living_death
★ Still alive ™
Miten olette ottaneet vastaan juuri voimaan tulleen HSL:n vyöhykeuudistuksen?
Itse olen hieman käärmeissäni siitä, että enää ei ole ns. kaupungin sisäisiä lippuja, vaan joudun Vantaalaisena ostamaan esim. 2,5km ja neljän pysäkin matkalle BC-vyöhykkeen lipun.
Sitten jos haluan matkustaa Helsingin ytimeen, joudun ostamaan ABC-vyöhykkeen lipun.
Uudistuksessa on varmasti paljon voittajia, mutta Vantaan Tikkurilassa asuvat ovat pääosin häviäjiä ja maksavat näin ollen muiden matkoja.
HSL:n liput ja vyöhykkeet uudistuvat 27.4.2019
Reitit ja aikataulut
Uudet vyöhykkeet
Itse olen hieman käärmeissäni siitä, että enää ei ole ns. kaupungin sisäisiä lippuja, vaan joudun Vantaalaisena ostamaan esim. 2,5km ja neljän pysäkin matkalle BC-vyöhykkeen lipun.
Sitten jos haluan matkustaa Helsingin ytimeen, joudun ostamaan ABC-vyöhykkeen lipun.
Uudistuksessa on varmasti paljon voittajia, mutta Vantaan Tikkurilassa asuvat ovat pääosin häviäjiä ja maksavat näin ollen muiden matkoja.
HSL:n liput ja vyöhykkeet uudistuvat 27.4.2019
HSL:n joukkoliikenteen lippujen hinnoittelu muuttuu 27.4., kun uudet vyöhykkeet korvaavat kuntarajoihin perustuvat lippualueet. Sisäiset, seutu- ja lähiseutuliput jäävät historiaan, ja lippu ostetaan vyöhykkeille ABCD.
Reitit ja aikataulut
Uudet vyöhykkeet