Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ostin Gigantin nettikaupasta kuulokkeet ja laitoin noudoksi forumin Gigantin. Alkuviikosta oli vasta keskusvarastolla tavaraa, mutta nyt näköjään saapunut Forumiin jo kyseisiä kuulokkeita. Olen maksanut jo kuulokkeet siis ja eilistä toimitusaikaa siirrettiin täksi päiväksi. Mietin vain tässä, että jos ei ala tulemaan ilmoitusta tavarasta, niin voisinko marssia sinne ja kysyä sieltä kyseiset kuulokkeet vai meneekö Gigantilla varastosaldot sekaisin?

No periaatteessahan kuulokkeet on tilattu nyt sieltä verkkokaupan saldoista ja jos pyydät saada myymälän kuulokkeet niin sitten nuo toimitetaankin myymälän saldoista eli menee varmaan sekaisin. En kuitenkaan silti näe ongelmaa, etenkin jos hinta on sama. Korjaavat sitten itse ne saldot jotenkin tai vaihtoehtoisesti peruuttavat siellä myymälässä sun nettitilauksen ja antavat paperin/lahjakortin minkä kanssa voit hakea myymälän kassan kautta kuulokkeet.
 
No periaatteessahan kuulokkeet on tilattu nyt sieltä verkkokaupan saldoista ja jos pyydät saada myymälän kuulokkeet niin sitten nuo toimitetaankin myymälän saldoista eli menee varmaan sekaisin. En kuitenkaan silti näe ongelmaa, etenkin jos hinta on sama. Korjaavat sitten itse ne saldot jotenkin tai vaihtoehtoisesti peruuttavat siellä myymälässä sun nettitilauksen ja antavat paperin/lahjakortin minkä kanssa voit hakea myymälän kassan kautta kuulokkeet.
Joo päivitystä tilanteeseen. Aspa sanoi, että voi mennä tilausnumerolla hakemaan jos kyseistä tuotetta löytyy myymälästä. Oma oli vasta matkalla ja tuskin edes lähtenyt :D. He korjailevat sitten saldoja jälkeenpäin yms.
 
Tyyppivika monissa logitechin hiirissä. Valmistajan sivuilta löytyy tietoa tuosta ja takuut olisi ollut mahdollista hoitaa myös suoraan valmistajan kautta ja silloin ei tarvitse vanhaa edes palauttaa takaisin.

Jep, Logitechillä homma kyllä pelaa. Mukisematta lähettivät uuden ja vanhan sai pitää. Lisäksi viimeiseen asti yrittivät auttaa sovelluskohtaisten asetusten kanssa, jotka ei suostuneet wörkkimään oikein eräässä italialaisessa softassa, mikä tärkeä mun töissä. Soiteltiin ja vaihettiin sähköpostia pari viikkoa kunnes totesin, että ostan töihin kokeeksi jonkun toisen Logitechin hiiren (MX Master jotain) ja se saatiin pelittämään pienellä säädöllä.
 
Voit mennä kyselemään niitä kuulokkeita jo nyt, tai ainakin Tampereella tämä onnistui, tuskin se Helsingissä siitä eroaa.

E. Oho, en huomannutkaan, että seuraavalla sivulla oli vastattu jo tähän.
 
Power on tosi hyvä. Verkkokauppa.com ihan ok, Gigantista en pidä koska siellä ne myyjät on tylyjä ja tulee päälle.
 
Itsellä hyvä kokemus Verkkokauppa.comin kanssa. Tuotteena Nacon Revolution Unlimited Pro -ohjain, joka kuukausi ennen takuun loppumista alkoi temppuilemaan.

Kuitti oli hukassa, mutta asiakaspalvelu sai kuitenkin poimittua tunnissa kuittinumeron.

Pelkkä ohjain ilman mitään muuta Postiin ja viikon päästä kokonaan uusi ohjain tarvikkeineen saapui itselle.

Ei pienintäkään moitteen sijaa tästä prosessista.
 
Kuukauden vanha Samsung S20 oli Gigantissa huollossa 5 viikkoa ja sain hyvitykseksi kaksi 50€ lahjakorttia mistä toinen otettiin myöhemmin pois. Minulle ei tarjottu varapuhelinta ja lahjakortti pitää käyttää henkilökohtaisesti liikkeessä missä on huona valikoima nettiin verrattuna. Millaisia kokemuksia teillä on Gigantin huollosta?
 
Kuukauden vanha Samsung S20 oli Gigantissa huollossa 5 viikkoa ja sain hyvitykseksi kaksi 50€ lahjakorttia mistä toinen otettiin myöhemmin pois. Minulle ei tarjottu varapuhelinta ja lahjakortti pitää käyttää henkilökohtaisesti liikkeessä missä on huona valikoima nettiin verrattuna. Millaisia kokemuksia teillä on Gigantin huollosta?
Miten toinen lahjakortti on voitu ottaa pois?
Ja voit tehdä Gigantissa tilauksen tuotteesta jota niillä ei ole myymälässä ja maksaa sen samalla lahjakortilla.
Powerissa oli sama homma.
 
Miten toinen lahjakortti on voitu ottaa pois?
Ja voit tehdä Gigantissa tilauksen tuotteesta jota niillä ei ole myymälässä ja maksaa sen samalla lahjakortilla.
Powerissa oli sama homma.

Tulivat myöhemmin siihen tulokseen että toinen lahjakortti oli liian suuri hyvitys huollosta.
 
Kuukauden vanha Samsung S20 oli Gigantissa huollossa 5 viikkoa ja sain hyvitykseksi kaksi 50€ lahjakorttia mistä toinen otettiin myöhemmin pois. Minulle ei tarjottu varapuhelinta ja lahjakortti pitää käyttää henkilökohtaisesti liikkeessä missä on huona valikoima nettiin verrattuna. Millaisia kokemuksia teillä on Gigantin huollosta?
Kannattaa liikkeessä myös sanoa, että haluat kilometrikorvauksen kun olet joutunut ajamaan kodin ja liikkeen väliä.

Mulla on itsellä menossa rekkula Powerissa kun 2 kertaa käytetty yleiskone hajosi, Power antoi vuoden takuun tuotteelle ja se vuosi onkin mennyt jo umpeen, kuluttajasuojan mukaan homma ei ihan näin mene.
Tässä nyt odoteltu jo yli 2vk vastausta Powerilta kuinka homman kanssa edetään, pitänee tänään taas olla yhteydessä.
 
Kilometrikorvausta vaadittaessa muista, että se korvaus on joko julkisen liikenteen matkalipun verran tai jos omalla autolla, niin 25 sentin kilometrikorvaus.
 
Kilometrikorvausta vaadittaessa muista, että se korvaus on joko julkisen liikenteen matkalipun verran tai jos omalla autolla, niin 25 sentin kilometrikorvaus.

Mulla on varmaan menny monta kymppiä rahaa kun olen monta kertaa soittanut maksulliseen asiakaspalveluun. Hinnan alennusta saa kuulema jos huolto kestää yli kaksi kuukautta. Vitutuksen määrä on suuri
 
Gigantin asiakaspalvelun minuuttihinta puhelimessa on kyllä kova, kertyy nopeasti laskua sinne jonottaessa. Sähköposteihin vastaaminen kestää puolitoista viikkoa (juuri testasin).
 
Kuukauden vanha Samsung S20 oli Gigantissa huollossa 5 viikkoa ja sain hyvitykseksi kaksi 50€ lahjakorttia mistä toinen otettiin myöhemmin pois. Minulle ei tarjottu varapuhelinta ja lahjakortti pitää käyttää henkilökohtaisesti liikkeessä missä on huona valikoima nettiin verrattuna. Millaisia kokemuksia teillä on Gigantin huollosta?
Parisen vuotta sitten vein Honorin huoltoon, sanoivat kestävän kaksi viikkoa mutta homma hoituikin seitsemässä päivässä. Sain varapuhelimen sieltä käyttöön ja onnistuin rikkomaan siitä suojalasin, mutta eivät veloittaneet siitä mitään.
 
Kaksi kertaa olen viennyt pelikannettavan Gigantin takuu huoltoon. Minulla ei ole mitään valittamista Gigantin huollosta . Toki ne aina kysyy minulta onko vesivahinko, mutta en ole sählännyt niin että olen kaatanut nestettä tietokoneen päälle.
 
Jimms
palauttetta. En osta uudestaan mitään kuulokkeita sieltä! Tilasin Gigantista!

Jimms sanoi minulle ei korvaa minun fyysinen vaurio kuulokkeita, vaikka piti olla niin sanottu "ikuinen" takuu.
 
Jimms PC store palauttetta. En osta uudestaan mitään kuulokkeita Jimms PC storesta! Tilasin Gigantista!

Jims PC store sanoi minulle ei korvaa minun fyysinen vaurio kuulokkeita vaikka piti olla niin sanottu "ikuinen" takuu.
Tuotteen takuu korvaa valmistajan virheet, ei käyttäjän.
 
Jimms
palauttetta. En osta uudestaan mitään kuulokkeita sieltä! Tilasin Gigantista!

Jimms sanoi minulle ei korvaa minun fyysinen vaurio kuulokkeita, vaikka piti olla niin sanottu "ikuinen" takuu.
Ei takuu kata itseaiheutettuja fyysisiä vauroita missään liikkeessä
 
Ei takuu kata itseaiheutettuja fyysisiä vauroita missään liikkeessä
Minun kannettavassa on erillinen fyysinen vaurio takuu ja kyllä silloin korvataan sen takuu aikana joka on 3 vuotta. Kuulokkeet oli niin halvat että olisivat voinet ajatelleet asiakas tyytyväisyyttä eivät kestäneet ne kuulokkeet edes 1 vuotta.

En tahallaan riko niitä. Kannettava tietokone liusui kädestä ja tiputin fyysinen vaurio.

Kaksi kertaa olen vienyt kannettava huoltoon hieman alle 2 vuodessa. Ei ole mitään valitettavaa Gigantista.
 
Minun kannettavass on erillinen fyysinen vaurio takuu ja kyllä silloin korvataan sen takuu aikana joka on 3 vuotta. Kuulokkeet oli niin halvat että olisivat voinet ajatelleet asiakas tyytyväisyyttä eivät kestäneet ne kuulokkeet edes 1 vuotta.
Miten se kannettava nyt tähän liittyy? Jos olet hajottanut kuulokkeet niin itse ne maksat, ei firmat niitä sulle maksa omasta pussistaan.
 
Mikä ongelma kuulokkeissa oli?
Olin nukahtanut sänkyyn niin että kuulokkeet oli siinä. Ne sitten tippui lattialle astuin niitten päälle se sanka on ihan halki... microfooni nissä on kuollut. Ääntä kuluu kyllä mutta eritäin epämukava käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Miten se kannettava nyt tähän liittyy? Jos olet hajottanut kuulokkeet niin itse ne maksat, ei firmat niitä sulle maksa omasta pussistaan.
En löytänyt nopeasti kuvaa noista kuulokkeista.
Gigantti huolto korjasi sen täydellisesti kuin uusi tietokone alla oleva vika on korjattu. Minä en maksanut yhtään mitään korjauksesta, mutta minulla on erikseen 3 vuoden iskunkestävä takuu. Olen vienyt sen koneen 2 kertaa huoltoon toisella kerralla ei ollut fyysinen vaurio vaan se ei halunnut käynnistyä kuulemani mukaan vaihdettiin paljon osia ja se ei ollut akku.
Olin hajottanut itse sen kannettavan se oli vahinko liusui kädestä ja tippui kovaan lattiaan katso ystävällisesti kuva.
WhatsApp Image 2020-05-26 at 10.59.18 AM.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyllä pysty ymmärtämään miten edes kehtaa koittaa vierittää vastuuta myyjäliikkeelle, jos itse myöntää rikkoneensa kuulokkeet astumalla niiden päälle. Missä kuulokkeissa ylipäätään edes on "ikuinen takuu", koskaan ikinä törmännytkään moiseen.
 
Toi gigantin erikseen ostettava tuotevakuutus nyt on ihan eri asia kuin normaali takuu. Se tosiaan kattaa about kaikki vahingot.

Ehdot tuolla:

Tuollaiset "tuotevakuutukset" lienevät äärimmäisen hyvä katteisia Gigantille. Ainakin päätellen siitä miten innokkaasti ne myyjät niitä kuulema tyrkyttävät.

Hyvä jos moisista joku kuluttaja saa joskus jotain takaisinkin päin.
 
Tuollaiset "tuotevakuutukset" lienevät äärimmäisen hyvä katteisia Gigantille. Ainakin päätellen siitä miten innokkaasti ne myyjät niitä kuulema tyrkyttävät.

Hyvä jos moisista joku kuluttaja saa joskus jotain takaisinkin päin.
Minä olen saanut. Toiimi näin kun oli se fyysinen vaurio kannettavassa minun 3 vuoden happy care korvasi mutta koneen toki vein Giganttiin ensin otin Happy Care yhteyttä. Toinen kerta kun vein huoltoon niin ei ollut fyysinen vika vaan tietokone oli kuollut kuin kivi ei saanut mitään virtaa niin silloin se meni Gigantin normaalin vakutuksen piikkiin mutta Happy carelille soitin ensi varmuuden vuoksi ne olivat taustalla.

Se on aika suolainen hinta.... Muistaakseni alennuksella minun gaming laptop maksoi jotain 1500 euroa.. sitten kun vakuutus niin hintaa tuli 250-300 euroa lisää. 3 vuoden Happy Care vakuutus.

Kotivastuista... ei aleta siitä riitelemään mutta se kotivastuu mitä minulla on siinä on niin korkea omavastuu kotivastussa että mielummin ostan silloin uuden tietokoneen. Ja kotivastuiden korvattavuus en kommentoi sitä että se siitä.
 
Mitä mä nyt en ymmärrä.
Sulla on siis 1500e peliläppäri jossa erikseen ostettava tuoteturva ja sä oot paskonu sen pari kertaa ja tuoteturva on korvannut sen.

Sitten sulla on 30e kuulokkeet jossa ei ole ylimääräistä tuoteturvaa ja oot itte paskonu sangat astumalla päälle ja nyt ihmettelet miksi virhevastuu takuu ei kovaa sitä?
 
Gigantin toiminta on nettitilauksissa kyllä ihan täyttä persettä. Tilauksen statusta ei oikeen mistään saa selville, chatissa aina pelkkä botti eikä siltäkään oikeen mitään selviä.

Tämä ihmisryhmä tuntuu olevan uusi vegaani. Kukaan ei kysynyt tätä, mutta silti pakko päästä mainitsemaan asiasta vaikkei liity aiheeseen millään tavoin.
Ko. henkilön kirjoitusasusta ja jutuista jo tietäjät tietää mistä kyse...
Foorumin sääntöjen puitteissa ei varmaan enempää kannata avata.
 
Mitä mä nyt en ymmärrä.
Sulla on siis 1500e peliläppäri jossa erikseen ostettava tuoteturva ja sä oot paskonu sen pari kertaa ja tuoteturva on korvannut sen.

Sitten sulla on 30e kuulokkeet jossa ei ole ylimääräistä tuoteturvaa ja oot itte paskonu sangat astumalla päälle ja nyt ihmettelet miksi virhevastuu takuu ei kovaa sitä?
Mä aloin jo miettimään että miksi tämä on niin tuttu aihe, kunnes tajusin/muistin aikaisemman nimimerkin kanssa käydyt keskustelut Gigantin tuotevakuutuksesta vs. kotivakuutuksesta.
 
Mitä mä nyt en ymmärrä.
Sulla on siis 1500e peliläppäri jossa erikseen ostettava tuoteturva ja sä oot paskonu sen pari kertaa ja tuoteturva on korvannut sen.

Sitten sulla on 30e kuulokkeet jossa ei ole ylimääräistä tuoteturvaa ja oot itte paskonu sangat astumalla päälle ja nyt ihmettelet miksi virhevastuu takuu ei kovaa sitä?
Et osaa sitten lukea? Fyysinen vika siis onnetomuus oli Happy Care... toinen kerta kun vein en ollut tehnyt mitään erityistä se vain ei käynnistynyt ei edes saanut virtaa. Toinen kerta olisi mennyt jopa Gigantin normaalilla takuulla.

Olen saanut ennen uudet kulokkeet vastaavassa tilanteessa toisesta pikku kaupasta .... Gigantti YES pelkkää hyvää palautetta minusta on heistä!
 
Viimeksi muokattu:
Olen saanut ennen uudet kulokkeet vastaavassa tilanteessa toisesta pikku kaupasta .... Gigantti YES pelkkää hyvää palautetta minusta on heistä!
Joo joskus myyjän on helpompi antaa periksi hankalalle asiakkaalle kuin tehdä niinkuin oikein olisi. Veikkaan että kaikki liikkeet jotka eivät saa sinun kaltaisiasi asiakkaaksi ovat tässä asiassa voittajia.
 
Joo joskus myyjän on helpompi antaa periksi hankalalle asiakkaalle kuin tehdä niinkuin oikein olisi. Veikkaan että kaikki liikkeet jotka eivät saa sinun kaltaisiasi asiakkaaksi ovat tässä asiassa voittajia.
Olen ostanut paljon Gigantista. Tv tä en ole kertakaan vienyt huoltoon ja ostettu vuosia sitten Gigantista. Useimmat tuotteet mitä ostan ei tarvitse huoltoa. Ei edes minun iskunkestävä ja vedenkestävä CATEPILLAR puhelin ole tarvinnut huoltoa. Toki en ole mennyt johonkin eläintarhaan ja pudottanut sen puhelimen niin että norsu astuu sen päälle;) .
 
Ei edes minun iskunkestävä ja vedenkestävä CATEPILLAR puhelin ole tarvinnut huoltoa.

Iskunkestävä puhelin on kestänyt iskuja ja halvimmat muovirimpulakuulokkeet eivät kestä päälletallomista. Melkoista.

Olen saanut ennen uudet kulokkeet vastaavassa tilanteessa toisesta pikku kaupasta ...

Kannattaisi varmaan sitten kehua tätä pikkukauppaa ihan nimellä niin saisivat edes positiivistä PR:ää sen sijaan, että haukkuu tässä tismalleen oikein toiminutta Jimmssiä. Noin muutenkin avautumiseen käytetyn ajan voisi ehkä ymmärtää useiden satasten kuulokkeista mutta kuka jaksaa välittää jostain kolmenkympin rimpuloista. Varmaan "asuntosijoittajalla" on varaa ostaa itsekin uudet eikä velvoittaa myyjää kustantamaan omia toilailuja.
 
Se on aika suolainen hinta.... Muistaakseni alennuksella minun gaming laptop maksoi jotain 1500 euroa.. sitten kun vakuutus niin hintaa tuli 250-300 euroa lisää. 3 vuoden Happy Care vakuutus.
Nopae vilaisu niin 700€ kanenttavaan vakuutus maksaa tuon verran. (hinta kalliimmilla suurempi)
300€ siitä että saa saman korjattuna, tai vastaavan (halvemman) tilalle, jos sattuu vahinko.
Ei korvaa huolimattonta käsittelyn seurauksena syntynyttä vahinkoa, tai suojeluohjeiden vastaisesti syntynyttä.

Vakuutus on sinänsä kattava yksittäisen laitteen osalta, mutta tavikselle kallis. Voi toki olla riskienhallintaan järkevä jos ei ole muita vakuutuksia ja kyse itselle poikkeuksellisen suuresta riskistä mitä ei muuten pysty kantamaan.

Tosin jos itse "rahastoi" noi rahat, niin sillä saa säästettyä ylimääräistäkin, jos ei ihan pahin riskitapaus ole.

Jos kotivakuutus ei ennestään ole, niin sitä kannttaa harkita, se kattaa vähän muutakin.

Kannattaisi varmaan sitten kehua tätä pikkukauppaa ihan nimellä niin saisivat edes positiivistä PR:ää sen sijaan,
En olisi ihan varma onko halukas saada tuollaista PRää, riippuu vähän tarinasta.

Tuollaiset "tuotevakuutukset" lienevät äärimmäisen hyvä katteisia Gigantille. Ainakin päätellen siitä miten innokkaasti ne myyjät niitä kuulema tyrkyttävät.
Olet aivan oikeessa, ja tuo hyväkatteisuus on tainnut tulla ilmi ihan julkisuuteenkin. Eli ostoaikeissa kananttaa olla kovin kinnostunut vakuutuksista, kunhan muistaa sitten ihan lopuksi kieltäyty, tai jos lipsahtaa niin perua.

(toki jos on aivan varma että kotimatkalla salamaiskee ja tuhoo laitteen niin... no silloinkin voi miettiä jos säästäs sen 400€ ja odottaa parempaa säätä)
 
Viimeksi muokattu:
"Tuotteesi kannetaan ensimmäiselle esteelle, joka on usin ulko-oven kynnys. Terveisin Gigantti".

Ymmärrän toki liiketaloudellisen näkökannan ja rahastamisen tarpeen siitä, että kuriiri nostaa paketin kynnyksen yli, mutta kyllähän tämä asiakaskokemuksena on niin järkyttävän paska kokemus, että seuraavan kerran tilaan verkkiksestä.

Käytännössä viimeinen maili tulee paikallisella kuriirilla, jolle ei varmaan ole ongelmaa nostaa tuotetta kynnyksen yli sateelta suojaan, mutta kuitenkin.
 
Tällä hetkellä monilla kaupoilla vaikuttaa olevan ongelmia palautusten vastaanottamisessa. Jimms ja verkkokaupas kaikki tuntuu toimivan yhä hyvin.

Gigantti tehnyt erikoisehdot palautuksille ja vaatii rahaa nykyään tietsikoiden palautuksista.
"tietokoneiden palautuksesta veloitetaan 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotepakkaus avattu. "
"Palautusoikeus ei koske: puhelimia, joiden pakkaus avattu. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus."

Power muuttanut käytäntöä puhelinten osalta: "Palautusoikeus ei koske: myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu"

Tapaus 1, kaveri oli ostanut gigantista puhelimen ja myyjä oli lupaillut kahden viikon käyttöoikeutta ja voi palauttaa halutessaan. Meni yrittää palauttaa ja myyjä vaan pahoittelee ettei saa.
Kyseessä sama myyjä, joka oli oppinut käytäntöjen muuttuneen. Kaveri reklamoi sähköpostilla, Gigantti ensin yritti väistää palautuksen vetoamalla puhelimen olleen kolme viikkoa käytössä. "Asiakaspalvelussa ruuhkaa, puhelimitse ei voi reklamoida, sähköpostitse vastauksen saaminen vie aikansa ja myymälässä ei voi reklamoida." Epärehellistä toimintaa. Katselen sivusta, mitä Gigantti meinaa seuraavaksi tehdä.

Tapaus 2, Prismasta hankitussa näytössä Samsung C27F390 valovuotoa ja eräs myymälä (paikkaa mainitsematta) ei halunnut ottaa huoltoon tai tehdä asialle mitään, koska näyttö menee päälle ja "toimii".
Vaihdoin Prisma myymälää ja sain samantien toisen samanlaisen tilalle, jossa ei ollut valovuotoa ja testattiin myymälässä ja täytettiin palautelomake toisen myymälän toiminnasta. Kai se oli joku maanantai kappale.
 
Tapaus 1, kivijalasta ostetuille puhelimille ei ole mitään palautusoikeutta. Liike saa ihan itse määritellä ehtonsa ja muuttaa niitä vaikka viikoittain.
 
Tapaus 1, kivijalasta ostetuille puhelimille ei ole mitään palautusoikeutta. Liike saa ihan itse määritellä ehtonsa ja muuttaa niitä vaikka viikoittain.

Saa toki mutta kyllähän tässä tapauksessa liike ja myyjä on mokanneet, jos luuri on myyty asiakkalle myyjän toimesta 2 viikon palautusoikeudella vaikka tällaista ei ole. Onhan se aika syvältä jos myyjä on kujalla noin tärkeässä asiassa ja asiakas joutuu siitä kärsijäksi.

EDIT: Vähän hölmö muutenkin tuo palautusoikeushomma, kun ensin Gigantti ja Power lähtivät oikein kisaamaan keskenään kenellä on pisin ja kattavin palautusoikeus. Mainostettiin suurella näkyvyydellä omilla nettisivuilla ja mainoslehdissä tuota kattavaa lähes kaikkia tuotteita koskevaa ja puoli-ikuisuutta kestävää palautusoikeutta, jossa myymälöiden ja nettisivujen ostot ovat samanveroisia. Myöhemmin vähin äänin karsitaan palautusoikeus lyhyemmäksi, poistetaan eri ostokanavien samanveroisuus ja evätään palautusoikeus kokonaan joistain tuotteista. Toki aina ennen ostoa kannattaa tarkastaa ajankohtaiset palautusoikeudet, eikä myyjä nyt tietenkään mainosta ehtojen heikentämistä, mutta varmasti moni asiakas on huomannut tuon muutoksen vasta kantapään kautta palautusprosessin aikana.
 
Viimeksi muokattu:
"Tuotteesi kannetaan ensimmäiselle esteelle, joka on usin ulko-oven kynnys. Terveisin Gigantti".

Ymmärrän toki liiketaloudellisen näkökannan ja rahastamisen tarpeen siitä, että kuriiri nostaa paketin kynnyksen yli, mutta kyllähän tämä asiakaskokemuksena on niin järkyttävän paska kokemus, että seuraavan kerran tilaan verkkiksestä.

Käytännössä viimeinen maili tulee paikallisella kuriirilla, jolle ei varmaan ole ongelmaa nostaa tuotetta kynnyksen yli sateelta suojaan, mutta kuitenkin.

Aina ottanu Gigantin halvimman kotiinkuljetuksen / se ns. ulko-ovelle ja kuljetusliike on aina tuonut sisälle asti ja haluttuun huoneeseenkin (usein tuulikaapin läpi ja sit sanonu että jätetään tähän aulaan tai siitä sit keittiöön). Toki aina ryntään kohteliaasti auttamaan (koska yksin on paska roudata 100 kg Mielen pesukonetta nokkakärryillä jne) ja kysyn tarviiko apua / nostan etuterden portaalle avuksi.
 
"Tuotteesi kannetaan ensimmäiselle esteelle, joka on usin ulko-oven kynnys. Terveisin Gigantti".

Ymmärrän toki liiketaloudellisen näkökannan ja rahastamisen tarpeen siitä, että kuriiri nostaa paketin kynnyksen yli, mutta kyllähän tämä asiakaskokemuksena on niin järkyttävän paska kokemus, että seuraavan kerran tilaan verkkiksestä.

Käytännössä viimeinen maili tulee paikallisella kuriirilla, jolle ei varmaan ole ongelmaa nostaa tuotetta kynnyksen yli sateelta suojaan, mutta kuitenkin.
Jos tilaa sinne pihalle, niin en yllättyisi jos ei tuo sisälle.

Siis ensin tingataan hintaa ja valitaan se pihalla tuonti, ja sitten itketään ettei saanutkaan sitä kalliimpaa sisälletuonti palvelua.

Kuriirifirma/tilaaja on hinnoitellut ja aikatauluttanut palvelun niin ettei tarvi laske niitä sisälle kantoja.

Siinä ehdottomasti samaa mieltä että jos Gigantin sisääntuonti palvelu ei miellytä, niin äänestä jaloilla ja hanki palvelut sellaisesta paikkaa joka haluamasi tarjoaa.

Asiaa sivuten sitä ihmetellyt että tehokkaita nuo ovat, jos miettii millä hinnalla rahdataan jotain kodinkoneita kerrostalo kämppiin, ehkä sitten säästävät niissä jotka ok talon etäiseen tilaa
 
Tarkistin mitä maksoin kuitista. Ilmeisesti se oli joku Gigantin kuukauden alennus tai muuten super alennus mutta maksoin noin 1200 euroa pelikannetavasta joka oli arvoa ehkä 1500-1600 euroa. Happy Care 3 vuoden vakuutus maksoi 317 euroa... yhteensä siis hieman yli 1500 euroa 3 vuoden Happy Care vakuutuksella ja sille Happy Care on jo ollut käyttöä eikä kone ole ihan vielä edes 2 vuotta vanha se kannettava pelikone siis.

No olen ollut tyytyväinen Giganttiin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tilaa sinne pihalle, niin en yllättyisi jos ei tuo sisälle.
Siis ensin tingataan hintaa ja valitaan se pihalla tuonti, ja sitten itketään ettei saanutkaan sitä kalliimpaa sisälletuonti palvelua.

Nyt oli siis kyse asiakaskokemuksesta, joka on paska, kun jatkuvasti muistutellaan että kynnyksen yli ei sitten tuoda. Ei siitä, etteikö palvelu ole täsmälleen 100% sitä mitä on tilattu (ja enemmän, kävi kuten ajattelinkin, eli paikallinen kuriiri toi kyllä paketin kynnyksen yli). Tämä menee samaan sarjaan pizzerioiden pizzanpuolitusmaksujen jne. kanssa. Toki sellaisen maksun voi Excelissä perustella, mutta käyttännössä moiset pizzeriat eivät vaikuttaisi jostain syystä menestyvän.

En minäkään toki ymmärrä, miten halvalla nuo pystyvät toimittamaan, mutta tietenkin tuotteiden katteistahan osa toimituskuluista varmaan revitään.
 
Käsittääkseni johtuu koronatilanteesta, ettei toimiteta tuon pidemmälle. Normaalitilanteessa sitten toimitetaan.
 
Ok, oliko ongelmana myyjä joka ei tarjonnut sisälletuontipalvelua ?

Vai se että ylityrkyttivät sisälletuontia. ja kettuiliivat kun et ottanut.

No lähtökohtaisesti jo minusta ei tulisi tuotteistaa kotiinkuljetuspalvelua niin, että kynnyksen yli nostaminen on hinnoiteltu 10 euron arvoiseksi (ihan oikeasti olin todella lähellä jo tilausvaiheessa peruuttaa tilauksen ja vaihtaa verkkikseen, kun bongasin tämän ehdon, mutta en enää siinä vaiheessa viitsinyt), mutta jokainen toki tyylillään. Mutta kuppi meni nurin siinä vaiheessa, kun tilauksen jälkeen joka ikisessä viestissä... noh kyllä, sanon että vittuillaan aiheesta, että olisi kannattanut ottaa kalliimpi kotiinkuljetus, nyt paketti jää kynnyksen taakse njäh njäh.

Ongelma ei siis missään nimessä ole siinä, etteikö eri palveluita olisi selkeästi eritelty jne. vaan siinä, että mielestäni nyt on vain menty liian pitkälle. Gigantin näkökulmasta kaikki on fine ja voivat antaa itsellensä 5/5 tähteä, mutta näin asiakkaana en välttämättä enää tilaa Gigantilta, jos vaihtoehtoja on. Ei rahan takia, vaan paskan asiakaskokemuksen takia. Noh, näyttää siltä, että olen vähemmistössä, joten ei hetkauttane Giganttia...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 834
Viestejä
5 053 500
Jäsenet
80 988
Uusin jäsen
Ygyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom