- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 12 337
Tuossa tilanteessa moni muu kone olisi tullut tonttiin, mutta suihkuhävittäjistä nimenomaan Hornetilla on erinomaiset hidaslento-ominaosuudet ja hallittavuus suurilla kohtauskulmilla.
Esim F-16n ohjaustietokone ei olisi antanut vetää ylös yhtä jyrkällä kohtauskulmalla kuin mitä tuossa ihan lopussa teki, koska koneen ohjauspinnoissa ei riittäisi voima oikaisuun/nokan palauttamiseen alas vaan jos koneen kohtauskulma nousisi selvästi yli 30 asteeseen, kone jäisi lentämään maha edellä ja sakkaisi.
f-16lla muistaakseni kohtauskulmarajoitin n. 26 asteessa ja sitä ei voi kytkeä pois päältä, hornetilla muistaakseni oletuksena 35 asteessa ja sen voi kytkeä pois päältä ja kone säilyttää hallittavuutensa hyvin vielä jollain yli 50 asteen kohtauskulmalla, on taidettu lentonäytöksissä nähdä jopa 70 asteen hallittuja temppuja.
Esim F-16n ohjaustietokone ei olisi antanut vetää ylös yhtä jyrkällä kohtauskulmalla kuin mitä tuossa ihan lopussa teki, koska koneen ohjauspinnoissa ei riittäisi voima oikaisuun/nokan palauttamiseen alas vaan jos koneen kohtauskulma nousisi selvästi yli 30 asteeseen, kone jäisi lentämään maha edellä ja sakkaisi.
f-16lla muistaakseni kohtauskulmarajoitin n. 26 asteessa ja sitä ei voi kytkeä pois päältä, hornetilla muistaakseni oletuksena 35 asteessa ja sen voi kytkeä pois päältä ja kone säilyttää hallittavuutensa hyvin vielä jollain yli 50 asteen kohtauskulmalla, on taidettu lentonäytöksissä nähdä jopa 70 asteen hallittuja temppuja.