Intel Raptor Lake (LGA1700, Z790) kokemukset & emolevyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeksi muokattu:
Muutaman asteen tippui lämmöt Thermalrightin contact framella ja i5-13600KF:llä. Oli myös ainakin aikanaan halvempi ja helpompi asentaa kuin Thermal Grizzlyn versio.

Kaveri aikoi päivittää konetta i5 8400. Harkinnassa jokin 1700 emo jossa ddr4 tuki ja siihen jokin 12-14 gen? Olis tarjolla 13700k 200e? Onko hinta Ok?

MSI PRO B760M-P DDR4 emolevy vissiin ihan ok?​

Kaveri aikoi päivittää konetta i5 8400. Harkinnassa jokin 1700 emo jossa ddr4 tuki ja siihen jokin 12-14 gen? Olis tarjolla 13700k 200e? Onko hinta Ok?

MSI PRO B760M-P DDR4 emolevy vissiin ihan ok?​

kai se on ihan ok hinta tuolle, itse sain 220€ i7 14700kf.

emosta sen verran, että peruskäyttöön ainakin passaa.

Niin, eikös nuo 1700-emot olleet aika vähissä kaupoista, siihen nähden hintakin ok jos moisia löytää.
Tai ainakin jossain kohtaa oli kun katselin.

kai se on ihan ok hinta tuolle, itse sain 220€ i7 14700kf.

emosta sen verran, että peruskäyttöön ainakin passaa.
Eikö ne tuon kalliimpia kuitenkaan ole kun ovat kuitenkin tosi hyviä peli prossuja eikä näytä juuri myynnissä olevan...Uutena kuitenkin aika hintavia

Jos on eri prossujen väliltä valitsemassa, niin välihuomiona että itse en ottaisi kf-malleja, kuluttajille hintaero on muutamia kymppejä mutta Intel saa myytyä rikkinäiset prossut eteenpäin. Kannattaa ehdottomasti ottaa k-malli, itsekin jouduin hetki sitten selvittämään ongelmaa kun en saanut uudesta näytönohjaimesta kuvaa ulos. Integroitu näyttis auttoi ihan älyttömästi kun sai kuvan ja pääsi biosiin + windowsiin selvittämään ongelmaa :) Ja muutenkin jos joskus on tilanne että näyttis lähtee huoltoon tai pitää jotain selvitellä, niin integroidusta on oikeesti hyötyä. Toki voi myös tulevaisuudessa tehdä jonku pienen htpc:n yms, eli se kuvan ulostulo kiven kautta on oikeesti aika jees :D

Jos on eri prossujen väliltä valitsemassa, niin välihuomiona että itse en ottaisi kf-malleja, kuluttajille hintaero on muutamia kymppejä mutta Intel saa myytyä rikkinäiset prossut eteenpäin. Kannattaa ehdottomasti ottaa k-malli, itsekin jouduin hetki sitten selvittämään ongelmaa kun en saanut uudesta näytönohjaimesta kuvaa ulos. Integroitu näyttis auttoi ihan älyttömästi kun sai kuvan ja pääsi biosiin + windowsiin selvittämään ongelmaa :) Ja muutenkin jos joskus on tilanne että näyttis lähtee huoltoon tai pitää jotain selvitellä, niin integroidusta on oikeesti hyötyä. Toki voi myös tulevaisuudessa tehdä jonku pienen htpc:n yms, eli se kuvan ulostulo kiven kautta on oikeesti aika jees :D
No toi näyttis mahdollisuus voi olla toiselle ok ja toiselle ei järkeä.
Osa (toptier oc) emot on sellaisia ettei ole edes hdmi tai db porttia, niin hyvä pitää varalla vanhaa esim nvidia quatro korttia.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 552
Jäsenet
81 998
Uusin jäsen
kkaloine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom