Vaikea sanoa. Soita sinne ja kysy.BW tarjous, että soittelevat vaan osalle vanhoista asiakkaista?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikea sanoa. Soita sinne ja kysy.BW tarjous, että soittelevat vaan osalle vanhoista asiakkaista?
Mikset olisi kuluttajaneuvontaan yhteydessä? Ehkä auttaa, ehkä ei. Kysymättä ei voi tietää.Alkaa omat keinot loppumaan. Ei tänäänkään korjaustoimia, tietoa, aikataulua tai yhtään mitään yhteydenottoa globalconnectilta. Kuoppa on maassa ja kuidut loistaa koskemattomana, siihen tilaan kun ne 4.12. ovat jääneet. Laskin että olen nyt tiedustellut itse ainakin kuusi kertaa aspasta että koska yhteys mahdollisesesti korjataan, saamatta mitään konkreettista tietoa. Nyt on kulunut kahdeksan päivää kun yhteys on ollut poikki, ja globalconnect ei ole ollut minuun päin kertaakaan yhteydessä.
Mitä tehdä seuraavaksi? Kuluttaja-neuvonnasta tuskin saan mitään apua? Haluan vain yhteyden toimimaan, ja tietenkin itsestäänselvyys että laskuun hyvitykset. Mitä te tekisitte vastaavassa tilanteessa? Onko olemassa mitään tahoa mihin olla yhteydessä, että saisivat potkittua vauhtia globalconnectiin? Eihän se nyt voi enää olla mistään muusta kiinni kuin saamattomuudesta/välinpitämättömyydestä ja vastuuttomuudesta. Vai onko maksukyvyssä ongelmaa ja eivät saa ketään aliurakoitsijaa paikalle kuitua korjaamaan.. Tai olen asiasta pikkuhiljaa melko varma. En nyt muutakaan keksi miksi venyy näin pitkälle.
Mikset olisi kuluttajaneuvontaan yhteydessä? Ehkä auttaa, ehkä ei. Kysymättä ei voi tietää.
Onneksi asiakkuus siirtyy Telialle.. Niiden kanssa ihan hyviä kokemuksia asiakaspalvelusta ja muutenkin. Tosin globalille jää infra, joten jatkossa jos joku tulee kuokalla tonkimaan pihatietä, niin tiedän mennä passiin vahtimaan ettei katkota vääriä kuituja
Tämä asentaja joka kävi toteamassa vian, sanoi että selvästi on käynyt lapsus kuokkamiehille..Missäpäin Suomea tämä on?Pahoittelut nostatuksesta, mutta tämä ansaitsee nyt huomiota. Soitin taas globalconnectin asiakaspalveluun. Sama vyyhti jatkuu, mitään eivät pysty lupaamaan ja samat ympäripyöreät asiat kuulen mitä tässä 12 päivän aikana. Eli nyt mennään jo 12. päivää kun yhteys on poikki. Aivan uskomatonta, kuitu on fyysisesti poikki, paikka tiedetään ja toimenpiteet mitä pitäisi tehdä. Mitään eivät vaan saa aikaiseksi. Laskuja kyllä lähettävät joulukuulta, vaikka yhteys ei ole joulukuussa toiminut kuin muutaman päivän. Vahvistivat jo aiemmin, että laskutus on holdilla, vaan ei toimi sekään asia.
VÄLTTÄKÄÄ GlobalConnectia.
Porissa.Missäpäin Suomea tämä on?
Ei kannata kauheasti odotella, tuskin aivan äkkiä tapahtuu mitään sielä GCllä.Porissa.
Oliko tälle tietoa vai pelkästään päättelyä?Ei kannata kauheasti odotella, tuskin aivan äkkiä tapahtuu mitään sielä GCllä.
Ihan tietoa, viranhaltian julkista tietoa tippuu varmaan lähiaikoina.Oliko tälle tietoa vai pelkästään päättelyä?
Kaupunkiko siellä estää toimimasta?Ihan tietoa, viranhaltian julkista tietoa tippuu varmaan lähiaikoina.
Ei toimi globalilla häiriöistä tiedottaminen. Erikoista myös että vikailmoitusta ei voi oikein järkevästi tehdä, ilmeisesti ainoastaan asiakaspalvelun kautta ja sekin on rajoitettu klo 12:00 asti. Kadun päähän kaivettu jostain syystä kuoppa ja kuidut säleinä kun kävin kurkkaamassa. Ihan kiva olisi tietää onko yhteys poikki päivän, viikon, vai kuukauden. Ainakin yhdellä naapurilla toimii yhteys..
Tähän mielenkiintoinen päivitys. Soitin tänään uudelleen asiakaspalveluun. Kuopan kaivanut taho ei ole ilmoittanut edelleenkään vahingosta. Ensimmäinen kysymys että hyväksynkö minulle aiheutuvat kulut ja maksut asiasta jos laittavat asian eteenpäin. Eli asia ei ole edennyt, koska kuopan kaivanut taho ei ole ilmoittanut vahinkoa, ja aspan henkilö jonka kanssa keskustelin torstaina ei huomannut minun korvausvelvollisuudesta kysyä, ja hyväksyntä osaltani uupui.
Hienoa toimintaa. Kerroin että kuoppa on tontiltani 80m päässä ja minä en kyseistä kuoppaa ole kaivanut, enkä voi sille mitään jos kyseinen taho ei ole vahingosta ilmoittanut. Eli asiakkaan ilmoitus näissä tapauksista ei riitä, sitä kuoppaa ei heille ole siellä olemassa ellei mene ilmoitus virallisia reittejä, eikä asiakasta selvästi uskota.
Katsotaan millainen soppa syntyy ja kauanko netti on vielä poikki.
Kerroin että teen töitä kotoa käsin, ja nettiä tarvitaan pikaisesti. Tähän vastaus että voit jakaa puhelimesta netin, ei ongelmaa![]()
Niin se taitaa olla, silti jokseenkin huvittavaa esittää edes tuollaista kysymystä kun kuoppa on olemassa ja kuidut poikki. Mulla olis operaattorina kiire tarkastamaan kyseinen kohde monestakin eri syystä. Kuidut esillä kaikkien ohikulkijoiden näkyvillä, ei pitäis paljoa operaattorilla painaa kustannukset hälyttää asentaja tarkastamaan tilanne.
Edit: ei näemmä tänäänkään tapahtunut mitään korjauksen suhteenNyt jos sattuu tulemaan pakkaset ja lumet, niin ei ennen kevättä korjata.
Edit2: kuudes päivä kun yhteys poikki. Sain omatoimisesti selvitettyä ketä on kuopan kaivanut - ihan globalconnectin oma porukka. Tämä tieto kertoo jo paljon toimintatavasta ja organisoinnista. En ole saanut vieläkään globalilta tietoa koska yhteys mahollisesti taas toimii. Aspa vastaa pyöreitä ja ovat tietämättömiä, asiaa ”tutkitaan”
Onko porukalla tietoa miten pitäisi edetä? Olen nyt joka päivä soittanut asiakaspalveluun, saamatta mitään vastausta tai selitystä. Olen toimittanut heille kuvat vauriosta ja kaivauspaikasta karttoineen. Ei sanallakaan koska on mahdollinen korjaus, eikä myöskään ole tullut globalconnectilta minulle päin mitään yhteydenottoa tai tietoa.
Mikä mahtaa olla aikaraja että voin tässä tapauksessa purkaa määräaikaisen sopimuksen? Nyt on tosiaan mennyt 6 päivää täysin pimennossa vaikka kuinka olen koittanut kaivaa ja pyytää tietoa. Vaikuttaa siltä että venyy viikkojen, ellei kuukausien kestäväksi katkokseksi. Täytyy alkaa suunnitelemaan kaapelilaajakaistaa takaisin.
Olen myös soittanut suoraan voimatelille, ja heillä ei ole globalconnectilta auki olevaa tikettiä. Ainakin voimatel on tänne verkon rakentanut. Sijainti siis Länsi-Porissa. "Sisäpiirin" tietoa voi laittaa vaikka YV:llä jos jollakin tarkempaa tietoa mihin tahoon pitäisi olla yhteydessä.
Ei ole omalla tontilla, kyseisellä tiellä asun kylläkin. n.80m päässä tontista tuo kuoppa. Kuopassa näkyy ainakin yksi poikki mennyt mikrokanava ja kuidun päät. Tämä poikki oleva on siis ilmeisesti omalle tontilleni tuleva kuitu, koska naapureilla toimii. Tuohon kuoppaan on nyt satanut 6 päivää suoraa kyytiä vettä. Tästäkin olen globalconnectille maininnut, ilman mitään vaikutusta mihinkään. Varmaan koko mikrokanava täynnä vettä, että en tiedä kuinka korjaavat. Turhauttaa sen verran että kaikki vinkit on tervetulleita.
Naapuri osasi kertoa että neljä työmiestä, ulkomaalaisia, oli kaivanut tuon kuopan kiireellä siihen. Todennäköisesti aliurakoitsija, en tiedä onko voimatelin väkeä vai mitä.
Olen pyytänyt myös globalconnectin asiakaspalvelusta numeroa, johon voin soittaa ja kysyä kun eivät itse tiedä, mutta sitä ei kuulemma ole annettavissa/olemassa.
Olisi edes luvattu, vaan ei mitään tietoa. Sitä ihmettelen että en olen saanut alunperinkään mitään ilmoitusta käyttökatkoksesta, vaikka nyt on selvinnyt että kyseessä globalconnectin "oma" väki, ja ovat varmasti olleet tietoisia että kuitu on poikki kun kuopalta on pois lähdetty. Kyseessä siis täyttä välinpitämättömyyttä ja ammattitaidottomuutta. Mitään vastuuta ei oteta mistään, ei urakoitsija eikä myöskään globalconnect. Olen selkeästi heille painottanut että tarvitsen mm. työn puolesta luotettavaa ja vakaata yhteyttä päivittäin, ja sekään ei tunnu painavan yhtään missään. Kommentti oli aspasta "jaa kännykästä yhteys, mikä ongelma?"
Loppuviikosta tulee pakkaset, ja mikrokanavassa suurella todennäköisyydellä vettä, eli luulen että jos talvi tästä alkaa saavat korjattua tuon vasta keväällä.
EDIT: tänään 10.12. soitto aspaan toi vihdoin jotain tietoa. Etsivät urakoitsijaa joka tulee tekemään homman loppuun. Eli ensimmäisellä porukalla on luultavasti mennyt sormi suuhun ja paettu paikalta.
EDIT 2: 11.12. Soitto aspaan, eivät edelleenkään ole saaneet teknikkoa kentälle, eikä ole antaa aikataulua. Kahdeksas päivä kun kuitu poikki.
Alkaa omat keinot loppumaan. Ei tänäänkään korjaustoimia, tietoa, aikataulua tai yhtään mitään yhteydenottoa globalconnectilta. Kuoppa on maassa ja kuidut loistaa koskemattomana, siihen tilaan kun ne 4.12. ovat jääneet. Laskin että olen nyt tiedustellut itse ainakin kuusi kertaa aspasta että koska yhteys mahdollisesesti korjataan, saamatta mitään konkreettista tietoa. Nyt on kulunut kahdeksan päivää kun yhteys on ollut poikki, ja globalconnect ei ole ollut minuun päin kertaakaan yhteydessä.
Mitä tehdä seuraavaksi? Kuluttaja-neuvonnasta tuskin saan mitään apua? Haluan vain yhteyden toimimaan, ja tietenkin itsestäänselvyys että laskuun hyvitykset. Mitä te tekisitte vastaavassa tilanteessa? Onko olemassa mitään tahoa mihin olla yhteydessä, että saisivat potkittua vauhtia globalconnectiin? Eihän se nyt voi enää olla mistään muusta kiinni kuin saamattomuudesta/välinpitämättömyydestä ja vastuuttomuudesta. Vai onko maksukyvyssä ongelmaa ja eivät saa ketään aliurakoitsijaa paikalle kuitua korjaamaan.. Tai olen asiasta pikkuhiljaa melko varma. En nyt muutakaan keksi miksi venyy näin pitkälle.
Oma vaivansa oletettuun hyötyyn nähden.
EDIT: tänään 12.12. soitti asentaja, kävi toteamassa että poikki on. Erillinen korjausryhmä tulee joku päivä. Nyt nähdään jarruttaako globalconnect, kuulemma korjausporukka tekee myös viikonloppuisin jos globalconnect vaan niin haluaa. Eli tiedän jo, ettei nyt viikonloppuna tapahdu mitään, ja nähtäväksi jää meneekö ensiviikkokin yhteydettä.
Tuli muuten lasku jo joulukuulta täysimääräisenä, vaikka kertoivat että laskutus on asetettu holdille.Onneksi asiakkuus siirtyy Telialle.. Niiden kanssa ihan hyviä kokemuksia asiakaspalvelusta ja muutenkin. Tosin globalille jää infra, joten jatkossa jos joku tulee kuokalla tonkimaan pihatietä, niin tiedän mennä passiin vahtimaan ettei katkota vääriä kuituja
Tämä asentaja joka kävi toteamassa vian, sanoi että selvästi on käynyt lapsus kuokkamiehille..
Pahoittelut nostatuksesta, mutta tämä ansaitsee nyt huomiota. Soitin taas globalconnectin asiakaspalveluun. Sama vyyhti jatkuu, mitään eivät pysty lupaamaan ja samat ympäripyöreät asiat kuulen mitä tässä 12 päivän aikana. Eli nyt mennään jo 12. päivää kun yhteys on poikki. Aivan uskomatonta, kuitu on fyysisesti poikki, paikka tiedetään ja toimenpiteet mitä pitäisi tehdä. Mitään eivät vaan saa aikaiseksi. Laskuja kyllä lähettävät joulukuulta, vaikka yhteys ei ole joulukuussa toiminut kuin muutaman päivän. Vahvistivat jo aiemmin, että laskutus on holdilla, vaan ei toimi sekään asia.
VÄLTTÄKÄÄ GlobalConnectia.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.