Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt liittymän vaihdon jälkeen telialta tullut ihan järkyttävä määrä viestejä, viime viikolla 6 tarjousta ja nyt tänään tulleessa tarjoavat rajaton 5 g 200m liittymää 25,99€ ja oheen saisi jbl tune 775nc (129€ ovh) kuulokkeet. Tietysti kyseessä 12 kk määräaika.

Ei nyt kuitenkaan oikeasti hyvää tarjousta ole tullut, kaikissa lisänä jotain mutta hinta kuitenkin omasta mielestä korkeahko jolla maksatetaan tuo "ilmainen" lisä.

Tätä olen ihmetellyt. Miten ihmeessä ihmisillä voi muodostua tunneside matkapuhelin operaattoriin? 😃
Ei voi ymmärtää... :D

Onko se nyt välttämättä tunneside, jos ei viitsi lähteä toimivaa vaihtamaan. Onhan jotkut autoja ostaessakin merkkiuskollisia, mitä taas en itse ymmärrä yhtään.
Tuo on sinällään totta että Elisa ko. osoitteessa toimii. Toimisi siellä DNA/Moikin toki ja käyttöönsä Moi tarjoaisi ainakin puhelimeen halvemman liittymän sillä käytöllä mitä on, toki myös tuo 5G mobiilinetti olisi Moilla halvempi, jolloin vähintään saisi kilpailutuksen käyntiin kun siirtäisi... Mutta kun dna verkko on joskus vuonna käpy toiminut huonosti, niin sitä ei harkita. Ja tuo huonosti toimiminen ei sekään liene itse todettua, kun Radiolinjan vuosista lähtien ollut Elisan asiakas.

Mutta juu, eipä tuosta auta täällä enempää jauhaa, täytyy yrittää auttaa kilpailuttamaan rajatuin keinoin.

Nyt liittymän vaihdon jälkeen telialta tullut ihan järkyttävä määrä viestejä, viime viikolla 6 tarjousta ja nyt tänään tulleessa tarjoavat rajaton 5 g 200m liittymää 25,99€ ja oheen saisi jbl tune 775nc (129€ ovh) kuulokkeet. Tietysti kyseessä 12 kk määräaika.

Ei nyt kuitenkaan oikeasti hyvää tarjousta ole tullut, kaikissa lisänä jotain mutta hinta kuitenkin omasta mielestä korkeahko jolla maksatetaan tuo "ilmainen" lisä.
Et sitten ottanut tuota Rajaton 5G 200M -liittymää Telian winbackistä? Erikoisetu sinulle | Telia 19,99 €/kk kuukaudessa, 12 kk etuhinta, ei määräaikaa ja lisäksi vielä 30 euron lahjakortti Lidliin.

Niitä on kyllä tullut viime aikoina vaikka liittymän vaihdosta on kuukausia aikaa.

Älkää menkö teliaan mulla ei toiminut aina puhelut siis vaihoin takaisin entiseen operaatorille niin laittoivat 50 euron maksun sopimusrikkomus, kun mun olisi pitänyt itse kuulemma ilmoittaa liittymän irtisanominen siis se ei käynyt, että operaattori hoiti asian. Tavallaan juttu muutti sen mukaan miten asia eteni puhelun aikana.

Olisiko tarjoustärppejä multisim-tarpeisiin? Lapsella on Apple Watch pääasiallisena laitteena ja sitä varten on pakko olla myös iPhone, kun Suomessa ei saa pelkkää kelloliittymää omppukellolle. Hidas liittymä riittää, puheluita pitää pystyä soittamaan joskaan ei tarvitse olla rajaton. Tähän asti ollut Elisa, jonka hinta nousee syyskuussa.
  • MOI ei tarjoa lainkaan multisimiä, joten se ei käy
  • 25 €/kk: Elisan sivuilta Perusliittymä 19,99 €/kk + 4,99 €/kk rinnakkaisliittymästä on halvin löytämäni yhdistelmä. Soittaessa Elisalle ei saanut parempaa (oikeastaan ei tarjonnut edes tätä yhdistelmää vaan kalliimpaa)
  • 28 €/kk: Telian sivuilta Rajaton Lite 10M 19,99 €/kk + multisimistä 7,99 €/kk kolmen kuukauden jälkeen. Soittaessa Telialle ei saanut parempaa.
  • 27 €/kk: DNA:n sivuilta Huoleton Mini 18,99 €/kk 12 kk (sitten 19,99 €/kk) + multisimistä 8,00 €/kk.
Tähän piti kommentoida, kun sivuaa myös ketjun aihetta. Apple Watch lapselle myös harkinnassa: Telialta sanoivat, että liittymä onnistuu ilman fyysistä SIM-korttia. Lisäksi ainakin Moi myy pelkkää eSIM-liittymää. Eikö noita voi ottaa käyttöön Apple Watchilla, jos on cellular-versio?

Hieman eri kulmaa... toivottavasti joku osaisi kommentoida:
  • poika Yhdysvaltoihin opiskelemaan ym. 8/2025
  • varmaan pre-paid tms. liittymä USA:sta mahdollisimman pian
  • mennessä ja alkuun kuitenkin suomalainen liittymä
  • käytössä nyt DNA Rajaton 200M
  • ilmeisesti kaikki soittaminen / netti suomalaisilla liittymillä USA:ssa hyvin kallista
  • muita neuvoja, miten kannattaisi toimia

• ilmeisesti kaikki soittaminen / netti suomalaisilla liittymillä USA:ssa hyvin kallista
Itse olen reissuilla käyttänyt esim. Ubigin paikallista esim:iä, koska varsinkin se data tulee nopeasti hyvin kalliiksi. Eli normi suomalainen SIM sisässä, mutta siitä mobiilidata pois päältä ja data tuon esim:in kautta. Paikallinen kunnon liittymä kannattaa tosiaan hommata mahdollisimman pian.

Jos/kun ”oikean” liittymän haluaa turisti-datan sijaan, Mintillä on nyt kesätarjous päällä, rajaton liittymä $15/kk; https://www.mintmobile.com/

Sama homma kuin mulla viime talvena. Otin jonkun 5G Mobiililaajakaistan testiin ja puhelun aikana varmistelin monta kertaa, että eihän minulle tule mitään maksuja, jos peruutan sopimuksen 14 vuorokauden aikana. No, menin sitten tekemään peruutusta ihan Elisan myyntipisteen tiskille Cittariin ja siellä pojat olivat kovin kummissaan, että mitähän tässä nyt oikein tapahtuu. Lasku kuitenkin naukahti niistä 10+ päivästä mitä olin liittymää testaillut. Yksi puhelu laskutukseen riitti, hyvittivät laskun. Olivat luultavasti kuunnelleet ostopuhelun ja oikein sydämeni pohjasta toivon, että geelitukka on saanut haipaa lupauksensa johdosta.
KKV:lta luin moin vastaavasta tapauksesta, jossa olennaisinta että liittymää ei aktivoitu ja ainakaan käytetty = ei laskua

käytönjohdosta varmaan useinkin laskuttavat, näistä erikseen muilla varmaan tietoa laittaa tai liittymäsopimuksista tutkien pikkuprintit; Telia ainakin sanoi että "14pvä ei ole ilmaista aikaa".

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mco
Tulipa yllättäen 3hlö liittymänvaihdot eteen ja tämmöisiä höpötteli Telia ja DNA:

Telia:

1754407204373.png

samalla :kahvi: Erikoisetu sinulle | Telia - Ois ihan kiva kun ei olisi tämmöinen tämä tarjousviidakko aina vaan, ettei olevinaan ole vaikka onkin :rofl:

1754407230529.jpeg

DNA, huomiona että tiedä sit vaikka tiskiltä yhä hieman parempaa, kuten esimerkkiä Teliasta yltä:

1754407451726.png

100e S-ryhmään = 18,6e/kk reaali kk-kustannus

Statistiikka

Viestiketjuista
283 273
Jäsenet
78 628
Uusin jäsen
karskikatti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom