Hintaansa arvokkaamman näköiset autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wemps
  • Aloitettu Aloitettu
Eikö isommat ”premium”-merkkien diesel-katumaasturit paljon ajettuna näytä paljon arvokkaammilta kuin mitä todellinen hintalappu on? Vaikka nyt reilusti ajettu X5, hieno autohan se on jos muotokielestä pitää. Jollain 30.000 eurolla sellaisen alkaa jo saamaan.

Toki käyttökustannukset valtavia, ellei sitten dieselin käyttövoimavero poistu jossain vaiheessa. Riippuu tietty mihin sitä kustannusta oikein vertaa, ja ottaako huomioon millaisella oletuksella arvonalenemia yms.
 
Eikö isommat ”premium”-merkkien diesel-katumaasturit paljon ajettuna näytä paljon arvokkaammilta kuin mitä todellinen hintalappu on? Vaikka nyt reilusti ajettu X5, hieno autohan se on jos muotokielestä pitää. Jollain 30.000 eurolla sellaisen alkaa jo saamaan.

Toki käyttökustannukset valtavia, ellei sitten dieselin käyttövoimavero poistu jossain vaiheessa. Riippuu tietty mihin sitä kustannusta oikein vertaa, ja ottaako huomioon millaisella oletuksella arvonalenemia yms.

Meinasin sanoa BMW X6. Joskus takavuosina yllätyin, että oli niinkin halpoja.
 
Eikö isommat ”premium”-merkkien diesel-katumaasturit paljon ajettuna näytä paljon arvokkaammilta kuin mitä todellinen hintalappu on? Vaikka nyt reilusti ajettu X5, hieno autohan se on jos muotokielestä pitää. Jollain 30.000 eurolla sellaisen alkaa jo saamaan.

Toki käyttökustannukset valtavia, ellei sitten dieselin käyttövoimavero poistu jossain vaiheessa. Riippuu tietty mihin sitä kustannusta oikein vertaa, ja ottaako huomioon millaisella oletuksella arvonalenemia yms.

Khyl, X5 tai ML merssu missä mittarissa puoli miljoonaa, halvalla saa mutta sitten tulee sitä ja tätä, jo rengassarja kustantaa paljon suhteessa auton arvoon, ja dieselverot sen tonnin vuodessa.
Muutamalla tonnilla noita aarteita saa kun oikein paskan ostaa ja tuurilla mennään ettei mitään isompaa remppaa tule eteen, sekä pysyy työkalut käsissä. On niin nähty tälläinen harrastus että preemiumia pikkurahalla ja sitten iskee tuulettimeen.
Tosta 30ke voi vähentään ainakin nollan pois.
 
Tuossa muutama vuosi sitten selvisi että faijan silloinen s60 volvo oli selvästi hintaansa arvokkaamman näköinen auto.
 
Minusta tämä on aika ultimaattinen. Edestä ja takaa paljastuu toki heti täysin arvottomaksi, kun näkee merkin.

1751916029749.png

Citroen C4 Coupe (2004-2008)
 
No jaa itselle ainakin näyttää selvästi citikalta ja jos ei tunnista, niin ehkä jollekin ykköskopan insightille tai crz:lle jotka ei kumpikaan mitään vauraita autoja ole.

Enemmän sitten ehkä sanoisin että asiasta
Ymmärtämättömälle coupe laguna voi näyttää arvokkaalle, ainakin kunnes katsoo sisustaa.

1751916503002.jpeg
 
605

sth.jpg



607

dyhjk.jpg



Molemmat joskus omistaneena V6 moottorilla ja kaikilla herkuilla.
Ei nuo kyllä hintaansa kalliimman näköisiä ole.

Joskus oli vissiin murossa topikki jossa pohdittiin mahdollisimman huomaamatonta /vähiten naapurikateutta tuottavaa parempaa autoa, ja sitikka c6 oli hyvin vahvoilla, joka on tietääkseni hyvin pitkälti sama auto kuin tuo - tosin paremman ja arvokkaamman näköinen IMO.
 
Ei nuo kyllä hintaansa kalliimman näköisiä ole.

Joskus oli vissiin murossa topikki jossa pohdittiin mahdollisimman huomaamatonta /vähiten naapurikateutta tuottavaa parempaa autoa, ja sitikka c6 oli hyvin vahvoilla, joka on tietääkseni hyvin pitkälti sama auto kuin tuo - tosin paremman ja arvokkaamman näköinen IMO.
Minusta tuo 605 on hyvännäköinen. Voi johtua siitäkin että tuohon aikaan autojen muotoilussa oli mielestäni vielä sitä jotain.
 
Minusta tuo 605 on hyvännäköinen. Voi johtua siitäkin että tuohon aikaan autojen muotoilussa oli mielestäni vielä sitä jotain.
Joo, mutta suurin syy sen suhteellisen huonoon menestykseen oli se että se nimenomaan ei näyttänyt arvokkaalta, vaan 405:lta. Tilanne olisi varmaan ollut eri jos tuo 605 olisi julkaisu ensin, ja myöhemmin 405, jolloin se 405 olisi ollut sen kalliimman auton näköinen, nyt kalliimmasta autosta tulo halvemman auton näköinen.

Tämä toki kaikki silloin kun nuo olivat uusia, mutta ei tuo tilanne mitenkään ole parantunut, nykyiselläänhän nuo ovat siinä pahimmassa iässä ja näyttävät vaan vanhoilta.
 
Joo, mutta suurin syy sen suhteellisen huonoon menestykseen oli se että se nimenomaan ei näyttänyt arvokkaalta, vaan 405:lta. Tilanne olisi varmaan ollut eri jos tuo 605 olisi julkaisu ensin, ja myöhemmin 405, jolloin se 405 olisi ollut sen kalliimman auton näköinen, nyt kalliimmasta autosta tulo halvemman auton näköinen.

Tämä toki kaikki silloin kun nuo olivat uusia, mutta ei tuo tilanne mitenkään ole parantunut, nykyiselläänhän nuo ovat siinä pahimmassa iässä ja näyttävät vaan vanhoilta.
Varmasti totta, mutta silti näyttää mielestäni hyvältä. Ehkä johtuu siitä että vanhemmissa autoissa oli minusta vielä sielua. Esim ysärin lopun Honda Type-R on erittäin hieno, samaten tuo Taxi 2 aikainen Peugeot 405 (vai oliko 406).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 564
Viestejä
4 834 895
Jäsenet
78 281
Uusin jäsen
Quang Huy Le

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom