- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 24 535
Et automaattisesti, Lossless Scaling -sovelluksella mahdollisesti.Jos lisään Arc A770 koneeseen missä näytönohjain nyt RX 7900xt saanko lisää fps?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Et automaattisesti, Lossless Scaling -sovelluksella mahdollisesti.Jos lisään Arc A770 koneeseen missä näytönohjain nyt RX 7900xt saanko lisää fps?
Peliin sisäänrakennettu on oletuksena aina parempi*, ennen kaikkea koska se tehdään ennen mitään post processing settejä tai GUI:n piirtoa. Kuten ajureista pakotettavat AMD Fluid Motion Frames tai NVIDIAn Smooth Motion, LSFG pääsee leikkimään ruudulla vasta kun se on kaikin puolin valmis. Kyse ei ole siis asetuksista.Mikähän mulla on LSFG asetuksissa pielessä ,kun tuo paskoo grafiikat aivan käyttökelvottomaksi starfieldissä. Pelin oma frame generation systeemi toimii kuvan laadullisesti moitteettomasti. Käytössä toistaiseksi vain yksi GPU.
Nyt on testailtu rx 6800xt + 6500xt settiä emona Msi b450 gaming pro carbon ac ja 5800x3d. Rampauttaa ihan helvetisti tuo emolevyn pcie väylien nopeus näitä kortteja. Tuossa emossa putoaa ilmeisesti johonkin 2x modeen nuo krafiikka slotit , kun molemmat on käytössä. Time spy graphics scoret putoaa korteilla : 20500 ->14000 ja 5000->3400. Homma sinäänsä pelaa hienosti ja toimii, mutta käyttökelvoton näin vanhassa setissä. Harmi sinänsä kun juurikin näihin "SER" laitteisiin tuolla systeemillä olisi saanut halvalla lisäpotkua. Lopputulema, RX 6800XT jaksaa ilman lisäkorttia generoida ruutuja hiukan paremmin ollessaan yksin koneessa. Niin huikea on tuo laskentatehon menetys sitten kuitenkin. Eli ei jatkoonTuolta voi tutkailla: Secondary GPU Max LSFG Capability Chart
Numerot kertovat suurimman mahdollisen fps:n kun käytössä 2X frame gen, eli ykkösnäytönohjaimen renderöimä pohja-fps on puolet taulukon numeroista. Esim. itsellä on RX Vega 56 joka pyörittää hyvin 3440x1440 @ 144 fps.
Enpä usko että PCIe kaistoilla on suurta merkitystä, esim RTX 5090:n suorituskyky laskee kymmenisen prosenttia keskimäärin PCIe 4.0 x4:llä vs. PCIe 5.0 x16.
LSFG:n discord serveriltä löytyy tarkka vaiheittainen ohje kakkosnäytönohjaimen käyttöönottoon![]()
Manuaali (pdf s.29) sanoo että PCI_E1 slot on PCIe 3.0 x16, ja PCI_E4 slot on PCIe 2.0 x4. Jälkimmäinen laskee x1:een jos mikään jäljellä olevista PCIe x1 sloteista on käytössä.Nyt on testailtu rx 6800xt + 6500xt settiä emona Msi b450 gaming pro carbon ac ja 5800x3d. Rampauttaa ihan helvetisti tuo emolevyn pcie väylien nopeus näitä kortteja. Tuossa emossa putoaa ilmeisesti johonkin 2x modeen nuo krafiikka slotit , kun molemmat on käytössä. Time spy graphics scoret putoaa korteilla : 20500 ->14000 ja 5000->3400. Homma sinäänsä pelaa hienosti ja toimii, mutta käyttökelvoton näin vanhassa setissä. Harmi sinänsä kun juurikin näihin "SER" laitteisiin tuolla systeemillä olisi saanut halvalla lisäpotkua. Lopputulema, RX 6800XT jaksaa ilman lisäkorttia generoida ruutuja hiukan paremmin ollessaan yksin koneessa. Niin huikea on tuo laskentatehon menetys sitten kuitenkin. Eli ei jatkoon![]()
Olitko asettanut Windowsissa 6800XT:n "preferred high performance GPU":ksi?6800xt toimii ihan oikein kun johto suoraa kiinni näytössä. Nyt kun kuva tuodaan tuon hitaamman läpi niin homma romahtaa. Pitääpä tutkia tuota biossia![]()
Kyllä olin.Olitko asettanut Windowsissa 6800XT:n "preferred high performance GPU":ksi?
Laitoin kokeeksi uusimman biossin. Ei vaikutusta suorituskykyyn. Time spytä kun ajaa ,niin aivan kuin olisi fps limitti laitettu karvan päälle 90 fps siinä se jurraa paikoillaan molemmat grafiikka testit läpi. Normaalisti huitelee jossain 100-140 fps. Ei tämä nyt harmikseni toimi tällä mun raudalla tämä dual gpu homma. No tulipahan testattuaE: kuinka uusi BIOS on käytössä? PCIe device compatibilityä paranneltu versiossa 7B85v1B päiväys 2019-11-13. Jos uusimpaan päivittämisestä olisi tuurilla hyötyä...
Joo toimii, X870E Taichi Lite, tukee PCIe 5.0 x8/x8, mutta nyt ajossa 4.0 x8 ja 3.0 x8 kun näytönohjaimet on sitä aikakautta. LS:n discordissa monet on pelailleet PCIe 4.0 x4:llä ongelmitta, tiedossa on vain että x4 kaistojen kanssa tulee usein ongelmia Intel Arc näytönohjaimilla mutta muuten ei pitäisi. Varmaankin PCIe 2.0 x4 kanssa kaista supistuu niin kapeaksi että ei enää toimi järkevästi.Laitoin kokeeksi uusimman biossin. Ei vaikutusta suorituskykyyn. Time spytä kun ajaa ,niin aivan kuin olisi fps limitti laitettu karvan päälle 90 fps siinä se jurraa paikoillaan molemmat grafiikka testit läpi. Normaalisti huitelee jossain 100-140 fps. Ei tämä nyt harmikseni toimi tällä mun raudalla tämä dual gpu homma. No tulipahan testattuaMinkälainen emo sinulla @lehtv on? Sinulla ilmeisesti toimii moitteetta?

Anything below PCIe 3.0 x4: May not work properly, not recommended for any use case.
- PCIe 3.0 x4 or similar: Up to 1080p 240fps, 1440p 180fps and 4k 60fps (4k not recommended)
- PCIe 4.0 x4 or similar: Up to 1080p 540fps, 1440p 240fps and 4k 165fps
- PCIe 4.0 x8 or similar: Up to 1080p (a lot)fps, 1440p 480fps and 4k 240fps
Hertsit ei vaikuta yliskaalaustekniikoiden toimivuuteen, ne vain treidaavat kuvanlaatua korkeampaan ruudunpäivitysnopeuteen vähän niinkuin pelin resoluution laskeminen.Osaakohan täällä joku sanoa, miten hyvin DLSS4 tekniikka toimii pelikäytössä Asuksen 28" 4k 60 Hz näytöllä?
Näyttö tukee FreeSynciä.
Tänä vuonna tuli kasattua kone, johon hommasin Ryzen 5 9600x prossun ja 32gb DDR5 muistia.
Myöhemmin on tarkoitus hommata koneeseen varmaankin 5070ti näytönohjain, ja peleissä sitten olisi tarkoitus pistää resoluutio 4k tarkkuuteen ja kääntää grafiikat ja säteenseurannat niin tappiin kuin millä kone vielä jaksaa sen 60Hz vääntää.
Tarkoitus on pelata yksinpelejä, alkuun nyt Senuas Saga ja Indiana Jones.
Toistaiseksi olen pelannut vastaavia PS5:lla, ja 65" 4k 60 Hz telkkarilla. Se ruudunpäivitysnopeus on toistaiseksi kelvannut, kun ei paremmastakaan ole kokemusta.
Tuo 60Hz näyttö kuitenkin mietityttää, miten mahtaa toimia DLSS4:n kanssa.
Sellaistakin on kirjoiteltu, että DLSS4 vaatisi kunnolla toimiakseen pohjalle jotain 40-60 fps rasteroidun ruudunpäivitysnopeuden, josta DLSS4 sitten nostaa lukemat jonnekin 100 fps tasolle.
KIitos! Pitää aluksi koittaa tuolla vanhalla 60 Hz näytöllä ja katsoa sitten, miltä pelit siinä näyttää ja tuntuu.
Ja toki pitää harkita sitäkin, olisiko 9070XT ja FSR4 parempi vaihtoehto kuin 5070ti ja DLSS4.
Objektiivisesti 5070 Ti on vähäsen parempi keskimäärin raa'assa pelisuorituskyvyssä (joissain peleissä 9070 XT on nopeampi), ja objektiivisesti DLSS4 on parempi kuin FSR4. Mutta 5070 Ti on myös kalliimpi. Eli tuo päätös on lähinnä budjettikysymys ja AMD/NVIDIA mieltymyskysymys. Itse ottaisin kyllä 4K:lle mieluummin 5070 Ti:n ihan siksi että 4K on sen verran vaativa resoluutio, että parempi raaka suorituskyky tulee oikeasti käyttöön, ja myöskin yliskaalaus on välttämätön vaativissa peleissä.
Aika moni tuntuu käyttävän nuita ajuritason framegenejäkin kuten AMD fluid motion frames ja menee täydestä kuin väärä raha. Nämä ns. "parempien" framegenien dissaus on omasta mielestä enemmänkin akateemista että onko hyväksyttävää keksiä frameja jos niiden eteen ei ole tehty "kunnon" työtä, näytti ne kuinka hyvältä tahansa. Kärjistäen voisin sanoa että itse en ole huomannut eroa onko peli natiivi 4k120 vai "4k" "120" DLSS performancella (1080p lähtö) ja framegenillä (60fps lähtö).Olen kyl vähä yllättynyt. Uuden koneen myötä cyberpunk tulille path tracingit ja dlls quality. Hieman jaksoin testata ja totesin että tuota alemmilla alkaa olla jo vähä puuroa kuvassa et mielummin otan pienemmän fpsn.
Se yllätys tuli sit tosta framegenistä. Ilman tarjosi benchmarkkssa fpsn johonki 50-90 välille. Framegen 2x fps rullaa pelatessa jotain 90-130 kaupungilla. Ja tän pitäs siis olla kaikkien mukaan aivan pelikelvoton, mut ite en huomaa nyt mitää ongelmaa. Eli perusFPS on selvästi alle 60 joten viivettä pitäs olla niin paljon ettei voi pelata. Käytännössä en oo vaan huomannut mitää missä sen näkisin tai tuntisin. Oon vissiin tottunut korkeisiin viiveisiin.
Enempää en oo laittanut framegeniä ihan sen vuoksi että nykyinen on tarpeeksi sulavaa eikä tarvetta lisätä mahdollisia framegenin tarjoamia grafiikkabugeja.
Täältä kyllä peukku näille ominaisuuksille ihan varauksetta nykyään. Muistelen et aikanaan Controllissa oli aika suttua dlss mut oli pakko siinäki raytracingit saada päälle kun vaikutti vähän pelaamiseenkin.
No en minä sitä kovin "akateemiseksi" keskusteluksi kutsuisi. Sen mitä näitä kommenttikenttiä lueskellu nyt näyttisarvosteluiden aikaa nii aika vähän puoltavia kommentteja, paljon valitusta että iha pelikelvoton jos pohjalla ei ole vakaa 60fps. Tämä alko sit hiipiä sivukommenttina arvosteluihinkin. Toki nää kaikki "feikkifreimi/kuvanpaskomis" kommentit sai kyl pikkuhiljaa ohittaa ihan kokonaan.Aika moni tuntuu käyttävän nuita ajuritason framegenejäkin kuten AMD fluid motion frames ja menee täydestä kuin väärä raha. Nämä ns. "parempien" framegenien dissaus on omasta mielestä enemmänkin akateemista että onko hyväksyttävää keksiä frameja jos niiden eteen ei ole tehty "kunnon" työtä, näytti ne kuinka hyvältä tahansa. Kärjistäen voisin sanoa että itse en ole huomannut eroa onko peli natiivi 4k120 vai "4k" "120" DLSS performancella (1080p lähtö) ja framegenillä (60fps lähtö).
Ajuritason FSR. Toimii missä tahansa pelissä käytännössä.Miten voi olla mahdollista, että AMD RX7800xt ohjauspaneelin mukaan FSR on päällä Doom (2016) vaikka peli ei tue edes kyseistä ominaisuutta? Tiputin tarkkuutta ja hyvin näyttäisi ominaisuus toimivan eli näyttö 4K ja ilman FSR pyörii tasaista 60fps ja FSR päällä jopa toista sataa FPS 4K tarkkuudella.
Miten voi olla mahdollista, että AMD RX7800xt ohjauspaneelin mukaan FSR on päällä Doom (2016) vaikka peli ei tue edes kyseistä ominaisuutta? Tiputin tarkkuutta ja hyvin näyttäisi ominaisuus toimivan eli näyttö 4K ja ilman FSR pyörii tasaista 60fps ja FSR päällä jopa toista sataa FPS 4K tarkkuudella.
Tällaista asiaa ei ole olemassa. AMD Fluid Motion Frames eli AFMF ei ole FSR, vaikka samankaltaisesta teknologiasta onkin kyse.Ajuritason FSR. Toimii missä tahansa pelissä käytännössä.
Tällaista asiaa ei ole olemassa. AMD Fluid Motion Frames eli AFMF ei ole FSR, vaikka samankaltaisesta teknologiasta onkin kyse.
Missä kohtaa ohjauspaneelia se väittää FSR:n olevan sille päällä?
Niin, nuo ovat ajuritason Radeon Super Resolution ja AFMF, ei FSR. Samankaltaisia asioita, mutta selvästi kuitenkin eri. FSR pitää olla tuettuna pelin puolelta ja tehdään ennen GUIta tai jälkikäsittelyjä yms, noi toimii aina, koska ne tehdään vasta valmiille kuvalle ajureiden toimesta. Sen takia kaikki FPS-näytöt eivät myöskään osaa näyttää oikeaa FPS:ää.Näin ainakin kertoilee
![]()
Niin, nuo ovat ajuritason Radeon Super Resolution ja AFMF, ei FSR. Samankaltaisia asioita, mutta selvästi kuitenkin eri. FSR pitää olla tuettuna pelin puolelta ja tehdään ennen GUIta tai jälkikäsittelyjä yms, noi toimii aina, koska ne tehdään vasta valmiille kuvalle ajureiden toimesta. Sen takia kaikki FPS-näytöt eivät myöskään osaa näyttää oikeaa FPS:ää.
Niin no joo siis eihän tuo AFMF skaalaa resoluutiota ylöspäin, vaan pelkästään luo kehyksiä renderöityjen kaveriksi. Eli joo, ei voi sanoa et ajuritason FSR.Tällaista asiaa ei ole olemassa. AMD Fluid Motion Frames eli AFMF ei ole FSR, vaikka samankaltaisesta teknologiasta onkin kyse.
Missä kohtaa ohjauspaneelia se väittää FSR:n olevan sille päällä?
Eikä se ole edes siitä kiinni, on siellä Radeon Super Resolutionkin olemassa ja käytössä eli skaalaa myös resoluutiota.Niin no joo siis eihän tuo AFMF skaalaa resoluutiota ylöspäin, vaan pelkästään luo kehyksiä renderöityjen kaveriksi. Eli joo, ei voi sanoa et ajuritason FSR.
Ainakin tuolla ajurissa itsessään lukee, että tuo Super Resolution on "powered by FSR". Eikös AFMF voi nimenomaan käyttää ilman Super Resolutionia, eihän niitä molempia ole pakko käyttää yhtäaikaa?Eikä se ole edes siitä kiinni, on siellä Radeon Super Resolutionkin olemassa ja käytössä eli skaalaa myös resoluutiota.
Mutta kumpikaan niistä ei ole FSR.
Voi käyttää erikseen.Ainakin tuolla ajurissa itsessään lukee, että tuo Super Resolution on "powered by FSR". Eikös AFMF voi nimenomaan käyttää ilman Super Resolutionia, eihän niitä molempia ole pakko käyttää yhtäaikaa?
Menee maallikolla yli ymmärryksen et pölinä käy, mutta joo uskotaanVoi käyttää erikseen.
RSR käyttää FSR 1:0n (vanha spatiaaliskaalain) algoritmeja mutta se skaalaa aina valmista kuvaa, kun jopa se vanha FSR tehtiin ennen GUIta ja jälkikäsittelyitä ja vaatii peliltä tuen. Siksi RSR ei ole FSR.
Kaikki muut skaalaimet ja FSR 2.0:sta lähtien on temporaaliskaalaimia.
Uusissa beta-ajureissa tuki myös Windows 10:lle https://www.amd.com/en/resources/support-articles/release-notes/RN-RAD-WIN-25-4-1.htmlMitvit nyt taas, pitääkös tämä paikkansa?
"A few of these titles, including Civilization 7, Kingdom Come: Deliverance II, and Dynasty Warriors: Origins, will only support FSR 4 for users on Windows 11."
Clair Obscur on julki eikä pelistä löydy FSR:ää, mikä on UE5-peliltä vähän hassua. TSR ja XeSS käyttäytyvät samaan malliin kuin muissakin peleissä, eli omaan silmään käytännössä yhtä hyviä ja suorituskyky sama. Sen sijaan yksi kummallisuus on se, että @ 4K kumpikaan skaalain ei näytä oikeastaan tuottavan hyötyjä kuvanlaadun tai perffin suhteen 75% ja siitä ylöspäin. Ei niinkään että kaikki näyttäisivät 4K:lta, vaan että oikeasti terävää kuvaa ei oikein saa, vähän kuin resoluutio ei oikeasti skaalaisi niin kuin pitäisi. Ero perffissä 75% ja 100% välillä jotain 5% luokkaa molemmilla, minimit hyötyvät ehkä enemmän. Sinänsä hassua kun UE-pelit tyypillisesti skaalaavat yllättävän hyvin resoluution suhteen. Laitoin nyt TSR 85% ja jatkan pelaamista, ei tuota halua loputtomiin nysvätä. Varmasti on kohta jo läjä ini-konffeja ulkona.
Kyllä, samaan tapaan kuin AMD Fluid Motion Frames ja NVIDIAn Smooth Motion tjspToimiaako tämä ihme-laite ihan missä tahansa vapaavalintaisessa pelissä?
Eikä ihme. Ihan jo perus RTX super resolution skaalauskin tekee kyllä ihmeitä 360p ja 480p videoille.Videoitakin tuolla jotkut skaalaa, ilmeisesti vanhempia piirrettyjä ja animea parantelevat, elokuviakin.
Googlella tuli tällainen vastaan, eli et ihan ainut ole, mutta ei vaikuta myöskään mitenkään yleiselle ongelmalleOnko muilla samaa ongelmaa vai teenkö jotain väärin? Minun käsiitääksen warzone ja last of us part1 pitäisi toimia tuolla fsr4 jos pelin asetuksista on kytkenyt fsr3.1 päälle mutta minulla se vaan näyttää keltaista huutomerkkiä ja lukee että fsr4 ei voida käyttää miksi vaikka olevinaan kaikki fsr3.1 ym on pelin sisällä päällä. Käsiittääkseni tossa pitäs olla vihreä v jos kaikki toimisi oikein. Kyse siis AMD radeon 9070xt PURE. Ei sillä etteikö peli pyörisi ilmankin fsr koska 2k reso mut haluisin silti tietää miksi en saa sitä toimimaan oikein.
![]()
Kaotikan linkkaamassa keskustelussa oli saatu toimimaan niin, että safe-modessa putsattu ajurit pois, uusi käynnistys ja ajurit normaalissa tilassa takaisin.Onko muilla samaa ongelmaa vai teenkö jotain väärin? Minun käsiitääksen warzone ja last of us part1 pitäisi toimia tuolla fsr4 jos pelin asetuksista on kytkenyt fsr3.1 päälle mutta minulla se vaan näyttää keltaista huutomerkkiä ja lukee että fsr4 ei voida käyttää miksi vaikka olevinaan kaikki fsr3.1 ym on pelin sisällä päällä. Käsiittääkseni tossa pitäs olla vihreä v jos kaikki toimisi oikein. Kyse siis AMD radeon 9070xt PURE. Ei sillä etteikö peli pyörisi ilmankin fsr koska 2k reso mut haluisin silti tietää miksi en saa sitä toimimaan oikein.
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.