LIDL Plus-etuasiakasohjelma (käytännön asiat, yksityisyys yms)

Minusta nuo aktivoitavat kupongit on aika turhia, kun ne voisi saada automaattisesti kun korttia käyttää. En keksi suurempaa syytä miksi ne pitäisi erikseen aktivoida.

Minusta nuo aktivoitavat kupongit on aika turhia, kun ne voisi saada automaattisesti kun korttia käyttää. En keksi suurempaa syytä miksi ne pitäisi erikseen aktivoida.

Eipä siellä aktivoitavia kuponkeja ole juuri nimeksikään, itsellä tällä hetkellä yksi. Loput tarjoukset tulee automaattisesti kun vilauttaa QR koodia.

Voihan ne tietysti aktivoida kaikki kerralla kun tulee uusia kuponkeja.

Positiivinen piirre aktivoinnissa on se että jos haluaa säästää kuponkia suurempaa ostosta varten on se mahdollista.

Mutta muuten olen kyllä samaa mieltä.

Itseä ei Lidlin bonus"kortti" kiinnosta pätkääkään vaikka vireä kortti on kovassa käytössä.
Pääasiassa siksi, että vaikka bonukset on liiterissä kovemmat, niin toisaalta et saa niitä rahana ja ne on käytettävä Lidlissä 10pvän kuluessa. Lidlissä tulee käytyä nykyään niin harvoin että bonukset jäis kuitenkin käyttämättä.
Toinen syy on tietenkin periaattellinen koska vielä muutama vuosi sitten Lidl naureskeli kaikenmaailman korteille, mutta tässä sitä ollaan.

Vihreän kortin etuna on se, että bonukset kertyy rahana kuukausittain tilille ja ne voi käyttää kuinka haluaa. Meillä esimerksi kaikki bonukset kerrytetään vuoden mittaan ja käytetään kesällä kesalomabudjettiin.

Lidl ei oikeastaan ole enää niin halpa, että vaivautuisin menemään sinne. Tulee ostettua lähinnä lihaa.

Lidlin mainoksissa näkyy ehkä pyrkimys myydä einestä premium tuotteena, kunhan siihen kirjoittaa premium ja käärii sen hienoon pakettiin.

Onko muilla ongelmia Lidlin plussa-apin kanssa? Mulla ei ole tän viikon kumpikaan kauppareissu ilmaantunut sinne kuitiksi eivätkä kasvattaneet bonus-/ostoskertymää saati sitten tuoneet rulettia/raaputuskuponkia.
Oli vastaava viime kuussa, en muuten olisi huomannut mutta kun näytti vaan että joku alennuskuponki on tarjolla vaikka sen mielestäni jo käytin. myöskin kuitit tulivat viiveellä, samoin ns. bonuskertymä joita en yleensä edes katso mutta aloin syynäämään koska epäilin että ei toimi. Korjaantui juuri viimeisellä tammikuun viikolla.

Tuo lidlin plussasysteemi kyllä kovin kankea muiden kauppojen niihin verrattuna. Ja edelleen olisi ottanu kortin miljoona kertaa mielummin, ilman pakkoa ei ole tapana pitää kännykkää hollilla sen takia että käy kaupassa
No on murheet. Eipä tuo hirveästi rasita ottaa kännykkä käteen. Jos ahdistaa, ota screenshot tuosta apin antamasta QR-koodista, printtaa se ja vaikka laminoi lja säilytä lompakkossa. Tai kerro kassalle puhelinnumerosi.

Itse maksan kaiken kännykällä joten haitta 0%

Voisi tuota minustakin sen verran parantaa, että jäsenyys hoituisi NFC:llä ilman sovelluksen avaamista kuten ainakin K-plussan kanssa onnistuu. Tollaset näytön koodien lukemiset kiukuttelevilla skannereilla on vähän vuosituhannen vaihteen juttuja.

Minun mielestäni kännykän kaivaminen taskusta on ärsyttävää ja vielä se, että monesti Lidlin sovellus läväyttää jonkin mainoksen ruudulle, ennen kuin saa valittua Lidl Plus -kortin hierogryfit ruudulle, ennen kuin pääsee osoittamaan puhelinta kassan lukijalaitteeseen.

Tämän lisäksi haluaisin aina vain digikuitin, mutta sovellus ei muista valintaa ja se pitää joka kerta tehdä uudestaan.

Sitten kun vielä ikänäkö on tullut jäädäkseen, joutuu aina kaivamaan lukulasit päähän, että näkisi puhelimen ruudulta muutakin kuin sumua ja osaisi tehdä oikeat valinnat ilman sokkotestejä.

Joo ei siitä appsista mitään tarjouksia tms löydä, helvetin sekavakin. Ennemmin aina katsoo himassa tai duunissa tietokoneella etukäteen mitä pitäisi ostaa. Poislukien muutamat paikan päällä ilmaantuvat ostokset.

Minun mielestäni kännykän kaivaminen taskusta on ärsyttävää ja vielä se, että monesti Lidlin sovellus läväyttää jonkin mainoksen ruudulle, ennen kuin saa valittua Lidl Plus -kortin hierogryfit ruudulle, ennen kuin pääsee osoittamaan puhelinta kassan lukijalaitteeseen.

Tämän lisäksi haluaisin aina vain digikuitin, mutta sovellus ei muista valintaa ja se pitää joka kerta tehdä uudestaan.

Sitten kun vielä ikänäkö on tullut jäädäkseen, joutuu aina kaivamaan lukulasit päähän, että näkisi puhelimen ruudulta muutakin kuin sumua ja osaisi tehdä oikeat valinnat ilman sokkotestejä.
Mainoksen? En ole ikinä nähnyt mitään mainosta Lidlin apissa, käytän 1-3krt viikossa. Itsellä pysyy kylä digikuitti -asetus voimassa, ollut siitä asti kun se tuli.

IMG_9280.jpeg

IMG_9279.jpeg

Onko muilla ongelmia Lidlin plussa-apin kanssa? Mulla ei ole tän viikon kumpikaan kauppareissu ilmaantunut sinne kuitiksi eivätkä kasvattaneet bonus-/ostoskertymää saati sitten tuoneet rulettia/raaputuskuponkia.
Eilinen kauppareissu ei edelleenkään näy äpissä. Ostokset olivat pienet, mutta loppusumma kassalla vähän yllätti. Jääkaapituksen jälkeen koitin vähän ynnäillä tuliko jauheliha-alennuskaan saatua, mutta mukana punnitus hevi-osastoa niin en osaa tarpeeksi hyvin arvioida hintoja.
Vikahan voi täysin olla minunkin etten poikkeuksellisesti qr-koodia ole vilautellut tai tehnyt sen huonosti. Taidampa tänään mennä baariin 50 kertaistamaan tämän mahdollisen n. 2€ tappion :)

edit. Näköjään Äpissä tiedote teknisestä häiriöstä kuittien osalta.

Viimeksi muokattu:
Eilinen kauppareissu ei edelleenkään näy äpissä. Ostokset olivat pienet, mutta loppusumma kassalla vähän yllätti.
Sama juttu täällä, eilisen kuitti ei näy sovelluksessa. Minulla tosin oli pari kuponkia, jotka käytin ja jotka poistuivat kauppareissun jälkeen sovelluksesta, joten jotain päivittyi. Mutta huono juttu, että kuitti ei näy, kun en ole ottanut lainkaan paperikuittia.

Ja onhan noista sovelluksen kupongeista jotain iloa, vaikka käyn Lidlissä aika vähän: sain euron alennuksen ostoksista ja ilmaisen noin 3 euron arvoisen suklaalevyn.

Ihan vaan vinkkinä, että siitä Lidl Plus QR-koodin skannauksesta kuuluu piippaus ja kassan asiakasnäytössä näkyy teksti, onko sitä skannattu vai ei.

edit. Näköjään Äpissä tiedote teknisestä häiriöstä kuittien osalta.
Onpas ristiriitanen. Otsikkotasolla puhutaan viiveestä, mutta sitten kuitenkin sanotaan, etteivät pysty toimittamaan kuittia enää jälkikäteen. Mistä ne bonuskertymät viiveellä sinne tulee, jo ei ole olemassa kuitteja mistä niitä laskea?

Puhelinta vilauttaa siinä missä sitä maksukorttiakin, mun mielipiteeni tämä. Ja maksaminenkin sujuu puhelimella siinä samassa kun sitä QR-koodia siinä kassan vieressä vilautat.

Kävin torstaina Lidlissä ostamassa ananasta ja erilaisia vihanneksia. Menin itsepalvelukassalle ja kun olin ennen maksua tunnistautumassa kanta-asiakkaaksi, ilmoitti kone etten ole jäsen tai jotain siihen suuntaan. Kokeilin vielä toisella itsepalvelukassalla ja sama juttu. Menin sitten tavalliselle kassalle ja näytin qr-koodia lukijalle, tunnisti ja sain ananakset alennettuun hintaan. Kummallista on ettei tuosta ostoksesta ole vieläkään tullut appiin tietoa. Laitoin eilen illalla aspaan kyselyä. Joskus aiemmin on saattanut kestää muutamia tunteja ennen kun ostos on ilmestynyt appiin, näin kauan ei vielä kertaakaan. Nyt eletään kuitenkin jo sunnuntaita.

Taas Lidl Plus kortti oli unohtanut valinnan "Haluan vain digikuitin".

Sanoin kassalla tästä ja neitokainen vaan hymähti.

Onpas ristiriitanen. Otsikkotasolla puhutaan viiveestä, mutta sitten kuitenkin sanotaan, etteivät pysty toimittamaan kuittia enää jälkikäteen. Mistä ne bonuskertymät viiveellä sinne tulee, jo ei ole olemassa kuitteja mistä niitä laskea?
Näemmä nää puuttuneet kuitit ja kertymät ovat nyt yön aikana ilmestyneet sovellukseen.

Oletteko koettaneet jo scan&go palvelua?

Scan & Go ja vaikkapa IS testasi uuden tavan asioida Lidlissä: ”Tuntuu siltä, että ois varkaissa”

Mä olen nyt pari kertaa yrittänyt, kummallakin kerralla jäi yritykseksi. Kummallakin kerralla asia jäi irtokarkkien takia. Ekalla kerralla en keskinyt miten ne pitäisi punnita. Olin jotain ohjeita nähnyt, että ne punnitaan vaa'alla, ja että siihen tulee qrkoodi tai viivakoodi joka sitten skannataan. Mutta se irtokarkkien luota löytynyt vanha vaaka ei omannut mitään tälläistä, se sovellus ei tunnistanut irtokarkkien viivakoodia joka löytyi vähän hankalasti korkealta niiden irtokarkkien sähköisen hintalapun juuresta.

Tokalle kerralla löysin hevi osaston vaa'an, mutta sekään ei tukenut irtokarkkeja. En tiedä onko noi irtokarkit sitten kokonaan pois vielä systeemistä, vai kuuluisiko niille tulla oma vaaka jota ei vielä ole toimitettu(koska wtf?, varsinkin tuollaisessa pienessä keskustan liikkeessä luultavasti pitäisi ruuhka-aikoja varten olla kaksi hevi-vaakaa, jotka samalla sitten voisivat hoitaa ne irtokarkit, kunhan systeemi on päivitetty niitä hyväksymään. Ja se hevi-vaaka on kertaluokkaa 5 metrin päässä niistä irtokarkeista)

Vai onko irtokarkit määritelmällisesti poissuljettu tuosta sillä logiikalla että niitä ostaa paljon lapset jotka samalla voisivat hyvin olla kiinnostunut huijaamaan. En tiedä eikä tuolla Lidlin omissa ohjeissa lue. Kuitenkin toisessa IS jutussa oli mainittu irtokarkit, niin ehkäpä siinä on jotain vielä vaiheessa.

Nää ilmeisesti alunperin tuli Suomeen viime vuoden lopulla ensin pariin liikkeeseen, nyt niitä on kaikissa isoissa kaupungeissa, muutamissa keskisuurissa, ja sitten jotenkin vähän randomisti jotain Loimaata, Naantalia ja Muuramea. Toisaalta voisin just kuvitella että noi Loimaa ja Muurame ovat asiakasprofiililtaan ihan erilaisia kuin isot ja keskisuuret kaupungit, jolloin ne saa niiden kautta tietoa miten homma toimii pienillä paikkakunnilla.

Yleisellä tasolla kuitenkin, vaikken varsinaisesti ole sitä kertaakaan onnistunut käyttämään, tuo musta vaikuttaa selvästi kätevämmältä kuin Prismojen vastaava, just sen takia ettei ole erillistä laitetta. Kännykkä mahtuu aina taskuun. Varsinkin näin talvisin, mulla on taskut täynnä pipoa, hanskaa ja toisinaan myös kaulahuiviakin, joten se prismojen erillinen laite on vähemmän näppärä, koska sille pitää välillä löytyä ylimääräistä tilaa, ja muutenkin se on paksumpi.

Kun oikeastaan miettii, se on vähän harmi, että tälläiset ominaisuudet ovat vielä edelleen, varsin harvinaisia. Varsinkin juuri pienillä ostoksilla tuo on hyvin kätevä, koska voi suoraan laittaa kassiin tai taskuun ne ostokset. Jos tää systeemi on menestys, niin ehkä Kesko ottaa sen aktiivisesti käyttöön.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=_xNhL39uD7I

:Korjasin Muurlan Muurameksi, kun muistin sinnepäin.

Oletteko koettaneet jo scan&go palvelua?

Scan & Go ja vaikkapa IS testasi uuden tavan asioida Lidlissä: ”Tuntuu siltä, että ois varkaissa”

Mä olen nyt pari kertaa yrittänyt, kummallakin kerralla jäi yritykseksi. Kummallakin kerralla asia jäi irtokarkkien takia. Ekalla kerralla en keskinyt miten ne pitäisi punnita. Olin jotain ohjeita nähnyt, että ne punnitaan vaa'alla, ja että siihen tulee qrkoodi tai viivakoodi joka sitten skannataan. Mutta se irtokarkkien luota löytynyt vanha vaaka ei omannut mitään tälläistä, se sovellus ei tunnistanut irtokarkkien viivakoodia joka löytyi vähän hankalasti korkealta niiden irtokarkkien sähköisen hintalapun juuresta.
Siinä irtokarkkien lähellä on vaaka niitä varten. Laitat pussin puntarille, sitten vaa'an näytöstä painat irtokarkit-nappia kunnes näyttöön tulee viivakoodi jonka skannaat (piti muistaakseni muutaman kerran painaa että viivakoodi ilmestyi).

Kerran kokeilin ja oli kätevä. Käsittääkseni ei haittaa vaikka esim. irtokarkkeja ei saisi luettua tuohon jostain syystä, ne mitä ei saa appiin luettua voi sitten lisätä siellä itsepalvelukassalla normaalisti.

Mielestäni oli kätevä kun ostin paljon juttuja ja pakkasin ne suoraan ostoskärryyn isoihin kasseihin. Sitten vaan itsepalvelukassalla maksu ja ostokset kärryillä autolle. Menee vähän enemmän aikaa siellä kaupan puolella, mutta ei tarvitse jonottaa kassalle/nostella kaikkea hihnalle ja kiireessä pakata sitten kasseihin.

Jos ostaa vähän niin aika sama skannata ne siinä itsepalvelukassallakin.

Siinä irtokarkkien lähellä on vaaka niitä varten. Laitat pussin puntarille, sitten vaa'an näytöstä painat irtokarkit-nappia kunnes näyttöön tulee viivakoodi jonka skannaat (piti muistaakseni muutaman kerran painaa että viivakoodi ilmestyi).

Okei.

Eli tosiaan Turun keskustan liikkeessä vielä noin ei ole. Siellä on vaan se vanhanaikainen vaaka joka siellä on möllöttänyt vuosikaudet. Ehkä tosiaan siihen on tarkoitus tuoda tilalle kuvailemasi, uudemmantyyppinen vaaka. Se on kyllä vähän epäoptimaalinen ratkaisu minusta, koska se että siellä olisi hevi-alueella pari vaakaa tuntuu ruuhka-aikojen suhteen paremmin skaalautuvalta ratkaisulta. Johon sitten softapäivityksenä voisi tuoda ne irtokarkit.

Käsittääkseni ei haittaa vaikka esim. irtokarkkeja ei saisi luettua tuohon jostain syystä, ne mitä ei saa appiin luettua voi sitten lisätä siellä itsepalvelukassalla normaalisti.

Mä vähän tosiaan yritin, mutta käytännössä mulla loppui kädet. Niin oli helpompi luovuttaa, vapauttaa toinen käsi siitä kännykästä kokonaan, ja hoitaa ne perinteisellä tavalla kassalla/itsepalvelukassalla, ja vasta siinä pakata.

Statistiikka

Viestiketjuista
298 125
Jäsenet
81 429
Uusin jäsen
janski11

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom