Tuo kaasupoljin pohjaan tuo erilaisia mielikuvia, sen että kiihdytetään reippaasti järkevään ohitusnopeuteen, että sitten heihin jotka tuikkaa vajaalla pätkällä rajulla ylinopeudella ohi. jossa paikataan vaarallista virhettä toisella vaarallisella virheellä.
Lappi toki etelän kateelliselle maaineessa hyvistä teistä, mutta tulee kyllä mieleen nekin pätkät missä pohja alkaneet antaa periksi , kapeat pientareet ja ratin takana tulee mieleen vähän siirtyä vasemmalle, samalla kun joku ohittaa...
Tässä kai se että pysyy siellä takana näkyvänä kuljettajalle, eli riittävä turvaväli.
Pitkien välimatkojen alueella se ohittaminen voi houkuttaa, 80 vs 100 tekee jo jonkin verran jollain > 100km vedoilla, mutta jos väli on sellainen missä rekkaa peräedellä 5 minuutin välein , eikä oikein ohistuspaikkoja, niin happanee se ohituksen hyöty.
Toki lapissa ne tikkarit on vain viitteellisiä.