Laadukkaat kuulokkeet?

Ensimmäinen kysymys on, miksi päivität? Mitä DT 990 kuulokkeissa ei ole mitä haluat?

FT1 on suljettu, muut avoimia. Siinä on jo merkittävä ero.
Haluan jotain uutta ja erilaista! Tuntuu että korvat ovat turtuneet ja se wow efekti on hiipunut ajan myötä!

Haluan jotain uutta ja erilaista! Tuntuu että korvat ovat turtuneet ja se wow efekti on hiipunut ajan myötä!

Fiio FT1:t on hyvä kuulokkeet jos haluat ronskisti bassoa ja suljetut kuulokkeet. Jos ei ole tarvetta suljetuille ja haluaa muuten vain jotain erilaista kokeilla niin FT1 Pro tai Hifiman XS voi olla ihan mielenkiintoisia kokeiltavia ja jälkimmäistä saa Hifimanin omasta nettikaupasta edullisesti. Sitten on aina perinteiset Sennheiserin HD6??-sarjalaiset jotka ovat aika erilaisia DT990:een verrattuna.
Toisaalta DT990:n jälkeen objektiivisesti ääntä vähemmän korostaen toistavat kuulokkeet voi kuulostaa tylsiltäkin. Pikainen kokeilu voi tässä suhteessa johtaa harhaankin ja joku kuuloke voi pidemmän päälle kuulostaakin itselle oikeammalta.

Headphone shown best value videosta voi myös saada jotain ajatuksia:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=TdmdvDkwZtM

Onko muilla Sonyn WH-1000XM5 käyttäjillä ongelmana, että "Chattaa puhumalla"-asetus nollaantuu jatkuvasti?

Pari kuukautta sitten ei ilmeisesti ollut kohtalotovereita, mutta joko nyt?

Minun alkuvuodesta 2017 ostamieni Sony MDR-1000X:ien akku vaatii nykyään ärsyttävän usein latausta ja korvatyynyissäkin pitkä palveluaika näkyy, joten olen etsinyt kuulokkeille korvaajaa. Vastamelutoiminnolle on minulla nykyään niin harvoin käyttöä, että voisin nuo jättää vielä käyttöön siihen tarpeeseen ja ostaa pääasialliseen käyttöön toiset kuulokkeet. Myöhemmin voi tarvittaessa toki vastameluluuritkin päivittää.

Noin 1-3 tuntia päivässä tulee yleensä kuulokkeita käytettyä, kun kaiuttimet sammutan hiljaisuusajan alettua illalla. Haluamani ominaisuudet uusilta kuulokkeilta:
- Langattomat alhaisella viiveellä PC-pelaamiseen.
- Pitkä akunkesto ja USB-C -latausliitin.
- Hyvä mahdollisimman neutraali äänenlaatu musiikin kuunteluun.

Tutkiskelun jälkeen päättelin että Audeze Maxwell sopisi minulle erinomaisesti, eikä muita järkeviä vaihtoehtoja vaikuttaisi juuri olevankaan. AKG N9 Hybrid voisi myös olla vaihtoehto, joka samalla täyttäisi molempien kuulokkeiden roolit. Ilmeisesti Maxwellit voittavat äänenlaadultaan, mitenhän taustamelun vaimennus vertautuu Sonyn vanhuksiin?

@Sword Of Damocles luin Kuulokenurkasta Audeze Maxwell ja AKG N9 Hybrid -arvostelusi kunniaseinän ohjaamana. Yllätyin hieman, ettet vertaillut kyseisiä kuulokkeita suoraan kuin USB-lähettimen koon osalta. :D

@Sword Of Damocles luin Kuulokenurkasta Audeze Maxwell ja AKG N9 Hybrid -arvostelusi kunniaseinän ohjaamana. Yllätyin hieman, ettet vertaillut kyseisiä kuulokkeita suoraan kuin USB-lähettimen koon osalta. :D

Yritän pitää vastamelutuotteet omana tuotekategorianaan etenkin, kun Maxwell on formaatiltaan aika paljon suurempi ja painavampi nimenomaan vastamelukuulokkeita etsiville. Ehkäpä paremmin toimisi niin päin, että Maxwellin käsittelyn yhteydessä olisi vertailua muihin vastaavaan käyttöön sopiviin langattomiin kuulokkeisiin, kuten N9 Hybridiin. Jos vuorokaudessa olisi enemmän tunteja, tekisin/koostaisin varmaankin erilaisia pieniä parivertailujuttuja. :)

Ja niin, äänenlaadun näkökulmasta Maxwell on edelleen vakioasetuksillaan AKG:tä parempi ja neutraalimpi. Kannattaa muuten muistaa, että Maxwellissa Sidetone on sitten edelleen ihan rikki eli jos kuulokkeet päässä on tarkoitus puhua paljon, se ei välttämättä ole kaikille luontevinta. Itse en tätä ominaisuutta niin kaipaa, mutta olen kuullut kommentteja, että kuulokkeet menivät sen vuoksi palautukseen.

Tällä hetkellä pyöritän sivustoa käytännössä yksin, joten pitäisi alkaa etsiä uusia kuulokeintoilijoita hommiin ilmaispalkalla. 😁

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
287 386
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom