Luottokortit

Voit aina poistaa kortin Curvesta ja kirjautua ulos Curve-sovelluksesta. Curven välimuistin ja tallennustietojen tyhjentämisen jälkeen voit käynnistää puhelimen uudelleen, asentaa Curve-sovelluksen uudestaan ja yrittää liittää kortin siihen uudelleen – tämä toimii ikään kuin kortin päivittämisenä.

Olen itse saanut saman ohjeen suoraan Curven asiakaspalvelusta vuosia sitten, kun kaikki ostokset hylättiin ("declined"). Kokemuksesta voin sanoa, että tämä menetelmä auttoi kortin käyttöönotossa.
Ainakin ensiapu ensihätään. Kokeilla voi josko auttaa.
Kokeilin. Nyt ei anna lisätä Morrown korttia ollenkaan Curveen. On varmaan Morrowlla nyt jotain estoja päällä.
 
Eipä nuo näytä nykyään toimivan minkään vertaa kun on kaiken maailman estoja ja tarkistuksia. Itse saanut edes debit-korttia lisättyä puhelimeen.
 
OP Platinum taitaa olla korteista ainoa jonka mukana tulee "oikea" suomalaisen vakuutusyhtiön matkavakuutus. Eli ei käytännössä juurikaan eroa perus Pohjolan Matkustajavakuutuksesta, paitsi toki jälkimmäistä pystyy räätälöimään. OP Goldin matkavakuutus oli vissiin heinäkuussa siirtymässä myös AXA:lta Pohjolalle, mutta ei tietoa sen ehdoista...
Pop Visa Goldissa lähitapiolan matkavakuutus.
 
Nyt näyttää minulla myös Curven GBIT tapahtumia ostoista jotka alunperin tehty Morrowilla jääneen hyvittämättä. Tein GBIT tapahtumia 10,11 ja 12.6. Jostain syystä kaikki 11.6. tehdyt näyttävät edelleen olevan hyvittymättä Morrowille eikä Morrowin saldokaan näytä oikein äpissä. Toiselta kortilta toki veloitukset ovat menneet normaalisti. Joko sattumaa tai ei näiden muiden Morrow / Curve haasteiden kanssa. Curven supporttiin laitoin kyselyn vetämään.
 
Alkanut tulla mainoksia tämmöisestä metallisesta "Curve" -luottokortista. Mikäs tämmöisen etu on perinteiseen oman pankin kautta tulevaan luottokorttiin?

Valuutanvaihtokursseista ulkomailla matkustaessa ymmärsin, että voi paljon kuluttava hyötyä, mutta onko näissä muuta käyttöön kannustavaa erityislaatuista funktiota? Mikä ajaa yhtäkkiä tahoja kilpailemaan pankkien luottokorttien kanssa?
 
Alkanut tulla mainoksia tämmöisestä metallisesta "Curve" -luottokortista. Mikäs tämmöisen etu on perinteiseen oman pankin kautta tulevaan luottokorttiin?

Valuutanvaihtokursseista ulkomailla matkustaessa ymmärsin, että voi paljon kuluttava hyötyä, mutta onko näissä muuta käyttöön kannustavaa erityislaatuista funktiota? Mikä ajaa yhtäkkiä tahoja kilpailemaan pankkien luottokorttien kanssa?

Curve ei ole luottokortti, vaan front-end debit-kortti jonka taakse voi liittää yhden tai useamman oman luotto- tai debit-kortin. Etuna lähinnä se, että voi saada pienempiä valuutanmuunnoskuluja, pystyy käyttämään joustavasti useampia kortteja vain yhden "ulospäin" näkyvän kortin kanssa tai saa esim. Google/Apple payn toimimaan sellaisen pankin kortilla josta ei natiivia tukea löydy. Tuon kanssa pystyy myös siirtelemään veloituksia kortilta toiselle jos sellaiselle on tarvetta.

Itse hankin tuon aikanaan puhtaasti sen takia että sai S-pankin visan Google Payhin, mutta nyt kun löytyy natiivi tuki niin Curve on jäänyt käyttämättä. Ainakin tuolloin muutama vuosi sitten myös aika usein tökki maksaminen curve+GPay yhdistelmällä niin ei sillailla kannustanut käyttämään sitä kovin aktiivisesti. Maksaminen bensa-automaateilla oli myös oletuksena estetty ja piti aspaa pyytää erikseen avaamaan se käyttöön.

Hyöty on siis täysin kiinni siitä onko siitä sulle hyötyä vai ei.

 
Pitääkö kortin internet-käyttö olla sallittu kun maksan puhelimella Google walletin/payn kautta kaupassa lähimaksulla? Mielestäni Nordean ohjeissa ei tätä sanota. Kokeilemalla tietenkin selviää.
Olettaisin, että lähimaksulla ei tarvitse olla sallittu, mutta jos verkossa maksaa Google Payllä niin pitää olla.
Joo kyllä lähimaksu puhelimella onnistuu kun internetkäyttö on blokattu.
 
Mikäs ero esim. OP Platinumin matkavakuutuksessa on "oikeaan" matkavakuutukseen? Äkkiseltään vaikuttaisi samalta mitä kaikki omat ostetutkin vakuutuksetkin ollet.

Sellanen iso ero vielä, että kortin vakuutus kattaa jälkikasvunkin, mitä taas Pohjolan oma erikseen ostettava matkavakuutus ei kata. Eli tuon suhteen parempi ja tällä hetkellä ilmainen...
 
Pop Visa Goldissa lähitapiolan matkavakuutus.
Tää Pop Visa Gold vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä. Eli siis ottamalla tuon luottokortin saa 7,5€/kk hinnalla täysin kattavan suomalaisen matkavakuutuksen ilman, että matkaakaan tarvitsee varata kyseisellä kortilla? Kattelin tossa, että omalle reissulle maksais jo ainakin satasen erikseen hommattu vakuutus.

Jos jollain kokemusta, jakaakahan. :)
 
Sellanen iso ero vielä, että kortin vakuutus kattaa jälkikasvunkin, mitä taas Pohjolan oma erikseen ostettava matkavakuutus ei kata. Eli tuon suhteen parempi ja tällä hetkellä ilmainen...

Tässä omaa pohdintaa eri kautta hankittujen matkavakuutusten eroista, sitten toki korvausmäärien, omavastuiden ym. erot päälle:

Normaali luottokortin vakuutus:
- voimassa vain jos matkan kuluja (yleensä 75%) on maksettu sillä luottokortilla
- voimassa vain ulkomaan matkoilla
- kattaa mukana matkustavan perheen
- kattaa matkatavarat

OP Platinum vakuutus:
- voimassa riippumatta onko matkan kulut maksettu sillä luottokortilla
- voimassa myös kotimaan matkoilla
- kattaa mukana matkustavan perheen
- kattaa matkatavarat

Vakuutusyhtiön perinteinen matkavakuutus:
- voimassa riippumatta miten matkan kulut maksettu
- voimassa myös kotimaan matkoilla
- yleensä saa perheen todella pienellä lisähinnalla pakettiin (voi toki ottaa vain itsellekin)
- kattaa matkatavarat, ja pystyy yleensä laajentamaan kotivakuutuksella
- ja sitten se isoin ero noihin yllämainittuihin on että jos perheen muut jäsenet matkustavat ilman että kortinhaltija mukana, niin vakuutus on myös voimassa silloin. Esim. lapsi matkustaa jonkun muun perheen kyydissä jonnekin.
 
Ei pidä yleistää liikaa, esim. Bank Norwegian luottokortin matkavakuutus on voimassa kotimaassa, joskin siinä on etäisyys kotoa rajana. Mutta niin on myös suoraan vakuutusyhtiöltä ostetuissa, ainakin mitä olen parista eri yhtiöstä ostanut.

Lisäksi jos lähtee optimoimaan viimeisen päälle, kannattaa katsoa kotivakuutuksen ehdot, jos ei mukana ole erityisen arvokasta, voi olla kannattavaa jättää matkatavarat vakuutusyhtiön vakuutuksesta pois. Tätä eivät vahingossakaan mainitse, jos ihmisen kanssa vielä tekee kauppoja.
 
Tää Pop Visa Gold vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä. Eli siis ottamalla tuon luottokortin saa 7,5€/kk hinnalla täysin kattavan suomalaisen matkavakuutuksen ilman, että matkaakaan tarvitsee varata kyseisellä kortilla? Kattelin tossa, että omalle reissulle maksais jo ainakin satasen erikseen hommattu vakuutus.

Jos jollain kokemusta, jakaakahan. :)

Kyllä. Vakuutusta ei ole tarvinut vielä tosin koeponnistaa (kop kop) mutta ehtoja selailessa ei ole mitään sudenkuoppia osunut silmiin.
 
Minä käytän nykyään Curvea pysäköintisovelluksissa jne.

Siten ei tarvitse päivittää luottokortin tietoja näihin sovelluksiin yksitellen, vaan ainoastaan Curveen. Tähän Curve sopii hyvin.
 
Onko curve+morrow yhdistelmä alkanut taas toimimaan vai vieläkö tökkii? Onko muuten curven sovelluksen poisto ja uudelleen asennus auttanut?
 
Onko curve+morrow yhdistelmä alkanut taas toimimaan vai vieläkö tökkii? Onko muuten curven sovelluksen poisto ja uudelleen asennus auttanut?
Mä en ole nyt kokeillut, koska en ole saanut liitettyä morrowta Curveen uudestaan. Poistin Morrown curvesta ja asensin curven sovelluksen uudestaan, sen jälkeen en ole saanut lisättyä sitä takaisin. Morrown aspaan laitettu viestiä, mutta ei ole vastattu.
 
Onko curve+morrow yhdistelmä alkanut taas toimimaan vai vieläkö tökkii? Onko muuten curven sovelluksen poisto ja uudelleen asennus auttanut?

Kyseinen Curve+Morrow kortti ei ole toiminut lähimaksulla, itse fyysinen kortti toimii ok ja Morrowin aspasta ei ole kuulunut mitään viikonlopun jälkeen. Mielestäni toinen perheessä oleva Curve+Morrow kombo toiminut ok, joten joku blokki tuossa on laitettu aiemmalle kortille missä oli niitä maksuongelmia, jota nyt odotellaan, että saavatko avattua.
 
Nyt tuli Morrown aspasta viestiä:

"Hei,

kiitos yhteydenotostasi!

Sinulla on aktivoituna kaksi erillistä Curven sovellusta. Poistamalla toisen käytöstä ongelman pitäisi poistua.

Mikäli jotakin muuta kysyttävää ilmenee, niin otathan yhteyttä uudelleen. Myöskin lisää tietoja saat osoitteesta morrowbank.fi

Ystävällisin terveisin,

Asiakaspalvelu

Morrow Bank"

Hieno vastaus. Tämähän ei vastannut mihinkään kysymykseen mitä kysyin. Asensin kyllä Curven uudestaan kun joku sitä täällä ehdotti, mutta tein sen vasta sen jälkeen kun kortti lakkasi toimimasta.
No laitoin screenshotin Curven supportin vastauksesta, katsotaan mitä tapahtuu.
 
Nyt tuli Morrown aspasta viestiä:

"Hei,

kiitos yhteydenotostasi!

Sinulla on aktivoituna kaksi erillistä Curven sovellusta. Poistamalla toisen käytöstä ongelman pitäisi poistua.

Mikäli jotakin muuta kysyttävää ilmenee, niin otathan yhteyttä uudelleen. Myöskin lisää tietoja saat osoitteesta morrowbank.fi

Ystävällisin terveisin,

Asiakaspalvelu

Morrow Bank"

Hieno vastaus. Tämähän ei vastannut mihinkään kysymykseen mitä kysyin. Asensin kyllä Curven uudestaan kun joku sitä täällä ehdotti, mutta tein sen vasta sen jälkeen kun kortti lakkasi toimimasta.
No laitoin screenshotin Curven supportin vastauksesta, katsotaan mitä tapahtuu.

Curve tiliä saa olla vain 1kpl jos 2 se on jo väärinkäyttö ja estetään kokonaan aika nopeasti koko Curvesta.



Jos oikein muistan, ohjeena oli poistaa Morrow-kortti Curve-sovelluksesta ja kirjautua sitten ulos.
Sen jälkeen tyhjennetään Curve-sovelluksen välimuisti ja tallennustila puhelimen asetuksista sovellukset kohdasta , poistetaan sovellus kokonaan ja käynnistetään sitten taas puhelin uudelleen.
Tämän jälkeen asennetaan Curve uudelleen ja kirjaudutaan normaalisti sisään omaan Curve tiliin , ja yritetään lisätä kortti takaisin uudelleen.

Curve-sovellukselle kannattaa antaa kameran ja tallennustilan käyttöoikeudet, jotta kortin lisääminen sujuu nopeasti ja ongelmitta.




Kannattaa myös kokeilla siirtää 50 euroa Morrow-tilille ja nostaa se Morrow-kortilla automaatista.
Tällöin kortti aktivoituu uudelleen, ja käytät sitä itse – tämä voi auttaa, jos kyseessä on jokin "pehmeä" esto tai tilapäinen blokkaus. Emme toki voi olla varmoja, mutta tällainen toimenpide voi joissain tapauksissa auttaa.

Olen kuullut, että tämänkaltaiset estot voivat joskus poistua, jos kortin käyttöä todistetaan fyysisesti. Ikään kuin kortin tila siirtyisi takaisin täysin aktiiviseksi ja käyttövalmiiksi.


Jos ongelma jatkuu, suosittelisin olemaan yhteydessä Curveen esimerkiksi heidän X-tilinsä (@imaginecurve) kautta tai liittymällä Curve-aiheisiin keskusteluihin Redditissä (esim. r/Curve). Näiden kautta monet ovat saaneet nopeammin vastauksia tai edes väliaikatietoa tilanteesta.



Morrow Bankin tukeen yhteydessä – erityisesti jos Morrow-kortin lisääminen ei onnistu edes puhtaan asennuksen jälkeen.
 
Nyt tuli Morrown aspasta viestiä:

"Hei,

kiitos yhteydenotostasi!

Sinulla on aktivoituna kaksi erillistä Curven sovellusta. Poistamalla toisen käytöstä ongelman pitäisi poistua.

Mikäli jotakin muuta kysyttävää ilmenee, niin otathan yhteyttä uudelleen. Myöskin lisää tietoja saat osoitteesta morrowbank.fi

Ystävällisin terveisin,

Asiakaspalvelu

Morrow Bank"

Hieno vastaus. Tämähän ei vastannut mihinkään kysymykseen mitä kysyin. Asensin kyllä Curven uudestaan kun joku sitä täällä ehdotti, mutta tein sen vasta sen jälkeen kun kortti lakkasi toimimasta.
No laitoin screenshotin Curven supportin vastauksesta, katsotaan mitä tapahtuu.
Morrow Bankin verkkosivulla on luettelo sovelluksista, joihin kortti on asennettu. Löytyy Oma luottokortti -sivulta otsikon Maksu alta. Minulla näkyy Curvea peräti kolme kappaletta: Curve, Curve Irish Multi ja Curve Europe UAB Multi. En tiedä, onko näillä vaikutusta kortin toimivuuteen Curven kanssa. Näitä sovellusaktivointeja voi Morrowin sivuilta myös poistaa.
 
Minulle taas Morrow vastasi "ollut ilmeisesti tilapäinen häiriö tuolloin" ja jos ilmenee kysyttävää, niin ota uudelleen yhteyttä.

Vastauksen perusteella epäilen ettei aspa edes tutkinut tapahtumia. Todennäköisesti ensimmäisen tason henkilöt ei siihen edes pysty, mutta viittasin myös Curven näkemykseen estosta, niin olisi voinut pistää eteenpäin. En ole kokeillut tällä viikolla, mutta aamulla selviää.
 
Curve tiliä saa olla vain 1kpl jos 2 se on jo väärinkäyttö ja estetään kokonaan aika nopeasti koko Curvesta.



Jos oikein muistan, ohjeena oli poistaa Morrow-kortti Curve-sovelluksesta ja kirjautua sitten ulos.
Sen jälkeen tyhjennetään Curve-sovelluksen välimuisti ja tallennustila puhelimen asetuksista sovellukset kohdasta , poistetaan sovellus kokonaan ja käynnistetään sitten taas puhelin uudelleen.
Tämän jälkeen asennetaan Curve uudelleen ja kirjaudutaan normaalisti sisään omaan Curve tiliin , ja yritetään lisätä kortti takaisin uudelleen.

Curve-sovellukselle kannattaa antaa kameran ja tallennustilan käyttöoikeudet, jotta kortin lisääminen sujuu nopeasti ja ongelmitta.




Kannattaa myös kokeilla siirtää 50 euroa Morrow-tilille ja nostaa se Morrow-kortilla automaatista.
Tällöin kortti aktivoituu uudelleen, ja käytät sitä itse – tämä voi auttaa, jos kyseessä on jokin "pehmeä" esto tai tilapäinen blokkaus. Emme toki voi olla varmoja, mutta tällainen toimenpide voi joissain tapauksissa auttaa.

Olen kuullut, että tämänkaltaiset estot voivat joskus poistua, jos kortin käyttöä todistetaan fyysisesti. Ikään kuin kortin tila siirtyisi takaisin täysin aktiiviseksi ja käyttövalmiiksi.


Jos ongelma jatkuu, suosittelisin olemaan yhteydessä Curveen esimerkiksi heidän X-tilinsä (@imaginecurve) kautta tai liittymällä Curve-aiheisiin keskusteluihin Redditissä (esim. r/Curve). Näiden kautta monet ovat saaneet nopeammin vastauksia tai edes väliaikatietoa tilanteesta.



Morrow Bankin tukeen yhteydessä – erityisesti jos Morrow-kortin lisääminen ei onnistu edes puhtaan asennuksen jälkeen.
Morrow Bankin verkkosivulla on luettelo sovelluksista, joihin kortti on asennettu. Löytyy Oma luottokortti -sivulta otsikon Maksu alta. Minulla näkyy Curvea peräti kolme kappaletta: Curve, Curve Irish Multi ja Curve Europe UAB Multi. En tiedä, onko näillä vaikutusta kortin toimivuuteen Curven kanssa. Näitä sovellusaktivointeja voi Morrowin sivuilta myös poistaa.
Kiitos tiedosta. Mullakin oli siellä kaksi, Curve ja Curve Irish Multi. Poistin Irishin. Ei ollut vaikutusta.
 
Veikkaan että kaikki nuo vastaukset ja ohjeet ovat ihan puuta heinää, siellä joku algoritmi nyt tekee omiaan eikä aspalla ole näistä mitään tietoa.

Täälläkin lakkasi toimimasta Morrow Curven kautta, ei toimi missään enää, tulee declined ihan S-Marketissakin ym. Kaikki muut kortit toimivat Curven kautta oikein. Mitään muutoksia en ole tehnyt Morrowin suhten.

Mutta laitanpa minäkin viestiä asiakaspalveluun.
 
Reissussa... Tanskassa. On kokeiltu revolut, trading212 ja bn visa kortit google payn kautta. Bn visa selkeästi heikoin eurokurssi kruunuun nähden. Curven kautta bn visallakin saa hyvän kurssin. Trading212 on hitusen (0,2%) parempi kuin revolut, siltä se näyttää.

Huomenna wise kortti vielä testiin revolutin, curven, tradin212:n, n26:n ja vaikka bn visan kanssa siten, että ostan samasta liikkeestä peräkkäin kuusi eri ostosta. Onko näkemystä mikä tulee olemaan järjestys toteutuvan eur/dkk kurssin osalta?
Ei ollut trading212 voittanutta DKK maksuissa. Tasaisen hyvä kurssi EURoa vastaan aina. Verrokkeina BN VISA, Curve, Revolut, Wise, N26
 
Joo samaan tyyliin olen käyttänyt Curven kautta Morrowia/Komplettia vuosikaudet. Nyt yhtäkkiä pitäisi poistella kortti, koko sovellus, vetää välimuistit kuikkaan ja sormet ristissä lisätä kortti uusiks jos se sattuisi auttamaan...Morrowin aspa on aina ollut sysipaska ja vastauksia samaan asiaan saa niin monta erilaista kuin siellä on aspan päässä arvaajia...

Vois käyttää Curven kautta Norskia ja katella saavatko asiaa korjattua...
 
Joo samaan tyyliin olen käyttänyt Curven kautta Morrowia/Komplettia vuosikaudet. Nyt yhtäkkiä pitäisi poistella kortti, koko sovellus, vetää välimuistit kuikkaan ja sormet ristissä lisätä kortti uusiks jos se sattuisi auttamaan...Morrowin aspa on aina ollut sysipaska ja vastauksia samaan asiaan saa niin monta erilaista kuin siellä on aspan päässä arvaajia...

Vois käyttää Curven kautta Norskia ja katella saavatko asiaa korjattua...
Kannattaa myös huomioida että jos kortin poistaa ja lisää Curveen niin voi unohtaa Go back in timen sitten menneiltä Morrow ostoksilta jos sellaisille tarvetta.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Morrow Bankin Android-app päivittyi, jonka myötä bonuspisteiden käyttö onnistuu suoraan sieltä. Tuo olikin mun papereissa viimeinen suurempi puute verrattuna vaikka Norskiin. No okei, vielä kun luottorajaa saisi nostettua.
 
Viimeksi muokattu:
Morrow Bankin Android-app päivittyi, jonka myötä bonuspisteiden käyttö onnistuu suoraan sieltä. Tuo olikin mun papereissa viimeinen suurempi puute verrattuna vaikka Norskiin. No okei, vielä kun luottorajaa saisi nostettua.
Mikä android versio? mulla 15 eikä ole päivitystä. Entä mikä on morrow app versio missä tuo ominaisuus on?
 
Veikkaan että kaikki nuo vastaukset ja ohjeet ovat ihan puuta heinää, siellä joku algoritmi nyt tekee omiaan eikä aspalla ole näistä mitään tietoa.

Täälläkin lakkasi toimimasta Morrow Curven kautta, ei toimi missään enää, tulee declined ihan S-Marketissakin ym. Kaikki muut kortit toimivat Curven kautta oikein. Mitään muutoksia en ole tehnyt Morrowin suhten.

Mutta laitanpa minäkin viestiä asiakaspalveluun.

Tosiaan, edelleenkään ei onnistu mitkään maksut Curve - Morrow yhdistelmällä, eikä myöskään Morrowin kortille pysty tekemään Go Back In Time siirtoja.

Morrow Asiakaspalvelu vastasi: "Siirrämme asianne IT osastolle tutkittavaksi".

Mainittakoon että Apple Pay - Morrow (ilman Curvea siis) combo näytti toimivan normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitys Curve + Morrow tilanteeseen.
Nyt sain Morrown liitettyä takaisin Curveen. Päivitin Morrown-sovelluksen ja poistin sieltä asetuksista yhden Curven valtuutuksen ja nyt sujahti kortti Curveen. Pitää vielä kokeilla ostamista myöhemmin..
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Päivitys Curve + Morrow tilanteeseen.
Nyt sain Morrown liitettyä takaisin Curveen. Päivitin Morrown-sovelluksen ja poistin sieltä asetuksista yhden Curven valtuutuksen ja nyt sujahti kortti Curveen. Pitää vielä kokeilla ostamista myöhemmin..

Minkä valtuutuksen poistit? Mulla on aktiivisena Curve Irish Multi ja Curve.

Päivitin myös Morrowin äpin mutta se ei auttanut.

Jäin miettimään että voiko tämä sotku liittyä jotenkin tuohon että Curvesta tuli Curve Pay 🤔

Gbittien takia en lähde ainakaan vielä poistamaan ja lisäämään korttia.
 
Minkä valtuutuksen poistit? Mulla on aktiivisena Curve Irish Multi ja Curve.

Päivitin myös Morrowin äpin mutta se ei auttanut.

Jäin miettimään että voiko tämä sotku liittyä jotenkin tuohon että Curvesta tuli Curve Pay 🤔

Gbittien takia en lähde ainakaan vielä poistamaan ja lisäämään korttia.
Pelkkä Curve oli. On ollut myös tuo Irish, mutta sen olin jo poistanut aikaisemmin.
Kyllä mä uskon että on Morrown päässä nämä ongelmat. Voisikohan olla että ovat päivittäneet sovelluksen ja jonkun todennusavaimen samalla?
 
Kyseinen Curve+Morrow kortti ei ole toiminut lähimaksulla, itse fyysinen kortti toimii ok ja Morrowin aspasta ei ole kuulunut mitään viikonlopun jälkeen. Mielestäni toinen perheessä oleva Curve+Morrow kombo toiminut ok, joten joku blokki tuossa on laitettu aiemmalle kortille missä oli niitä maksuongelmia, jota nyt odotellaan, että saavatko avattua.

Nyt vaikuttaisi oma korttikin lähteneen uudestaan toimimaan (Curve+Morrow). Mitään muutoksia en ole tehnyt ja aspasta ei vieläkään ole kuulunut vastausta. Mutta toivotaan, että toimii jatkossakin ilman ongelmia :thumbsup:
 
Ainakin meni Mobilepaylla läpi maksutapana Curve + Morrow.
Edit. Nyt meni myös kaupassa maksu läpi, eli nyt toimii normaalisti.
Mulla ei edelleenkään toimi, toki en ole kokeillut poistaa ja lisätä korttia (koska GBITit). Tein tiketin myös Curvelle pari pv sit niin vastasivat että maksu ei ole mennyt läpi koska "do not honour".
 
Morrow näköjään päivittänyt mobiilisovelluksen (ainakin Androidille). Uuteen versioon piti tunnistautua uudelleen vahvasti jonka jälkeen sai biometriset tunnistautumiset taas toimimaan. Ulkonäköä muutettu jonkin verran, mutta mikä parasta, nyt onnistuu bonusten käyttäminen suoraan sovelluksesta niin ei tarvitse mennä enää nettisivuille käyttämään niitä :thumbsup:
 
Morrow näköjään päivittänyt mobiilisovelluksen (ainakin Androidille). Uuteen versioon piti tunnistautua uudelleen vahvasti jonka jälkeen sai biometriset tunnistautumiset taas toimimaan. Ulkonäköä muutettu jonkin verran, mutta mikä parasta, nyt onnistuu bonusten käyttäminen suoraan sovelluksesta niin ei tarvitse mennä enää nettisivuille käyttämään niitä :thumbsup:
Vaikutti suoralta kopiolta nettisivuista. Todennäköisesti sama koodi on pitkälti käytössä.
 
Kysymys liittyen Revolutin käyttöön Curven kanssa.

Pitäisi mennä käymään Norjassa ja voisin tietysti maksaa suoraan Revolutilla mutta jos nyt haluaisin maksimoida cashbackin Curven free version kautta.

Voisinko lisätä Revolutin Curveen NOK pohjaisena korttina ja maksaa veloitukset sillä ja myöhemmin tehdä GBiT cashback kortille? (FX 250€/kk)
 
Mulla ei edelleenkään toimi, toki en ole kokeillut poistaa ja lisätä korttia (koska GBITit). Tein tiketin myös Curvelle pari pv sit niin vastasivat että maksu ei ole mennyt läpi koska "do not honour".

Syy on näköjään MBankissa jokin korttivalvontaan liittyen blokkaus tms. Varmasti päivittävät muuttavat algoa mutta kai viiveellä.




"Älä kunnioita" on yleinen tapahtuman hylkäyskoodi, joka liittyy usein luotto- ja pankkikorttimaksuihin, mikä tarkoittaa, että kortin myöntänyt pankki on kieltäytynyt valtuuttamasta tapahtumaa. Se on laaja, epätarkka viesti, joka ei kerro yksityiskohtaisesti kieltäytymisen erityistä syytä, joka voi sisältää syitä, kuten riittämättömät varat, epäilty petos tai vanhentunut kortti.

Tässä on tarkempi selitys:
  • Generic Decline:
    "Do Not Honor" is a catch-all term used by banks when they decline a transaction but don't want to specify the exact reason.

  • Lack of Specificity:
    It's an ambiguous message that doesn't pinpoint the problem, making it difficult for merchants to address the issue.
    • Insufficient funds

    • Suspicious activity or fraud

    • Expired card

    • Exceeding daily spending limits

    • Technical issues
 
Kysymys liittyen Revolutin käyttöön Curven kanssa.

Pitäisi mennä käymään Norjassa ja voisin tietysti maksaa suoraan Revolutilla mutta jos nyt haluaisin maksimoida cashbackin Curven free version kautta.

Voisinko lisätä Revolutin Curveen NOK pohjaisena korttina ja maksaa veloitukset sillä ja myöhemmin tehdä GBiT cashback kortille? (FX 250€/kk)
Revolutin voi liittää NOK-pohjaisena curveen, tein itse noin vuosi sitten. Mutta jos siis maksat sillä Curve+Revolut combolla, niin curve laittaa tapahtuman suoraan NOK revolutille. Jos myöhemmin käytät GBIT tähän tapahtumaan, niin se siirtyy NOK-määräisenä kohdekortille, jolloin revolutista ei ollut mitään hyötyä.

Jos taas maksu tulee curvelle NOK määräisenä, mutta maksuun käytetty kortti on euromääräinen. Tällöin curve tekee valuuttamuunnoksen NOK->EUR ja kohdekorttia veloitetaan euroissa. Jos tälle tapahtumalle nyt tehdään GBIT, niin siirto voi tapahtua joko NOK tai EUR määräisenä, riippuen siitä, mitä valuuttaa GBIT kohde käyttää.

Itse siis käytin tapahtumien maksamiseen Curve+norski comboa (EUR), mutta jälkikäteen siirtelin tapahtumia NOK määräisenä revolutille. Tällä pääsin eroon muutamasta valuuttakonversiosta ja vaihtokurssikin oli parantunut varsinaisen tapahtuman ja GBIT välisenä aikana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
280 494
Viestejä
4 821 662
Jäsenet
78 113
Uusin jäsen
Kami

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom