Ostin omakotitalon, hieman syrjemmässä. Hesaan n. 140km.
Kämppä maksoi n. 64k€.
Myin osakesalkun, ja maksoin kämpän pois.
Kämppään on tehty mm. ikkunat, katto, ulkoverhous, vesi jne. eli toivottavasti ei tule isompia remontteja hetkeen.
Itse asennutin ilmalämpöpumput, uuden älyvaraajan, valokuidut jne.
Iso tontti, saa perse pystyssä möyriä.
Ei lapsia, ei perillisiä. Ei velkaa.
Säästössä joku 70-80k€, eli jos työt loppuu, niin ainakin hetken pärjää.
Lisää tulee joka kk. Ainakin niin kauan kun on töitä.
Asumiseen menee n. 50€-500€ kk, riippuu pakkasista, ja sähkölaskusta. Ja miten sattuu sähkönsiirto ja vesilasku tulemaan. Heinäkuun sähkölasku tuli eilen, 35€.
Ikää 51v, joten mitään isompia remontteja en ala tähän enää tekemään. Riittää kun kestäisi oman loppuajan, ei kiinnostele, polttakoon sitten valtio vaikka.
Palkka nettona n. 3500€-4500€ kk, riippuen lisistä, eli ihan hyvin jää jemmaan. Eikä tarvitse ostaa halvinta kaupasta.
Miinuksena työmatka on pitkä, mutta 12h päivät, niin keskimäärin 3-4 kertaa viikossa pitää työmaalla lähteä.
Kakarana palkka oli paska, ja hetken olin ulosotossakin. Sitten otin itseäni niskasta kiinni, vaihdoin ammattia, parikin kertaa.
Hyvällä tuurillakin nykyiseen positioon, jossa haasteita, mutta liksakin ihan hyvä.
Elämä on yllättävän lyhyt rykäisy yksilön näkökulmasta, joskus on hyvä pysähtyä ja miettiä mitä oikeasti haluaa elämältään.
Itse kun täytin 50v, niin jotenkin sitä havahtui siihen, että parhaat vuodet on oikeasti jo takana. Loppuliuku alkoi, ja mitään ei mahda. Ja hyvä niin.
Nyt pitää touhuta ja pyllistellä tuolla pihalla, jos vielä aikoo.
Tuskin moni on kuolinvuoteella harmitellut että teki esim. liian vähän ylitöitä, tai jätti liian vähän rahaa säästöön.