Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikka vaakakuppi kallistuukin todella paljon tuolle Duckylle, kysytään silti vielä yksi kysymys. Ducky One 2 Mini, Vortexin Pok3r vaiko sittenkin Anne Pro 2 ?
Mitämitämitä? Itse maksoin Nordic ISO Pok3rista 130 euroa Jimmsiltä. Onko tilanne nykyään tosiaan noin heikko?Pok3r:sta hyvällä lykyllä saa +150 eurolla jonkun ISO-Saksa -layoutin johon sitten täytyy alkaa vaihtelemaan painikkeita.
Mitämitämitä? Itse maksoin Nordic ISO Pok3rista 130 euroa Jimmsiltä. Onko tilanne nykyään tosiaan noin heikko?
Tuo rgb on siitä hyvä että voi itse säätää haluamakseen. Tuntuu että jos mainostetaan rgb:tä niin pitää vilkkua koko universumin värit samaan aikaan, eihän se nyt näin mene![]()
Laitoin tuon Sharkoon Purewriterin tilaukseen. Voikin sitten odotella noita Tesoro Gram XS tyylisiä näppäimistöjä seuraavaksi![]()
Maxgamingilta Pok3reita löytyy. Tulevat varastoon tämän kuun lopussa. Hintahaarukka siellä 130-170e, riippuen haluaako RGB ledejä jne.
Vastasin enemmänkin itselleni tuosta Pok3rista.Toden totta. Maxgamingilta saisi Pok3r:n Silent Red -kytkimillä alle kuussa siinä missä Proshopin Ducky One 2 Miniä joutuu odottamaan pari kuukautta. Tässä nyt vain on se, että Pok3rin hinta taitaa nousta toimituksineen 180 euroon eli 50 euroa hintaa enemmän kuin Duckylla. Menee vähän turhan tyyriiksi, kun jo tuo Duckykin on melkein tuplasti kalliimpi kuin aiemmat näppikset. Tykkään myös ehkä vähän enemmän Duckyn Fn-painikkeiden sijoittelusta. Pok3rissa olisi toki laadukkaampi rakenne, mut Duckyssa tuntuu kyllä olevan paljon hienoja ominaisuuksia, joiden paljoutta arvosteluissa on kehuttu.
Lisäyksenä vielä tähän, että tässä One 2 Minissä pystyy muuttamaan fn-painikkeen sijaintia mihin tahansa neljään kohtaan spacebarin oikealla puolella. Tämä hoituu dip-switchien avulla. Onko Pok3rissa sama homma?Toden totta. Maxgamingilta saisi Pok3r:n Silent Red -kytkimillä alle kuussa siinä missä Proshopin Ducky One 2 Miniä joutuu odottamaan pari kuukautta. Tässä nyt vain on se, että Pok3rin hinta taitaa nousta toimituksineen 180 euroon eli 50 euroa hintaa enemmän kuin Duckylla. Menee vähän turhan tyyriiksi, kun jo tuo Duckykin on melkein tuplasti kalliimpi kuin aiemmat näppikset. Tykkään myös ehkä vähän enemmän Duckyn Fn-painikkeiden sijoittelusta. Pok3rissa olisi toki laadukkaampi rakenne, mut Duckyssa tuntuu kyllä olevan paljon hienoja ominaisuuksia, joiden paljoutta arvosteluissa on kehuttu.
Mistä olet saanut jo käsiisi ko. Näppäimistön ?Lisäyksenä vielä tähän, että tässä One 2 Minissä pystyy muuttamaan fn-painikkeen sijaintia mihin tahansa neljään kohtaan spacebarin oikealla puolella. Tämä hoituu dip-switchien avulla. Onko Pok3rissa sama homma?
Lisäyksenä vielä tähän, että tässä One 2 Minissä pystyy muuttamaan fn-painikkeen sijaintia mihin tahansa neljään kohtaan spacebarin oikealla puolella. Tämä hoituu dip-switchien avulla. Onko Pok3rissa sama homma?
Sain vähän ennen joulua MaxGamingilta. Silloin tuli pieni erä.Mistä olet saanut jo käsiisi ko. Näppäimistön ?
Sama homma, Duckyssä itselläni myös CapsLockin tilalla fn, ja CapsLock tulee sitten yhdistelmästä Shift+CapsLock.Pok3rissa pystyy samalla tavalla dip-kytkimien avulla vaihtamaan fn-näppäimen sijaintia. Itse pidin sitä CapsLockin tilalla. Spacebarin oikealla puolella ilmeisesti kaksi muuta vaihtoehtoa, jos nyt oikein muistan.
Tilasin itse tuolla US layoutilla tuon kärkkäisen hyperx alloy fps näppäimistön. Mietin sitä että kun koodailen harrastukseeni/ jos sattuis koulupaikka nappaamaan niin millä voin kirjottaa suurempi/pienempi kuin merkkejä, vai voinko? Tuo Z näppäimen vieressä oleva näköjään puuttuu kokonaan. Vai pitääkö pistää myyntiin ilman edes avaamatta![]()
Eli US layoutil näyttäs löytyvän sitten tosta pisteen kohalta? Pitää ehkö yrittää totutella. Kiitokset.Itse koodauksessa käytän Win + Space vaihtaen tarpeen mukaan US/Nordic leiskan väliltä.
Eikös win+ space vaihda koko kielen? Pelkän näppäimistöasettelun saa saman kielen sisällä vaihtumaan alt + sift yhtistelmällä. Tätä käytän itse.Itse koodauksessa käytän Win + Space vaihtaen tarpeen mukaan US/Nordic leiskan väliltä.
Windows keyboard layout creatorilla pystyy tekemään oman layoutin, jos on valmis käyttämään muutaman minuutin siihen. Teet vaikka tismalleen saman ISO-Nordic layoutin, mutta lisäät siihen < > | -merkit vaikka altgr + ( , . - ) yhdistelmiin. Vaihat sen sitten Windowsin default layoutiksi niin eipähän tarvitse hyppiä noiden välillä.
Eikös win+ space vaihda koko kielen? Pelkän näppäimistöasettelun saa saman kielen sisällä vaihtumaan alt + sift yhtistelmällä. Tätä käytän itse.
Mitä hyötyä tosta type c liittimestä kun kaikki sitä hehkuttaa? Omasta mielestä alu case on kyllä sen hinta eron arvonenHetken aikaa mietin jo pitäisikö vaihtaa Ducky One 2 Minin tilaus Pok3r RBG:hen. Satuin päätymään kuitenkin tähän arvosteluun ja kun tyyppi oli vielä toisessa videossa vertaillut Pok3r RGB:tä tähän ja Anneen kokien Duckyn parhaaksi vaihtoehdoksi, niin homma oli selvä: en todellakaan maksa 50 euroa enemmän Pok3rista vaan odottelen kiltisti, että Proshopin Ducky-tilaus tippuu postiluukusta alas.
Kyllähän näistä se wow-efekti puuttuu ainakin Cherry MX:stä, kun toistasataa euroa maksavassa näppäimistössä näppäimet lonksuu ja heiluu joka suuntaan aivan kuten siinä 2 euron Labtecin rubberdomessa. Itse tykkään pelaamisessa eniten Lenovon peliläppärin chiclet/scissor tms. näppäimistä jotka on jämäkät ja nopeat + ei narise kuten halvat rubberdomet. Harmi vaan ettei saa TKL:nä tuollaisia.Itsellä ei vaan lähtenyt HyperX alloy Fps Pro mech Mx Blue US layoutilla oleva näppäimistö. Tuo pieni enter ja sitten <>| merkkien käyttö ilman pientä säätämistä meni tunteisiin päivän aikana. On tuolla myyntipuolella jos kiinnostelee. Tällä hetkellä itsellä sidewinder x4 näppäimistö ja olihan tuo mekaaninen näppäimistö ihan jees, mutta ei tullut mitään vau effektiä vrt 60hz -> 144hz. Ehkä kun tää menee rikki niin vaihtuu varmasti mekaaniseen silti.
Kyllähän näistä se wow-efekti puuttuu ainakin Cherry MX:stä, kun toistasataa euroa maksavassa näppäimistössä näppäimet lonksuu ja heiluu joka suuntaan aivan kuten siinä 2 euron Labtecin rubberdomessa. Itse tykkään pelaamisessa eniten Lenovon peliläppärin chiclet/scissor tms. näppäimistä jotka on jämäkät ja nopeat + ei narise kuten halvat rubberdomet. Harmi vaan ettei saa TKL:nä tuollaisia.
Ei liene nordic-layoutilla saatavissa noita?Mulla on ollut q-pad mk85 Cherry MX red O renkailla, Logitech G410 Romer-G kytkimillä ja nyt on Sharkoon matalilla kailh red kytkimillä. Ekaa kertaa sellainen näppäimistö jota ei tee mieli heti vaihtaa ja ääni ei ole paha. Ylivoimaisesti hiljaisin testaamani ja paljon hiljaisempi kuin tuo Logitech joten jos joku hiljaista näppäimistöä etsii niin suosittelen katsomaan. Muutenkin kaikin puolin laadukkaan oloinen. Ainoa mitä toivoisin olisi ledien sammutus yhdestä napista eikä niin, että joutuu pitämään pohjassa/painamaan 10 kertaa himmeämmälle valoja.
Ei liene nordic-layoutilla saatavissa noita?
Filco julkaisi myös MX low profile Stingray-malliston TKL-optioineen:
MechanicalKeyboards.com - The ultimate Mechanical Keyboard catalog.
Tämän siis tilasin (kuvassa näkyy nuo erot): https://www.amazon.de/gp/product/B07BRXB1TT/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00__o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Ä ja Ö kuitenkin löytyy. Z ja Y hatut voi vaihtaa keskenään ja Windowsissa laittaa suomen niin käytännössä tulee Nordic-näppäimistö?Tilasin saksan amazonista. Kaikki merkit ei ole samanlailla kuin suomen näppäimistöissä, mutta itse en ole aikoihin näppäimistöä sen tarkemmin katsonut. Z ja Y on eripäin, mutta toimii kuitenkin suoraan windowsissa oikein. Samoin Å on U jonka päällä on 2 pistettä. Muita eroja en ole huomannut. En ostaisi noita pienellä entterillä olevia malleja.
Tämän siis tilasin (kuvassa näkyy nuo erot): https://www.amazon.de/gp/product/B07BRXB1TT/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00__o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Olet varmaan kokeillut eri pöydillä? Että nykyinen on varmasti suora?Onko kukaan vielä ehtinyt tilaamaan Cooler Master SK630 low profile näppistä? Itse tilasin Maxgamingista, mutta näppäimistön runko vinossa. Ei pysy tasaisesti pöydällä, vaan oikealta puolelta jalusta irti pöydästä.
En tiennyt, että tästä on Saksa-versiokin myynnissä. Samalla tavalla ISO-layoutti kysessä ja merkkienkin puolesta hyvin lähellä ISO-Nordic-layouttia
![]()
Edit: Miten hyvin muuten tuossa Sharkoonissa on toteutettu isompien näppäinten vakaus? Esim. jos oikeanpuoleista shiftiä painat vasemmasta reunasta, laskeutuuko näppäin tasaisesti alas vai tuleeko alas toinen reuna vinosti edellä? Ja aiheuttaako samalla kauheaa räminää?
Ä ja Ö kuitenkin löytyy. Z ja Y hatut voi vaihtaa keskenään ja Windowsissa laittaa suomen niin käytännössä tulee Nordic-näppäimistö?
Eli siis ihan normaalisti toimii kun heittää vaan Z ja Y hatut ristiin, miksi on hatut ristissä? QWERTZ asettelu![]()
Filco julkaisi myös MX low profile Stingray-malliston TKL-optioineen:
MechanicalKeyboards.com - The ultimate Mechanical Keyboard catalog.
Olet varmaan kokeillut eri pöydillä? Että nykyinen on varmasti suora?
nimim. oma ikean pöytä kuopalla
Ei kyllä ihan suoraan. Tai itse en ainakaan kykenisi käyttämään. r1 ja r3 napit eri malliset jotenka jos eri kulma häiristee, niin ei toimi vaihto.Eli siis ihan normaalisti toimii kun heittää vaan Z ja Y hatut ristiin, miksi on hatut ristissä? QWERTZ asettelu![]()
Kellään tietoa leopold fc 660m layoutista? Jossain lukee että oisi stabit spacebarissa eri kohdalla ja muualla lukee että on atandardi. oikea shiftikin taitaa olla 2.25 kokoa
Tuo kiinnostaa kovasti mutta tuo spacebar hämmentää
Ei kyllä ihan suoraan. Tai itse en ainakaan kykenisi käyttämään. r1 ja r3 napit eri malliset jotenka jos eri kulma häiristee, niin ei toimi vaihto.
juuri vastasi candykeysiltä että on kuulema standardi leiska kokonaan. samaa väitti maxgamingillä kai se on pakko uskoaYmmärtääkseni nykyisissä Leopoldeissa on jo vuosia ollut täysin standardi 6.25u spacebar. Nuo sun netistä lukemat jutut ovat luultavasti joltain vuodelta 2015 tai vanhempia. Omassa fc980m on kanssa ihan normi 6.25u spacebar ja stabien paikat siinä siis ihan normaaleissa paikoissaan.
Joo ja tuo 2.25u oikea shifti tulee hankaloittamaan hiukan näppäinhattujen etsintää. Joo, sinällään se on ihan standardia kokoa, koska tavallinen vasen shifti on juurikin 2.25u leveä, mutta läheskään kaikki näppäinhattusetit eivät tule sisältämään kahta sellaista. Toki jos kyseessä ISO-layout malli niin voi käyttää sen ainukaisen 2.25u shiftin oikealla puolella, kun kerta vasen on vain 1.25u pitkä.
Edit. Ja Leopoldille vahva![]()
juuri vastasi candykeysiltä että on kuulema standardi leiska kokonaan. samaa väitti maxgamingillä kai se on pakko uskoaHuomenna ajattelin pistää tilausta sisään mutta tulee valinnan vaikeus
![]()
Varmilo käyttää SS2 profiilia, joka on erittäin lähelle cherry profiilia.Osaako joku sanoa millä profiililla mahtavat olla tuossa linkin näppiksessä näppäinhatut?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.