Tuossa kohdassa on ihan ymmärrettävää, ettei koko settiä uusi kerralla. Alla on kuitenkin varsin tuoretta kumia kun vaihtotahti on noin tiheä. Ja harvapa vaihtaa ainakaan montaa kertaa kesässä takaa eteen ja edestä taakse.
Kun kysytään mahdollisimman halpaa ja vain kahta rengasta ensimmäinen ajatus ei ole paineilla, aurauskulmilla tms tuhottu toinen pari toisen ollessa liki uusi. Ei koko settiä luonnollisesti tuon kaltaisessa tapauksessa ole tarpeen vaihtaa.
Ja
@null perusteli jo sen, miksi kysyn alla olevaa. Sen lisäksi sillä on "hieman" merkitystä, mitä nopeusluokkaa halutaan. Y-luokkaa harva lähtee ehdottamaan jos erikseen ei sellaista kysytä.
Tämähän se mieluusti. Ei toki ole ylitsepääsemätön jos edessä ja takana on eri rengasta mutta kuten tuolla olikin jo sanottu, samalla akselilla ainakin samaa.
Eihän tuossa ole kuin paikalleen laiton vaiva. Sen näkee sitten, saako tasapainoon vai ei jne. Muutoinkin on aika turha lukea sen enempää kokemuksia tai testejä jos haluaa edulliset. Sitähän tuo on kun ilmainen. Toisaalta ei myöskään huonoin rengas ole.
Siihen on vaikeampi ottaa kantaa, onko merkitystä kun ei ole XL. Jos kyse on jostain alle parin tonnin painoisesta normi autosta johon on ilman sen suurempaa syytä laitettu Y:tä alle niin enpä näkisi mitään ongelmaa. Tätähän ei mainittu mutta kilometreistä päätellen ihan arkiajossa oleva peli, ei mikään vain kesäaikaan ajettava urheilumalli jossa oikeasti tarvitaan tuollainen nopeusluokka.
Mutta katso tuon renkaan kantavuus ja vertaa omaan autoosi. Sillähän se selviää.