Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

En tiedä yhtään mistä tai kenestä on kyse, mutta se ei kyllä ole tosiaan ok, että kenenkään asuinpaikkoja tai muitakaan henkilötietoja levitellään täällä.
Silti oli pakko tulla jotain sanomaan.

Tiedän kyllä että henkilötietoja ei saa levittää. Tässä nyt oli kuitenkin kyse ihan eri maasta eikä sen tarkemmin tietoja annettu joten ajattelin sen olevan ok.

Mutta se siitä. Tätä tuskin on tarvetta jatkaa.

Silti oli pakko tulla jotain sanomaan.
Tiedät vanhana käyttäjänä varsin hyvin mikä on ketjun topic ja ettei tämä ole pelkästään yksityisviestintää moderaattoreille, vaan yleistä keskustelua foorumin säännöistä ja moderoinnista. Vihjailit, että viestisi oli poistettu pelkästään siksi, että olit kysynyt jotain toiselta käyttäjältä ja se oli Kokkosen vastineen perusteella paskapuhetta. Ymmärrän turhautumisen, mutta ei silti kannata esittää epämääräisiä vihjailuita, eikä varsinkaan värittää tapahtumien sisältöä omilla antipatioilla.

Tiedät vanhana käyttäjänä varsin hyvin mikä on ketjun topic ja ettei tämä ole pelkästään yksityisviestintää moderaattoreille, vaan yleistä keskustelua foorumin säännöistä ja moderoinnista. Vihjailit, että viestisi oli poistettu pelkästään siksi, että olit kysynyt jotain toiselta käyttäjältä ja se oli Kokkosen vastineen perusteella paskapuhetta. Ymmärrän turhautumisen, mutta ei silti kannata esittää epämääräisiä vihjailuita, eikä varsinkaan värittää tapahtumien sisältöä omilla antipatioilla.
Kokkosen vastaus minulle oli ihan oikein laitettu ja minun viestini myös oli ihan oikein että olen esittänyt kysymyksen liittyen toiseen käyttäjään. Ei ole väritelty viestin sisältöä mitenkään toisenlailla.

Kokkosen vastaus minulle oli ihan oikein laitettu ja minun viestini myös oli ihan oikein että olen esittänyt kysymyksen liittyen toiseen käyttäjään. Ei ole väritelty viestin sisältöä mitenkään toisenlailla.
Mitä siitä nyt suuttumaan, jos tollainen viesti poistetaan? "Eikö foorumilla saa enää kysyä toiselta käyttäjältä mitään" oli vissii aika yksinkertaisettu versio "tapahtumista". YV:lllä voi (yrittää) käyttäjältä kysyä asioita, jotka ei liity keskusteltavaan asiaan (tai on henkilökohtaisia). Ei kaikkea kannata julkisena tehdä..

Terve,

Tein eilen tilin tänne, olen täällä etsimässä osia. Ei vissin ole keinoa vastata myydään-osioon ennen 30 pv? 👀 Löysin paljon osia mitä haluaisin mutta en voi vastata niihin vielä. Ymmärrän miksi tämmönen sääntö on olemassa mutta kysyisin vaan että löytyykö tapaa sen ympäri? Plus jäsenyys tai jotain?

Ymmärrän miksi tämmönen sääntö on olemassa mutta kysyisin vaan että löytyykö tapaa sen ympäri?

Löytyy tietysti. Itsellänikin on muutaman kerran joku tuttava kaipaillut uutta osaa tai tahtonut päivitystä koneeseen ja kun ei ole ollut halua / tietoa / osaamista itse hankkia osia olen ottanut heiltä rahat ja tilannut osat täältä.

Eli joku näistä lähes 80 000 rekisteröityneestä jäsenestä hyvin luultavasti on kavereitasi ja voi tehdä sen oston puolestasi. Mikäli näin ei valitettavasti ole voi aina lohduttautua sillä että 30pv päästä SINÄ olet se kaikkien kavereidesi luottohenkilö joka pitkälle tulevaisuuteen voi mainostaa tätä loistavaa foorumia, sen sivutoimena pitämää kauppapaikkaa ja auttaa kavereitasi paitsi rekisteröitymään tänne ja pääsemään osaksi keskustelua myös ennen 30pv odotus aikaa tekemään tilauksia (heidän rahoillaan) tuotteista joita he haluavat ostaa!

Terve,

Tein eilen tilin tänne, olen täällä etsimässä osia. Ei vissin ole keinoa vastata myydään-osioon ennen 30 pv? 👀 Löysin paljon osia mitä haluaisin mutta en voi vastata niihin vielä. Ymmärrän miksi tämmönen sääntö on olemassa mutta kysyisin vaan että löytyykö tapaa sen ympäri? Plus jäsenyys tai jotain?
Laitat yksityisviestin myyjälle ja teette siellä kaupat.

Pitäisiköhän tuo maininta 30 päivän karenssista vaikka boldata myynti-ilmoitusten osiosta, siitä laatikosta. On ollut useampia uusia jotka ovat ihmetelleet samaa asiaa, josko se hyppäisi paremmin silmään jos selailee foorumia kirjautumattomana ostohousut jalassa.

Pitäisiköhän tuo maininta 30 päivän karenssista vaikka boldata myynti-ilmoitusten osiosta, siitä laatikosta. On ollut useampia uusia jotka ovat ihmetelleet samaa asiaa, josko se hyppäisi paremmin silmään jos selailee foorumia kirjautumattomana ostohousut jalassa.
Oli tuo edellinenkin kyselijä sen huomannut, mutta halusi vaan kysellä, että olisiko sen kiertämiseksi jotain tapaa. Jos olisi, niin sitten koko rajoitus olisi aika pitkälti tarpeeton. :D

Aika selkeä tuo mielestäni on:

1762174608675.png

Mikä tähän olikaan syynä että tuo oikotie poistettiin?
Ostettiin verified jäsenyys ja tultiin myymään olematonta tavaraa ja ihmiset haksahtivat näihin huijauksiin.

Oikeasti jos ihmiset vähän käyttäisi järkeä ja kattoisi kenelle (kauppiaspalautteet, tunnuksen ikä ja viestihistoria) lähettävät rahaa niin ei tarvittaisi näitä rajoituksia uusille jäsenille.

Kauppa-alue kokonaan piiloon sekä foorumin ulkopuolisilta että alle 30 päivää sitten liittyneiltä olisi varmasti aika toimiva ratkaisu. Kenties laatuakin nostaisi.
Ehkä, mut ymmärrän, että on myöskin varmaan vetovoimatekijä. e: google-hakutulokset ym esimerkiksi.

Viimeksi muokattu:
@Sampsa mielestäni tämän asian toisessa ketjussa jo alkusyksystä varsin hyvin tiivisti:

TechBBS:n kauppa-alue on ensisijaisesti tarkoitettu foorumin yhteisön eli n. 80 000 rekisteröityneen käyttäjän väliseksi käytetyn tavaran myynti/osto paikaksi. Tervetuloa liittymään mukaan, mutta jos joltain "ulkopuoliselta" jää joku tavara ostamatta karenssin takia ja se on ainoa intressi foorumia kohtaan niin se ei ihan suuri murhe ole meidän näkökulmasta.

Nopea pääsy kauppa-alueelle aiheutti jonkin verran huijaustapauksia, ne ovat nyt selvästi vähentyneet 30 päivän pakollisen karenssin uusien tunnuksien osalta.

Meille nyt sinällään harmi, että yksi tulonlähde foorumille katkaistiin pois sen takia, mutta parempi kuitenkin isossa kuvassa ettei sen kautta tule huijauksia, vaikka siinä oli ihan hyötynäkökulmaakin.

Vaikka yhden tulonlähteen menestys sivustolle onkin valitettava menetys, oli tämä ratkaisu kuitenkin aivan oikea moraaliselta näkökannalta. Se, että käyttäjä voi maksaa 8€ aloittakseen heti pahimillaan useiden satojen eurojen huijausten tehtailemisien ei ainakaan minusta ollut sivuston mainehaitan arvoista.

Ajattelin pikemminkin tapaa vahvistaa itseni, enkä varsinaisesti oikotietä. Mutta onhan tämä kuitenkin keskustelufoorumi eikä Traficom.

Vaikka yhden tulonlähteen menestys sivustolle onkin valitettava menetys, oli tämä ratkaisu kuitenkin aivan oikea moraaliselta näkökannalta. Se, että käyttäjä voi maksaa 8€ aloittakseen heti pahimillaan useiden satojen eurojen huijausten tehtailemisien ei ainakaan minusta ollut sivuston mainehaitan arvoista.
Voisihan tota kokeilla uudelleen, että uusilla käyttäjillä olisi puna-sävyinen "uusi käyttäjä" leima, oli sit maksanu kauppa-alueen pääsystä tai ei. Se "verified" oli aika harhaanjohtava graafisesti, ku muualla sellainen sama on tarkoittanu, että on tunnistettu käyttäjä, joka on se joksi luulet.

Säännöt on säännöt. Ihan syystä.
Ihmiset ei vain lue sääntöjä, rekisteröityy ja olettaa että heti kaikki on auki.

Nämä ihmiset eivät ole foorumin käyttäjiä joille kauppapaikka on varattu.

Piste.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 368
Jäsenet
80 004
Uusin jäsen
Xact

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom