Luottokortit

Jep, tämä lienee luottokortin tarjoavan pankin palvelu nimeltä korttireklamaatio. Eli takautuvasti pyydän palauttamaan tuon muutaman kympin ja näinhän se toimii. Se ei vaan tapahdu niin nopeasti kuin VISAlla kerrotaan. Pankki odottaa yleensä casesta riippuen x viikkoa ja vaatii, että ostaja on aktiivinen osapuoli selvittääkseen aluksi asiaa myyjän kanssa. Olen tällaisen casen aiemmin joutunut reklamoimaan ja siinä tuolloin Osuuspankki vaati ennen reklamaation vastaanottoa evindenssiä siitä, että olen yrittänyt olla yhteydessä myyjään joka ei tuotetta ollut kuitenkaan lähettänyt. Nyt kun reklamoin S-pankkiin niin laitoin saatesanoiksi, että laajemmin jo todettu huijaukseksi ja toivoisin ripeää käsittelyä koska yhteydenotto ei vaikuta asiaan.
ei parin sähköpostin laittaminen kauaa kestä
 
okei eli nyt syksylla 2025 olet saanut uuden curvekortin (värikkäällä kuosilla) ja se toimii bonusten kanssa fyysisena korttina seka google walletin kautta S ryhman kassoilla? Lukeeko sulla fyysisessa kortissa (uudessa tai vanhassa) COMMERCIAL takapuolella? Jollei lue, se ei ole yrityskortti.

edit:
Onko työtilanteesi muuttunut jollain tavalla sinä aikana kun käytit sitä ensimmäistä korttia, mikä ei loppuaikana toiminut S bonusten kanssa? Curve korttihan tulee täysin työtilanteen mukaisesti joko business tai private.
Kyllä, uusi kortti on monivärinen. Ja kyllä, juuri tänään luin bonuskortin S-Mobiilista S-Marketissa ja sen jälkeen maksoin Google Walletiin liitetyllä Curvella joka veloitti Morrowia.

Tämä on kolmas fyysinen kortti Curvelta, olen asioinut Curven kanssa yksityishenkilönä, yhdessäkään kortissa ei ole lukenut mitään yrityskäyttöön viittaavaa. Toinen kortti vain lakkasi toimimasta puhelimen kautta ja myöhemmin uudemmat maksupäätteet eivät huolineet myöskään fyysistä korttia.

En ymmärrä miksi työnantajat ilmoittaisivat Curvelle kenenkään tietoja jos sattuu muutoksia.
 
Kyllä, uusi kortti on monivärinen. Ja kyllä, juuri tänään luin bonuskortin S-Mobiilista S-Marketissa ja sen jälkeen maksoin Google Walletiin liitetyllä Curvella joka veloitti Morrowia.

Tämä on kolmas fyysinen kortti Curvelta, olen asioinut Curven kanssa yksityishenkilönä, yhdessäkään kortissa ei ole lukenut mitään yrityskäyttöön viittaavaa. Toinen kortti vain lakkasi toimimasta puhelimen kautta ja myöhemmin uudemmat maksupäätteet eivät huolineet myöskään fyysistä korttia.

En ymmärrä miksi työnantajat ilmoittaisivat Curvelle kenenkään tietoja jos sattuu muutoksia.
Syy miksi sillä vanhemmalla kortilla aikanaan sai bonukset ja sittemmin ei enään saanut, johtuu siitä, että s ryhmän kassapäätteet eivät aikaan tunnistaneet curve commercial korttia yrityskortiksi. Sittemmin, kassapäätteet on päivitetty ja sen jälkeen curve commercial kortilla ei oo saannu bonuksia. Jokin ero aikajanalla tässä ilmeisesti fyysisen curven ja google wallet curven kesken. Itseasiassa kassapääte on menny kokonaan jumiin kun s bonuskortin höylää ensin ja yritti maksua wallet curvella.

Sittemmin ovat uudelleen päivittäneet S maksupäätteitä eikä pääte mene jumiin.

Olenkin varsin varma että sulla on aiemmin ollut kortti missä on lukenut takapuolella commercial (sitä ei huomaa helpolla ja sovelluksessa sitä ei lue missään) ja nyt on kortti (=private) missä ei lue.

En usko että on työnantajalta mennyt mitään tietoja curvelle, mutta curve on voinut kortin käytön pohjalta vaihtaa tilin yksityistiliksi. Siitä oli jossain kortin ehdoissakin maininta.

Ehdottomasti kannattaa kivijalkaliikkeissä käyttää curvea google walletin kautta (ei siis fyysistä curve korttia) jos on morrow underlying korttina.

Olen tosiaan tätä asiaa selvitellyt jonkin verran...
 
Viimeksi muokattu:
Amex on näköjään alottanut taas kampanjan uusille platinum korttilaisille ja ehdot näyttää pysyneen samana mitä nyt ollut tänä aikaisemminki tänä vuonna jo näissä kampanjoissa eli 150k amex pistettä saa kun liittyy linkillä. Kamppis näyttäis olevan 15.12. asti
 
Amex on näköjään alottanut taas kampanjan uusille platinum korttilaisille ja ehdot näyttää pysyneen samana mitä nyt ollut tänä aikaisemminki tänä vuonna jo näissä kampanjoissa eli 150k amex pistettä saa kun liittyy linkillä. Kamppis näyttäis olevan 15.12. asti

Sama tuli huomattua.
 
Olenkin varsin varma että sulla on aiemmin ollut kortti missä on lukenut takapuolella commercial (sitä ei huomaa helpolla ja sovelluksessa sitä ei lue missään) ja nyt on kortti (=private) missä ei lue.
Toisaalta voisi vain uskoa mitä kortin omistaja kertoo, varmempaa se tieto yleensä on :) Kerroin vain miten itselleni kävi kun kerran kysyit onko muille sattunut. Kääntyikö Curvella joku bitti toiseen asentoon vai mitä sattui jäi mysteeriksi.
1000100870.jpg
 
Toisaalta voisi vain uskoa mitä kortin omistaja kertoo, varmempaa se tieto yleensä on :) Kerroin vain miten itselleni kävi kun kerran kysyit onko muille sattunut. Kääntyikö Curvella joku bitti toiseen asentoon vai mitä sattui jäi mysteeriksi.
1000100870.jpg
No juuh, mutta jokin looginen selitys tuohon tietenkin on olemassa. Itse kuitenkin tiedän hyvin tarkkaan miten se itselläni on mennyt ja se on mennyt juurikin noin. Saako sen verran kysyä, että mistä tiedät vanhan jo käytöstä poistuneen kortin olleen yksityiskortti? Se commercial teksti ei siellä millään tavalla paista silmään nimittäin.
 
Saako sen verran kysyä, että mistä tiedät vanhan jo käytöstä poistuneen kortin olleen yksityiskortti? Se commercial teksti ei siellä millään tavalla paista silmään nimittäin.
Enhän minä 100 % varma voi olla, mutta olen liittynyt Curveen aivan tavallisena yksityishenkilönä, eikä minulta ole kysytty yrityksen tietoja tms., enkä ole koskaan pyytänyt vaihtoa yksityistiliksi tai Curve ole tiedottanut vaihtavansa tilin tyyppiä. Mutta kerro ihmeessä jos näet tuossa kuvassa sen tärkeän tekstin?
 
Taitaa olla edessä OP:n goldista irtautuminen, jos bonusruljanssin ja kampanjan päättyessä alkaa maksamaan 8e/kk. Olihan tuosta yhden loungekäynnin verran iloa voimassaoloaikana.

Nyt "positiivisen" luottorekisterin myötä vähän harkinnassa, että mistä korteista sitä luopuisi ja mitä jättäisi. Kai tässä riittäisi kaksi luottokorttia ja yksi debitti...

Platinumin jo katkaisin. Goldinkin voisi. Mutta pakko varmaan ottaa kuitenkin joku kortti Osuuspankilta, koska muut varakortit on luottokortteja eri yhtiöiltä ja niillähän ei voi maksaa Veikkauksen juttuja ollenkaan. Edit. Ja vaatiiko MobilePay myös sen Debitin nykyään.
 
Enhän minä 100 % varma voi olla, mutta olen liittynyt Curveen aivan tavallisena yksityishenkilönä, eikä minulta ole kysytty yrityksen tietoja tms., enkä ole koskaan pyytänyt vaihtoa yksityistiliksi tai Curve ole tiedottanut vaihtavansa tilin tyyppiä. Mutta kerro ihmeessä jos näet tuossa kuvassa sen tärkeän tekstin?
Ok, ei näy. Jokin muu syy sinulla siis. Itse sain nyt toimimaan kun laittoivat yksityiskortin. Itsekin jo alunperinkin liityin yksityishenkilönä, mutta kun satuin tuohon aikaan olemaan työttömänä niin koitin valita sopivimman vaihtoehdon tietämättä että vain employed status on se millä saa yksityiskortin. Viime viikolla laittoivat vielä kertaalleen commercial kortin sovitun private kortin sijaan koska eivat huomanneet vaihtaa sita työstatusta ennen kortin tilausta. Noh, sittenhan ne tilasi seuraavana paivana viela uudelleen uuden kortin ja talla kertaa meni putkeen koska se toimii. Kätevästi pääsee google walletin kanssa uusimman kortin toimivuutta kokeilemaan jo ennen kuin on fyysista korttia.

NFC Curve Pay:takin kokeilin google walletin sijaan ja naytti toimivan. Saa nahda viela saako sillakin 2% curve bonarit kivijalasta 5% S bonusten paalle .
 
Viimeksi muokattu:
Platinumin jo katkaisin. Goldinkin voisi. Mutta pakko varmaan ottaa kuitenkin joku kortti Osuuspankilta, koska muut varakortit on luottokortteja eri yhtiöiltä ja niillähän ei voi maksaa Veikkauksen juttuja ollenkaan. Edit. Ja vaatiiko MobilePay myös sen Debitin nykyään.
Vaatii kyllä yksityishenkilöille meneviin maksuihin, eikä taida OP:lla onnistua suorat maksut tililtä.
 
Amex on näköjään alottanut taas kampanjan uusille platinum korttilaisille ja ehdot näyttää pysyneen samana mitä nyt ollut tänä aikaisemminki tänä vuonna jo näissä kampanjoissa eli 150k amex pistettä saa kun liittyy linkillä. Kamppis näyttäis olevan 15.12. asti

Ompas näitä kamppiksia nyt tiheästi :D eihän siinä, hyvin on saanut itse korttia hyödynnettyä kun on ollut muutamia reissua. Tässä kuussa taas syömään dining by amexilla :geek:
 
Ompas näitä kamppiksia nyt tiheästi :D eihän siinä, hyvin on saanut itse korttia hyödynnettyä kun on ollut muutamia reissua. Tässä kuussa taas syömään dining by amexilla :geek:
Tänä vuonna varmaan joka toinen kk ollu näitä 😄 Jep sama homma täällä ja reissukin tulossa jonka sai aika hyvään hintaan amexin matkapalvelun kautta😆
 
Toivottavasti paras ketju tähän outoon kysymykseen: Onko kenelläkään mitään hajua, miksi luottokortit (2 kpl, Nordea) olisi lopettaneet antamasta notifikaatioita puhelimeen (Android/Sony Xperia V 10)? Vuosikausia mulla on sekä credit- että debit-puoli antanut kaikilla korteilla notifikaation, aina kun tekee maksun - eli jos käy vaikka Prismassa ja maksaa 15,45 euroa, niin puhelimeen on samantien kilahtanut notifikaatio että 15,45 euron maksu tehty. Koskenut kaikkia kauppoja ja kaikkia tapahtumia mielestäni poikkeuksetta. Nyt kuitenkin viimeiset pari viikkoa tai vähän enemmän tämä ominaisuus on täysin kadonnut ja pienen ihmisen ahdinko alkaa kasvaa, kun en mistään löydä mitään asetusta mikä olisi voinut muuttua. Olen tehnyt mm. seuraavat:

* Puhelimen restart
* Nordea Mobilen cache + storagen clearaus
* Tarkistanut ja cyclettänyt notifikaatio-asetukset Nordea Mobilessa ja Nordean verkkopankissa

Potentiaalisia ongelman aiheuttajia voisi olla OP Mobilen asentaminen (ja siellä en ollut antanut lupaa notifikaatioille, nyt olen ne erikseen laittanut päälle vaikkei ole siis OP:n korttiakaan). Ehkä myös kerran vahingossa vein puhelimen maksupäätteelle ja Google Pay yritti maksaa NFC:llä, siinä onnistumatta, ja mietin jos tämä olisi voinut vetää kaiken jumiin... Melkein kuitenkin väitän että ongelma alkoi jo ennen tuota. Huomioitavaa myös että esim. S-ryhmän notifikaatiot ("Tässä kuittisi, ole hyvä" -tyyppiset) tulevat ihan normaalisti eli yleiset asetukset pitäisi olla ihan kunnossa. Samanaikaisesti ennen tuli nämä korttinotifikaatiot, mutta eipä tule enää.

Mikäköhän tähän voisi vaikuttaa? Lähtökohtaisesti oletan että jotain Androidin syövereissä on muuttunut tai mennyt pieleen, mutta en löydä mitään mikä olisi väärin...
 
Onko suosituksia dining by amex ravintoloista Helsingissä? Lauantaille meinasin pöytää varata johonkin. Ajatuksena sokos hotel presidentissä majoittua, niin kävelymatkan päässä ois kiva.
 
Toivottavasti paras ketju tähän outoon kysymykseen: Onko kenelläkään mitään hajua, miksi luottokortit (2 kpl, Nordea) olisi lopettaneet antamasta notifikaatioita puhelimeen (Android/Sony Xperia V 10)? Vuosikausia mulla on sekä credit- että debit-puoli antanut kaikilla korteilla notifikaation, aina kun tekee maksun - eli jos käy vaikka Prismassa ja maksaa 15,45 euroa, niin puhelimeen on samantien kilahtanut notifikaatio että 15,45 euron maksu tehty. Koskenut kaikkia kauppoja ja kaikkia tapahtumia mielestäni poikkeuksetta. Nyt kuitenkin viimeiset pari viikkoa tai vähän enemmän tämä ominaisuus on täysin kadonnut ja pienen ihmisen ahdinko alkaa kasvaa, kun en mistään löydä mitään asetusta mikä olisi voinut muuttua. Olen tehnyt mm. seuraavat:

* Puhelimen restart
* Nordea Mobilen cache + storagen clearaus
* Tarkistanut ja cyclettänyt notifikaatio-asetukset Nordea Mobilessa ja Nordean verkkopankissa

Potentiaalisia ongelman aiheuttajia voisi olla OP Mobilen asentaminen (ja siellä en ollut antanut lupaa notifikaatioille, nyt olen ne erikseen laittanut päälle vaikkei ole siis OP:n korttiakaan). Ehkä myös kerran vahingossa vein puhelimen maksupäätteelle ja Google Pay yritti maksaa NFC:llä, siinä onnistumatta, ja mietin jos tämä olisi voinut vetää kaiken jumiin... Melkein kuitenkin väitän että ongelma alkoi jo ennen tuota. Huomioitavaa myös että esim. S-ryhmän notifikaatiot ("Tässä kuittisi, ole hyvä" -tyyppiset) tulevat ihan normaalisti eli yleiset asetukset pitäisi olla ihan kunnossa. Samanaikaisesti ennen tuli nämä korttinotifikaatiot, mutta eipä tule enää.

Mikäköhän tähän voisi vaikuttaa? Lähtökohtaisesti oletan että jotain Androidin syövereissä on muuttunut tai mennyt pieleen, mutta en löydä mitään mikä olisi väärin...
Ei Androidissa sovellus pääse muuttamaan toisen sovelluksen notifikaatioita, eli tuon OP Mobilen voi sulkea pois listalta.

Paina pitkään Nordean sovelluksen kuvaketta, sieltä info-nappia, ja tarkasta Nordean notifikaatio-oikeudet, ja myös notifikaatiokategoriat ko. sovellukselta.

Myös Nordean sovelluksen uudelleen asentamista voisi testata, mikäli siellä on joku mennyt solmuun.
 
Toivottavasti paras ketju tähän outoon kysymykseen: Onko kenelläkään mitään hajua, miksi luottokortit (2 kpl, Nordea) olisi lopettaneet antamasta notifikaatioita puhelimeen (Android/Sony Xperia V 10)? Vuosikausia mulla on sekä credit- että debit-puoli antanut kaikilla korteilla notifikaation, aina kun tekee maksun - eli jos käy vaikka Prismassa ja maksaa 15,45 euroa, niin puhelimeen on samantien kilahtanut notifikaatio että 15,45 euron maksu tehty. Koskenut kaikkia kauppoja ja kaikkia tapahtumia mielestäni poikkeuksetta.
Ikinä kuullutkaan tällaisesta. Kaikki luvat Nordean sovelluksien notifikaatioille annettu, eikä kyllä ikinä ole mitään maksutapahtumailmituksia tullet Nordean korteilla.
 
Ikinä kuullutkaan tällaisesta. Kaikki luvat Nordean sovelluksien notifikaatioille annettu, eikä kyllä ikinä ole mitään maksutapahtumailmituksia tullet Nordean korteilla.
Mobiilisovelluksessa Profiili -> Ilmoitukset ja siellä täppä kohtaan Ilmoita uudesta korttimaksusta niin sitten saat ilmoitukset.

Toivottavasti paras ketju tähän outoon kysymykseen: Onko kenelläkään mitään hajua, miksi luottokortit (2 kpl, Nordea) olisi lopettaneet antamasta notifikaatioita puhelimeen (Android/Sony Xperia V 10)? Vuosikausia mulla on sekä credit- että debit-puoli antanut kaikilla korteilla notifikaation, aina kun tekee maksun - eli jos käy vaikka Prismassa ja maksaa 15,45 euroa, niin puhelimeen on samantien kilahtanut notifikaatio että 15,45 euron maksu tehty. Koskenut kaikkia kauppoja ja kaikkia tapahtumia mielestäni poikkeuksetta. Nyt kuitenkin viimeiset pari viikkoa tai vähän enemmän tämä ominaisuus on täysin kadonnut ja pienen ihmisen ahdinko alkaa kasvaa, kun en mistään löydä mitään asetusta mikä olisi voinut muuttua. Olen tehnyt mm. seuraavat:

* Puhelimen restart
* Nordea Mobilen cache + storagen clearaus
* Tarkistanut ja cyclettänyt notifikaatio-asetukset Nordea Mobilessa ja Nordean verkkopankissa

Potentiaalisia ongelman aiheuttajia voisi olla OP Mobilen asentaminen (ja siellä en ollut antanut lupaa notifikaatioille, nyt olen ne erikseen laittanut päälle vaikkei ole siis OP:n korttiakaan). Ehkä myös kerran vahingossa vein puhelimen maksupäätteelle ja Google Pay yritti maksaa NFC:llä, siinä onnistumatta, ja mietin jos tämä olisi voinut vetää kaiken jumiin... Melkein kuitenkin väitän että ongelma alkoi jo ennen tuota. Huomioitavaa myös että esim. S-ryhmän notifikaatiot ("Tässä kuittisi, ole hyvä" -tyyppiset) tulevat ihan normaalisti eli yleiset asetukset pitäisi olla ihan kunnossa. Samanaikaisesti ennen tuli nämä korttinotifikaatiot, mutta eipä tule enää.

Mikäköhän tähän voisi vaikuttaa? Lähtökohtaisesti oletan että jotain Androidin syövereissä on muuttunut tai mennyt pieleen, mutta en löydä mitään mikä olisi väärin...

Tuleeko sulle siitä Nordean sovelluksesta mitään muitakaan ilmoituksia, eli onko ainoastaan nämä korttimaksujen ilmoitukset kuolleet vai kaikki ilmoitukset lakanneet toimimasta?

Tsekkaa vielä ne puhelimen pään ilmoitusasetukset että näkyy aktiivisena sovellusilmoitukset.
Noiden cachen ja storagen tyhjennyksien lisäksi kokeilisin vielä poistaa ja uudelleenasentaa koko sovelluksen, jos neilmoitukset sitten "rekisteröityis" uudelleen puhelimessa...
 
* Puhelimen restart
* Nordea Mobilen cache + storagen clearaus
* Tarkistanut ja cyclettänyt notifikaatio-asetukset Nordea Mobilessa ja Nordean verkkopankissa

Potentiaalisia ongelman aiheuttajia voisi olla OP Mobilen asentaminen (ja siellä en ollut antanut lupaa notifikaatioille, nyt olen ne erikseen laittanut päälle vaikkei ole siis OP:n korttiakaan). Ehkä myös kerran vahingossa vein puhelimen maksupäätteelle ja Google Pay yritti maksaa NFC:llä, siinä onnistumatta, ja mietin jos tämä olisi voinut vetää kaiken jumiin... Melkein kuitenkin väitän että ongelma alkoi jo ennen tuota. Huomioitavaa myös että esim. S-ryhmän notifikaatiot ("Tässä kuittisi, ole hyvä" -tyyppiset) tulevat ihan normaalisti eli yleiset asetukset pitäisi olla ihan kunnossa. Samanaikaisesti ennen tuli nämä korttinotifikaatiot, mutta eipä tule enää.

Mikäköhän tähän voisi vaikuttaa? Lähtökohtaisesti oletan että jotain Androidin syövereissä on muuttunut tai mennyt pieleen, mutta en löydä mitään mikä olisi väärin...
Mulla on yleensä aina tullut ilmoitus kortimaksuista, e-laskuista ja viesteistä, mutta huomasin ehkä viikko tai kaksi sitten, ettei niitä yhtäkkiä tullutkaan, koska muistan käynneeni itsekin kurkkaamassa, että onko Nordea Mobilesa edellen kaikki ilmoitusasetukset päällä ja ne olivat. En kiinnittänyt asiaan sen jälkeen sen kummemmin huomiota ja sitten jossain kohtaa ne on alkanut taas toimimaan. Voi hyvinkin olla, että tässä välissä on sovelluskin päivittynyt tai jotain, mutta itse en tehyt asialle mitään.
 
Kävin mobiilipankin asetuksissa katsomassa ilmoitusasetukset läpi ja kas kummaa, nyt tulee ilmoitukset taas.
Enpä tiedä oliko sattumaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 817
Viestejä
4 993 231
Jäsenet
80 154
Uusin jäsen
JyriKeskinen91

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom