Lihavuusepidemia

Vielä muutama lisäys.
Eli pituus on 172cm ja paino tällä hetkellä n. 96kg, mutta kävi lähellä 100kg talvella. Tiukalla n. 1800-1900kcal dieetillä saan laihdutettua sen 1-2kg/kk, mutta ongelma on ettei oikein jaksa olla noin tiukalla dieetillä jatkuvasti.
Liikuntaa siis harrastan lähes päivittäin, mutta muuten arkikulutus on pientä. Teen ATK töitä kotoa käsin, eli suurin osa päivästä istumista.
Lihasmassaakin uskoisin olevan keskimääräistä enemmän, joten hieman ihmetyttää toi pieni peruskulutus. Joka paikassa sanotaan miehen peruskulutukseksi n. 2200-2600kcal.
Ja viskeraalirasva on se varsinainen ongelma, mielestäni muu kroppa on ns terveellisessa rasvaprosentissa.

Vielä 2018 olin 76kg, eli paino on tullut suht nopeasti viime vuosina.

Onneksi nälän tunne on lähes olematon ja olen ollut joitakin kertoja 36h/48h vesipaastolla ilman ongelmia, eli olo ja jaksaminen on ollut ihan hyvä paaston aikana. Tosin en tiedä onko paastosta hyötyä pysyvässä laihdutuksessa.
Eipä laihdutuksessa ole mitään oikotietä onneen eli pakko vaan olla kärsivällinen. Koita löytää joku ruokavalio joka sopii sulle. Itselle esim. keto/carnivore on ollut parhaita löytöjä. Noita voin suositella jos et ole jo koittanut, mulla ainakin keho toimii ihan eri tavalla ketoosissa.
Muista että 90% laihdutuksessa on kyse ruokavaliosta ja 10% liikunnasta.
Viisaammat aina sano "You cant out-train a bad diet".

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
282 608
Jäsenet
78 414
Uusin jäsen
Porzech

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom