Kuntosali, urheilu ja painonpudotus

Onko l-arginiinilla oikeasti mitään vaikutusta pitkäkestoisessa harjoittelussa kun pitäisi noita jenkkakahvoja saada pois? Lähinnä joka toinen päivä cardio tyyppistä ja joka toinen punttia kevyillä painolla. Ei tyyliin et yhen kerran menee 10 toistoa pää punaisena(pelottaa niin helvetisti kun 3 aivoverenvuotoa jo takana). Ja tietty välillä välipäivä on 2 päivän välein ja välillä 2 päivää putkeen lepoa jos 4-6 päivää tekee. 186/123 tällä hetkellä. Viime syksyllä aloitin vähän liian rankasti kun kuukaudessa se 130 -->120kg, mutta oon aina ollut tyyppiä et kantapään kautta vasta opin.

Ei mihinkään treenaamiseen niin minkäänlaista vaikutusta, jonka voisit millään tavalla huomata. Rahan hukkaamista.

Millään laillisilla lisäravinteilla ei ole mitään merkittävää vaikutusta peruskuntoilijalle - kreatiini ja kofeiini poislukien.

Juurikin näin. Ja kreatiininkin vaikutus on todella pieni.
Kofeiinin suurin vaikutus taasen on unen huonontuminen.

Jos treeni on tuota mainittua "Lähinnä joka toinen päivä cardio tyyppistä ja joka toinen punttia kevyillä painolla", niin kummallakaan noista ei saa oikein mitään vaikutusta.

Kyynärpäät kipuilleet jo jonkin aikaa semisti ja olen miettinyt josko kyynärtueista/lämppäreistä olisi apua.
Penkki pyörii siinä 140:n nurkilla.

Olisiko jollain kokemusta esim. Rehband RX:stä tai muista vastaavista, jotka olisivat suositeltavia? Mietin myös, että pitäisikö ostaa suoraan paksummat ja paremmin tukevat.

Jos et jo ehtinyt kyynärpäälämppäreitä ostamaan, niin tässä minun kokemus noista pohdittavaksi:
Ostin joa aikoja sitten Rehbandin 5 mm paksut RX kyynärpäälämppärit. Koon (L) valitsin mittanauhan ja Rehbandin ohjeistuksen mukaan. Olivat niin h*lvetin tiukat, että käsiä alkoi suorastaan särkemään treenin aikana.

Ostin 2 kokoa isommat ja noita pystyy käyttämään pidemmässäkin treeneissä. Ei purista, mutta lämmittää kivasti.

Jos kiinnostaa ja koko mätsää, niin nuo yhden kerran noin 15 min käytetyt L-koon lämppärit on edelleen kaapissa pölyttymässä :D.
Alkuperäinen pakkauskin on tallella.

Ei mihinkään treenaamiseen niin minkäänlaista vaikutusta, jonka voisit millään tavalla huomata. Rahan hukkaamista.

Juurikin näin. Ja kreatiininkin vaikutus on todella pieni.
Kofeiinin suurin vaikutus taasen on unen huonontuminen.

Jos treeni on tuota mainittua "Lähinnä joka toinen päivä cardio tyyppistä ja joka toinen punttia kevyillä painolla", niin kummallakaan noista ei saa oikein mitään vaikutusta.
Siis jokapäiväistä on, mutta erikseen välipäivät. Kevääseen asti ois tarkotus vetää rasvaa mahdollisimman paljon pois menettämättä lihasmassaa, ei haittaa vaikka sitä tulisi vähän lisää kun tuli 3 vuotta suunnilleen pelkästään sohvalla oltua. Ni onko cardion ja punttien jakaminen eri päiville huono, vai tartuitkon tuohon lähinnä joka päivä? Mulla siis jalka osittain vielä tunnoton, niin keppien kanssa liikun, niin jos jollekin päivälle sattuu tasapainon treenaaminen ilman keppejä jonnekin rantatielle niin saa siltä päivältä jäädä polkemiset, kun 2-3 km kävely keppien kanssa on yhtä helvettiä mut 20-30km spinning pyörällä ekoilla kerroilla ei tuntunut missään kun sykkeen piti siinä 130 paikkeilla.

Rankka dieetti tekee sen että lihaksetkin häviää jos pelkästään fillarilla vetää? (Mun mielipide). Ja tosiaan joka päivä oon 600-1000 kalorivajeen jättänyt. Vinkit moitteet ja kritiikki on tervetullutta, niistä sitä oppii. Pt:n hommaaminen taas ei niinku oo käyny mielessäkään, kun joka asiassa tarvii oikeata jalkaa. Spinningpyörän lukkopolkimessa sentään pysyy kiinni.

Siis jokapäiväistä on, mutta erikseen välipäivät. Kevääseen asti ois tarkotus vetää rasvaa mahdollisimman paljon pois menettämättä lihasmassaa, ei haittaa vaikka sitä tulisi vähän lisää kun tuli 3 vuotta suunnilleen pelkästään sohvalla oltua. Ni onko cardion ja punttien jakaminen eri päiville huono, vai tartuitkon tuohon lähinnä joka päivä? Mulla siis jalka osittain vielä tunnoton, niin keppien kanssa liikun, niin jos jollekin päivälle sattuu tasapainon treenaaminen ilman keppejä jonnekin rantatielle niin saa siltä päivältä jäädä polkemiset, kun 2-3 km kävely keppien kanssa on yhtä helvettiä mut 20-30km spinning pyörällä ekoilla kerroilla ei tuntunut missään kun sykkeen piti siinä 130 paikkeilla.

Rankka dieetti tekee sen että lihaksetkin häviää jos pelkästään fillarilla vetää? (Mun mielipide). Ja tosiaan joka päivä oon 600-1000 kalorivajeen jättänyt. Vinkit moitteet ja kritiikki on tervetullutta, niistä sitä oppii. Pt:n hommaaminen taas ei niinku oo käyny mielessäkään, kun joka asiassa tarvii oikeata jalkaa. Spinningpyörän lukkopolkimessa sentään pysyy kiinni.
Kannattaa pudotella painoo rauhakseen. Itekki pudotellu jo melken 30kg painoa pois niin pakko pitää välillä palauttavia jaksoja. Eli nostaa sapuskan määrää sillain että paino pysyy paikallaan. Salillakin mukavempaa näillä jaksoilla kun raudat nousee kevyemmin.
Hyviä reenejä!

Minun kommentin ei ollut tarkoitus olla kritiikkiä treenamisesi suhteen. Mutta taisin muotoilla viestin huonosti. Koski siis vain kreatiinia, kofeiinia ja l-arginiinia.

Eli ei noilla lisäravinteilla ole juuri vaikutusta tuollaisessa treenissä. Sillä sinun treenaamisella on ihan varmasti vaikutusta :D. Aerobisen ja punttien jakaminen eri päiville on oikein hyvä systeemi. Jatka samaan malliin. Ja onhan kreatiinilla tokii monenlaisia positiivisia vaikutuksia, eli en sitä jättäisi pois, kun sitä kerran jo syöt.

Kokotaulukkoa tutkiskelin ja tilasin XXL:t. Taulukon mukaan nekin on pienet (heh). Saapa nähdä miten käy.

Nuo siis itsellänikin. Isompaa ei saa (tai ainakaan silloin saanut, kun noista ostin). Omille narukäsille varsin sopivat.
Veikkaan, että on sinulle liian kireät. Tai sitten olen itse sössinyt mitan kanssa :D.

Millään laillisilla lisäravinteilla ei ole mitään merkittävää vaikutusta peruskuntoilijalle - kreatiini ja kofeiini poislukien.
Kannattaa sen kreatiininkin kans sitten olla tarkkana, ettei tule vahingossa övereitä ;) Just eilen alkoi salilla joku random tyyppi ex tempore selittää mulle (en nyt luule liikoja yhtään itsestäni, mutta itse tein erittäin kapeeta JM pressiä leukaan tokavikana ilikkeenä lepposat 4x12 samalla painolla mitä tuo mua 1,5x painavampi iso mies rimpuili normipenkissä), että "On vahingossa punnitsematta tullut otettua jopa 8 gramman annosta ja varmaan sen takia ollut pää kipeenä ja treeni ei oo kulkenut." Sit kun alkoi punnita tarkalleen 5 grammaa, niin ei kuulemma tuu pää kipeeks. Sit kuitenki yritti markkaa penkistä ja sano "Jaaha, vielä ei kreatiini potkinut." Sen vika. Oisko kantsinut ottaa kuitenkin 6,5 grammaa niin ois tullut (ja kyseessä oli siis oikeesti iso potra ukko)? Kysyin tuolta kreatiinihörhöltä kuitenkin useempaan kertaan, että kai se juo runsaasti vettä jos pää tulee kreatiinista kipeeks mutta kertaakaan se ei vastannut siihen mitään ts. ohitti kysymyksen 3 kertaa.

Tosiaan oikeesti jengi luulee kaikenlaista, että noi on jotenkin ihme aineita ja ihan mistä sattuu humpuukista myös luullaan vaikka ja mitä eli kaikkea on tullut nähtyä - Jopa suoraan isosta purkista ruokalusikalla preworkout-jauhoa kuivana suuhun (luonnollisesti parkkipaikalla istuen jonne-E-koppas-BMW:n konepellillä). Oon myös nähnyt, kun yks alle 20-vee maahanmuuttajakloppi pisteli pukkarissa amfetamiinia suoneen (oletettavasti, kun kiristysside kädessä ja neula kyynärtaipeessa ja sitten hakkas kässäripenkkiä apinan raivolla paskalla vajaalla tekniikalla pari tuntia) mutta ei siitä vahvaa tullut kuitenkaan ja yhtä paskalla tekniikalla se on rimpuillut senkin jälkeen vaikka varmasti muutakin douppia on mennyt kun yhdessä vaiheessa lihakset tuntui kasvavan jopa ihan kohtalaisesti. Ei vaan osaa treenata aineiden kanssakaan, ts. pelkkää egoliftingiä ja hitonmoinen kasa aina kyynärsiteitä yms. kuten El Champeon tjsp. ja varmistaja(mamu)kaverit nostaa painoja joka toistolla koko ajan sen puolesta. Kerran erehdyin kysymään yhtä sen hovivarmistajaa varmistamaan penkkipunnerrusta (kun ei ketään muutakaan ollut) ja käytiin läpi, että ei koske tankoon, paitsi sitten vasta jos sanon, niin heti unrackista alkaen kaveri totuttuun tyyliin tarttui tankoon ja kevensi sitä koko ajan ku siihen koulutettu "pomon toimesta" ja ainoo syy varmaan käydä salilla on "auttaa pomoa" kässäripenkissä ja smith-kyykyssä...

Moneen kertaan jauhettu samat lisäravinnetarinat. Kreatiini on itsellä sellainen, että sen aloittamisen kyllä huomaa, kunhan sitä syklittää eikä vedä jatkuvasti joka päivä. Sillä saa sen toiston tai pari lisää samoilla painoilla kuin ennen syklin aloittamista. Näkee sen kyllä suoraan kropastakin peiliin katsomalla, kun aloittaa kreatiinin käytön eli nestettä se kerää, lisää pientä pöhöä kroppaan ja huonontaa lihaserottuvuutta. Sitten kun lopettaa käytön kokonaan niin 2 viikon jälkeen nestepöhö kadonnut suurimmaksi osaksi ja kroppa kiristyy peilin perusteella.

Kofeiinilla ei ole mitään merkitystä itsellä, jos sitä käyttää jatkuvasti esim. kahvia juomalla. Jos kofeiinin jättää kokonaan pois useaksi viikoksi niin sittenhän pienikin annos potkii kuin kovemmat huumeet.

Jos jotain oikeeta hetkellistä todellista adrenaliiniboostia haluaa johonki sarjaan tai pr:ään "harvinaista herkkua" ja on varma ettei oo mitään sydän- tai verenkiertovikoja, niin kas tästä :D

Ps. Kantsii alotella Norse blood beginneristä tai vaikka ihan vaan 25 % ammoniakista, noista vahvemman pään BDS:eista on leikki kaukana ja toi BDS Steel Frost potkii jo sitä ton metallipullon ympärillä toimitettavaa minigrip-tyylistä muovipussia haistamalla. Huonona puolena tossa Frostissa se, et pullon kannesta tippuu niitä kiteitä ympäri maita ja mantuja ja välillä käsillekin / sellasta et haluu nenään / kädeltä silmään hieroessa...

Siirryin just Norse blood advancedista tohon ja ekan kerran haistelin viime viikolla. Rankkaa kamaa, mut ihan laillista :D

Minun kommentin ei ollut tarkoitus olla kritiikkiä treenamisesi suhteen. Mutta taisin muotoilla viestin huonosti. Koski siis vain kreatiinia, kofeiinia ja l-arginiinia.

Eli ei noilla lisäravinteilla ole juuri vaikutusta tuollaisessa treenissä. Sillä sinun treenaamisella on ihan varmasti vaikutusta :D. Aerobisen ja punttien jakaminen eri päiville on oikein hyvä systeemi. Jatka samaan malliin. Ja onhan kreatiinilla tokii monenlaisia positiivisia vaikutuksia, eli en sitä jättäisi pois, kun sitä kerran jo syöt.
No oli se mullakin vähän tyyliin et sillon ku huvittaa 😅

Ruokasooda toimii maitohappopuskurina jossain määrin pitkissä hapottavissa suorituksissa. Sitä ehkä vois testata jos kiinnostaa. Voi kuitenkin sekoittaa pakkia.

Eiks sillä estynyt varmuudella syöpäkin tulemasta, vai miten se oli kun emäksöi kroppaa...
Yhtä varmasti kun VHH:lla.. (syöpäsolut kun käyttää sokeria polttoaineeksi).

Pidän kuitenkin lihastohtoria aika fiksuna suosittelijana näissä asioissa. (vs. kaverit puhu salilla tai mutuilu)

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 679
Jäsenet
79 391
Uusin jäsen
Timppa-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom