Keskustelua yliskaalaustekniikoista ja frame generaatiosta Nvidia Dlss, Amd Fsr, Intel Xess, Lossless Scaling

Videoitakin tuolla jotkut skaalaa, ilmeisesti vanhempia piirrettyjä ja animea parantelevat, elokuviakin. Ohjelmassa on erilaisia filttereitä, en ole tutustunut niihin enempää. Tosin leffoihin varmaan outo, jos skaalattu fps (liian) korkea kun se saippua-efekti ei kyllä sovi ollenkaan cinematic-kokemukseen. Tai noh, mielipiteitähän nämä ja jokainen tavallaan.

Videoita jos meinaa skaalailla/parannella niin topaz video ai on kova.... maksaa kyllä ja hidas, mutta tekee upeaa jälkeä jopa vhs-materiaalista. dlss4 ja mfg on priimaa mitä niitä testannut 5090:lla. rtx super resolutionhan sai ihan hiljattain melko kovan parannuksen.

Onko muilla samaa ongelmaa vai teenkö jotain väärin? Minun käsiitääksen warzone ja last of us part1 pitäisi toimia tuolla fsr4 jos pelin asetuksista on kytkenyt fsr3.1 päälle mutta minulla se vaan näyttää keltaista huutomerkkiä ja lukee että fsr4 ei voida käyttää miksi vaikka olevinaan kaikki fsr3.1 ym on pelin sisällä päällä. Käsiittääkseni tossa pitäs olla vihreä v jos kaikki toimisi oikein. Kyse siis AMD radeon 9070xt PURE. Ei sillä etteikö peli pyörisi ilmankin fsr koska 2k reso mut haluisin silti tietää miksi en saa sitä toimimaan oikein.

last of us.png

Onko muilla samaa ongelmaa vai teenkö jotain väärin? Minun käsiitääksen warzone ja last of us part1 pitäisi toimia tuolla fsr4 jos pelin asetuksista on kytkenyt fsr3.1 päälle mutta minulla se vaan näyttää keltaista huutomerkkiä ja lukee että fsr4 ei voida käyttää miksi vaikka olevinaan kaikki fsr3.1 ym on pelin sisällä päällä. Käsiittääkseni tossa pitäs olla vihreä v jos kaikki toimisi oikein. Kyse siis AMD radeon 9070xt PURE. Ei sillä etteikö peli pyörisi ilmankin fsr koska 2k reso mut haluisin silti tietää miksi en saa sitä toimimaan oikein.

last of us.png
Googlella tuli tällainen vastaan, eli et ihan ainut ole, mutta ei vaikuta myöskään mitenkään yleiselle ongelmalle

last of us.png
Kaotikan linkkaamassa keskustelussa oli saatu toimimaan niin, että safe-modessa putsattu ajurit pois, uusi käynnistys ja ajurit normaalissa tilassa takaisin.

Googlella tuli tällainen vastaan, eli et ihan ainut ole, mutta ei vaikuta myöskään mitenkään yleiselle ongelmalle
Joo kokeilin tuotakin vielä 2 kertaan mut ongelma ei hävinny minnekkään edelleen keltasta huutomerkkiä näyttää ja lukee vaan että varmistathan että pelistä on fsr 3.1 päällä. Ja vaikka se on pelin sisäsistä asetuksista päällä niin ei vaan toimi. No täytyy porskuttaa raalla voimalla. :D

Statistiikka

Viestiketjuista
278 423
Jäsenet
77 754
Uusin jäsen
Pahkina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom