Kesärenkaat - yleisketju

Kesärengassuosituksia

Ehkä itse tarkastelisin näiden renkaiden eroja auton ja ajotavan kautta. Jos auto on joku vähänkään luonteeltaan suorituskykyä henkivä ja kuljettajan ajotapakin on edes välillä sellainen, että haluaa ulosmitata sitä mitä siihen autoon on tehtaalla tavoiteltu niin valitsisin sporttisemman renkaan. Jos taas arkiajo, perheen kyyditseminen ja työmatkat tai satunnaiset lomareissut ovat ainoa käyttötapa niin ehdottomasti laadukkaat touring renkaat ovat varmuudella paras valinta.
Vaikka ajotapa ei kovin sporttinen olisikaan, niin autossa, jossa on tarkka, tunnokas ohjaus voi silti arvostaa rengasta, joka välittää tarkimman mahdollisen tiedon tienpinnasta käsille ja reagoi ohjausliikkeisiin täsmällisesti ilman odottelua. Tällöin voisi ehkä harkita jäykkärunkoista sporttirengasta.

Mitenkäs uraherkkyys sportti- ja touring-renkaiden välillä?

Loppusuoralla nuo renkaat ovat ja uusien hommaminen edessä kesällä. Huonommassa parissa urat 3 mm luokkaa ja paremmassa 4 mm luokkaa. Jos noilla kevään ja alkukesän ajelis kun on pääasiassa kuivia kelejä.
Noin millin eroa olen itse pitänyt hyväksyttävänä laittaa paremmat eteen. Äkkiä se tasoittuu ja syyssateisiin mennessä ehtii kääntyä vastakkaiseksi (paremmat takana).

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
303 638
Jäsenet
82 396
Uusin jäsen
TeslaCoil

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom