikä tilausta voi edes perua.. Lupasivat soittaa mahdollisesti ensiviikolla miten tilaukseni edennyt ja missä on..
En saa sitten konetta valmiiksi hullu kun tilasin edes tuolta..
Miten herran vuonna 2025 voi olla noin paskat toimitusajat?
Uskomatonta mutta eipä tarvii tilailla enää Gigantista yhtään mitään täyttä kuraa voi huoh![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.