Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ei se Klarna mitään takaa. Itsellä tapaus, missä nettikauppa jätti tuotteen toimittamatta (ei seurantaa/lähetysilmoa tms. koskaan, eikä saapunut, eivätkä olleet millään tavalma halukkaita käsittelemään asiaa) ja reklamoin Klarnalle, että en ole saanut tuotetta / voivatko mitätöidä laskun tms. niin eipä ne semmosta halunneet tehdä. Lopun viimein jouduin maksamaan Klarnan laskun silti, tuotetta saamatta. Ei ole mikään Luottokunta tai luottokorttiyhtiö siis, eivätkä vastaa mistään mitään paskan osuessa tuulettimeen. En viittiny lähtee muutamaa kuukautta enempää tappeleen niin katsoin parhaaksi maksaa jotain pari kyt € mikä sisälsi tuotteen hinnan ja viivästyskuluja vaikka tauotettiin ja asiasta väännettiin - reilu meininki, olen ostanut kautta historian kymmenillä tuhansilla ja maksanut aina etuajassa ja kaiken, sit **** hirvee vääntö jostain 11 € kännykuoresta. Mitäpä veikkaatte käyvän, jos olis kyse kalliimmasta tuotteesta?

Homma meni lopulta siihen, et lähettivät vaan yhtä ja samaa sopimusehtorikesähköpostia vastauksena ihan mihin vaan ja mitään perusteluja ei saanut, kun koitin selvittää niille matemaattisiakin juttuja, että mähän olen toiminut just ehtojen mukaan mut ne ei ole osannu laskee päiviä oikein. Mut silti blaa blaa olis kuulemma pitänyt reklamoida aiemmin mut mähän tein heidän aikarajan ja ehtojen puitteissa ihan selvästi ja siitä esitin laskelmia, montako päivää siihen mahtuu mut joku pälli siellä ei osannu laskea edes 2-numeroisia lukuja. Ja miten osaisin reklamoida etukäteen maksuajan + sen jälkeisen yhden tauotuksen alussa, etten tule ikinä saamaan tuotetta?

Siihen loppui Klarnan käyttö mun osalta ja suosittelen lämpimästi muillekin välttämään. Käytän PayPal tai OP Visa Gold. Voi puhua jo asiakaspalvelusta ja laadusta + myyjätkään ei uskalla edes kokeilla välinpitämättömyyttä.

Lisäksi vaimokin saanut säätää Klarnan kans, kun jossain toisella puolen Suomea on saman niminen ihminen (me asutaan etelässä ja se kaima pohjoisessa), jolla on kuitenki eri sähköpostiosoite ja nähtävästi kotisiivousfirma. Tulee välillä silti vaimon sähköpostiin sen toisen laskutiedot ja varsinkin muistutukset kun tilannut kosmetiikkaa tai siivoustarvikkeita jostain ja maksu myöhässä -> chatissa (nykyään, ennen puhelimessakin) tietysti oikaisevat asian sillä kertaa, että varsinainen ostajakin saa muistutuksen mut lopullisesti eivät yritä/saa korjattua asiaa mitenkään. Tonhan pitäis perustua s-postiin, hetuun jne. niin on se perketti kumma et jos molemmilla on sama nimi ja ihan eri gmail-loota, niin voi mennä sekaisin ts. Klarnalla joku olettamo, että henkilön s-posti lienee jotain, tai sit tää pohjoisen nainen luulee välillä gmailinsa väärin just sopivasti tuurilla vaimon gmailiksi. Ei olla viititty sille laittaa viestiä ku on selkeesti joku 60-vee täti. Sinällään aika gdpr-vastaista touhua et vaimo saa välillä tiedoksi toisen laskuja tai karhuja ja välimatkaa 700 km.

Paytrail-maksunvälittäjä sentäs toimii oman kokemuksen mukaan turvaavana (en tiedä ovatko enää nykyisin niin avokätisiä tai puhelimen päässä edes): Tilasin pizzat Pizzataxista ja sen ainoon kerran maksoin (virhe karvakäsille mut ku oli jo tuttu paikka niin...) verkkopankilla tilauksen yhteydessä. Tunnin päästä aloin ihmetellä missä viipyy ja soitin sinne. Vastasivat "Ei ole mita tilausta" "Tilasin kyllä ja tositteet löytyy kuten myös maksukuitti verkkopankista, jos lähetän s-postilla niin onko ok?" "Ei, muutenhan kuka tahansa vois saada meilta pitssa tekemäla vaikka mita lappuja" "Ei kun mähän olen maksanut, käykö jos tuun paikan päälle näyttään verkkopankista ja tilausvahvaria jne" Tuut tuut tuut... Löi luurin korvaan. Soitin uusiks ja vastas "Ei saa pizza, pomo tule vasta viikon paasta toihi, soita sille" Tuut tuut tuut... :D Soitin Paytrailille heti ja kerroin mitä kävi, niin siellä jollain tytöllä oli pokassa pitelemistä (kerroin toki sillekin kirjaimellisesti heidän puheet) ja sanoi et palauttaa rahat heti (tuli samana päivänä maksunpalautus) tilillesi ja ovat yhteydessä Pizzataxiin.

Tässä kävi vielä hiton hyvä karma asioimassa Pizzataxille, koska seuraavana päivänä niiden auton kylkeen ilmestyi hiton iso lommo/takaovi sisään (oisko joltain menny mutkat suoriksi) ja pari viikkoa myöhemmin vaimo tuli töistä (oli töissä vastapäisessä rakennuksessa) ja hehkutti että "Nyt sä oot tyytyväinen ku kerron mitä tänään kävi" -> Iso autonosturi läheiseltä työmaalta pois lähtiessään kohti Pizzataxia jatkoi T-risteyksen yli ja ajoi vauhdilla niiden ****n puljun julkisivusta sisään (nosturikuski sai sairaskohtauksen) ja oli ihan hiton pitkään remontissa ku tuli sen verran "negatiivista erkkeriä" :D Siitäs saivat tunkkinsa oikein korkojen kera.
Itsellä taas pelkkiä hyviä kokemuksia Klarnasta, jos on tarvinnut saada lasku tauolle esim. viivästyneen toimituksen tai matkalla kadonneen paketin vuoksi.
Kuten yleensä, niin ne tyytyväiset käyttäjät harvemmin jakaa kokemuksiaan, mutta uskoisin ettei suurimmalla osalla ole ollut kuvailemasi kaltaisia ongelmia.
Toki itsekin OP Visa Platinumia käytän monesti, kun jostain arvokkaammasta kyse, kun saa vuoden tuoteturvan jne., mutta vähäpätöisemmissä ostoksissa suosin Klarnan maksa myöhemmin (jos vaihtoehtona), jolloin tosiaan tuotteen saa tarkistaa ennen maksua.
 
Itselläni ei riitä luottamusta Klarnan henkilötietojen käsittelyyn ja muutkaan mitä se tekee ei kovin paljon vakuuta. On jäänyt useamman kerran tilaamatta etenkin pienemmistä kaupoista jotka tarjoavat Klarnaa ainoana maksutapana ja -välittäjänä. Menee vähän off-topiksi niin spoilerissa:

Verokkina kokeilin etsiä PayTrailista vastaavia negatiivisia uutisartikkeleja ja lyösin ainoastaan yhden vuodelta 2014 jolloin Paytraililla oli yllättävä katkos viikonloppuna: Verkkomaksuyhtiö Paytrail pahoittelee eilistä katkosta
 
Isompana riskinä näen tuollaisissa tuntemattomissa puljuissa sen miten mahdolliset takuuhuollot tullaan hoitamaan.
Onneksi aika moni laatutuote tarjoaa jonkin sortin takuuta oman palvelunsa kautta jos jälleenmyyjä/maahantuoja yms on vaikka konkassa. Toki siinä voi joutua maksamaan postikulut ulkomaille itse.
 
Itsellä taas pelkkiä hyviä kokemuksia Klarnasta, jos on tarvinnut saada lasku tauolle esim. viivästyneen toimituksen tai matkalla kadonneen paketin vuoksi.
Sait kuitenki lopulta tuotteen? Vai jäikö forever saamati ja Klarna sanoikin "Eisse mitään, perutaan sun laskus ja me peritään rahat myyjältä?" Muista, että laskun tauotuskin lasketaan mukaan sopimusehtojen mukaiseen reklamointiaikaan, ja vaikkei päivien määrä ois täyttynytkään niin paskaa voi tulla niskaan.
 
Onko kokemuksia www.24hshop.fi verkkokaupasta? Tuleeko tuotteet ja ovatko luvatun mukaisia ja toimiiko reklamaatio/takuuasiat? Testeriä ostamassa, saisi sieltä vaan reilusti halvemmalla kuin Elekmalta.
 
Tilasin 24hshop:ista aktiivisuusrannekkeeseen uuden rannekkeen viime vuonna. Toimituksessa ei ollut mitään vikaa, mutta ranneke kesti käytössä vain muutaman kuukauden, kunnes se lukitus siitä hajosi.
 
Onko kokemuksia www.24hshop.fi verkkokaupasta? Tuleeko tuotteet ja ovatko luvatun mukaisia ja toimiiko reklamaatio/takuuasiat? Testeriä ostamassa, saisi sieltä vaan reilusti halvemmalla kuin Elekmalta.
icarsoft autotesterin 139€ hintaan ostin, tosin 2022 jo. 2 päivässä lähti liikkeelle ja tuli matkahuollolla. Hyvin on laite toiminut ja säästänyt paljon rahaa auton korjauksessa. Reklamaatiolle ei ole ollut tarvetta.

trustpilotissa 4.1 tähteä ja vajaa 15000 arvostelua. Näyttää toimivan Suomi, ruotsi, Norja ainakin.

 
icarsoft autotesterin 139€ hintaan ostin, tosin 2022 jo. 2 päivässä lähti liikkeelle ja tuli matkahuollolla. Hyvin on laite toiminut ja säästänyt paljon rahaa auton korjauksessa. Reklamaatiolle ei ole ollut tarvetta.

trustpilotissa 4.1 tähteä ja vajaa 15000 arvostelua. Näyttää toimivan Suomi, ruotsi, Norja ainakin.

iCarsoft mullakin hakusessa. Taidanpa tilata tuolta.
 
Datatronicista ei ainakaan voi nyt hyvää arvosanaa. Konepaketti tilattu osina 19.5., kaikkia osia piti olla joko suoraan heidän varastossaan tai saatavilla hyvin lyhyeällä tilausajalla. Aluksi jälkitoimituksessa oli yksi tuote, sitten kaksi, sitten kolme. Nyt taas kaksi tuotetta, joiden piti viimeisen tiedon mukaan saapua heille 26.5. odottaa edelleen saapumistaan "jossain".

Puolitoista viikkoa mennyt eikä yrityksestä kuulu minkäänsortin yhteydenotta vaikka olen lähettänyt heille sähköpostia, viestin tilauksen yksityiskohdissa sekä kolme kertaa täällä foorumilla.

Kaipa sitä pitää seuraavaksi soittaa sitten.

Itse asiakaspalvelua tehdessään tämmöinen toiminta tuntuu pöyristyttävältä. Meillä on 24h palvelulupaus ja asiakkaita noin 70 000.
 
Tuossa selailin ketjuja niin ei oikein tiennyt minne tuuppasta niin laitetaan tänne varoituksen sanana. Kokemuksia Googlen asiakaspalvelusta ja toiminnasta Suomessa. Harvemmin Google Play -lahjakortteja käyttänyt, mutta nyt lapselle hommattu ostoihin läheisestä kivijalkaliikkeestä - mutta sitten kävikin näin. Rahat ja tili jäädytettiin kun lahjakortti oli lisätty saldolle ja yritti tehdä ostosta lapselle Supercell peliin. Asiaa selvitetty nyt jo n. 1,5kk ja asia on kiertänyt kehää.

KKV ei pysty tekemään asialle mitään :

"Google ei ole suomalaisyritys ja valitettavasti kuluttajaneuvonnalla ei ole hyviä keinoja Googlen kanssa neuvottelemiseen." - KKV

Googlen vastaus toistuvasti vastaavaa:

"Emme voi antaa tarkempia tietoja tästä asiasta. Ymmärrän hyvin, ettei tämä ole haluamasi vastaus.
Google Payments Corp:lla on Google Paymentsin käyttöehtojen mukaan oikeus milloin tahansa ja ilman ilmoitusta tai vastuuta jäädyttää tai keskeyttää palvelujen mikä tahansa osa tai muuttaa sitä, mukaan lukien palveluiden tai niiden ominaisuuksien saatavuus."

He eivät anna mitään vastausta vaikka syytä kysyy miksi tili on jäädytetty, miksi rahoja ei voi käyttää tai saada takaisin. Asiaa et pysty selvittämään millään tavalla. Kyseessä ei ole sinänsä suuri summa, mutta lapselle kyllä.
 
Oletko kokeillut, jos tuolta saisi apua?

Kiitos vinkistä.

En ole mutta kaippa tuolta jotain apua voisi saada. Tähän on jo käytetty niin kohtuuttomasti aikaa ja vaivaa etten jaksa enää tuulimyllyjä vastaan taistella kyseisen summan vuoksi.

En tiedä onko heillä jokin AI siellä, joka tulkitsee maksuliikennettä tässä tapauksessa jollain tavalla väärin vai mikä on. Asiaa ei kuitenkaan ei pysty selvittämään, koska googlelta et saa syytä sille - miksi tili ja varat on jäädytetty.

Vastaus on aina: "Asiantuntijatiimimme on tarkastellut asiaa. Emme voi antaa tarkempia tietoja tästä asiasta." x10.

edit: oli sen verran helppo laittaa lomake niin tuuppasin nyt tuonnekin sitten valituksen. Katsotaan mitä sanovat.
edit2: @Jamboa kyseessä valitettavasti lapsen säästämiä rahoja kyseiseen tarkoitukseen niin käteisostos.
edit3: @frankiess55 Googlen tilillä / Google Play saldolla olevat varat.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkistä.

En ole mutta kaippa tuolta jotain apua voisi saada. Tähän on jo käytetty niin kohtuuttomasti aikaa ja vaivaa etten jaksa enää tuulimyllyjä vastaan taistella kyseisen summan vuoksi.

En tiedä onko heillä jokin AI siellä, joka tulkitsee maksuliikennettä tässä tapauksessa jollain tavalla väärin vai mikä on. Asiaa ei kuitenkaan ei pysty selvittämään, koska googlelta et saa syytä sille - miksi tili ja varat on jäädytetty.

Vastaus on aina: "Asiantuntijatiimimme on tarkastellut asiaa. Emme voi antaa tarkempia tietoja tästä asiasta." x10.
Itse veisin asian luottoyhtiölle, jos siis kortilla on maksanut. He palauttavat kyllä rahan, jos luvattua palvelua ei ole saanut
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Tuossa selailin ketjuja niin ei oikein tiennyt minne tuuppasta niin laitetaan tänne varoituksen sanana. Kokemuksia Googlen asiakaspalvelusta ja toiminnasta Suomessa. Harvemmin Google Play -lahjakortteja käyttänyt, mutta nyt lapselle hommattu ostoihin läheisestä kivijalkaliikkeestä - mutta sitten kävikin näin. Rahat ja tili jäädytettiin kun lahjakortti oli lisätty saldolle ja yritti tehdä ostosta lapselle Supercell peliin. Asiaa selvitetty nyt jo n. 1,5kk ja asia on kiertänyt kehää.

KKV ei pysty tekemään asialle mitään :

"Google ei ole suomalaisyritys ja valitettavasti kuluttajaneuvonnalla ei ole hyviä keinoja Googlen kanssa neuvottelemiseen." - KKV

Googlen vastaus toistuvasti vastaavaa:

"Emme voi antaa tarkempia tietoja tästä asiasta. Ymmärrän hyvin, ettei tämä ole haluamasi vastaus.
Google Payments Corp:lla on Google Paymentsin käyttöehtojen mukaan oikeus milloin tahansa ja ilman ilmoitusta tai vastuuta jäädyttää tai keskeyttää palvelujen mikä tahansa osa tai muuttaa sitä, mukaan lukien palveluiden tai niiden ominaisuuksien saatavuus."

He eivät anna mitään vastausta vaikka syytä kysyy miksi tili on jäädytetty, miksi rahoja ei voi käyttää tai saada takaisin. Asiaa et pysty selvittämään millään tavalla. Kyseessä ei ole sinänsä suuri summa, mutta lapselle kyllä.
Eli Google play seteli ostettu jostain kivijalkaliikkeestä, ladattu tilille ja sitten ostettu pelissä jotain. Sitten meni joku tili jäihin.

Oliko Google tili, Supercell tili, Google pay tili vai jotain muuta?

Yksityiskohtia tietämättä paha sanoo mikä siellä on aiheuttanut hälytyksen ja instabannit. Mutta jos kerta sopimusehtojen mukaan Google ei ole vastuussa lahjakorttirahoista, ja voi ne periä itselleen hetken mielijohteesta, ei kai siinä sitten enää voi mitään. Onhan Googlella EU:ssa joku toimisto jonne voi reklamoida, mutta jos kerran kaikki osapuolet on toimineet sopimusehtojen mukaisesti ni mistäs lähdet valittamaan?

Ei vissiin sitten ole mitään syytä käyttää Google Play seteleitä yhtään ikinä, vaan ainoastaan luottokorttia jonka voi sitten periä takaisin Googlen väärinkäytösten jälkeen.
 
Kuulostaa kyllä pahalta, jos käyttää Googlen palveluita paljon ja se tili voidaan tuosta vaan pistää jäihin kyselemättä ja käyttäjä ei saa tietää edes syytä. Siinä sit menee sähköpostit, pilven tiedostot sun muut...
 
Tuo sama ongelma koskee käytännössä kaikkia palveluita (Facebook, Apple, Google, Microsoft jne.), mutta tämä ketju ei oikein ole oikea paikka tuosta keskustelemiselle
 
Kuulostaa kyllä pahalta, jos käyttää Googlen palveluita paljon ja se tili voidaan tuosta vaan pistää jäihin kyselemättä ja käyttäjä ei saa tietää edes syytä. Siinä sit menee sähköpostit, pilven tiedostot sun muut...
Tämä sama "pre-crime" ilmiö on myös pankkitileissä, vaikkakin onneksi vielä harvinaisempana. Riittää että seuranta-algoritmi luokittelee tapahtuman mahdollisesti vaaralliseksi, mitään "rikosta" ei tarvitse edes tapahtua, ja kaikki jäädytetään viedään automaattisesti. Ja vastuu osoittaa syyttömyys on uhrilla. Tämä tulee vain lisääntymään digitalisaation ja tekoälyn yleistyessä. Jokaisen valvontayhteiskunnan märkä päiväuni.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 427
Viestejä
4 788 390
Jäsenet
77 755
Uusin jäsen
sjkl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom