Microsoft Game Pass (XBOX, PC, Ultimate)

Kuinkahan kauan menee että Mikkisofta ottaa enshittification roadmapissaan seuraavan askeleen eteenpäin.
Aika hyvin ovat tähän asti tuota aatetta seuranneet muuttamalla subi-tierejä ja niiden hinnoitteluja. Jos lisää tuottoa pitää saada niin eiköhän meno tule jatkumaan.
 
Mikä avuksi kun ostin koodin Loadedista (ent. cdkeys), kaivoin koodin heidän sivuiltaan, menin Microsoftin sivuille ja "lunasta koodi". Syötin koodin siihen ja kaikki meni ok.
Nyt tytär sanoi että ei vieläkään toimi minecraftin moninpeli. Koodi siis syötetty 8.11. eli johonkin bittiavaruuteen hävisi.
Koitin syöttää koodin uudelleen, sanoo että käytetty.
Katsoin tilaushistorian MS:n sivuilta, ei näy mitään ostoksia tai tilauksia vuoden ajalta.

Microsoftin sivuilta yritin etsiä apua ja kontaktia. En löytänyt. Tai siis löysin jonkun "Get support" napin ja kun sitä painaa sai alasvetovalikosta valita ongelman ja kertoa kuvauksen. Tämän jälkeen vaan robotti sanoo että eivät voi tukea minua, mutta chattituki on auki 24/7. Kun avaan chattituen sanoo se että palvelu ei ole käytetävissä.
Eli onko jollain jotain vinkkiä mitä kautta ottaa yhteyttä MS:ään? Koodi siis toimi yms. mutta ei kirjautunut tilille.
 
Mikä avuksi kun ostin koodin Loadedista (ent. cdkeys), kaivoin koodin heidän sivuiltaan, menin Microsoftin sivuille ja "lunasta koodi". Syötin koodin siihen ja kaikki meni ok.
Nyt tytär sanoi että ei vieläkään toimi minecraftin moninpeli. Koodi siis syötetty 8.11. eli johonkin bittiavaruuteen hävisi.
Koitin syöttää koodin uudelleen, sanoo että käytetty.
Katsoin tilaushistorian MS:n sivuilta, ei näy mitään ostoksia tai tilauksia vuoden ajalta.

Microsoftin sivuilta yritin etsiä apua ja kontaktia. En löytänyt. Tai siis löysin jonkun "Get support" napin ja kun sitä painaa sai alasvetovalikosta valita ongelman ja kertoa kuvauksen. Tämän jälkeen vaan robotti sanoo että eivät voi tukea minua, mutta chattituki on auki 24/7. Kun avaan chattituen sanoo se että palvelu ei ole käytetävissä.
Eli onko jollain jotain vinkkiä mitä kautta ottaa yhteyttä MS:ään? Koodi siis toimi yms. mutta ei kirjautunut tilille.
Toimiiko mikään muu peli?
Näkyykö että tilaus on aktiivinen? Jos näkyy, niin mihin asti?
Jos ei ole aktiivinen, niin ota sitten loadediin yhteyttä että dude mun koodi toimi, anna uusi.
 
Ekana tulee tuommoisesta mieleen, että aktivointi tapahtui eri tilille kuin millä Minecraftia pelataan.

Toisena tulee mieleen, että Microsoftin palvelut ovat täysin sekaisin ja tämä olis vain yksi ongelma lisää muiden joukossa.
 
En ehkä syyttelisi Microsoftia kun ostellaan koodeja hämäräkaupoista. En ole kuullut kenelläkään olevan ongelmia valtuutetuilta jälleenmyyjiltä ostetuilla EU-koodeilla.
 
Mulla on yhdet tunnukset ja tyttärellä omansa. Perhetili.
Mun tunnuksien alla ei näy että olisi aktiivista tilausta, eikä tilaushistoriassa näy mitään.

Enpä tiennyt että loaded on hämäräkauppa. Eikös he myy ihan virallisia koodeja vs moni muu jotka myy "kalasteltuja koodeja"? En tietenkään ostaisi jos tietäisin että homma on hämärää.
 
Mulla on yhdet tunnukset ja tyttärellä omansa. Perhetili.
Mun tunnuksien alla ei näy että olisi aktiivista tilausta, eikä tilaushistoriassa näy mitään.

Enpä tiennyt että loaded on hämäräkauppa. Eikös he myy ihan virallisia koodeja vs moni muu jotka myy "kalasteltuja koodeja"? En tietenkään ostaisi jos tietäisin että homma on hämärää.
Vähän sellainen harmaalla alueella menevä kauppa, koodit tulee siitä maasta missä ne halvimmalla saa ja myydään eteenpäin maihin joissa ne on eri hintaisia. Hyvin on kyllä koodit toimineet mitä olen pari kertaa ostanut. Jos koodit kerran meni Microsoftin redeem -sivustolla sisään niin kysyisin ensin MS tuesta/chatista, että mihin ne katosi kun latasin X kpl Y-months koodeja ja ne meni järjestelmään hyväksytysti muttei näy. Asian tutkimista voi auttaa mikäli koodit on vielä tallessa.
 
Enpä tiennyt että loaded on hämäräkauppa. Eikös he myy ihan virallisia koodeja vs moni muu jotka myy "kalasteltuja koodeja"? En tietenkään ostaisi jos tietäisin että homma on hämärää.
Siinä mielessä ei ole "hämäräkauppa", että on sieltä tunnetuimmasta päästä, mutta myyvät harmaan talouden koodeja halvalla siinä missä muutkin. Ei ole virallinen jälleenmyyjä.
 
Mulla on yhdet tunnukset ja tyttärellä omansa. Perhetili.
Mun tunnuksien alla ei näy että olisi aktiivista tilausta, eikä tilaushistoriassa näy mitään.

Enpä tiennyt että loaded on hämäräkauppa. Eikös he myy ihan virallisia koodeja vs moni muu jotka myy "kalasteltuja koodeja"? En tietenkään ostaisi jos tietäisin että homma on hämärää.
Ja ei ole työ tms Microsoft-tiliä, johon olisi sujahtanut?

Mitäköhän sitten on niitä ”valtuutettuja” kauppoja? Itse ostin Amazon.de noita koodeja ja laittoivat kolmannesta ostosta Amazon-tilin lukkoon, vaikka itse eivät pyytäneet korttimaksulle varmistusta vaan piti erikseen hylsyn jälkeen käydä tekemässä se.
 
Itse nappasin äskettäin 30€ / 3kk PC-passikoodin ihan Gigantin hyllyltä. 33% halvempi kuin suoraan Mikkikseltä ja varmasti luotettava. Olisi pitänyt älytä tehdä tämä jo ensimmäisellä kerralla, olisin kuusi euroa rikkaampi.
Gigantissa oli vielä tän vuoden alussa ultimate 39,99e/3kk, mutta pompsauttivat sen suoraan 56 euroon vissiin. No on se vasta edellisen hinnan tasolla nytkin.
 
Mikä avuksi kun ostin koodin Loadedista (ent. cdkeys), kaivoin koodin heidän sivuiltaan, menin Microsoftin sivuille ja "lunasta koodi". Syötin koodin siihen ja kaikki meni ok.
Nyt tytär sanoi että ei vieläkään toimi minecraftin moninpeli. Koodi siis syötetty 8.11. eli johonkin bittiavaruuteen hävisi.
Koitin syöttää koodin uudelleen, sanoo että käytetty.
Katsoin tilaushistorian MS:n sivuilta, ei näy mitään ostoksia tai tilauksia vuoden ajalta.

Microsoftin sivuilta yritin etsiä apua ja kontaktia. En löytänyt. Tai siis löysin jonkun "Get support" napin ja kun sitä painaa sai alasvetovalikosta valita ongelman ja kertoa kuvauksen. Tämän jälkeen vaan robotti sanoo että eivät voi tukea minua, mutta chattituki on auki 24/7. Kun avaan chattituen sanoo se että palvelu ei ole käytetävissä.
Eli onko jollain jotain vinkkiä mitä kautta ottaa yhteyttä MS:ään? Koodi siis toimi yms. mutta ei kirjautunut tilille.
Loaded nyt vaan vinoilee että oletko käynnistänyt xboxin uudelleen yms.

Noh, koitin nyt käydä eri microsoftin sivuilla omassa profiilissa.
Xboxin sivuilla mulla ei ole mitään tilausta voimassa
Family sivuilla ei ole mitään tilauksia voimassa
Mutta microsoftin store(?) kautta profiilin kautta näen että minulla on tilaus voimassa ja se on tämä minkä ostin.
Kun menen tuolta profiilista missä se näkyy "family" -puolelle niin kaikki minun perheen tiedot yms tulee näkyviin mutta siellä ei ole tilausta. Samoin jos tuota kautta mene xboxin puolelle niin tilausta ei ole.

Eli jotenkin on nyt solmussa microsoftin järjestelmät. Surkeeta vaan kun en löydä mitään keinoa saada heihin yhteyttä. Chattibottikin vain sanoo että tässä asiassa tuemme 24/7 ja lopettaa siihen että tukea ei ole nyt saatavilla.

Tuolta sivuilta missä tilaus näkyy kun painaa "Contact us" niin:

1764156305076.png
 
Viimeksi muokattu:
Loaded nyt vaan vinoilee että oletko käynnistänyt xboxin uudelleen yms.

Noh, koitin nyt käydä eri microsoftin sivuilla omassa profiilissa.
Xboxin sivuilla mulla ei ole mitään tilausta voimassa
Family sivuilla ei ole mitään tilauksia voimassa
Mutta microsoftin store(?) kautta profiilin kautta näen että minulla on tilaus voimassa ja se on tämä minkä ostin.
Kun menen tuolta profiilista missä se näkyy "family" -puolelle niin kaikki minun perheen tiedot yms tulee näkyviin mutta siellä ei ole tilausta. Samoin jos tuota kautta mene xboxin puolelle niin tilausta ei ole.

Eli jotenkin on nyt solmussa microsoftin järjestelmät. Surkeeta vaan kun en löydä mitään keinoa saada heihin yhteyttä. Chattibottikin vain sanoo että tässä asiassa tuemme 24/7 ja lopettaa siihen että tukea ei ole nyt saatavilla.

Tuolta sivuilta missä tilaus näkyy kun painaa "Contact us" niin:

1764156305076.png
Tätä kautta koittanut?
 
Lähes tunti meni chatissa. Luulin robotiksi kun vastaaminen kesti 3-5min ihan kevyeen kysymykseen tai vastaukseen. Olikin jokin halpamaalainen joka ajoi kaiken kääntäjän kautta.
Homma nopeutui kun ensin pyysin ihmistä ja kun uskoin että noin sekavaa suomea voi ihmiseltä tulla niin pyysin kieleksi englannin.
En nyt tiedä mitä tekivät, mutta nyt näkyy tilaus.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 062
Viestejä
5 009 545
Jäsenet
80 417
Uusin jäsen
Ykkösheppa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom