Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Jatkoin Giga Mobile katjuun
Gigantti ja DNA (Telenor) molemmat Norskeja, niin sieltä odottaisin tulevan.
Eiköhän se tule olemaan DNA.

Traficomin toisen viranomaisasiakirjan mukaan DNA on luovuttanut maaliskuussa Giga Mobiilille matkaviestinverkon numeroita.

DNA:han tosiaan merkit viittaa.
 
Jihuu. Amazon.de:stä tullut takaisin tapa, että hyvittävät suoraan palautettavan tuotteen, kun se on reksiteröitynyt postille. Mukava kun ei tarvitse odotella rahoja takaisin viikkotolkulla. Eilen juuri vein postiin yhden palautuksen ja nyt tuli email

We've issued your refund for the item below. Your return is now complete*.

*This is an advanced refund. If we don't receive the item listed above, we may charge your original payment method.
 
Jihuu. Amazon.de:stä tullut takaisin tapa, että hyvittävät suoraan palautettavan tuotteen, kun se on reksiteröitynyt postille. Mukava kun ei tarvitse odotella rahoja takaisin viikkotolkulla. Eilen juuri vein postiin yhden palautuksen ja nyt tuli email

We've issued your refund for the item below. Your return is now complete*.

*This is an advanced refund. If we don't receive the item listed above, we may charge your original payment method.
Tämä ei ole mikään automaatio vaan itselle on tullut lähes randomilla. Joistain useamman sadan euron tuotteista rahat ovat palautettu heti kun tavara on rekisteröity postissa, mutta joskus muutaman kympin tavara on pitänyt mennä varaston kautta ennen kuin tekivät hyvityksen.
 
Tämä ei ole mikään automaatio vaan itselle on tullut lähes randomilla. Joistain useamman sadan euron tuotteista rahat ovat palautettu heti kun tavara on rekisteröity postissa, mutta joskus muutaman kympin tavara on pitänyt mennä varaston kautta ennen kuin tekivät hyvityksen.
Aa. Tulee niin vähän palauteltua, ettei tiedä. Harmillinen juttu, ettei tuo olekaan mikään pysyvä toimintatapa. Tai on Amazonilla varmasti jokin meille näkymätön sääntö, onkohan se sitten palautussyy tms
 
Saattaa riippua myös siitä onko myyjänä Amazon itse, vai joku muu kauppias. Käytännöt vaihtelee aika paljonkin näiden välillä.
 
Saattaa riippua myös siitä onko myyjänä Amazon itse, vai joku muu kauppias. Käytännöt vaihtelee aika paljonkin näiden välillä.
Ei ainakaan omassa tapauksessani. En ole koskaan palauttanu kuin amazonin itse myymiä tuotteita. Tosin palautuksia taitaa olla kaikkiaan 4kpl n.10v ajalta, joten mitään kovin kattavaa otantaa itseltäni ei ole
 
Mitähän Gigantin toimitusajat tarkoittavat? Tilasin varastossa olevan tuotteen viime viikolla. Nyt tuli viesti, että toimitus viivästyy ensi viikon loppuun. Tila omilla sivuilla on yhä "odottaa käsittelyä" ja Gigantin sivut lupaavat samaa tuotetta huomiselle...

EDIT: Kyselin aspasta ja kuulemma tuotteen toimitus on vain viivästynyt. Joka ikisessä myymälässä paitsi omalla paikkakunnalla olisi sitä hyllyssäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia, jos palautan jääkaapin takaisin ja giganttiin 14vrk kuluessa ja tuossa on jälkiä? Miten mahtaa gigantti reagoida? Heidän sivuillansa tosin maininta, että tuotetta voi rauhassa kokeilla 14vrk ajan.
 
Siellä palautustietosivullahan se lukee:

Onko tuotteen kunnolle palautusehtoja?
"Kyllä. Tuote tulee palauttaa myyntipakkauksessa, ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Suurissa kodinkoneissa, esim. pyykinpesukone, ei tarvitse olla myyntipakkausta palautuksessa."
 
Onko kokemuksia, jos palautan jääkaapin takaisin ja giganttiin 14vrk kuluessa ja tuossa on jälkiä? Miten mahtaa gigantti reagoida? Heidän sivuillansa tosin maininta, että tuotetta voi rauhassa kokeilla 14vrk ajan.

On siellä myös muita ehtoja.

Tuote tulee palauttaa myyntipakkauksessa, ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Suurissa kodinkoneissa, esim. pyykinpesukone, ei tarvitse olla myyntipakkausta palautuksessa.
 
Siellä palautustietosivullahan se lukee:

Onko tuotteen kunnolle palautusehtoja?
"Kyllä. Tuote tulee palauttaa myyntipakkauksessa, ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Suurissa kodinkoneissa, esim. pyykinpesukone, ei tarvitse olla myyntipakkausta palautuksessa."

Mietin vaan kun gigantti myy myös tuotteita, jotka ovat asiakaspalautuksia outletissa ja joissa on jälkiä? Että kuinkahan tarkkoja ovat..

Siis jälkiä jotka tulleet sinun käytössäsi?

Toivon suuresti, että ei ottaisi takaisin.

Jälkiä jotka tulivat kun lastasivat kyytiini jääkaapin ja jotka huomasin kotona. Ei vaikuta käyttöön, kun ovat laitteet sivulla/takana.
 
Mietin vaan kun gigantti myy myös tuotteita, jotka ovat asiakaspalautuksia outletissa ja joissa on jälkiä? Että kuinkahan tarkkoja ovat..



Jälkiä jotka tulivat kun lastasivat kyytiini jääkaapin ja jotka huomasin kotona. Ei vaikuta käyttöön, kun ovat laitteet sivulla/takana.
Kyl ne varmaa ottaa sen, mut kyllähä toi kuulostaa, että tuli naarmu, nii haluat palauttaa.. voivat hieman hyvitystä laskee jälkien perusteella.
 
Kyl ne varmaa ottaa sen, mut kyllähä toi kuulostaa, että tuli naarmu, nii haluat palauttaa.. voivat hieman hyvitystä laskee jälkien perusteella.

Saa kuulostaa miltä kuulostaa mielestäsi, en sitä kysynyt. Kysyin että mitenhän reagoivat. Sen takia palauttamassa, koska jääkaappi vinkuu veemäisesti omaan korvaani. Tiedä sitten onko ominaisuus vai ei. Sen lisäksi tuo kolhaisujälki mietityttää, että joutuuko tässä vielä alkaa vääntämään jos tuon palauttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Saa kuulostaa miltä kuulostaa mielestäsi, en sitä kysynyt. Kysyin että mitenhän reagoivat. Sen takia palauttamassa, koska jääkaappi vinkuu veemäisesti omaan korvaani. Tiedä sitten onko ominaisuus vai ei. Sen lisäksi tuo kolhaisujälki mietityttää, että joutuuko tässä vielä alkaa vääntämään jos tuon palauttaa.

Kyllä noi vissiin ottaa useimmat kamat takaisin vaikka oliskin käytönjälkeä mutta välttämättä ei saa koko hintaa enää takaisin vaan pidättävät arvonaleneman. Vastaisuuden varalle jos kuljetusfirma kolhii tuotteen sisäänkannossa, niin pyydä niitä kirjaamaan rahtikirjalle merkintä siitä ja itselle myös tosite asiasta.

Jos jääkaappi pitää outoa ääntä niin voi olla vikakin ja sitä vois taas selvitellä reklamaation kautta, jos tulis huoltoukko katsomaan…
 
Saa kuulostaa miltä kuulostaa mielestäsi, en sitä kysynyt. Kysyin että mitenhän reagoivat. Sen takia palauttamassa, koska jääkaappi vinkuu veemäisesti omaan korvaani. Tiedä sitten onko ominaisuus vai ei. Sen lisäksi tuo kolhaisujälki mietityttää, että joutuuko tässä vielä alkaa vääntämään jos tuon palauttaa.
Vastasin siihen ja niin vastasi moni muukin. Jos on selkee näkyvä jälki, niin ymmärtänet, että joutuvat myymään sen edullisemmin. Toki jos ei tyypit siinä tarkemmin kattele ja laittavat hyvityksen samantien, nii jää tappio gigantille :D

Mut siis jos on muuten toimiva laite, jonka voi vielä myydä, nii ottavat varmasti vastaan, mut kuten jo sanottua; eivät välttämättä koko summaa palauta arvonaleneman perusteella.
 
Eikö nuo jääkaapit ole pakattu styrokseihin, miten siihen voi tulla jälki autoon lastatessa? Eikö se vaatisi niin kovaa osumaa, ettei se voi jäädä huomaamatta?
 
Eikö nuo jääkaapit ole pakattu styrokseihin, miten siihen voi tulla jälki autoon lastatessa? Eikö se vaatisi niin kovaa osumaa, ettei se voi jäädä huomaamatta?
Ostin muutama kesä sitten jääkaappipakastimen verkkiksestä ja olin noutamassa lainapakulla sitä Vantaan varastolta. Tyttö toi sen trukilla lastauslaiturille ja kaatoi sen siihen kyljelleen.
Kaappi oli vielä pahveissa ja styroksissa ja kotiovella puratessa huomattiin että runko oli kiero. Palautukseen meni ja vaivaiset 150eur hyvitystä ja 6h odotusta siitä että itse noudin uuden vastaavan.

Olisivat toki tuoneet uuden kotikuljetuksena viikon kuluttua....
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 296
Viestejä
4 918 679
Jäsenet
79 162
Uusin jäsen
mikotietavainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom