Pystytkö kuvailla eroa Efficient Grip Performance ja Asymmetric välillä.
Ovat aika erilaisia, yksinkertaistettuna touring -rengas ja sporttinen rengas. Molemmat laadukkaita tuotteita omassa lajissaan.
Ehkä itse tarkastelisin näiden renkaiden eroja auton ja ajotavan kautta. Jos auto on joku vähänkään luonteeltaan suorituskykyä henkivä ja kuljettajan ajotapakin on edes välillä sellainen, että haluaa ulosmitata sitä mitä siihen autoon on tehtaalla tavoiteltu niin valitsisin sporttisemman renkaan. Jos taas arkiajo, perheen kyyditseminen ja työmatkat tai satunnaiset lomareissut ovat ainoa käyttötapa niin ehdottomasti laadukkaat touring renkaat ovat varmuudella paras valinta.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 -renkaasta on parilla viime sivulla useampia kommentteja. Jos siitä jotain merkittävää pitäisi kootusti sanoa niin omasta mielestäni yksi parhaista katusporttirenkaista mitä olen ajanut. Hyvä ohjaustuntuma (makuasia, tykkään tuntea tienpinnan ratista, tässä se välittyi aika hyvin, mutta ei yhtä hyvin kuin jäykkäkylkisissä semi-slikseissä), järjetön pito (ei pysty laillisesti ulosmittaamaan suorituskykyä tieliikenteessä), mutta sporttirenkaaksi todella pehmeä runko (itselleni sivuttaissuunnassa liian löysä, yritin kompensoida paineilla ja rengaskulmilla), jonka takia mukavuus/pehmeys oli tälläiseksi renkaaksi poikkeuksellisen hyvä (nautin suomen lävitse ajamisesta, mutta esim. rajussa jarrutuksessa painonsiirto on ongelma, yritin kompensoida paineilla). Minä en saanut rengasta kestämään kulutusta, tätä on tapahtunut ilmeisesti muillekin tavanomaisemmillakin käyttötavoilla, joten on olemassa pieni riski, etteivät renkaat tarjoaisi toivottua kulutuskestävyyttä. Suurin osa käyttäjistä on kyllä erittäin tyytyväisiä tähän huippurenkaaseen (itselleni se ei vaan ole teknisesti oikea valinta).
Näistä kahdesta vaihtoehdosta tuo touring -painotteinen on varmempi valinta ja sportti vaihtoehto vain siinä tapauksessa, että sitä urheilullista/suorituskykyistä -luonnetta erityisesti renkaalta kaipaa.
Onko autoosi tosiaan saatavilla noita molempia renkaita kokonsa puolesta? Yritin katsoa netistä noiden kokoja (mainitulta sivustolta); touringit olivat korkeampia ja sportit matalempia, mutta molempia oli ainakin 45-50-55, korkeuksisia tietyissä koissa.