Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
miks ei voi laittaa TM testiä tänne? kuka pärjäs miten pärjäs miks pelkät syvyydet laitoitte?Tässä vielä noi urasyvyydet TM:n testistä:
![]()
miten te katsotte jotai kestävyys taulukkoa eikö sen renkaan pidä olla turvallinen maks kaksi kesää? nyt en tajua tätä porukkaa täällä?Tainnut mennä jo monilta osin koot ja mallit sekaisin. Eka hakee 20" ja mennään 17" kautta 16"
Kumho Ecsta PS71 ja niinkuin kaikki muutkin renkaat kestävät eri tavalla eri kokoisina.
Esim. mainittu PS71 kokona 225/45 R18 niin kulutuskesto 38800km. Eli 10tkm enemmän kuin tuossa aikaisemmassa kuvajassa.
2023 AutoBild UHP Summer Tyre Test - Tyre Reviews And Ratings
2023 AutoBild UHP Summer Tyre Testwww.tyrereviews.com
![]()
Juurikin niin. Ei ole mikään sporttiautokaan kyseessä. Kunhan menee sinne minne kuski käskee, eikä renkaista johtuvaa täristämistä/pompotusta ilmene. Eipä ole moista ilmennytkään pitkään aikaan millään renkaalla (alla ollut eri autoissa mm. Bridgestonea, Nokian, Road-X, Hankookin kesärenkaita.)GT Radial Sport Active 2
Sava Intensa UHP 2
Kumho PS71
Olettaen että ajettavuus on sitä että auto menee sinne minne käsketään.
Mulla hyvät kokemukset noista Hankookin Ventus Prime 3 kumeista ja jossain 16" koossa olivat. Renkaan kestokin oli mielestäni hyvä. Tosin en kerennyt ajaa niillä kun varmaan 20 tkm, mutta silti pintaa oli vielä 6 mm kun auton möin pois. Ja renkaat tulivat auton mukana, oli niillä edellinen omistajakin varmaan yhden kesän jo ajanut niillä.![]()
otin noi nii ei mee varmaa mönkää
Mulla hyvät kokemukset noista Hankookin Ventus Prime 3 kumeista ja jossain 16" koossa olivat. Renkaan kestokin oli mielestäni hyvä. Tosin en kerennyt ajaa niillä kun varmaan 20 tkm, mutta silti pintaa oli vielä 6 mm kun auton möin pois. Ja renkaat tulivat auton mukana, oli niillä edellinen omistajakin varmaan yhden kesän jo ajanut niillä.
Mielestäni hiljaisetkin oli ja ajettavuudessa ei moittimista.
Nyt on vielä hyvä ottaa kantaa kun ei tiedä tuloksia, niin vähän riman alitus tuo TM:n testijoukko, jos peräänkuulutetaan vierintävastukseltaan optimoituja renkaita, niin siellä on muutama niitä, sitten Hankookilta ja Nexeniltä UHP-rengas ja Pirelliltä perus-Premium, Firestonelta sama ilman Premiumia sekä sitten joku neverheard Roadhog. Itseäni lainatakseni:
Yleisesti TM:n testiin pääsee jos on joko markkinointiin satsaava huippurengas, halpisrengas jota kotimainen organisaatio myy kovaan hintaan tai sitten joku rupusarjan verrokki jota kukaan ei osta kumminkaan.
Bannin uhalla hankintapäivitys, rehvid24 ei vakuuttanut ostoprosessissa ja esim. toimitusaika pompsahti kesken oston ja tuli vironkielisiä huomauksia. Lopulta toimitusehtojen ja "erikoistilauksen" lisäksi kolmas ruksittava rasti hyväksyttäväksi mille ei ollut mitään tekstiä. Totesin että tämä ei ole vielä sillä tasolla että oltaisiin kolmanneksi halvimmalla tarjouksella saamassa tilausta, joten tänään 1001:selle tilaus click-click-click, äsken tuli seurantakoodi helpommin löytyvälle parille, anskattoo millainen "erikoistilaus" harvinaisempi takapari on. Kolmas Goodyear-setti yhtä moneen kvartaaliin, hyvä vuosi?
1001Renkaillahan on ihan susipaska asiakaspalvelu, mutta jos sen kanssa ei tarvi asioida, niin ihan ok pulju.
Joo, ei ole juuri kehuja kerännyt, mutta Paypal sisältyy hintaan![]()
Nyt on vielä hyvä ottaa kantaa kun ei tiedä tuloksia, niin vähän riman alitus tuo TM:n testijoukko, jos peräänkuulutetaan vierintävastukseltaan optimoituja renkaita, niin siellä on muutama niitä, sitten Hankookilta ja Nexeniltä UHP-rengas ja Pirelliltä perus-Premium, Firestonelta sama ilman Premiumia sekä sitten joku neverheard Roadhog. Itseäni lainatakseni:
Yleisesti TM:n testiin pääsee jos on joko markkinointiin satsaava huippurengas, halpisrengas jota kotimainen organisaatio myy kovaan hintaan tai sitten joku rupusarjan verrokki jota kukaan ei osta kumminkaan.
Bannin uhalla hankintapäivitys, rehvid24 ei vakuuttanut ostoprosessissa ja esim. toimitusaika pompsahti kesken oston ja tuli vironkielisiä huomauksia. Lopulta toimitusehtojen ja "erikoistilauksen" lisäksi kolmas ruksittava rasti hyväksyttäväksi mille ei ollut mitään tekstiä. Totesin että tämä ei ole vielä sillä tasolla että oltaisiin kolmanneksi halvimmalla tarjouksella saamassa tilausta, joten tänään 1001:selle tilaus click-click-click, äsken tuli seurantakoodi helpommin löytyvälle parille, anskattoo millainen "erikoistilaus" harvinaisempi takapari on. Kolmas Goodyear-setti yhtä moneen kvartaaliin, hyvä vuosi?
Onko siellä nykyään asiakaspalvelu, sehän on sitten parantanut? Itse en saanut mitään vastausta kun kyselin joskus perään, kuukauden päästä palautui rahat tilille, renkaita ei tullut ikinä.1001Renkaillahan on ihan susipaska asiakaspalvelu, mutta jos sen kanssa ei tarvi asioida, niin ihan ok pulju.
Onko siellä nykyään asiakaspalvelu, sehän on sitten parantanut? Itse en saanut mitään vastausta kun kyselin joskus perään, kuukauden päästä palautui rahat tilille, renkaita ei tullut ikinä.
Ei Paypal auta, jos joudut reklamoimaan jo maksettuja renkaita runkovian takia.
Paypal auttaa jos ns. kotiläksyt on tehty ja luottokorttiyhtiö sama. Ja vaikka ei auttaisikaan, niin säästö on sen verran että voi ostaa yhden ylimääräisen ja silti jää halvemmaksi. Ainakin tämän topicin perusteella kaikkein heikoimmalla näyttäisi olevan runkovikaisen renkaan kivijalasta ostanut, joka on ostanut myös asennukset ja allelaitot, ja tämän jälkeen ajanut renkaalla.
Sen sijaan, että pitää viritellä joka kerta näitä aivan naurettavia skenaarioita ja salaliittoteorioita TM:n puolueellisuudesta, niin olisit voinut vaikka mennä kirjastoon lukemaan testiin valittujen renkaiden valintaperusteita:
Skippasin siinä kohdassa kun 10:n renkaan vertailu julistettiin suureksi. Suuri on 50:n renkaan vertailu. Ja mitä nauruun tulee, niin ihan täyttä vitsiähän tuo jo lainaamasi perusteella on, TM on löytänyt 8 rengasta joissa on B-energiamerkintä ja valmistustehdas määrittää tuotekehitysresurssit?
Vai lukeeko lainaamassasi nimenomaan kuten kirjoitin, että ensin valitaan merkit ja nyt on pitänyt tinkiä jopa testikriteereistä jotta on saatu oikeat merkit mukaan?
Miten se Paypal auttaa, jos se maksu on jo suoritettu jokin aika sitten? En susta tiedä, mutta ennemmin väittelen runkovikaisesta renkaasta paikanpäällä suomeksi, kuin jonkun apinan kanssa jossain päin eurooppaa.
Testaaminen maksaa. Mistä luulet, että suomenkielinen aikakausilehti repii resurssit 50 renkaan testaamiseen? Perinteiseen tapaan ei pitäisi testata ollenkaan kun ei kerran pysty testaamaan 50 rengasta kerralla?
...
Ja eiköhän se ole aika loogista valita testiin renkaita, joita on kohtuullisen hyvin suomalaisista kivijalkaliikkeistä saatavilla.
180 päivää näyttäisi olevan nykyään aikaraja, jos kivijalassa rajana on kun ajat renkaalla? Helppo valinta. Jos vanha rengas hajoaisi, niin tuskin pystyisin ottamaan juurisyyhyn kantaa vaikka jotain rengastekniikkaa on tullut joskus luettua ja rengaskoneet pysyykin käsissä. Muutamat omalle kohdalle osuneet hajonneet rungot on tainneet johtua käyttäjästä..
En ymmärrä valitusta merkeistä, mutta se itseäkin ihmetyttää...
@null viitaten aiempaan rengaskeskusteluun. Tuo jarrutusmatkojen ja pidon erot jo pari astetta plussalla voivat olla renkaasta riippuen aivan jäätävät. Olen meinannut mennä käytetyillä ei nyt uusilla mutta runsaasti pintaa omaavilla kitkoilla tolppaan märällä asfaltilla 60kmh 80kmh vauhdeista poistumisrampille hidastaessa kun ajelin normaalisti juuri hankkimaani autoa kotiin. Tuntui muuten ihan normilta perus löysyyttä huomioimatta, mutta tuli märkä pätkä asfalttia ja jarrutus... ai saatana että oli paska fiilis kun tuntui ettei auto meinaa pysähtyä millään ja jakaja ja tolppa vain lähestyy.
Ja kuten aiemmin mainitsin, plussalla olevissa keleissä joissa osa oli talvi ja osa kesärenkailla... juu väsyneenä reagoin hitaasti mutta ei tuo auto tuntunut hidastuvan yhtään vs edellä ollut auto kesärenkailla ja tuloksena elämäni ensimmäinen ja toisiksi viimeinen kolari. Tuo viive auton suunnan muutoksissa, vetopidossa, jarrutuksissa yms on aivan jäätävä. Korostuu etenkin Nokian renkailla. Nokian kumit tuntuvat heräävän vasta kun mennään -5c tms. Sitä ennen ovat näin vähän liioitellen löysää paskaa. Toimivat kunnon talvessa hyvin, mutta lähellä nollaa tai plussalla ovat ihan täyttä paskaa. Jos normi Corolla tuntuu ihan eri autolta kesärenkailla, voit kuvitella eron yhtään sporttisemmissa autoissa.
EDIT: Vastaavasti, kesärengas (etenkin sporttisempi) on ihan täyttä paskaa kylmässä kelissä. Vetopito on minimaalinen ja tuntuu että yhtenä sekunttina pitoa on about normaalisti ja seuraavana pitoa ei ole yhtään. Huomiona, omat kokemukset ovat suurimmilta osin hot hatcheistä ja muista sporttisemmista malleista. On toki ollut useita "normi" malleja, mutta nuo sporttisemmat vielä korostavat eroa valtavasti.
Sigu on tarkoituksella pitkä, lyhentämään viestejä teknisellä puolella jos/kun tulee ongelmaa mitä en osaa itse ratkoa, tai vastaavasti osaan antaa vastauksen. Helpottaa viestintää kummasti kun ei tarvitse eriksen listata sitä tätä ja tuota. Olen itse joutunut tarkistamaan oman setupin speksejä tuosta sigusta pariin kertaan kun olen miettinyt asiaa xyzÄijällä on aika pähee signature, tulin sitä vain sanomaan.. Viestiin meni sekunti mutta siguun minuutti
Mitä noihin kesärenkaisiin tulee niin ennakointi ja turvavälit lienee se paras juttu, vaikka foorumin f1-katukuskit laskee niitä hidastuvuuksia ja millisekunteja..
Qirin 990 EV kiinnostaa, 245/50R20 kokona ja nuo saisi alle viiteensataan kotia. Onkohan tuosta EV-versiosta kokemuksia?
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
EV rengas on kova luu vierinvastuksessa, mutta häviää kaikilla muilla alueilla tavissisarelleen.
1001 renkaat käyttää tota nykyää saakeli hidas yliviikko menny saksassa seissy 3päivää onko kokemuksia?
Ahaa. @kimmoko mukana kuviossa, hyvä![]()
Mistä kokemuksia? 1001 renkaista?
Pääsiäinen? Ei se nyt minusta ole erityisen hidasta jos ei yhdessä tai kahdessa arkipäivässä tullut Saksasta Suomeen.![]()
miten voi olla näi hidasta toimintaa?
Ulkomailta tilaamisen riski, että joskus tavaran saamisessa voi kestää jopa pari viikkoa. Hätäisten kannattaa pitäytyä paikallisten liikkeiden tarjonnassa.![]()
miten voi olla näi hidasta toimintaa?
All weather kesärenkailija kääntää vaan kylkeään ja lähtee rauhallisin mielin aamuliikenteeseen ajallaan.![]()
Jos renkaan ulkosyrjässä on pieni painauma, niin se tarkoittanee runkovikaa ja uusimistarvetta. Onko näin?
Jos uusii vain yhden akselin renkaat, niin millainenkohan olisi hyvä DOT20 nokialaisten pariksi? Kannattaako premiumrengas vai pitäisikö ottaa jokin halvempi Toyo tms., jotta pitoero ei olisi niin iso?
Nämä vastuuehdot kattavat Nokian Renkaat Oyj:n (”Nokian Renkaat”) tai sen konserniyhtiöiden valmistamien/valmistuttamien Nokian Tyres -merkkisten renkaiden raaka-aine- ja valmisteviat. Vastuu on voimassa viisi (5) vuotta renkaan valmistuksesta.
Eli se hajonnut rengas on Nokian renkaat? Onko ostettu suomesta ja onko se ns. paikallista mallistoa?
![]()
Henkilöautonrenkaat / Nokian Renkaat
Nämä vastuuehdot kattavat raaka-aine- ja valmisteviat Nokian Renkaat -merkkisissä ja muissa Nokian Renkaat Oyj:n (”Nokian Renkaat”) tai sen konserniyhtiön valmistamissa tai valmistuttamisessa henkilöautorenkaissa.www.nokianrenkaat.fi
Jos on, niin kysyisin aspasta että pitääkö käydä näyttämässä vianorilla tms. Hyvällö säkällä saattaa saada uuden/uudet tilalle kohtuukustannuksin.
Oisko kurouma? Tuossa Continentalin selitys siitä : linkkiLuulisin, että ne hankittiin aikanaan Euromasterilta tai Vianorilta. Hakka Green 3. Mutta kuittia ei ole ja olen melko varma, että rengas on kolautettu johonkin, koska pullistuma on siis tosiaan renkaan ulkoreunalla ja tosiaan sisäänpäin (eikä ulospäin).