Trukilla ajavalle kyllä voi sattua, jos ei ole kieli keskellä suuta ja ajatus mukana.
Eräässä työpaikassa ajattelin olla tehokas (mutta muuta en ehtinyt ajatella) ja hakea takapihalta trukkilavan pihan haarukkatrukilla. No eipä siinä ajatuksessa muuta vikaa ollut kuin se, että pelkästään etupiha oli asvaltoitu. Takapihan reitit olivat soraa. Ajelin tyytyväisenä jonkun matkaa. Soran päältä oli ajettu kuorma-autolla monesti, joten se oli hyvin tamppaantunut. Kuitenkin sitten rakennuksen kulmalla mutkassa trukin takapyörä kaivautui soraan, ja trukki pysähtyi siihen. En sentäs kuopimaan jäänyt, tajusin että nyt mokasin. Trukkia kuitenkin tarvittiin samana työpäivänä, joten tuli kiire saada se käyttöön sieltä. Lopulta firman kuorma-auton, vahvan liinan ja lautarampin avulla viisaammat vetivät trukin asvaltille. Itsestä ei ollut tuossa projektissa hyötyä, kuhan hölmistyneenä lappasin lavalta käsin takaoven kautta tarvittavat tavarat sisään. Ei ollut edes iso homma. Siitä edespäin ei ole tullut ajettua trukilla muualla kuin kovalla alustalla.
Eräänä toisena kertana purin rekasta rautakuormaa, joka lervahti tantereelle kun oli lava aavistuksen tasapainottomasti piikeissä ja/tai peruutin liian kovaa pihan epätasaisuuksiin. Kyseiset osat olivat onneksi sellaisia, jotka eivät olleet moksiskaan pienestä könyämisestä. Lappasin raudat uudelleen lavalle ja jatkoin hommia. Kävin sitten kertomassa että tämmöinen lasti tuli, ja mitä kävi. Enpä ollut katsonut rahtikirjoja kovin tarkasti, ja ne eivät oikeastaan edes kuuluneet juuri siihen osoitteeseen. No, joku kävi viemässä kovaonnisen lähetyksen sitten firman toiselle työpisteelle.
Vieläpä joskus myöhemmin olin lastaamassa kuorma-autoon tavaraa sisältä. Tatsini oli muutaman sentin pielessä, joten peruutin lavahyllyä päin trukilla, vaikka olikin jo jalka jarrupolkimella. Kilahti kovaa, mutta ei onneksi käynyt mitään. Olipahan kumminkin TJ vieressä katsomassa
