Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Kilometrikorvaus lienee kuitenkin 59c/km ja tämä verottomana. Eli jäis tosta 800€/kk leasingistä melkeen 200€/kk käteen. Tietysti halvemmalla kuukausikululla enemmän...
Mutta tuo kilometrimäärä kuluisi kokonaan työajoihin, joten leasinsopparin hinta pomppaisi reilusti, kun soppariin lisätään myös ne omien ajojen kilometrit.
 
Mutta tuo kilometrimäärä kuluisi kokonaan työajoihin, joten leasinsopparin hinta pomppaisi reilusti, kun soppariin lisätään myös ne omien ajojen kilometrit.
Onhan tossa tietysti sekin mahdollisuus, että ajoja olisi töiden puolesta vain ensi vuodelle. Jos 2027 olisi työajoja vähän tai ei yhtään niin voisi kahden vuoden aikana ajella rauhassa myös omat ajot.

No jokaiselle oma ratkaisunsa ja osalle esim. kahden vuoden leasing voi olla toimiva ratkaisu.
 
Kilometrikorvaus lienee kuitenkin 59c/km ja tämä verottomana. Eli jäis tosta 800€/kk leasingistä melkeen 200€/kk käteen. Tietysti halvemmalla kuukausikululla enemmän...

Kai tollanen möhkö vähän sähköä ottaa käytetään 20 kwh/100km ja noilla ajoilla sitä ladataan myös silloin, kun sähkön spot-hinta on muutakin, kun lähes ilmaista otetaan veroineen ja siirtoineen 15c / kwh

Km-korvaukset 20000 x 0,59= 11 800
Kk-maksut 800 x 12 = 9 600
Sähkö 0,2 x 20000 x 0,15 = 600
Vakuutus 1000 €/v
Verot 130 €/v

Rahaa siis tulee maksimissaan 11800 € ja sitä menee 11330 € eli vuodessa teet melkein 500 € voittoa millä pitäisi esim pesut maksaa. Samalla kannat riskin jos työt loppuu auto ei, eikö auton maksut lopu.

Työajoon ihan heti ei riitä ymmärrys miten yksityisleasing nyky hinnoilla olisi mitenkään kannattavaa. Yrittänyt olen koska vähintään saman verran ellei enemmänkin tulee ajettua.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Onhan tossa tietysti sekin mahdollisuus, että ajoja olisi töiden puolesta vain ensi vuodelle. Jos 2027 olisi työajoja vähän tai ei yhtään niin voisi kahden vuoden aikana ajella rauhassa myös omat ajot.

No mutta silloinhan siltä toiselta vuodelta ei tule niitä kilometrikorvauksia, joilla koko lysti oli tarkoitus maksaa :)
 
No mutta silloinhan siltä toiselta vuodelta ei tule niitä kilometrikorvauksia, joilla koko lysti oli tarkoitus maksaa :)
Ai perhana niinhän se on. Toisaalta jos ottaa esimerkiksi, vaikka täälläkin keskustelussa olleen Polestar 3:n. Uusi maksaa 100k€, vuoden käytettyjä useita 70k€ nettiautossa, eli jos vaihtoon laittaessa vuoden vanhana liikkeeseen saisi 65k€, niin saa olla iloinen. Tossa kohdassa leasingissä taas on järkeä.
 
Ai perhana niinhän se on. Toisaalta jos ottaa esimerkiksi, vaikka täälläkin keskustelussa olleen Polestar 3:n. Uusi maksaa 100k€, vuoden käytettyjä useita 70k€ nettiautossa, eli jos vaihtoon laittaessa vuoden vanhana liikkeeseen saisi 65k€, niin saa olla iloinen. Tossa kohdassa leasingissä taas on järkeä.

Tämä varmaan hyvin havannollistaa miksei noin pienillä työajoilla kannattavasti ajella millään satkun autoilla. Ehkä noin 50 k€ luokka on mitä oikeasti saa järkevästi kuoletettua.

Eri jos tööttää sen 50 tkm korvauksellista mistä tulee noin 30 k€ vuosi, omat ajot päälle niin kertyy äkkiä 70 tkm vuodessa. 3v vanhasta 200 tkm ajetusta satku autosta saa noin 30 k€ jolloin jää se 20 k€ käyttökuluihin kolmelle vuodelle.
 
Kaippa sillekin kannattaa joku arvo laskea, että ne 20tkm työajot saa ajaa uudella autolla, jossa on about kaikki mahdolliset varusteet ja erinomainen ajomukavuus ilmajousien ansiosta. Ottaa sitten isommat leasing kilsat, jos omia ajoja tulee enemmän. Parempi tilanne kai se on, että sen leasing maksun kuittaa kilometrikorvauksilla kuin kokonaan itse. Toki jos vain raha mielessä niin joku pommi alle, mutta ei taas ihan vertailukelpoinen skenaario.
 
Kai tollanen möhkö vähän sähköä ottaa käytetään 20 kwh/100km ja noilla ajoilla sitä ladataan myös silloin, kun sähkön spot-hinta on muutakin, kun lähes ilmaista otetaan veroineen ja siirtoineen 15c / kwh
Tota noin, jos ajetaan se 20tkm 200 vuorokauden aikana vuodessa, tulee ajoa ja lataustarvetta vain 100 km verran per päivä. Sen lataa jopa yksivaiheisella 16A laturilla 6 tunnissa. Viimeisen vuoden ajalta klo 00-06 pörssin keskihinta on ollut reilut 2 snt. Tämän siis saavuttaa pelkällä ajastimella ilman mitään älyä. Kolmivaihelaturi ja älyä niin energian hinta painuu vielä lähemmäksi nollaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 071
Viestejä
4 979 439
Jäsenet
79 940
Uusin jäsen
Joulun_Ihme

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom