Uutta näppistä tekisi taas mieli, täysikokoinen, RGB ja mahdollisesti selain pohjainen "softa". Käytän sanaa mahdollisesti koska minulla ei ole siitä tarkempaa käsitystä. Onko se jokin valmistajan sivulla oleva sivu, vai säädetäänkö selaimessa lokaaleja fileitä? Valtaosa valmistajien omista softista kuitenkin melko käyttökelvottomia kun Linux on käyttiksenä, siksi tuo selain pohjainen kiinnostaa. Lokaali fileet kuulostais parhaalta, koska valmistajahan voi eräänä rumana päivänä vaan lopettaa sen oman konfigurointi sivunsa. Toisaalta eipä tuolla taida oikein muuta virkaa olla kuin valoefektien säätö. Jaa no ehkä FW päivitys jos sille nyt ylipäätään on mitään tarvetta näppiksessä.
Tällä hetkellä löytyy Roccat Vulcan mx punaisilla, ihan ok näppis kun ajattelee että maksoi muistaakseni 20-30€. Toisena on Rosewill "perus" mekaaninen mx sinisillä. Viimeisimpänä Cherry MX-LP 2.1, en muista kytkintä (ellei se ole juuri tuo mx-lp) mutta niissä ei ole tuntopistettä ja ovat ehkä aavistuksen liian "nopeat" minulle, tulee useammin virhepainalluksia verrattuna muihin. Muuten tuo Cherry on kyllä mukavin näistä, kuulostaakin parhaimmalta, mutta kyllä mä palaan täysikokoiseen taas.
Kytkimiksi **ehkä** jokin mx ruskean tapainen.. Punainen ja sininen mx ovat molemmat ihan kivoja. Mx ruskeaa olen joskus kokeillut mutta jostain syystä se ei oikein säväyttänyt. Tuon nykyisen Cherryn kytkimet ovat kyllä kivat varsinkin ääniltään, mutta tosiaan ehkä aavistuksen liian nopeat minulle.
Muuta: Irrotettava usb-c kaapeli olis kiva. Roccatissä on tuo volumensäätö, ihan turha minulle kun en ole käyttänyt. Ehkä joillain makro-napeilla saattaisi joissain peleissä olla joskus jotain käyttöä, mutta on kyllä alkanut tuntumaan siltä että kaikki extra napit on turhia ellei niillä ole jokin selkeä tarkoitus kuten esim rgb värien vaihto tai kirkkauden säätö ym., vaikka esim Cherryssä nekin on hoidettu fn -napin taakse joka on ollut toimiva ratkaisu.
Mutta joo, kytkimethän tässä varmaan se suurin kysymys on, noi Cherryn omat on omista näppiksistä miellyttävimmät, ja ehkäpä niihinkin ajan mittaan tottuu niin ettei tule liikaa virhepainalluksia. Ei vaan ole lähellä paikkaa missä pääsisi kokeilemaan eri vaihtoehtoja niin joutuu sokkona näitä ostelemaan ja kokeilemaan.