- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 652
Kia on myös,esim ykköskoppainen ceed.Taitaa olla nykyään jo vähenemään päin, mutta näin äkkiä ainakin Mersulla, Bemarilla, Volvolla, PSA:lla ja muistelen jossain japsissakin noihin törmänneeni. Mitsu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kia on myös,esim ykköskoppainen ceed.Taitaa olla nykyään jo vähenemään päin, mutta näin äkkiä ainakin Mersulla, Bemarilla, Volvolla, PSA:lla ja muistelen jossain japsissakin noihin törmänneeni. Mitsu?
Ei muuten meidän Riossa ainakaan ole.monissa halvemmanluokan autoissa on muutenkin rummut takana esim kia rio, picanto, toyotan aygo.
Taitaa olla nykyään jo vähenemään päin, mutta näin äkkiä ainakin Mersulla, Bemarilla, Volvolla, PSA:lla ja muistelen jossain japsissakin noihin törmänneeni. Mitsu?
Teillä varmaankin paremmin varusteltu, sisarella on kait -17 mallinen rio lx niin siinä on rummut. Halvemman pään autoissa kun tuntuu olevan aika paljon hajontaa et mitä osia on laitettu saman mallin sisälläkin. Toki omat kokemukset pyörii vain audi, toyota, ford, kia ympärillä mitä pääasiassa tutuilla on.Ei muuten meidän Riossa ainakaan ole.
Varmaan riippuu kotimatkan pituudesta ja siitä onko työnantajalla tarjota majoitusta.Motarilla asfaltin päällystystyöt. Jäävätkö työporukka työpäivän päätteeksi lähistölle yöpymään vai ajellaanko kotiapäin?
Itse valitsisisin bilteman agm. Niistä ei oo pahaa sanottavaa ja hinta aina ihan ok.Mikä on hyvä akkumerkki nykyään? Pariin autoon olen ostanut Bilteman akkuja ja ne ovat olleet ihan ok, mutta muutkin kävis. Auto on W208 CLK ja akun koko 353x175x190mm.
Itse olen miettinyt Motonetistä Exide akkua, 100 Ah / 900 A hintaan 169e. Halvempiakin on, mutta en tiedä jaksaako vaivautua. Toisaalta laittamalla hieman lisää saisi AGM-akun, onko ne paljon parempia?
Jarrulevyistä ja paloista - kuinka tavallista on, että jarrulevyt kestävät useamman jarrupalasarjan? Ja tehdäänkö levyistä tarkoituksella kulutusvaraltaan ohuita, jotta ne täytyisi aina kun palatkin, vai onko pienelle kulutusvaralle jotakin järkiperusteita?
Omien levyjen spekseissä on kulutusvaraa yhteensä 2 mm (tai 1 mm per puoli). Levyn reunassa on jo kynnystä havaittavissa (silmämääräisesti, ei ole työntömittaa), vaikka paloissa on vielä vaikka kuinka paljon jäljellä. En mitenkään näe, että niillä levyillä voisi laillisesti ajella useamman palasarjan verran.
Ainoa heti selvä selitys löytyy painosta. Paljon pyörivää jousittamatonta massaa=ei hyvä. Mutta ei niiden kyllä ehjinä pitäisi ihan tuosta vain kulua. Jos kuluvat ripeästi, tarkista etteivät laahaa ja toki oma ajotyyli.Jarrulevyistä ja paloista - kuinka tavallista on, että jarrulevyt kestävät useamman jarrupalasarjan? Ja tehdäänkö levyistä tarkoituksella kulutusvaraltaan ohuita, jotta ne täytyisi aina kun palatkin, vai onko pienelle kulutusvaralle jotakin järkiperusteita?
Omien levyjen spekseissä on kulutusvaraa yhteensä 2 mm (tai 1 mm per puoli). Levyn reunassa on jo kynnystä havaittavissa (silmämääräisesti, ei ole työntömittaa), vaikka paloissa on vielä vaikka kuinka paljon jäljellä. En mitenkään näe, että niillä levyillä voisi laillisesti ajella useamman palasarjan verran.
Jarrulevyistä ja paloista - kuinka tavallista on, että jarrulevyt kestävät useamman jarrupalasarjan? Ja tehdäänkö levyistä tarkoituksella kulutusvaraltaan ohuita, jotta ne täytyisi aina kun palatkin, vai onko pienelle kulutusvaralle jotakin järkiperusteita?
Omien levyjen spekseissä on kulutusvaraa yhteensä 2 mm (tai 1 mm per puoli). Levyn reunassa on jo kynnystä havaittavissa (silmämääräisesti, ei ole työntömittaa), vaikka paloissa on vielä vaikka kuinka paljon jäljellä. En mitenkään näe, että niillä levyillä voisi laillisesti ajella useamman palasarjan verran.
Ainoa heti selvä selitys löytyy painosta. Paljon pyörivää jousittamatonta massaa=ei hyvä. Mutta ei niiden kyllä ehjinä pitäisi ihan tuosta vain kulua.
Jos kuluvat ripeästi, tarkista etteivät laahaa ja toki oma ajotyyli.
Omassa käytössä levyt on kestänyt 2-3 sarjaa paloja. Joskus jo kerralla jos alkaa ravistamaan eli levyt menneet käyräksi (silloin en sen merkkisiä levyjä ole enää edes ostanut). En ole koskaan kyllä mitannut, mut jos pinta menee rosoiseksi, käyräksi jne nii vaihdan levytkin kun halpoja (25-50e) ovat. Mitä pehmeämmästä materiaalista levyt on tehty sen nopeammin ne myös kuluvat eli usein ns oudommat puoli-ilmaiset merkit.
Zimmermanneja olen viimmeiset 10v käyttänyt, tuntuvat kestävät paremmin ja pölyttävät vanteita vähemmän kuin esim brembot. Palat tuntuu kestävän pari vuotta eli n. 40-50tkm ja levyt 130-150tkm (edessä, takana levyt kestää pidempää). Nämä tosin vain omat mielipiteet.
Katsastaja sit viimmeistään sanoo et pitäs vaihtaa.
Aikoinaan 90luvun alussa juttelin Vehon korjaamopäällikön kanssa aiheesta. Suositteli mulle kovempii paloja. Ei kulu yhtä nopeasti eikä levytkään mee yhtä nopeasti ohkaseksi. MB W124 kyseessäLähinnä mietin, että palojen luulisi kuluvan selvästi nopeammin kuin levyjen. Toki vanhojen partojen mukaan niin joskus olikin ja kaikki on mennyt pieleen sen jälkeen, kun jarrupaloissa ei enää ole saanut käyttää asbestia.