IPTV tv keskustelu * Lue aloituspostaus*

Löytyykö Android TV:lle jotain hyvää ilmaista vaihtoehtoa, millä myös nuo leffat ja sarjat toimisivat? Vai onko tämä Tivimate niin ylivertainen, että kannattaa pistää 12e/vuosi tai 34e/one-time hinnalla hankintaan?
Itse käytän Sparkle TV:tä jonka lifetime-lisenssi on sen ~20€ tai vajaat 2€/kk (kannattaa tsekata tuleeko halvemmaksi Play kaupassa vai ohjelman sisäisenä ostona). Oon kokeillut myös Tivimatea kuukausi hinnalla mutta tykkään enemmän Sparklesta. Alkuun tuo käyttö hieman hämmentävää mutta logiikan oppii nopeasti ja käyttö on tämän jälkeen mukavaa :)

kyllähän tässä LiveGossa kanavat toimii huipusti verrattuna tuohon mun aikasempaan.. elokuviakin ja sarjojakin on.. eli onko N1 sit vielä ikäänku parempi? Onko täällä muita ketkä käyttää Televizo-ohjelmaa? Että onko se vielä nykyäänki käytössä vai onko jotai parempia? Vähän tippunu kärryiltä..

Löytyykö Android TV:lle jotain hyvää ilmaista vaihtoehtoa, millä myös nuo leffat ja sarjat toimisivat? Vai onko tämä Tivimate niin ylivertainen, että kannattaa pistää 12e/vuosi tai 34e/one-time hinnalla hankintaan?
Ilmaisista yleisiä mm. IPTV Smarters Pro ja Televizo.
Pitkään tuli noita ilmaisia käytettyä ja niilläkin kyllä pärjää ihan hyvin.
Sitten satsasin vihdoin TiVimaten premiumiin ja ei ole kaduttanut päivääkään.
Kanavalistat ja kanavat voi järjestellä miten haluaa, niin ei tarvii juurikaan selailla kanavalistoja.
Tukee hyvin tekstityksiä ja tuohon kun lisää vielä VLC:n kaveriksi, niin muuta ei tarvii eikä kaipaa.

Ilmaisista yleisiä mm. IPTV Smarters Pro ja Televizo.
Pitkään tuli noita ilmaisia käytettyä ja niilläkin kyllä pärjää ihan hyvin.
Sitten satsasin vihdoin TiVimaten premiumiin ja ei ole kaduttanut päivääkään.
Kanavalistat ja kanavat voi järjestellä miten haluaa, niin ei tarvii juurikaan selailla kanavalistoja.
Tukee hyvin tekstityksiä ja tuohon kun lisää vielä VLC:n kaveriksi, niin muuta ei tarvii eikä kaipaa.
Mulla Televizo premium.. ja just ylempänä kyselin että puuttuuko siitä jotain ku mun mielestä se on selkee ja hyvä.. tai että onko nykyään jotai parempiakin?

Tilasin N1 kokeiluun kuukaudeksi ja sovellukseksi Android TV:hen asensin Tivimaten, kun sitä on täällä paljon kehuttu. Sovellus tuntuukin ihan hyvältä, vaikkakin kanavalista viidakko on aikamoinen :) TV osiosta löytyvät kanavat tuntuvat toimivan, jos lähetys on menossa. Movies ja Shows valikosta minkä tahansa leffan tai sarjan valitseminen alkaa pyytää rahaa Tivimate Premiumista.

Televizo.

Mulla Televizo premium.. ja just ylempänä kyselin että puuttuuko siitä jotain ku mun mielestä se on selkee ja hyvä.. tai että onko nykyään jotai parempiakin?
No ne jotka tallentelee tai käyttää useita eri palveluja, niin tietysti niille varsinkin Tivimate maksullisena on monipuolisempi. Samoin tuo omien kanavalistojen rakentelu on toteutettu ehkä parhaiten.

Peruskäyttäjän, joka vain katsoo liveä ja vodeja, näkökulmasta Televizossa on kaikki olennainen. Ja toki sekin tukee useampia tilejä, ei sillä.

Tilasin N1 kokeiluun kuukaudeksi ja sovellukseksi Android TV:hen asensin Tivimaten, kun sitä on täällä paljon kehuttu. Sovellus tuntuukin ihan hyvältä, vaikkakin kanavalista viidakko on aikamoinen :) TV osiosta löytyvät kanavat tuntuvat toimivan, jos lähetys on menossa. Movies ja Shows valikosta minkä tahansa leffan tai sarjan valitseminen alkaa pyytää rahaa Tivimate Premiumista.

Itse käytän Televizoa android tv:lläni. Ei valitettavaa.

kyllähän tässä LiveGossa kanavat toimii huipusti verrattuna tuohon mun aikasempaan.. elokuviakin ja sarjojakin on.. eli onko N1 sit vielä ikäänku parempi?
Ei livegoa parempaa ole liveurheilun osalta, mutta N1:ssä on muuten kattavasti pohjoismaiset kanavat, sisällöt ja epgt. Itseäni ei vain miellytä ollenkaan ajatuksena hyppy satkuun vuodessa. Sillähän saisi Strongin, Trexin, Livegon ja Lionin. Jollekin muulle pelkkä parantunut käytettävyys voi olla sen väärti.

Ihan ok tuo LiveGo on, ostin pitkän tauon jälkeen ja tällä hetkellä lisäksi Strong&NXT. Hankin oikeastaan siksi että Strongin tilaus päättyy parin kuukauden sisällä ja halusin rauhassa vertailla palveluita. Menee ehkä hieman edelle Strongin (Suomi)sportin osalta mutta jää jälkeen sarjoissa. Ehkä pidän molemmat ja hankin välillä NXT:n jonkin tietyn sarjan vuoksi.

Ihan ok tuo LiveGo on, ostin pitkän tauon jälkeen ja tällä hetkellä lisäksi Strong&NXT. Hankin oikeastaan siksi että Strongin tilaus päättyy parin kuukauden sisällä ja halusin rauhassa vertailla palveluita. Menee ehkä hieman edelle Strongin (Suomi)sportin osalta mutta jää jälkeen sarjoissa. Ehkä pidän molemmat ja hankin välillä NXT:n jonkin tietyn sarjan vuoksi.
Ihan mielenkiinnnosta, että mistä se ero noissa sarjoissa tulee?
Olettaisi näillä melkein kaikilla olevan ainakin yleisimmät sarjat yleisimmistä suoratoistopalveluista.

No ne jotka tallentelee tai käyttää useita eri palveluja, niin tietysti niille varsinkin Tivimate maksullisena on monipuolisempi. Samoin tuo omien kanavalistojen rakentelu on toteutettu ehkä parhaiten.

Peruskäyttäjän, joka vain katsoo liveä ja vodeja, näkökulmasta Televizossa on kaikki olennainen. Ja toki sekin tukee useampia tilejä, ei sillä.
Minnehän tallenteet muuten menee Android TV:ssä Tivimatella? Minulla tv:hen kytketty usb-levy mikä alustettu tallenteita varten. Eli liitettäessä kysyy alustetaanko sovelluksia vai tallenteita varten. Tarvitsen sen tallennuskäyttöön, että voi tallentaa ja kelailla normaalia tv:tä.

Itse TV:ssä sen verran vähän omaa tallennustilaa, että se menee täyteen varmaan ekasta muutamasta minuutista, jos Tivimate tallentaa sinne.

Ihan mielenkiinnnosta, että mistä se ero noissa sarjoissa tulee?
Olettaisi näillä melkein kaikilla olevan ainakin yleisimmät sarjat yleisimmistä suoratoistopalveluista.
LiveGolla puuttuu monissa sarjoissa suomenkieliset tekstit (vaikkapa suositut Reacher, Yellowstone, Jack Ryan, Better Call Saul jne) Toki näissä isommissa tuotannoissa nämä todennäköisesti löytyvät mutta suosittelen toista palvelua mikäli haluaa varmistaa että teksti-tuki löytyy.

LiveGolla puuttuu monissa sarjoissa suomenkieliset tekstit (vaikkapa suositut Reacher, Yellowstone, Jack Ryan, Better Call Saul jne) Toki näissä isommissa tuotannoissa nämä todennäköisesti löytyvät mutta suosittelen toista palvelua mikäli haluaa varmistaa että teksti-tuki löytyy.
Eli eroa ei olekaan sarjoissa, vaan siitä onko niihin suomi-tekstit.
Sehän taas ei ole minkäänlainen ongelma, kun käyttää sarjojen (ja elokuvien) katselemiseen VLC-playeria. Ei ole mitenkään riippuvainen palveluntarjoajasta.

Sehän taas ei ole minkäänlainen ongelma, kun käyttää sarjojen (ja elokuvien) katselemiseen VLC-playeria. Ei ole mitenkään riippuvainen palveluntarjoajasta.

Mää en vaan ymmärrä tätä VLC- hypetystä kun se ei toimi Smartersin eikä Smarters pro:n , eikä Televizion kanssa, ainoastaan MX-player toimii.

Mää en vaan ymmärrä tätä VLC- hypetystä kun se ei toimi Smartersin eikä Smarters pro:n , eikä Televizion kanssa, ainoastaan MX-player toimii.
Kyllä se toimii, kun itsekin sitä käytin IPTV Smartersin Pro -version kanssa, kunnes siirryin TiVimateen ja käytän sitä myös sen kanssa.
Ei se mitään hypetystä ole, että VLC on yksinkertaisesti paras combo näiden kanssa, jos player vaan tukee ulkoista videosoitinta.

Oon kokeillut ratkaista puuttuvien tekstitysten ongelmaa VLC:n sekä MX-playerin avulla useissa eri sovelluksissa mutta jatkuvaa säätöähän tuo on viiveiden ja muiden kanssa. Oon päättänyt ottaa helpoimman reitin ja hommata palveluita joissa ei tätä rumbaa joudu kestämään, hienoa että muut näkevät vaivaa :)

Oon kokeillut ratkaista puuttuvien tekstitysten ongelmaa VLC:n sekä MX-playerin avulla useissa eri sovelluksissa mutta jatkuvaa säätöähän tuo on viiveiden ja muiden kanssa. Oon päättänyt ottaa helpoimman reitin ja hommata palveluita joissa ei tätä rumbaa joudu kestämään, hienoa että muut näkevät vaivaa :)
Antaa olla tekstitykset pois päältä niin jossain kohdin huomaa, että ei niitä tarvitsekaan. Näin ainakin itsellä kävi. Tosin ehkä asiassa auttaa, että töissä saa jutella lontoota päivittäin

Antaa olla tekstitykset pois päältä niin jossain kohdin huomaa, että ei niitä tarvitsekaan. Näin ainakin itsellä kävi. Tosin ehkä asiassa auttaa, että töissä saa jutella lontoota päivittäin
Itse melkein lontoo tekstit vaadin, varsinkin jos katsottavassa ohjelmassa jollain englannin murteella vedetään.
Menee nopeasti oleellinenkin pikkujuttu ohi kun jäi miettimään että mitä siinä oikein sanottiin :D
Vaikka itseni lasken keskivertoa paremmaksi englannin taitajaksi :)

Joo, "tosin ehkä" asiassa auttaa jos käyttää lontoota joka päivä. Suurimmalla osalla ei ole näin auvoisaa tilannetta kielten suhteen, ja tarvitsevat tekstityksen...

Livegolla olen törmännyt usein, varsinkin vanhemmissa sarjoissa siihen, että jaksoja puuttuu välistä tai kokonaisia tuotankokausia puuttuu. Puhumattakaan tekstityksien puutteesta.

Livegolla olen törmännyt usein, varsinkin vanhemmissa sarjoissa siihen, että jaksoja puuttuu välistä tai kokonaisia tuotankokausia puuttuu. Puhumattakaan tekstityksien puutteesta.
Kuinkas monta kertaa olette laittaneet palautetta, että sieltä puuttuu välistä jotain?
Itselle tullut tasan kerran vastaan ja korjattiin parissa päivässä. Jos ei kukaan vaivaudu ilmoittamaan, niin ei siellä mikään myöskään itsestään korjaannu. Tämä koskee kaikkia palveluntarjoajia.
On kyllä harvinaista joutua säätämään viiveitä. Yleensä ne (sarjat+) tekstit on ripattu suoraan lähteestä joten ne toimii myös suoraan. Jossain uusissa leffoissa asia voi olla toisin.
Joskus jos koko kaudesta puuttuu tekstit, niin helpointa ladata (samalla tässä koneella istuessa) koko kauden tekstit muistitikulle, niin jää vähemmän säädettävää kaukosäätimen kanssa.

Statistiikka

Viestiketjuista
278 119
Jäsenet
77 708
Uusin jäsen
hmh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom