Grillit & grillaus

Tuon Napoleonin sijaan yrittäisin kyllä metsästää Weber Performer kaasusytytyksellisen mallin mahd. edullisesti. Se on pikagrillaukseen kuningasvehje sytytysratkaisunsa ansiosta.

Silti valkkaisin kamadon, kerran sen ~700€ saisi.
En halua Weberiä.

Napoleonin kannen mekaniikka miellyttää enemmän, kattoaukosta ei pääse vettä grillin sisälle vaikka jäisi peittelemättäkin ja ritilä on eri planeetalta vaikka valurautaa vakiona onkin. 3 eri syvyyttä ritilälle jne.

Kaasusytytys on Weberissä yhtä tyhjän kanssa kun ei sytytä esim. 2 keskelle asetetusta hiilikorista kuin toisen kunnolla.

Torista Performereita löytyy parikin suht sopivasti, mutta ei.

Kaipa se tuo Kamado tosiaan kerralla on, kun ajatus peltigrillistä ei vaan miellytä.

Gigantissa saa 50€ alennusta grilleistä jos liittyy johonkin jäseneksi (kantis?).

Hain weberin outletistä ja tuo päälle, niin oli melki samoissa hinnoissa kuin ei-weberin vastaavat normi hintaisena. Siis se 600€ malli.

Minulla toimii vallan mainiosti, kun korit on aseteltu oikein.

Suosittelen kamadoa, kun peltipallot tuntuvat vastenmielisille.
Strömen Kamado huonohkoista takuista (2 vuotta) huolimatta tuli käteltyä. Kaikki muut materiaalit ns. ikuista eli keramiikkaa, rosteria ja alumiinia, bambuosat varmaankin menevät vaihtoon jollain aikavälillä ja itse kärry on tavallista terästä. Jonkinlainen kalusteintegraatio tulee varmasti ennemmin tai myöhemmin tehtyä.

120€ kotiinkuljetus vähän suolaisen puolella, mutta euron kilo ajattelu lohduttaa. Vantaalta nouto olisi ollut ainoa vaihtoehto niin eipä siinä tuntipalkoille olisi päässyt.

Varmaan ihan soiva peli, mutta tonnilla kopio kamado kehnolla takuulla.
Mustangissakin sentään 10v takuuta, laatupeleissä ikuinen keramiikan suhteen.

Varmaan ihan soiva peli, mutta tonnilla kopio kamado kehnolla takuulla.
Mustangissakin sentään 10v takuuta, laatupeleissä ikuinen keramiikan suhteen.
Ota tuosta 400€ pois niin ollaan oikeassa haarukassa.

Siksi minä tuohon malliin päädyinkin. Pieniä yksityiskohtia myös, kuten se että piipusta ei pääse vesi sisään toisin kuin monista muista jne.

Ota tuosta 400€ pois niin ollaan oikeassa haarukassa.

Siksi minä tuohon malliin päädyinkin. Pieniä yksityiskohtia myös, kuten se että piipusta ei pääse vesi sisään toisin kuin monista muista jne.

Mikä 400€? Eikö tuo ollut 1020€ toimituksen kans? Piipunhatun vaihtaa helposti, eikä paljoa maksa.

Mikä 400€? Eikö tuo ollut 1020€ toimituksen kans? Piipunhatun vaihtaa helposti, eikä paljoa maksa.
Kyllä se piippuhattu maksaa 70e+ sekä oikean kokoisen löytäminen voi olla aika tuskaa.

Itse viime kerralla kun verkkiksessä kävin niin vähän tutkailin tota niiden kamadoa ja pakko sanoa että todella pätevän oloinen oli.
Sen lisäksi sen koko taitaa olla 23 tuumaa eikä se 21 mitä L kamadot normaalisti ovat koska oli aivan järkyttävän kokoinen.
Piippuratkaisu oli tossa tyyliin paras mitä olen ikinä nähnyt ja kaikki vaikutti muutenkin niin laadukkaalta et jos tollasta isoa olisin ostamassa ni olisin itsekin tohon päätynyt.

Itselläni ollut mustangin L kamado ja toi oli mielestäni reilusti isompi kuin se.

Nykyäänhän iteltä löytyy Bono Media ja Cello 15, koska jopa se 21 oli aivan liian iso, kestää aina kauemmin lämmetä ja kuluu hiiliä sitä enemmän mitä isompi on.

Kyllä se piippuhattu maksaa 70e+ sekä oikean kokoisen löytäminen voi olla aika tuskaa.

KJ kamadoon löytyi helposti smokeware hattu, muista en tiedä, bastard vastaavia halvempia myös tarjolla.
Minä maksoin grillistä käyttämättömänä toimituksineen noin 700€. Vastaavaa alennusta en olisi saanut muusta mallista, siksi olikin helppo päätyä tähän.

Sitten jo eriasia kyllä :)

Master Touchiin oli hakusessa parila, weberin oma on ihan siisti mutta pirun tyyris:

Sen sijaan torista 5€ hintaan 50cm muurikan pannu matkaan, jalat irti. Istuu todella hyvin tuossa grillissä kun taivutti vähän noita käsiosia ylöspäin ja otti tuon keskustan pois ritilästä. Kunnon rasvapoltot vielä tehtävä. Nyt saa smashburgerit, letut ja wokit tehtyä kätevästi.

20250517_1717422.jpg

Pihviwokkia, toimii todella hyvin. Jos haluaa vähän savun makua joukkoon niin laittaa hetkeksi kannen kiinni.

20250524_142945.jpg

Statistiikka

Viestiketjuista
278 150
Jäsenet
77 710
Uusin jäsen
suihkulokki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom