Pommitus ei ollut fake news.
Rakennus pommitettiin, mutta epävarmaa on, että keitä siellä rakennuksessa oli pommituksen aikaan.
Mutta hassua on se, että täällä joku (et sinä) alkoi haukkua minua propagandistiksi sen perusteella, mitä itse luki Iranin terroristihallinnon lähteistä. Uskoi sitä sokeasti, ja kun minun postaukseni oli osittain risritiidassa sen kanssa, heti haukkui minua propagandistiksi ajattelematta yhtään sitä, että se terroristihallinon tiedote mitä hän luki, voisi olla propagandaa.
Mahdollisia skenaariota siiitä, mitä on voinut tapahtua, on käytännössä kolme, eikä varmaa tietoa ole, mikä näistä tapahtui:
1) Rakennus oli (pääosin) tyhjä. Ketään tuosta 88-henkisestä neuvostosta ei kuollut, ja kokous oikeasti pidettiin (vain) etäyhteydellä. Että Iranin terroristihallinnon väitteet pitivät tämän osalta paikkansa
2) Neuvostosta osa oli paikalla fyysisesti, osa osallistui äänestykseen etänä. Huomattava määrä neuvostosta kuoli, mutta huomattava osa selvisi hengissä. Hengissä selvinneet etäyhteydellä osallistuneet valitsivat uuden ajatollahin pommituksen jälkeen.Ja hallinto levittää hätävalhettä että muka kaikki osallistuivat etäyhteydellä koska ei halua myöntää hyvin noloa tapausta siitä että paljon neuvoston jäseniä kuoli kokouksessa.
3) Neuvosto oli paikalla tässä rakennuksessa, ilman etäyhteysmahdollisuutta, ja suurin osa tai kaikki näistä kuolivat pommituksessa. Jotkut neuvoston muualla olleet varajäsenet tai muut hallinnon edustajat jotka neuvostoon eivät kuuluneet sitten tämän jälkeen äänestivät/sopivat keskenään hyvin pienellä porukalla kenestä tulee uusi ajatollah ja keksivät hätävalheen siitä, että neuvosto olisi muka kokoontunut etänä (mm. piilottaakseen sekä sen että uuden ajatollahin valinta ei mennyt lain mukaan sekä piilottaakseen sen nolon tapauksen että koko neuvosto pommitettiin (epävarmassa tilanteessa ei voi näyttä heikolta))