Hyvä työtuoli?

Kaipaisin suosituksia tuoleista, jotka sopivat pitkälle ja etenkin pitkäjalkaiselle. Olen 195cm pitkä, mutta sen lisäksi minulla on suhteessa pitkät jalat.

Olen parin viime kuukauden aikana kokeillut Herman Millerin Embodyn ja Aeronin. Embodyn kanssa ongelmaksi muodostui selkänoja, joka painoi lapaluihin ja työnsi hartioita eteenpäin. Aeronin kohdalla ongelma taas oli se, että istuimen alla oleva kova muovinen kehikko painoi reisiin sietämättömästi.

Näistä kokemuksista inspiroituneena hankin täälläkin kehutun KAB valvomotuolin, Controller mallisen. Tämän osalta ongelmana onkin sitten istuimen syvyys, joka tuntuu pienemmältä kuin molemmissa HM tuoleissa sekä vanhassa Kinnarps 6000. Lyhyt istuin taas aiheuttaa sen, että takareidet puutuvat ja kipeytyvät hyvinkin nopeasti.

Tuoleja, joissa on istumasyvyyttä yli 50cm tuntuu olevan melko heikosti tarjolla. Voisin tietysti hankkia uuden Kinnarpsin vanhan raadon tilalle, mutta se taas häviää muille kokeilemilleni tuoleille muuten kuin listaamieni ongelmien osalta. Budjettini on parin tonnin luokkaa.

Kaipaisin suosituksia tuoleista, jotka sopivat pitkälle ja etenkin pitkäjalkaiselle. Olen 195cm pitkä, mutta sen lisäksi minulla on suhteessa pitkät jalat.

Olen parin viime kuukauden aikana kokeillut Herman Millerin Embodyn ja Aeronin. Embodyn kanssa ongelmaksi muodostui selkänoja, joka painoi lapaluihin ja työnsi hartioita eteenpäin. Aeronin kohdalla ongelma taas oli se, että istuimen alla oleva kova muovinen kehikko painoi reisiin sietämättömästi.

Näistä kokemuksista inspiroituneena hankin täälläkin kehutun KAB valvomotuolin, Controller mallisen. Tämän osalta ongelmana onkin sitten istuimen syvyys, joka tuntuu pienemmältä kuin molemmissa HM tuoleissa sekä vanhassa Kinnarps 6000. Lyhyt istuin taas aiheuttaa sen, että takareidet puutuvat ja kipeytyvät hyvinkin nopeasti.

Tuoleja, joissa on istumasyvyyttä yli 50cm tuntuu olevan melko heikosti tarjolla. Voisin tietysti hankkia uuden Kinnarpsin vanhan raadon tilalle, mutta se taas häviää muille kokeilemilleni tuoleille muuten kuin listaamieni ongelmien osalta. Budjettini on parin tonnin luokkaa.
Oletko kokeilut Step XL:n? siinä oli miellyttävän paksut pehmusteet ja näin 170cm olo kuin hobitilla pienimmälläkin istuinsyvyydellä.

Varastossa 8 kpl, mutta tuotetta ei voi tilata tai ostaa. Tämä on niin tyypillistä asiakaskokemusta näiden kinnarps/marteloiden kanssa. Myynti ei kiinnosta, jos asiakas ei ole kalustamassa kokonaista toimistoa.
Vastaan muinaiseen, mutta kyllä minä ainakin sain tämän ostoskoriin, kun menin työtuolien pääsivuille ja klikkasin sieltä "lisää koriin". Pitemmälle ostotapahtumaa en testannut.
Ja näkyy se olevan nyt omalta sivultaankin ostettavissa.

Oliko Aerosta C malli?
Oli. Outoa tässä olikin, että Aeronissa syvyys tuntui aika riittävältä, mutta leveys ei siitä tuolin alla olevasta muovikehikosta johtuen. Painoa mulla on karvan verran yli 100kg, joten sen ei olisi uskonut olevan ongelma.

Oli. Outoa tässä olikin, että Aeronissa syvyys tuntui aika riittävältä, mutta leveys ei siitä tuolin alla olevasta muovikehikosta johtuen. Painoa mulla on karvan verran yli 100kg, joten sen ei olisi uskonut olevan ongelma.
Kiitos tiedosta. Itselleni tulossa B. Ainakin kun kaverilla istuin tätä, niin en tuntenut ongelmaa.

Kiitos tiedosta. Itselleni tulossa B. Ainakin kun kaverilla istuin tätä, niin en tuntenut ongelmaa.
Minäkään en huomannut tuota aluksi, mutta pidempään istuessa paine alkoi kasvamaan. Muuten tuoli oli kyllä erinomainen, tarvitsisin ilmeisesti Aeron D:n. 😁

Minäkään en huomannut tuota aluksi, mutta pidempään istuessa paine alkoi kasvamaan. Muuten tuoli oli kyllä erinomainen, tarvitsisin ilmeisesti Aeron D:n. 😁
Pitää katsoa miten oma persaus menee. Ajattelin myös Cta mutta menin suositellun mukaan että B ja kaverilla testailin Bta että tuntuu hyvältä.

Mistä ostit KABin? :hmm:Tuntuu olevan aika kiven alla käytetyt. Vaihtoehtoisesti voi ostaa Iskusta tms. 2k€+ ja vielä moni paikka, joka myy niitä ei laita edes hintoja esille, kun kaikki on vain yritysmyyntiä ":D". Testannut Director mallia ja se oli todella hyvä tuoli ja kovasti sen haluaisin, mutta ei se kyllä kahden tonnin tuoli ole (jos edes riittää...)

Tämä ei ole niinkään suositus siinä mielessä, että olisin tätä itse vielä testannut, mutta katsonut kuitenkin tätä TC FREE B1 24/7 -työtuoli, musta kangas 1 199,99. Kivan näköset mitat ja muodot pitkällekin kaverille ja mikä parasta verkkikseen on äärimmäisen helppo palauttaa tuotteita, jos ei ollutkaan mieleinen. Tuosta ei ole kyllä mitään arvosteluja missään.. :confused2:

Tuo on uusi tuttavuus mulle, mutta en ainakaan nopealla googlella löytänyt tuolia juuri tuolla nimellä. Olisiko sulla linkkiä tähän?
1752679694207.png

Mulla taisi olla 3 ja 4 eli siis jotain tältä pohjalta Step+ 37N -työtuoli. Mutta tosiaan kun näkee numerot, niin ei tuokaan ollut yli 50cm

Mistä ostit KABin? :hmm:Tuntuu olevan aika kiven alla käytetyt. Vaihtoehtoisesti voi ostaa Iskusta tms. 2k€+ ja vielä moni paikka, joka myy niitä ei laita edes hintoja esille, kun kaikki on vain yritysmyyntiä ":D". Testannut Director mallia ja se oli todella hyvä tuoli ja kovasti sen haluaisin, mutta ei se kyllä kahden tonnin tuoli ole (jos edes riittää...)

Tämä ei ole niinkään suositus siinä mielessä, että olisin tätä itse vielä testannut, mutta katsonut kuitenkin tätä TC FREE B1 24/7 -työtuoli, musta kangas 1 199,99. Kivan näköset mitat ja muodot pitkällekin kaverille ja mikä parasta verkkikseen on äärimmäisen helppo palauttaa tuotteita, jos ei ollutkaan mieleinen. Tuosta ei ole kyllä mitään arvosteluja missään.. :confused2:

Toimistotuoli.com, siellä taitaa olla Suomen halvimmat hinnat KAB tuoleissa. Director muistaakseni 1399e.

Tuota Free B1 tuolia olen itseasiassa vilkuillut ja sitä pääsisi ainakin Vantaalla Offistoren liikkeeseen koeistumaan. Täytyy kenties käydä kokeilemassa, mutta muakin vähän epäilyttää tuo arvostelujen puute.

Päätin vihdoin panostaa kunnon työtuoliin, kun edellinen alkoi aiheuttaa niska- ja alaselkävaivoja. Ostin siis tämän 24/7-käyttöön suunnitellun SHEFFIRELD-tuolin – ja täytyy sanoa, että ero on huikea.
  • Tuoli on todella tukeva ja laadukkaan tuntuinen.
  • Leveä istuin ja korkea selkänoja, jossa integroidtu niskatuki – todella hyvä pitkään istumiseen.
  • Synkromekanismi toimii pehmeästi ja tuo liikkumavaraa ilman että istuma-asento kärsii.
Miinuksena ehkä se, että jos ei ole tottunut näin järeään tuoliin, niin alkuun tuntuu aika "massiiviselta". Mutta siihen tottuu nopeasti – ja selkä kiittää. Voin kyllä suositella, jos kaipaat kunnollista ergonomista tuolia esim. kotitoimistolle tai pitkille pelisessioille. Hintavampi kuin perusmallit, mutta vastinetta rahalle löytyy.

Tämä MeVahan on sitten firman edustaja, joka käy nekroamassa ja mainostamassa tuotteita ympäriinsä. Esim. Onko teillä kassakaappia kotona? | Vauva

Statistiikka

Viestiketjuista
282 260
Jäsenet
78 381
Uusin jäsen
Knight60

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom