Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Seurasin yksi päivä toimiston ikkunasta kun jonkun auto levisi liikennevaloihin siihen "piikkipaikalle". Hätävilkut tietysti heti päälle mutta oli erikoista seurata miten toistuvasti uuden ryhmän saapuessa valohin autot ajoivat suoraan ton hätävilkut päällä olevan auton taakse soittamaan torvea ja odottamaan. Ton sammuneen auton kuski joutu toistuvasti jo hieman vittuuntuneen oloisena menemään huitomaan noita toiselle kaistalle ja kiertämään.
Tossa risteyksessä on siis kolme kaistaa tuosta suunnasta ja ruuhkaa ei ollut. Lisäksi toi hätävilkut päällä oleva auto näkyy ainakin 100m ennen liikennevaloja, joten ei pitäisi olla mitenkään kovin paha rasti päästä yli jos älykkyysosamäärä on ainakin kengännumeron suuruinen mutta mutta..
 
Seurasin yksi päivä toimiston ikkunasta kun jonkun auto levisi liikennevaloihin siihen "piikkipaikalle". Hätävilkut tietysti heti päälle mutta oli erikoista seurata miten toistuvasti uuden ryhmän saapuessa valohin autot ajoivat suoraan ton hätävilkut päällä olevan auton taakse soittamaan torvea ja odottamaan. Ton sammuneen auton kuski joutu toistuvasti jo hieman vittuuntuneen oloisena menemään huitomaan noita toiselle kaistalle ja kiertämään.
Tossa risteyksessä on siis kolme kaistaa tuosta suunnasta ja ruuhkaa ei ollut. Lisäksi toi hätävilkut päällä oleva auto näkyy ainakin 100m ennen liikennevaloja, joten ei pitäisi olla mitenkään kovin paha rasti päästä yli jos älykkyysosamäärä on ainakin kengännumeron suuruinen mutta mutta..
Eipä kyllä sinänsä yllätä, kun miettii, miten usein näkee ihmisten ajelevan pitkin risteyksiä ja liikenneympyröitä kännykät kädessä, jolloin ei varmaan osaisi reagoida edes tiellä seisovaan hirveen. Saati sitten sellaiseen "yllättävään" tilanteeseen, että jollain on sammunut auto epäsuotuisaan paikkaan. Ei sillä, että se edes sitä puhelimen käyttämistä edellyttäisi.
 
Katse kännykässä ja välillä vikuillaan vähän keulan yli.

Kyllä hirvittäis häärätä auton ympärillä tuollaisessa paikassa. Laittaisin ainakin varoituskolmion keskelle kaistaa, niin että joutuvat ajamaan sen yli jos haluavat perään kiinni ihmettelemään.
 
Ennen vanhaan porukka ois tarjoutunu auttamaan tossa tilanteessa. Nykyään ketään ei kiinnosta muuta ku olla vihanen.

Ihmiset ei myöskään osaa ennakoida liikenteessä enää yhtään. Huomaa tuosta jossei 100m matkalla osaa tehdä peliliikkeitä.
 
Teslakuski näytti taas moottoritiellä miten poistutaan rampille, vasen kaista menee sitä 125km/h marssivauhtia, oikea kaista sitä 85km/h rekkojen takia, lähestyttään ramppia X ja jono oikealla tiivistyy ja tiivistyy ja tämän näki satoja metrejä ennen että näin käy, noin 25m ennen ramppia, tesla lyö jarrut kiinni, hiljentää jarruvalot vilkkuen 125 -> 85 ja vilkku tulee mukaan vasta kun ollaan puoliksi vaihdettu kaistaa! :facepalm:

Siellä satoja metrejä ennen, olisi ollut monta hyvää väljää rakoa mihin olisi voinut mennä häiritsemättä muita, mutta ei! MINÄ MINÄ, MINÄ!
 
Seurasin yksi päivä toimiston ikkunasta kun jonkun auto levisi liikennevaloihin siihen "piikkipaikalle". Hätävilkut tietysti heti päälle mutta oli erikoista seurata miten toistuvasti uuden ryhmän saapuessa valohin autot ajoivat suoraan ton hätävilkut päällä olevan auton taakse soittamaan torvea ja odottamaan. Ton sammuneen auton kuski joutu toistuvasti jo hieman vittuuntuneen oloisena menemään huitomaan noita toiselle kaistalle ja kiertämään.
Tossa risteyksessä on siis kolme kaistaa tuosta suunnasta ja ruuhkaa ei ollut. Lisäksi toi hätävilkut päällä oleva auto näkyy ainakin 100m ennen liikennevaloja, joten ei pitäisi olla mitenkään kovin paha rasti päästä yli jos älykkyysosamäärä on ainakin kengännumeron suuruinen mutta mutta..

Jotkut eivät vaikuta paljon katsovan eteensä tai harkitsevan, mitä tekevät. Sellaistakin olen nähnyt, että jonossa ajavat autoilijat eivät lainkaan huomioineet rautatietä, ja jonon pysähtyessä joku jäi sitten kiskojen päälle. Ei sentään tullut junaa ennen kuin jono lähti taas etenemään. Eikä kukaan töötännyt minulle, kun pysähdyin ennen kiskoja ja puomia odottamaan, että eteen tulee tarpeeksi tilaa.
 
Näitä lukiessa pistää miettimään miten autoilijat on selvinneet (ei kaikki) hengissä viimeiset toista sataa vuotta.. Tuntuu jotta kun autot paranee niin kuljettajat huononee.

En näe itseäni keskivertokuskia parempana vaikka kilometrejä on takana pitkälle toista miljoonaa, virheitä olen tehnyt ja varmasti vielä teenkin mutta luulisi nyt kortin suorittaneen osaavan käyttää edes suuntamerkkiä (vilkkua) ja pysyvän erikseen puhelimesta mutta kun ei, jarruvalo syttyy ennen suuntamerkkiä (tätä näen joka kerta kun olen liikenteessä), puhelinta räplätään eikä edes auton valoja osata käyttää sekä kevyt liikenne näyttää olevan vain harmiksi.

Muutama tunti sitten olin jäädä auton alle, kuljettaja ajoi punaisia päin känny kourassa, jos en olisi jalankulkijana varonut niin henki olisi mennyt.

Kaksi olen opetusluvalla opettanut, kumpikin kehuin läpi inssistä, joten hieman nyt ihmettelen millä meriiteillä nykyään sen kortin saa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 063
Viestejä
4 967 870
Jäsenet
79 734
Uusin jäsen
Hene25

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom