Minun alkuvuodesta 2017 ostamieni Sony MDR-1000X:ien akku vaatii nykyään ärsyttävän usein latausta ja korvatyynyissäkin pitkä palveluaika näkyy, joten olen etsinyt kuulokkeille korvaajaa. Vastamelutoiminnolle on minulla nykyään niin harvoin käyttöä, että voisin nuo jättää vielä käyttöön siihen tarpeeseen ja ostaa pääasialliseen käyttöön toiset kuulokkeet. Myöhemmin voi tarvittaessa toki vastameluluuritkin päivittää.
Noin 1-3 tuntia päivässä tulee yleensä kuulokkeita käytettyä, kun kaiuttimet sammutan hiljaisuusajan alettua illalla. Haluamani ominaisuudet uusilta kuulokkeilta:
- Langattomat alhaisella viiveellä PC-pelaamiseen.
- Pitkä akunkesto ja USB-C -latausliitin.
- Hyvä mahdollisimman neutraali äänenlaatu musiikin kuunteluun.
Tutkiskelun jälkeen päättelin että Audeze Maxwell sopisi minulle erinomaisesti, eikä muita järkeviä vaihtoehtoja vaikuttaisi juuri olevankaan. AKG N9 Hybrid voisi myös olla vaihtoehto, joka samalla täyttäisi molempien kuulokkeiden roolit. Ilmeisesti Maxwellit voittavat äänenlaadultaan, mitenhän taustamelun vaimennus vertautuu Sonyn vanhuksiin?
@Sword Of Damocles luin Kuulokenurkasta Audeze Maxwell ja AKG N9 Hybrid -arvostelusi kunniaseinän ohjaamana. Yllätyin hieman, ettet vertaillut kyseisiä kuulokkeita suoraan kuin USB-lähettimen koon osalta.