Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Kun... Se auto... Ei liikkunut. Mihinkään. Vaikka kuski yritti. Oli kuin olisi leikannut kiinni tai jotain hajonnut.
Oliko sitten takaa jarru palanut kiinni tai vaihteisto mennyt, en tiedä. Mutta siinä oli eikä liikkunut.

Mutta, tosiaan, en jäänyt kauemmaksi aikaa ihmettelemään. Kun vastaantulijoiden kaista antoi tilaa niin poistuin paikalta.
No jos tähän tapaukseen palataan, niin onhan se auto liikkunut siihen keskelle tietä jostain.

En siis ymmärrä tätä asiaa, että autoon ilmestyy jokin ongelma niin ensimmäinen reaktio on pysäyttää auto siihen keskelle tietä, kun oikea tapa olisi ajaa se auto tien sivuun!
 
En siis ymmärrä tätä asiaa, että autoon ilmestyy jokin ongelma niin ensimmäinen reaktio on pysäyttää auto siihen keskelle tietä, kun oikea tapa olisi ajaa se auto tien sivuun!
Niin sä oletat että se auto on ollut liikkeessä eikä leiponut kiinni esim. jonossa seistessä. Paha sellasta autoa on ajaa tai ohjata sivuun joka ei vaan liiku.
 
No jos tähän tapaukseen palataan, niin onhan se auto liikkunut siihen keskelle tietä jostain.

En siis ymmärrä tätä asiaa, että autoon ilmestyy jokin ongelma niin ensimmäinen reaktio on pysäyttää auto siihen keskelle tietä, kun oikea tapa olisi ajaa se auto tien sivuun!

Jos joutunut tekemään äkkijarrutuksen ja jarrut jumittuneet, miten sitä autoa siirtämään enää?
 
Itse tapaukseen en nyt suoraan ota kantaa, mutta miksi se auto pitää pysäyttää siihen keskelle tietä? Hätävilkut päälle ja auto sivuun sulkuviivan ulkopuolelle on oikea tapa menetellä!

Noin yleisesti , jos vähän tilanne epäselvä, niin ehkä ihan järkevää pysähty tielle niin että turvaa tilanteen, kuten tarinassa kerrottiin niin liikenteeseen mahtuu yksilöitä jotka tilanteen nähdessäkin lähtee tunkemaan ties minne.

Voin kuvitella että jos tuo Volvo olisi pysäköinnyt pientareelle ja laittannut kaikki vilkut päälle mitä löytyy, niin noiden autojen välistä olisi joku yrittänyt tunkea, ehkä useampikin. Ainakin se joku nytkin lähti sählään.

Jos tilanne selviää, kuten tuossa taisi käydä, niin sitten sivuun / jatkaa matkaan. Viiden minuutin seisokkin pieni hinta, ja tuossa ilmeisesti ei mennyt edes sitäkään.

Viikon takaisten jälkeen olisi melkein olettannut että kaveri saa kehuja.



Tätä näkee ihan helvetin paljon normaalissa risteyksissä, parkkipaikoilla tms. kun pitää odottaa vastaantulevaa liikennettä, siinä seisotaan keskellä tietä tukkien kaikkien takana tulijoiden liike kun pienellä ajattelulla auton saisi metrin puolitoista enemmän sivuun ja kappas, takaa tulija mahtuu ohi.

Ei ole kiire, mutta se on sitä toisten huomioon ottamista ja liikenteessä pitäisi kyetä ymmärtämään se, että et ole yksin siellä!

No tilanne päällä, vaaratilanne, vs parkkiksella osaamaton ryhmittyminen.


Edit:
Tätä kuvan Tojota kuskako nyt dissaaktin ottamatta kantaa (kuva rajattu aimmanviestin postauksesta)
kuva_2025-10-25_150621757.png
Ensimmäisenä ei tule mieleen että olisi tuohon auton pysäyttänyt kiusallaan, ensimmäisenä asennosta tulee mieleen onneksi ei mitään pahempaan.
 
Voin kuvitella että jos tuo Volvo olisi pysäköinnyt pientareelle ja laittannut kaikki vilkut päälle mitä löytyy, niin noiden autojen välistä olisi joku yrittänyt tunkea, ehkä useampikin. Ainakin se joku nytkin lähti sählään.

Siksi sitä autoa ei pidäkään pysäyttää rinnalle, vaan reilusti kauemmas, jotta muut pääsee ohi ilman että tarvitsee kahden auton välistä mahtua.
 
Siksi sitä autoa ei pidäkään pysäyttää rinnalle, vaan reilusti kauemmas, jotta muut pääsee ohi ilman että tarvitsee kahden auton välistä mahtua.

Jos ajatus nimenomaan estää se ettei muut tunge sinne , vaan odottavat kunnes tilanne selviää ja turvallista jatkaa matkaa.
Tuossa viellä "uhka" molemmista suunnista niin jos vie auton toiseen suuntaan, niin toisesta suunnasta voi tunkea väkeä, ja toisin päin. Parkkeeramma tuohon rinnalle noin estää sen ettei siitä välistä yritetä tunkea. Tarinan mukaan siellä oli niitä sankareita jotka silti yrittä päästä läpi.

Jos tuli tuon näköiseen kohtaa, niin ensimmäisenä kai varmistaa turvallisuus, ei lisä vahinkoja, jäs ei lanssia tarvita, niin selvittääkö voiko tuon auton saada turavalliseen paikkaan, tien sivuun. Jos terveitä jalkoja ja käsiä niin tuonkoinen ajoneuvo siirtyy porukalla.
 
Siksi sitä autoa ei pidäkään pysäyttää rinnalle, vaan reilusti kauemmas, jotta muut pääsee ohi ilman että tarvitsee kahden auton välistä mahtua.
Silloin kun se on järkevästi ja ylipäätän mahdollista toteuttaa, niin just näin. Hassua kuitenkin tuomita joku ilman hyvää kokonaiskuvaa. Eikä siinä tilanteessa välttämätä hoksottimet toimi niinkuin mielikuvaharjoittelussa keskustelupalstalla
 
Siksi sitä autoa ei pidäkään pysäyttää rinnalle, vaan reilusti kauemmas, jotta muut pääsee ohi ilman että tarvitsee kahden auton välistä mahtua.

Näin itse olen toiminut kun käynyt kysymässä hätävilkut päällä olevasta autossa olevilta tarvivatko apua. Plus nykypäivänä ei tiedä minkälaista sankaria on kanssa autoilijana niin myös hyvä syy jättää auto kauemmas.
 
Siksi sitä autoa ei pidäkään pysäyttää rinnalle, vaan reilusti kauemmas, jotta muut pääsee ohi ilman että tarvitsee kahden auton välistä mahtua.
Niin, tätä vähän hain takaa, nyt kuvassa hieno esimerkki kuinka yhden rikkinäisen auton takia seisoo kaksi kaistaa.
 
Jos on tarkoitus käydä kysymässä onko kaikki ok, niin eihän sitä autoa voi mihinkään sivuun ajaa ja lähteä sitten hortoilemaan siihen ajoradalle missä muut puskee ohi. Ihan oikein tuo Volvo teki.

Onko se nyt joku maailmanloppu jos liikenne pysähtyy puoleksi minuutiksi? Viimeksi kun ajoin, niin jouduin välillä seisomaan liikennevaloissakin paljon pidempään. Seisahdukset kuuluu liikenteeseen.
 
Jos on tarkoitus käydä kysymässä onko kaikki ok, niin eihän sitä autoa voi mihinkään sivuun ajaa ja lähteä sitten hortoilemaan siihen ajoradalle missä muut puskee ohi. Ihan oikein tuo Volvo teki.

Odotetaan asiallisesti tien sivussa, kunnes autot on menneet ohi ja ylitetään tie vasta sitten.
 
En ota tähän vänkäämiseen kantaan mutta jos auto on manuaali kuten tuo kuvan Toyota todennäköisesti niin sitä voi siirtää ilman työntöapua starttimoottorilla helposti kymmeniä metrejä jos ei voimansiirto ole ihan jumissa. Yllättävän moni ei tiedä tätä. Huh olipa pitkä tuo eka lause.
 
Jotenkin ei yllättänyt nimimerkki ja skenaarioiden keksiminen. :facepalm:
Haluatko keskustelle muista keskustelijoista? Voidaan keskustella esim. ikibannatun tunnuksen altteroinissa?

En mä tota skenaariota keksinyt vaan se oli kuvan postaajan selitys pysähtymiselle. Etkö edes lue viestejä mistä keskustellaan?
Etummainen kävi kysymässä että onko kaikki ok, ei sairauskohtausta tms. Että täytyykö soittaa ambulanssi. Ei onneksi täytynyt.
Tohon kun ei tosiaan edes puolta minuuttia mene, niin ihan ihmeellistä tämä mussutus liikenteen pysäyttämisestä :facepalm:

Minä, minä, minä -ihmisille tosin voi olla vaikea ymmärtää että jotkut vielä ihan oikeasti välittävät muista ihmisistä ja heidän hengestään ja terveydestään.
 
En ota tähän vänkäämiseen kantaan mutta jos auto on manuaali kuten tuo kuvan Toyota todennäköisesti niin sitä voi siirtää ilman työntöapua starttimoottorilla helposti kymmeniä metrejä jos ei voimansiirto ole ihan jumissa. Yllättävän moni ei tiedä tätä. Huh olipa pitkä tuo eka lause.
Eräskin hermanni oli pysähtynyt kehä 1 keskelle kaistaa, ajoin auton tien sivuun hätävilkut päälle ja menin kysymään kuskilta, mikä ongelmana?

Oli vain auto sammunut, kuski kovin valitteli, että on automaatti, että ei saa liikkumaan autoa!? :facepalm:

Laitoin vaihteen vapaalle ja työnnettiin auto sivuun muiden edestä ja kuski aivan puulla päähän lyötynä, että näinkin voi tehdä!
 
Kyllä se ainakin pyöräilijöiden mielestä on.

Miksi se aina osuukin pyöräilijöille, että joku sääntö toimii vain toiseen suuntaan, mutta ei toiseen? :psmoke:
Voitteko avata tarkemmin mitä tarkoitatte vaikka esimerkkien kautta? Onko joku "pyöräilijä" joskus jossain väittänyt että jos on mahdollinen hätätilanne, niin liikennettä ei saisi pysäyttää?

Ettekö itse huomaa miten vammaista teidän olematon argumentaatio on.
 
Ei sun viestis mitään hätätilannetta koskenut, toki valoihin seisahtuminen voi pyöräilijästä joskus sellaiselta tuntua.
 
Pyöräilijä harvoin on kanssa-autoilija ainakin omissa kirjoissa, mutta kait se on että ulkoinen uhka on parempi kuin sisäinen (tai jotain).

Mutta noin yleisesti liikenteessä tuntuu olevan vallalla kohtuuton kiire. Tuo heijastuu sekä siihen pysähtymiseen., nopeuteen että yleiseen liikenteessä liikkumiseen. Jos ei olisi niin hoppu eikä ajaisi niin kontissa niin pystyisi ehkä havainnoimaan ja reagoimaan paremmin ympäristöön (koskee myös tätä pysähtymiskeissiä).

Henkilökohtaisesti viime aikoina on ärsyttänyt täydellinen välinpitämättömyys suojatien eteen pysähtyneen auton ohittamiseen. Muutaman päivän sisällä pari kertaa vierestä ajellaan surutta ja pitänyt olla varpaillaan että pitääkö omalta osalta tukkia suojatie jos sieltä joku on sillä hetkellä tulossa (ruuhkan takia pitänyt pysähtyä).
 
Miksi se aina osuukin pyöräilijöille, että joku sääntö toimii vain toiseen suuntaan, mutta ei toiseen? :psmoke:
Olen itse pyöräilijä, sekä autoharrastaja. En oiekasti halua edes mainita että suhaan fillarilla jos on optio se välttää. Saa hävetä silmät päästä siitä miten jengi tuolle polkee menemään.

@Zigh tuossa omassa tilanteessa oli parille pyöräilijälle ongelma että pyörätien toisella puolikkaalla oli multaa ja valittivat siitä ääneen että mikä vittu siinä on että pitää liata pyörätiet ja mitä vitun kusipäitä ollaan ja yksi meinasi jopa pysähtyä poliisiautolle ja valittaa asiasta mutta poliisin ilme tms sai jatkamaan matkaa. Vieressä oli siis juuri paikalle saapunut poliisiauto, kaksi kolaroitua autoa joista toinen naama menosuuntaan 80kmh tiellä... Eikö tuo kerro asenteista tarpeeksi? Voit polkea näkökulmasi miten vain, mutta fakta on että pyöräilijöitä saa hävetä, nimimerkillä tuntuu että olen ainoa pyöräilijä joka noudattaa mitään sääntöjä.
 
Olen itse pyöräilijä, sekä autoharrastaja. En oiekasti halua edes mainita että suhaan fillarilla jos on optio se välttää. Saa hävetä silmät päästä siitä miten jengi tuolle polkee menemään.
Älä suotta, autoilijoiden käytös on pahentunut niin paljon 20v aikana, että ei ole mitään syytä.
 
En tajua tota pyöräilijöiden maalittamista. Ihan samalla tavalla tuolla aamuruuhkassa näkee perseileviä autoilijoita ja pyöräilijöitä, mutta jostain syystä jengillä menee sipuli erityisen pahasti jumiin pyöräilijöistä.
 
En tajua tota pyöräilijöiden maalittamista. Ihan samalla tavalla tuolla aamuruuhkassa näkee perseileviä autoilijoita ja pyöräilijöitä, mutta jostain syystä jengillä menee sipuli erityisen pahasti jumiin pyöräilijöistä.
En nyt oikein ymmärrä, mutta eikö tämä ketju ole juurikin autoilijoiden "maalittamista" varten?

Kaikki varmasti tässä keskustelussa ymmärtää, että myös ne autoilijat perseilee?!

Paitsi näköjään osalle tuli yllätyksenä :think:
 
En nyt oikein ymmärrä, mutta eikö tämä ketju ole juurikin autoilijoiden "maalittamista" varten?

Kaikki varmasti tässä keskustelussa ymmärtää, että myös ne autoilijat perseilee?!

Paitsi näköjään osalle tuli yllätyksenä :think:
Ja silti jostain syystä pyöräilijät tuotiin tähän ketjuun mukaan...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 975
Viestejä
4 981 936
Jäsenet
79 865
Uusin jäsen
teknotortilla

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom