Ilmanpuhdistimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skiip
  • Aloitettu Aloitettu
itellä ainaki 50neliöisessä neukkukuutiossa noi pm arvot nousee hetkellisesti suihkussa käynnin jälkeen. teillä taitaa olla ruuvi air aika kaukana vessaa tai koneellinen poisto suihkutiloissa kun ei mitään piikkejä arvoissa

Pistetääs tähän linkki tiedeuutiseen jonka mukaan tieteentekijät suosittelevat käyttämään ilmanpuhdistinta jokaisessa kodissa. Käytännössä siis jokaiselle, ihan riippumatta mistään allergioista tai yleisemmin ylipäätään terveystilanteesta. Hyödyt, vaikkakin valtaosalle huomaamattomia, ovat ilmeisiä.

Tuon uutisen mukaan HEPA- ilmanpuhdistin paransi pienesti mutta silti merkittävästi yli 40- vuotiaiden aikuisten aivotoimintaa, tulokset näkyivät etenkin kognitiivisissa kyvyissä ja mielen joustavuudessa. Artikkeliin linkattu muitakin tutkimuksia ilman epäpuhtauksien haitallisuudesta.

Kuitenkin häitä HEPA- suodattimilla varustettuja puhdistimia on melko paljon markkinoilla, itse olen ostamassa kerralla 2kpl ja tarkoituksena sellainen malli joka on tarpeeksi hiljainen että voi myös nukkua sen kanssa samassa huoneessa, mutta suodattimia tulisi olla saatavissa myös 5-10 vuodenkin kuluttua, eli nähtävästi joku tunnettu tai pitkään alalla ollut merkki. Ehdotuksia?

Ja onko mitään sellaista mihin laitteista mitään tietämättömän tulisi kiinnittää huomiota?

Ensimmäiseksi tulee mieleen ikean myymät laitteet. Ne on aika edullisia eikä suodsttimetkaan maksa hirveästi. Melu näissä laitteissa riippuu aika pitkälti siitä mitä nopeutta käytät. Itse olen käyttänyt Philipsin laitetta ja ikean. Philips on kalliimpi mutta tarjoaa puhelinapin ajatukseen jne. Ikean laite on yksinkertainen jossa on vain käsisäätö. Kooltaan ikean laite on helpompi sijoittaa. Molemmat ovat toimineet ok, jos olisin ostamassa uutta niin noista ottaisin Ikean laitteen.

Tuo on itselläni oleva ikea puhdistin. Halutessaan tuohon saa aktiivihiilisuodattimen jos arvelee siitä olevan hyötyä. Philipsin tarkkaa mallia en muista.

Loppujen lopuksi johan on vain isoja tuulettimia niin itse en maksaisi turhaa sellaista ominaisuuksista joita et tarvitse. Jos DIY kiinnostaa niin ohjeita löytyy paljon netistä.

Statistiikka

Viestiketjuista
306 144
Jäsenet
82 828
Uusin jäsen
mikkm

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom