Hintaansa arvokkaamman näköiset autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wemps
  • Aloitettu Aloitettu
Eikö isommat ”premium”-merkkien diesel-katumaasturit paljon ajettuna näytä paljon arvokkaammilta kuin mitä todellinen hintalappu on? Vaikka nyt reilusti ajettu X5, hieno autohan se on jos muotokielestä pitää. Jollain 30.000 eurolla sellaisen alkaa jo saamaan.

Toki käyttökustannukset valtavia, ellei sitten dieselin käyttövoimavero poistu jossain vaiheessa. Riippuu tietty mihin sitä kustannusta oikein vertaa, ja ottaako huomioon millaisella oletuksella arvonalenemia yms.
 
Eikö isommat ”premium”-merkkien diesel-katumaasturit paljon ajettuna näytä paljon arvokkaammilta kuin mitä todellinen hintalappu on? Vaikka nyt reilusti ajettu X5, hieno autohan se on jos muotokielestä pitää. Jollain 30.000 eurolla sellaisen alkaa jo saamaan.

Toki käyttökustannukset valtavia, ellei sitten dieselin käyttövoimavero poistu jossain vaiheessa. Riippuu tietty mihin sitä kustannusta oikein vertaa, ja ottaako huomioon millaisella oletuksella arvonalenemia yms.

Meinasin sanoa BMW X6. Joskus takavuosina yllätyin, että oli niinkin halpoja.
 
Eikö isommat ”premium”-merkkien diesel-katumaasturit paljon ajettuna näytä paljon arvokkaammilta kuin mitä todellinen hintalappu on? Vaikka nyt reilusti ajettu X5, hieno autohan se on jos muotokielestä pitää. Jollain 30.000 eurolla sellaisen alkaa jo saamaan.

Toki käyttökustannukset valtavia, ellei sitten dieselin käyttövoimavero poistu jossain vaiheessa. Riippuu tietty mihin sitä kustannusta oikein vertaa, ja ottaako huomioon millaisella oletuksella arvonalenemia yms.

Khyl, X5 tai ML merssu missä mittarissa puoli miljoonaa, halvalla saa mutta sitten tulee sitä ja tätä, jo rengassarja kustantaa paljon suhteessa auton arvoon, ja dieselverot sen tonnin vuodessa.
Muutamalla tonnilla noita aarteita saa kun oikein paskan ostaa ja tuurilla mennään ettei mitään isompaa remppaa tule eteen, sekä pysyy työkalut käsissä. On niin nähty tälläinen harrastus että preemiumia pikkurahalla ja sitten iskee tuulettimeen.
Tosta 30ke voi vähentään ainakin nollan pois.
 
Tuossa muutama vuosi sitten selvisi että faijan silloinen s60 volvo oli selvästi hintaansa arvokkaamman näköinen auto.
 
Minusta tämä on aika ultimaattinen. Edestä ja takaa paljastuu toki heti täysin arvottomaksi, kun näkee merkin.

1751916029749.png

Citroen C4 Coupe (2004-2008)
 
No jaa itselle ainakin näyttää selvästi citikalta ja jos ei tunnista, niin ehkä jollekin ykköskopan insightille tai crz:lle jotka ei kumpikaan mitään vauraita autoja ole.

Enemmän sitten ehkä sanoisin että asiasta
Ymmärtämättömälle coupe laguna voi näyttää arvokkaalle, ainakin kunnes katsoo sisustaa.

1751916503002.jpeg
 
605

sth.jpg



607

dyhjk.jpg



Molemmat joskus omistaneena V6 moottorilla ja kaikilla herkuilla.
Ei nuo kyllä hintaansa kalliimman näköisiä ole.

Joskus oli vissiin murossa topikki jossa pohdittiin mahdollisimman huomaamatonta /vähiten naapurikateutta tuottavaa parempaa autoa, ja sitikka c6 oli hyvin vahvoilla, joka on tietääkseni hyvin pitkälti sama auto kuin tuo - tosin paremman ja arvokkaamman näköinen IMO.
 
Ei nuo kyllä hintaansa kalliimman näköisiä ole.

Joskus oli vissiin murossa topikki jossa pohdittiin mahdollisimman huomaamatonta /vähiten naapurikateutta tuottavaa parempaa autoa, ja sitikka c6 oli hyvin vahvoilla, joka on tietääkseni hyvin pitkälti sama auto kuin tuo - tosin paremman ja arvokkaamman näköinen IMO.
Minusta tuo 605 on hyvännäköinen. Voi johtua siitäkin että tuohon aikaan autojen muotoilussa oli mielestäni vielä sitä jotain.
 
Minusta tuo 605 on hyvännäköinen. Voi johtua siitäkin että tuohon aikaan autojen muotoilussa oli mielestäni vielä sitä jotain.
Joo, mutta suurin syy sen suhteellisen huonoon menestykseen oli se että se nimenomaan ei näyttänyt arvokkaalta, vaan 405:lta. Tilanne olisi varmaan ollut eri jos tuo 605 olisi julkaisu ensin, ja myöhemmin 405, jolloin se 405 olisi ollut sen kalliimman auton näköinen, nyt kalliimmasta autosta tulo halvemman auton näköinen.

Tämä toki kaikki silloin kun nuo olivat uusia, mutta ei tuo tilanne mitenkään ole parantunut, nykyiselläänhän nuo ovat siinä pahimmassa iässä ja näyttävät vaan vanhoilta.
 
Joo, mutta suurin syy sen suhteellisen huonoon menestykseen oli se että se nimenomaan ei näyttänyt arvokkaalta, vaan 405:lta. Tilanne olisi varmaan ollut eri jos tuo 605 olisi julkaisu ensin, ja myöhemmin 405, jolloin se 405 olisi ollut sen kalliimman auton näköinen, nyt kalliimmasta autosta tulo halvemman auton näköinen.

Tämä toki kaikki silloin kun nuo olivat uusia, mutta ei tuo tilanne mitenkään ole parantunut, nykyiselläänhän nuo ovat siinä pahimmassa iässä ja näyttävät vaan vanhoilta.
Varmasti totta, mutta silti näyttää mielestäni hyvältä. Ehkä johtuu siitä että vanhemmissa autoissa oli minusta vielä sielua. Esim ysärin lopun Honda Type-R on erittäin hieno, samaten tuo Taxi 2 aikainen Peugeot 405 (vai oliko 406).
 
Mun mielestä Lexus ES näyttää kalliimmalta mitä on. Toihan on melkeen identtinen Lexus LS:n kanssa mutta lyhyempi. Kyseessä on kuitenkin halvempi kuin 5-sarja, A6 tai Eemeli mese mutta näyttää ulkoa kalliimmalta. Käytettynä toki sitten huomattavan paljon saksalaisia kalliimpia koska Tojotan tekniikka ja arvonalenema.

LexusES_4_22_PM-11-1328x747.jpg
 
Opel Ampera on minusta kestänyt hyvin aikaa ja on aika laadukkaan oloisesti kasattu auto eikä niiden hinnat enää päätä huimaa kun akkutakuut on umpeutuneet.

OPEL-Ampera-4951_1.jpg
 
Ei sinänsä vaikuta siihen onko arvokkaan näköinen.

Pitäväthän ihmiset yleensä bemareitakin arvokkaina, siitä huolimatta että ne ovat ihan omaa luokkaamsa tyhmännäköisyydessä.
Ketjun otsikko onkin "hintaansa arvokkaamman näköiset autot". Eli kyllä se ulkonäkö nimenomaan liittyy aiheeseen. Itse en ainakaan näe mitään arvokkaamman näköistä tuossa.
 
Ehkä tästä ketjusta voi päätellä että makuasiat ovat makuasioita ja mikä toisesta näyttää arvokkaalta on toisesta pellen näköistä.

Itse nostaisin esiin ehkä jotkut 2000-2020 pikku-jaget. Matkivat arvokkaampia malleja aika hyvin ja näyttävät ainakin omaan silmään ihan ok:lta. X-type / XE.

Laatu vissiin aika kuraa kun noita ei paljon tiellä liiku enää. Vastaavan ikäisiä C-mersuja ja 3-bemmejä on vielä vaikka kuinka.
 
Ketjun otsikko onkin "hintaansa arvokkaamman näköiset autot". Eli kyllä se ulkonäkö nimenomaan liittyy aiheeseen. Itse en ainakaan näe mitään arvokkaamman näköistä tuossa.
Siis meinasin se että auto on tyhmän näköinen ei vaikuta siihen onko se arvokkaan näköinen, siksi lainasin vain tuota viestin ekaa virkettä.
 
407 coupen vois noitten pösöjen jatkoks laittaa....muutaman tonnin autoks ihan tyylikäs ja arvokkaan näköinen eikä tule kovin usein liikenteessä vastaan. Itsekin ostin joskus tommosen mustan v6 koneella 3 donalla.

407c.jpg
 
Ehkä tästä ketjusta voi päätellä että makuasiat ovat makuasioita ja mikä toisesta näyttää arvokkaalta on toisesta pellen näköistä.

Itse nostaisin esiin ehkä jotkut 2000-2020 pikku-jaget. Matkivat arvokkaampia malleja aika hyvin ja näyttävät ainakin omaan silmään ihan ok:lta. X-type / XE.

Laatu vissiin aika kuraa kun noita ei paljon tiellä liiku enää. Vastaavan ikäisiä C-mersuja ja 3-bemmejä on vielä vaikka kuinka.
XE Tuli muistaakseni 2014, ei se nyt iän puolesta vielä siinä hinnassa ole että tieltä häviäisi. Se 2,0 Ingenium on ihan järkyttävän huono moottori, niin voipi olla että kun uutena niitä ei juurikaan myyty, ei kukaan ole käytettynäkään vaivautunut tuomaan joten näitä on aina ollut Suomen teillä vähänlaisesti.
 
Ehkä tästä ketjusta voi päätellä että makuasiat ovat makuasioita ja mikä toisesta näyttää arvokkaalta on toisesta pellen näköistä.

Itse nostaisin esiin ehkä jotkut 2000-2020 pikku-jaget. Matkivat arvokkaampia malleja aika hyvin ja näyttävät ainakin omaan silmään ihan ok:lta. X-type / XE.

Laatu vissiin aika kuraa kun noita ei paljon tiellä liiku enää. Vastaavan ikäisiä C-mersuja ja 3-bemmejä on vielä vaikka kuinka.
X-type oli tehty Mondeon pohjalta, niin ei siinä mitään erityistä laatuongelmaa ole. Siinä tosiaan ketjun otsikko piti paikkansa ja onhan se tyylikkään näköinen. XE taas on ulkoisesti aika perus.
 
Mun mielestä Lexus ES näyttää kalliimmalta mitä on. Toihan on melkeen identtinen Lexus LS:n kanssa mutta lyhyempi. Kyseessä on kuitenkin halvempi kuin 5-sarja, A6 tai Eemeli mese mutta näyttää ulkoa kalliimmalta. Käytettynä toki sitten huomattavan paljon saksalaisia kalliimpia koska Tojotan tekniikka ja arvonalenema.

LexusES_4_22_PM-11-1328x747.jpg
ES:n kun käytettynä ostin puolisen vuotta sitten niin vastaavat saksalaiset oli huomattavasti kalliimpia. Audi A6 ja BMW 5-sarjaa vertailin silloin ja oli ne järjestään vähintään kymppitonnin kalliimpia ja yleensä enemmän ajettujakin.

Hetki sitten oli pihassa vielä C204-korin Mersu ja omaan silmään se näytti ihan tavalliselta Meseltä, mutta autoista kenties vähemmän tietävät kaverit ja tuttavat piti sitä huomattavasti kalliimpana mitä se oli.

1752053207546.jpeg
 
Jagget, osa Lexuksista ja sähköautoissa on parikin eri merkkiä kunnostautunut ja hintalappu ei täsmää ulkoisen vaikutelman kanssa (vaikkeivat toki sähköinä halpoja ole silti).
 
ES:n kun käytettynä ostin puolisen vuotta sitten niin vastaavat saksalaiset oli huomattavasti kalliimpia. Audi A6 ja BMW 5-sarjaa vertailin silloin ja oli ne järjestään vähintään kymppitonnin kalliimpia ja yleensä enemmän ajettujakin.

Hetki sitten oli pihassa vielä C204-korin Mersu ja omaan silmään se näytti ihan tavalliselta Meseltä, mutta autoista kenties vähemmän tietävät kaverit ja tuttavat piti sitä huomattavasti kalliimpana mitä se oli.

1752053207546.jpeg

Ehkä tossa mersussa toi coupe tekee siitä arvokkaamman näköisen mitä se on. Myöskin harvinaisempi korimalli kuin ne perus sedanit.

Lexus ES on huomattavasti kalliimpi kuin esimerkiksi saman ikäinen 5-sarjan pluginhybridi käytettynä(~5v vanha reilu 100tkm ajettu). Noita bemuja saa 25k euroon mutta ES on vähintään ~30k yleensä.
 
Jagget, osa Lexuksista ja sähköautoissa on parikin eri merkkiä kunnostautunut ja hintalappu ei täsmää ulkoisen vaikutelman kanssa (vaikkeivat toki sähköinä halpoja ole silti).
Jaguar on kyllä sellainen merkki, että ne muutaman tonninkin autot aiheuttaa naapurissa kateutta, vaikka naapurilla olisi se sadan tonnin XC90 pihassaan. Loistavaa muotoilua siis.

Lexuksen kohdalla en ole ihan niin varma. Kaipa se ES sitten näyttää kalliimmalta kuin on. Lexus RC saattaa myös näyttää tavan tallaajalle arvokkaammalta kuin onkaan. Sitten jos katsoo esim NX tai RX suuntaan niin nehän kalliimpia kuin miltä näyttävät.
 
Jaguar on kyllä sellainen merkki, että ne muutaman tonninkin autot aiheuttaa naapurissa kateutta, vaikka naapurilla olisi se sadan tonnin XC90 pihassaan. Loistavaa muotoilua siis.

Lexuksen kohdalla en ole ihan niin varma. Kaipa se ES sitten näyttää kalliimmalta kuin on. Lexus RC saattaa myös näyttää tavan tallaajalle arvokkaammalta kuin onkaan. Sitten jos katsoo esim NX tai RX suuntaan niin nehän kalliimpia kuin miltä näyttävät.
Lexus on juu hassu. Joko näyttävät arvokkaita, tai kunnon pappamobiileilta.

Jaguar jos on pihassa, mielikuva on heti että nyt on rahaa, vaikka tietää että auto maksaa pari tonnia. Toinen samantyyppinen on Maserati. Hyvänä kolmantena jenkki pickupit.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
281 669
Viestejä
4 837 574
Jäsenet
78 290
Uusin jäsen
Jamo79

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom